lentefee: wat fijn zeg dat je toch nog een echo hebt gekregen krijg jij ook alle foto's mee? ik kan straks ook een heel plakboek volplakken heb zelfs een echo van toen het nog een embryo was wel leuk voor later wanneer mag je weer op controle?
hallo lieve moekes mijn dag ziet er veel rooskleuriger uit dan gisteren! heb gisteren met mijn vader een financieel plan gemaakt en als ik me er aan hou (lees: niets kopen wat niet nodig is, niet op vakantie en abonnementen e.d. opzeggen) kan ik toch 32 uur gaan werken! Ik ben echt heel erg opgelucht!
ow meid wat fijn zeg dat je er alsnog uitgekomen bent het word aanpassen maar dat gaat je vast lukken
Caruli, ik moet weer 11 juni naar de vk, over 2.5 weken dus. Haha kan jij ook al een boek volplakken, leuk is dat he. Helaas kreeg ik vandaag geen fotootje mee, maar ja heb er ook al genoeg Loopy, fijn hoor dat je gewoon 32 uur kan blijven werken. Ja er valt veel te besparen, abbo's opzeggen, of wat dacht je van de goedkoopste internetverbinding, vaste telefoon eruit en goedkoop mobiel abbo nemen, zijn genoeg tweedehands spulletjes te krijgen etc.
fijn he, was zo bang dat ik perse 36 of 40 uur moest blijven werken om mijn huis te kunnen betalen! ik had alleen nog een abo op de krant, en bij de postcodeloterij had ik 3 loten en daar zeg ik er twee van op. en heb mijn mooie acrylnagels opgezegd. auto heb ik niet, vaste telefoon niet, naar de kapper ga ik niet etc dus er viel al niet veel meer te bezuinigen. dat moet dan op dingen als met collega's broodjes eten, naar de mac etc maar dat maakt me niks uit! Straks kan ik een hele dag per week van mijn beeb gaan genieten!
Essebes, een 3d echo kun je al laten maken vanaf 14 weken tot ongeveer 22 weken. Dan past het kindje nog in 1 geheel op het scherm,in 3 d. We hebben bewust gekozen voor 21 weken dan kun je namelijk alles zien, en ook eventueel het geslacht bepalen. Ik heb gewoon gegoogeld op internet en dan kom je automatisch bij instellingen uit die op hun site heel wat info. hebben staan. (wat er zoal mogelijk is en wat het kost, etc..)
Hallo meiden, Na een drukke dag maar even wat neerzetten hier het gaat verder allemaal goed heb alleen vandaag erg last van hoofdpijn en misselijkheid bij vlagen en het welbekende kwaaltje vermoeidheid. Nog even geduld en dan is het alweer gauw dinsdag Had me toch trek in patat met een frikandel speciaal dus we hebben net even wat besteld, ik moet zeggen het is me tot nu toe goed gevallen Mmmm....ik vindt het lekker eten maar doe het wel met mate, verder eet ik ook veel fruit dus ik wissel het ongezonde met het gezonde af en ach voor een xtje een lekker frietje HEERLIJK \/ Hier ook alles goed verder met iedereen? iedereen al echt een zwanger gevoel waarbij het nu toch echt werkelijkehid gaat worden? (ik wacht tot dinsdag dan gaat het bij mij werkelijkheid worden ) Liefsss
Hoi van de week 2e echo gehad en de uk maakt het prima, bewoog lekker. Data 1 december blijft staan. Nu nog met 18 weken een pret echo in delft ook bij mijn 1e gedaan, toen kreeg je nog niet standaard de 20 weken echo die je nu wel krijg maar ik vind de dvd van de 1e leuk en de 2e moet die ook krijgen! Vandaag de 1e positie kleding gekocht, kan al mijn kleding nog aan maar ben bang dat als het straks moet ik niets leuks meer zie! Ik voel me op iets moe gelukkig helemaal top! Hopelijk gaat het verder met iedereen doed en suer dat caruli weet op de site te vinden is!
Ik krijg 11 juni een 2e echo om dat ze nog niet goed kon meten hoe ver ik nou was. dus daarom krijg ik zo snel een 2 e echo en bij ons in de praktijk krijg ik zowieso vaker een echo zei mijn vk .. toch wel fijn vind ik het,, hoe nu nog maar 18 dagen te wachten voor ik mijn kleintje weer zie.,,
Hey lentefee, hebben ze het kindje ook opgemeten?Zo ja weet je nog hoe groot ie was? Ik ben altijd zo nieuwsgierig hoe groot het kindje is in welke week. Als je op internet zoekt komt het niet echt overeen met de echos die ik tot nu toe heb gehad. Ik heb nu 6 echos gehad maar alleen bij de 7e en 9e week is ie opgemeten geworden.
