Bevallingsverhaal: Het begon allemaal maandag 3 december, ik voelde me de hele dag al niet zo lekker en had wat krampen in mijn buik eind van de middag begon het me op te vallen dat de krampen kwamen en ook weer volledig verdwenen ( bij het naar de wc gaan had ik ook steeds een beetje taai bruinverlies )...ik ben toen een beetje de tijd bij gaan houden maar er zat nog geen regelmaat in toen mijn vriend rond 8 uur terug kwam van tennis leek het erop dat er toch een beetje regelmaat in kwam en zijn we de tijd bij gaan houden, de weeën kwamen om de 4 tot 6 minuten na een poosje bijhouden bleven ze ineens keurig om de 4 minuten komen ik ben nog even onder de douche gegaan om te kijken of het dan over ging maar de weeën bleven komen om 10 uur besloten we de vlos te bellen we moesten het nog een half uurtje aankijken en als het zo bleef dan kwam ze even kijken na een half uur hebben we teruggebeld en ze zou even langskomen .na een half uurtje kwamen ze aan (vlos en stagiaire) na een aantal vragen is ze me gaan controleren maar helaas ik had nog maar 1 cm ontsluiting en de baarmoedermond stond nog helemaal naar achter, dus het kon of doorzetten of nog wel een week duren ze adviseerde om 2 paracetamolletjes te nemen en dan te proberen te slapen mijn vriend en ik besluiten om apart te slapen (ik had een kraambed beneden staan) want hij moest de volgende dag werken na de paracetamolletjes zijn we allebei op bed gegaan de weeën werden toch wel steeds heftiger en kwamen toch wel steeds sneller op elkaar de hele nacht heb ik in het donker de weeën op liggen vangen de enige manier om dat te doen was liggend op mij rug met mijn benen opgetrokken verder kon ik helemaal niks om een uur of 5 ben ik even onder de douche gaan staan hopende dat ik de weeën dan iets beter op kon vangen maar helaas het werd alleen maar erger en ik wist me geen houding te geven toen ik onder de douche vandaan kwam voelde ik ineens iets tussen mijn benen en ik hoorde fletsj (sorry dames) ineens lag mijn hele bloedprop op de grond en liep er bloed langs mijn been ik ben toen mijn vriend wakker gaan maken met de mededeling dat ie niet naar zijn werk hoefde die dag hij heeft voor mijn de vlos weer even gebeld en die zou meteen weer even langs komen na een half uur arriveerde ze en ze voelde weer ik had toen al 6 cm ontsluiting ! ze moesten nog even naar een andere bevalling dus we spraken af in het ziekenhuis we belde mijn moeder en tante die bij de bevalling zouden zijn dat ze ook naar het ziekenhuis konden gaan nog geen 5 minuten later begon ik wat persdrang te krijgen en had ik ineens zoiets van dat ziekenhuis ga ik niet redden ! we belde de vlos weer of ik eventueel thuis mocht bevallen en dat vond ze goed we probeerde mijn moeder te bereiken maar die was al onderweg gelukkig reed ze nog langs ons huis en zag licht branden dus ze dacht ik bel nog even aan en we waren dus nog thuis mijn moeder was goed en wel binnen toen ik iets naar buiten voelde komen mijn moeder ging kijken en die zag een groot stuk van de vruchtzak naar buiten steken we hebben meteen de vlos gebeld en die is met spoed naar ons toegekomen ondertussen kwam ook mijn tante aan (tevens onze kraamhulp) inmiddels was het acht uur toen ze aankwam ze heeft meteen mijn vliezen doorgeprikt en gevoeld ik had al 10 cm ontsluiting ! en ik mocht rustig aan mee gaan persen helaas lag ons mannetje er een beetje scheef voor en heeft het nog anderhalf uur geduurd voordat ie lekker op mijn buik lag (dames het is echt waar als je je kleintje op je buik krijgt dan kan je de pijn niks meer schelen) ik was wel een beetje uitgescheurd dus ik moest wel even gehecht worden maar toen de vlos dat zou doen zag ze een bloeduitstorting van binnen die groter werd dus ze vond het verstandiger om toch even naar het ziekhuis te gaan om te hechten de ambulance werd gebeld en ik ben met mijn moeder in de ambulance naar het ziekenhuis gebracht Rubin en de papa kwamen met de auto er achteraan na het hechten kregen we wat eten en mocht ik nog even douchen en daarna lekker weer naar huis al met al was het best te doen het ergste vond ik de hechtingen en vooral het herstel ervan ik ben 5 dagen verder en het wordt steeds beter (ik kan weer een beetje zitten !) Rubin doet het fantastisch en en we genieten enorm van hem
De foto's doen het bij mij ook niet. Frederike, wat een verhaal. En dat je helemaal in je eentje op dat bed lag om je weeen op te vangen! pffffffff, petje af hoor. Domi, fijn dat het goed is met Kreeftje en de meiden! Iedereen die buddynieuws heeft doorgestuurd, bedankt! Sterkte voor johana. slaap lekker inge! Ik ga zo ook afsluiten. groetjes en tot morgen!
Bevallingslijst 01-12-07 Suus2007 - 2e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ??? 02-12-07 Boontje - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - Bekend bij Boontje 04-12-07 Peetje22 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 05-12-07 Bowie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen 06-12-07 Essebes - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 07-12-07 Gerda79 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen 09-12-07 Sam28 - 1e kindje - bevallen op..... - zh/thuis?? bevalling - borstvoeding - meisje 10-12-07 Kelly - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen Zeema - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - nog onbekend.. it's a surprise-baby! 12-12-07 Me2 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borst/fles??? - geslacht blijft verrassing Mamainspe - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 13-12-07 Arka - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling borstvoeding - geslacht ??? Ikkie - 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht ??? 14-12-07 Linny0903 - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling (waarschijnlijk) - flesvoeding - jongen Augustus - 1 e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje Dandelion Elise - 1e kindje - bevallen op...-ziekenhuisbevalling - borstvoeding - jongen Alieke - 1e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - Meisje 15-12-07 Aisca - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ??? Nannaf - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht blijft een verrassing! Missy78 - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht ??? Amber1978- 3e kindje - bevallen op......- thuis als het kan bevallen-borstvoeding jongen 16-12-07 Misskeita - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje Vlindertje - 2e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 17-12-07 Momhairy - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht?? 18-12-07 Johana79- 1e kindje- bevallen op...-zh bevalling - borstvoeding - meisje Olga - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen Happygirl81- 1e kindje - bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - bekend bij happygirl 19-12-07 Bipat - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen Maartjeh - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing 20-12-07 Sanneke - 1e kindje - bevallen op.... - zh bevalling - borstvoeding - bij Sanneke bekend!!! 21-12-07 Brr - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing 22-12-07 Pareltje 2212 - 1e kindje - bevallen op.... -ziekenhuisbevalling - borstvoeding- geslacht blijft verrassing 23-12-07 Salapio - 1e kindje - bevallen op .... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje 24-12-07 Djaminah - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding (proberen) - meisje Nelly - 1e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - verrassing Loesie221e kindje -bevallen op....- thuis/zh bevalling- borstvoeding - geslacht blijft verrassing Babel- 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - meisje 25-12-07- Dianne - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht blijft verrassing 26-12-07 Dreams - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding (indien mogelijk) - jongen 27-12-07 Lisette -1e kindje- bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - jongen 28-12-07 French - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje Lizzie84 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht blijft een verrassing. Mamabeer - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - verrassing 30-12-07 Bloem1972 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borst/flesvoeding - geslacht ??? Lindy - 1e kindje- bevallen op...