Kelly: 6 echo`s ? dat is wel veel, Bij iedereen groeit het kindje anders de ene baby ligt voor op de groei de ander groeit goed of ze liggen achter op groei, het is iedere zwangerschap verschillend zei mijn VK.. mijn kindje was nu pas bijna 2 cm groot .
@Lindy Kweet ook wel dat bij iedereen anders is maar het komt wel een beetje overreen want aan de hand van de lengte word ook de leeftijd vastgesteld ....toch? of heb ik het nu bij het foute eind......? Want jij bent nu rond de 8/9 weken en rond de 2 cm en toen ik 9,3 weken was, was de kleine 2,67 cm. dus dat komt wel een stukje overeen toch? Denk ik zo hahaha best stom eigenlijk want ik zit bijna elke dag uit te rekenen hoe groot ie kan zijn. Kan niet wachten tot volgende week dan heb ik weer een echo. Ik heb zoveel echos gehad omdat ik een week in het ziekenhuis heb gelegen (ben er pas sinds maandag uit)
Hey Kelly! Hoe gaat het met je? Las in een ander topic dat je koliek aanvallen had en dat je aan de zware medicatie moest...hoop dat alles oké is...vast wel, anders hadden ze je niet ontslagen uit het ziekenhuis.... Ennuh...hoe ist met je buikkie? Gegroeid? Liefs Nollie
Ja het gaat alweer iets beter maar helemaal goed nog niet de buikpijn houd stevig aan en ik heb nog steeds ergens een ontsteking. Maar de kleine doet het goed en daar gaat het mij om. En mijn buik tja...die is niet gegroeid maar gemuteerd hahaha die is echt gigantisch als je me ziet lopen zou je makkelijk zeggen 6 maanden.
ja volgens mij heb je het wel goed .. het is niet stom om te rekenen hoor doe ik ook wat rot dat je in het ziekenhuis heb gelegen meid,, hoop dat jeje snel beter voelt.. knufff lin
heey kelly blij dat je er weer bent. Nee ze hebben het niet gemeten maar het klopt wel wat je zegt: aan de hand van de afmeting bepalen ze je zwangerschapsduur. Ik geloof tot 12 weken groeien alle kindjes ongeveer hetzelfde, daarna pas komt er verschil in te zitten.
Ja leuk he dat rekenen hoe groot het beebje nu zou kunnen zijn? Alleen sommige sites kunnen dat heel erg goed overdrijven hahaha Zoals deze site www.vaderschap.org volgens deze site zou mijn beebje nu al 7 cm zijn dat lijkt me toch wel heel erg veel als hij anderhalve week geleden pas 2,6 cm was hahahaha Maar nog een week wachten dan weet ik hoe hard hij nou echt groeit hihihi pff kan echt niet wachten
okaj lentefee.. nu snap ik het dus ook hihi ik was daarmee dus in de war.. je leest ook zo veel op internet
goeiemorgen dames! Ik heb gisteren een mooi echo gehad! het kindje is heel goed gegroeid, het spartelde en bewoog enorm, prachtig om te zien. Alleen... we hebben de nekplooitjes nog niet kunnen meten... Ik schaam me ervoor dat ik dit moet zeggen, maar bon als het hier niet kan, waar dan wel hé? Sinds de gyn vier weken geleden zei dat we het gisteren zouden meten, maak ik me er al 4 weken zorgen over... Maar eigenlijk is dat niet terecht toch? Ik ben 23, mijn man 27. En het zit in geen van beide families. Wil iemand mij eens een tik verkopen voor al deze belachelijke denkkronkels van mij aub? P.S. Het mag een harde zijn want ik ben het zo beu van mezelf!
Och ja, één voordeel dat we het nog niet hebben kunnen zien: volgende zaterdag mag ik terug gaan, dan krijgen we weer een foto van de klein Trouwens, hier in België wordt dat dus niet gevraagd hé of we een nekplooimeting willen hebben. Je krijgt die gewoon, punt uit. Soms vind ik dat niet zo'n goede vooruitgang, zeker niet voor overbezorgde mensen als ik . Meiden sorry voor mijn gezeur, ik weet dat ik in een luxepositie zit en schaam me er een beetje voor dat ik hier over doordram. Geef me dus maar de volle lading, ik heb het verdiend! Liefs