- ziekenhuisbevalling-Borst en flesvoeding- meisje 31-12-07 Waterlelie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - verrassing Inge1975 - 2e kindje bevallen op ...... -thuisbevalling? - borstvoeding proberen - meisje Nog op komst: Meisjes: 15 Jongens: 10 Verrassing: 22 Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren Geboren: 1. Caruli - 2e kindje - bevallen op 05-08-07 in ZH - Tygo james* 2. Loopy - 1e kindje - bevallen op 13-08-07 in ZH - Bas* 3. Jufffie - 1e kindje - bevallen op 30-08-07 in ZH - 26 wkn - 843 gram - ? cm - Jayda Noa 4. Malaika- 1e kindje - bevallen op 17-09-07 in ZH - 27w5d - 1050gr - 39 cm - Patrick Herman Casper 5. Moon85- 1e kindje (3de zwangerschap)- bevallen op 13-10-07 in ZH - Britt Dorien Noelle 6. Sofine79 - 1e kindje - bevallen op 7-11-07 in ZH - 36w2d - Liva Isabella 7. Elsa - 1e kindje - bevallen op 19-11-07 in ZH - 38w1d - 3880 gr - 52cm - Florian 8. Ayse- 1e kindje - bevallen op 21-11-07 in ZH -37w3d- Tugce Helin 9. Iloon - 3e kindje - bevallen op 25-11-07 in ZH - 39w1d. - 3210 gr - Yaeda 10. Claartje79 - 1e kindje - keizersnee op 28-11-07 - 39w - 3770gr - Sven 11. Frederike80- 1e kindje- bevallen op 04-12-07 in ??? 39 w?- 3160 gr- 49 cm- Rubin. 12. Miep en Miep - 1e kindje - keizersnee op 05-12-07 - 36w5d - 2765 gr - Mika Jaap 13.Nollie - 1e kindje - bevallen op 05-12-07 - 39w6d - 3505 gram - Indyra Joëlle Skye (Indy) 14. en 15. Kreeftje1984 - 1e en 2e kindje - bevallen op 07-12-07 - 36w4d - 2600 gram en 2635 gram - Kyara en Thirza 16. Lola - 1e kindje - bevallen op 08-12-07 - 39w5d - 3010 gram - 51 cm - Elise 17. Lentefee - 4e kindje - bevallen op 09-12-07 - 40w1d - naam komt nog Jongens: 8 Meisjes: 9 BUDDY.......Lijst : 1 Essebes ( Dandelion Elise) 2 Gerda (Johanna79) (2e buddy Frederike80) 3 Miep en Miep (Sanneke) 4 Linny0903 (Ayse) 5 Happygirl (kreeftje) 6 Kreeftje (mamabeer) (2e buddy happygirl) 7 Sanneke (Miep en Miep en Olga) 8 Dandelion Elise ( Essebes) 9 Dreams ( Lindy ) 10 Ayse (bibat) (2 Linny0903) 11. Johana79 (buddy Tigger) 12.Inge (iloon) 13 iloon (inge) 14 mamabeer (kreeftje) 15 Caruli (Djaminah) 16 Djaminah (Caruli) 17 Frederike (Gerda79) 18 Bipat (Ayse/Dreams) 19 Waterlelie (Olga) 20 Olga (Waterlelie) 21 amber1978 (loesie22) 22 maartje_h (sam28) 23 loesie22 (amber1978) 24 sam28 (maartjeh) 25 Claartje79 ( French ) 26 French ( Claartje79 ) 27 Jufffie ? 28 Kelly ( Frederike ) 29 Bowie ( Nannaf ) 30 Nannaf ( Bowie ) 31 Lentefee ( Loopy ) 32 Momhairy ( frederike ) 33 Arka ( Salapio ) 34 Salapio ( Arka ) even jezelf erbij zetten als je wilt dat 1 van de andere mama's je nummer krijgt en andersom zodat straks we niet zolang in spanning hoeven te zitten AGENDA: 10 december: Dreams vk 09:20 10 december: Salapio VK 13u 10 december: Iloon huisbezoek intake CB Yaeda 14.30 uur 10 december: Lindy GYn 15.30 Opnieuw groeiecho 11 december: Essebes ( "down under" check ) 11 december: Lisette vk 14.00. 11 december: Sanneke VK 14.10 11 december: Olga VK 18.40 12 december: Inge1975 VK 16.30 16 december: Arka jarig (hopelijk al mét baby)! 17 december: Lindy Gyn om 11.30 controle 17 december: Momhairy VK 12.00 18 december: Salapio VK 9.00u 18 december: Inge1975 VK 10.20 19 december: Inge jarig (32 jaar") 19 december: amber1978 VK 16.00 (eigenlijk wil ik dan niet meer) 23 december: Olga jarig! 28 jaar! 24 december: Inge1975 VK 14.10 29 december: Lisette jarig (32 jaar) 31 december: Inge1975 VK 10.00 01 Januari: Thomas 6 jaar zoontje amber1978 02 januari: dreams jarig 11 januari: Essebes Birthday 19 januari: Sanneke jarig even jezelf erbij zetten als je naar de vk/gyn moet of bijvoorbeeld jarig bent of een echo hebt. Zo hebben we in 1 oogopslag de bijzonderheden van die dag
zo, de lijst ook weer even bijgewerkt. Hopelijk hebben we niemand vergeten. En morgen Elise erbij? En wie nog meer?
Domi, bedankt voor je berichtje, fijn te horen dat al je meiden het goed doen! Jammer genoeg kunnen wij hele nieuwsgierige aagjes de link vd foto's niet openen, dus als je nog n keer n minuutje over hebt? Frederike, bikkeltje, n beetje in je uppie de hele nacht weeen opgevangen Leuk om je verhaal te lezen, zo zijn we er ook n beetje bijgeweest Au, au, au, lijkt mij ook zo pijnlijk uitscheuren...heb je er al n beetje minder last van nu? Dat geloof ik best hoor, zodra je dat kleine hummeltje op je borst krijgt ben je alle pijn vergeten... Sanneke, wat ga jij altijd laat slapen zeg?! (terwijl ik het typ, besef ik me dat ik zelf de laatste dagen eigenlijk n beetje dezelfde tijd naar bed ga ) Enne ik ben ook mega benieuwd, hoeveel Decemberbaby'tjes erbij zijn gekomen! En Loopy..weten we al n naam? 8) Gelukkig gaat het wat beter met Johanna, vanwaar de groeiecho eigenlijk? ahhh en lief hoor, zelf vanuit het ziekenhuis reageren! Dianne, heb je alweer internet? Hope so! Linda, bedankt voor je berichtje! Hoe gaat het met jou? Respect voor jou hoor, zo heftig wat je allemaal hebt meegemaakt! Je komt over als n hele sterke vrouw *kus* Amber, hoe is het met je keelpijn? Ik heb nog geen sms van Elise gehad, maar ik denk dat ze inmiddels hun kindje wel hebben gekregen, zodra ik wat hoor meld ik het! XXx
Het is me 40w bespaard gebleven maar k heb gister beginnende striae ontdekt op m'n buik, het valt nu nog mee, maar ik hoop zo dat het niet erger wordt, beetje jammer die laatste daagjes Vandaag 4 dagen overtijd, gerommel heb ik niet meer als anders....Hoe lang gaat het nog duren? xx
Es ik ga voor je duimen dat jij nu aan de beurt bent meis ! Je wacht al zo lang. Met mijn verkoudheid gaat het steeds beter. Ik hoest en snotter al een stuk minder. Ik heb alleen weer een aantal dagen erg slecht geslapen. Om 4 uur ben ik wakker en slaap ik dus niet meer. Frederike Bikkel helemaal in je uppie heel de nacht weeen opvangen. Fijn dat alles goed gaat met je gezinnetje en dat jullie lekker aanhet genieten zijn van de kleine man. Ik ga effe douchen en kids naar school brengen tot laters
goeiemorgen allemaal Ben er lekker vroeg bij lex moet zo voor zn spuitjes naar het consultatieburo en in de middag rond 2 uur moet ik naar de gyn gisteren avond heb ik weer last gehad van harde buiken en vieze steken in me benen was echt niet fijn word er nu echt gek van dat gerommel ik vind dat de baby nu toch eens een keuze moet maken of erin of eruit Maakt mama nu al het leven zuur hahaha
Doe ik natuurlijk niet zelf he....Mijn vriend maakt ze en vind het ook leuk om te fotograferen, dus straks komen we om van foto's van de kleine jongen!
Ehm, meiden ik durf het bijna niet te zeggen..... Maar ik verlies al vanaf half 6 vanmorgen vruchtwater. Het komt steeds met scheuten eruit. Verder heb ik nog nergen last van op een ongesteldheidsgevoel na. (ik wilde echt niet voorkruipen hoor...) Het is zo gek.... Gisteren nog lekker saampjes even weg geweest en daarna thuis gefondued en voor het slapen gaan hebben we nog even lekker sex gehad. Alsof we er ook echt helemaal klaar voor waren.... Ik ga straks de VK bellen en hoor dan wel hoe verder. Ga me nog niet te erg verheugen over hoe snel het kan gaan, straks valt het tegen. Moet je kindje nu binnen 24 of 48 uur komen nadat de vliezen gebroken zijn? Liefs Olga
Frederique, heb net je verhaal gelezen. Wat een bikkel dat je je vent hebt laten slapen, terwijl jij weeen lag op te vangen! Fijn dat je je steeds beter voelt nu en weer wat kan bewegen. Liefs Olga
Dan nog maar een keer proberen met de foto,s . Wat een gedoe hier met de foto,s zeg. je kan je eigen bericht niet meer aanpassen na 60 min En foto,s in het bericht moet weer aan formaat voldoen Wel een minpuntje hier allemaal. Nou dan dan bij deze noig maar een keer proberen. Kyara (2edag) http://www.onh.zolties.nl/albums/album68/P1010971.jpg Thirza (2e dag) http://www.onh.zolties.nl/albums/album6 ... .sized.jpg
Heb net de VK wakker gebeld (kreeg haar gapend aan de telefoon)... Het klinkt wel heel erg als gebroken vliezen zegt ze....Ja het zou ook niet goed zijn als ik al dit vocht zomaar verlies. Ze komt ergens in de loop van de ochtend langs om te kijken. Als er geen weeen op gang komen zou ik morgenochtend moeten worden ingeleid (na 24 uur) Ieuwww, ik krijg opeens de kriebels....ik zit gewoon echt over mezelf te praten....
Domi, wat leuk dat je zo je best doet om die foto's erop te krijgen! Die met zijn tweetjes is erg mooi zeg! Gaat het met jou ook goed? Voor een man is het natuurlijk ook niet niks!
Thuis ben ik nu alleen. Dus veel slapen doe je niet omdat je steeds aan de kids denkt. Maar thuis moet alles ook doorgaan Huishouden de was etc etc. Maar het komt allemaal goed. Ik ben nu lekker vrij van het werk. Ik denk zowieso de hele maand december nog wel. Domi