December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisette

Lisette Niet meer actief

Frederique; tjee wat een bevallingsverhaal. Goed te lezen dat alles zo goed gaat met jullie.

Kreeftje/Domi wat een mooie meiden. Zo apart dacht ik ook dat ze een verschillend koppie hadden olga, met name de monduitdrukking. Maar die foto met zijn twee vindt ik ze erg op elkaar lijken. Echt schatjes.

Linny, wat een nacht. Ik hoop dat je nu lekker ligt te slapen...

Olga en naf naf ik hoop dat jullie vandaag fresh babynews gaan vertellen !

Juffie; hé wat naar lijkt me dat om bericht te krijgen van dat jongetje die het niet heeft overleefd. Jullie hebben echt een engeltje op jullie schouder gehad..

2. Lisette

Lisette Niet meer actief

Malaika, ik wens jullie veel sterkte en hoop dat jullie vanmiddag een duidelijk gesprek krijgen bij de arts.
    (Ik begrijp je medische verhaal wel, maar zit zelf in de zorg).

3. Bowie

Bowie Actief lid

15 jun 2007
    438
    0
    0
    nou ik ga maar eens woest schoonmaken hier (zover dat lukt met mn dikke toeter), moet toch in beweging blijven he...

kom straks weer even kijken hoor!

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Bowie, thanks voor het bericht van Nannaf!
    Ik had trouwens ook nergens last van hoor Bowie, dus het zegt niks. Alleen af en toe wat steken bij mijn vagina en harde buiken. (gisteren wel veel harde buiken) Het kan dus ook heel plotseling komen.

Nannaf, ik denk aan je, zet hem op! Wie van ons twee zal nou eerst zijn!

Juffie, wat fijn dat Jayda het thuis wel heel goed doet. En logisch hoor, dat je bezorgd blijft over haar.
    Wel heftig van dat overleden jongetje. Zeker als je ook zo goed contact met zijn ouders had. Je maakt zoveel mee samen en beseft maar weer eens dat je echt door het oog van de naald gekropen bent.
    Sterkte meid.

Linny, wat een nacht zeg! Hoop dat thuis de weeen weer wat op gang komen en de ontsluiting door gaat.

Malaika, succes vanmiddag met het gesprek! Kan me voorstellen dat je je rot schrikt als je kleine mannetje er zo slecht uitziet.

Olga

5. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Lentefee....gefeliciteerd met je zoontje..geniet ervan!

lolaatje..gefeliciteerd met je dochtertje...geniet ervan!

kreeftje en Domi...wat een mooie meiden zeg

frederike....wat een verhaal meid

amber...gefeliciteerd met jullie 14 jarig samenzijn

6. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    bedankt iloon!

malaika heel veel sterkte vanmiddag met het gesprek

juffie fijn dat jullie nu je draai een beetje kunnen vinden

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goedemorgen dames,

nieuwe gewaarwording: met 1 hand typen omdat er een frummeltje in mijn andere arm ligt ;)

lolaatje en lentefee gefeliciteerd en alle rommelende dames: zet em op!

verder zijn jullie allemaal enorme schatten met al jullie lieve opbeurende berichtjes. waterlelie dikke knuf terug hoor!

hier gaat het langzaam aan al wel wat beter. de karamvisite begint op gang te komen, dus het gevoel van de normale wereld waarin je mensen ziet komt ook weer terug. gisteravond geen medicijnen gehad en het ging goed. ik kan met de dag meer van onze hummel genieten.

zaterdag heeft hij z'n eerste regeldag gehad: vermoeiend! vandaag heeft hij wat last bij het poepen, zo zielig. ligt te kreunen en te steunen in z'n slaap. moet ook allemaal nog z'n gangetje vinden.

mijn manneke is even weg, heeft vergadering, dus we zijn home alone. best eng, maar ook een goede les!

ik ga nu eerst eens even een welverdient kopje thee doen! als ik terug kom wil ik allemaal baby nieuws hoor! ;)

dikke kus!

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Olga, wat spannend meid! Ik zou zeker nog even proberen te slapen. Als je later op de dag begint met weeen, kun je vannacht misschien helemaal niet slapen en je hebt toch echt nog kracht nodig om te persen! [​IMG]Wat heerlijk dat het bij jou zo gaat! Is je mannetje wel gewoon gaan werken vandaag? Ja zeker? Dat zou die van mij nog wel doen denk ik.

Nannaf, ook spannend, hopelijk duurt het niet lang!

Nog geen nieuws van Elise?

Bowie, het vruchtwater blijft gewoon aangemaakt worden door de placenta, dus het kindje ligt niet meer in bad maar staat onder de douche...
    Ach meid, sterkte met wachten hoor! Heel leuk, meelezen op zo’n forum, maar het werkt psychologisch niet zo lekker als je al over tijd loopt. (en ook als je niet over tijd loopt... )

Juffie, tuurlijk is zo’n eerste week spannend! Het komt opeens allemaal op jou aan! Maar zo te horen gaat het de goede kant op met je zelfvertrouwen! Al is het wel heftig dat dat andere kindje is overleden.

Maartje ook al vruchtwaterverlies! spannend!

Ik verlies de laatste dagen wel heeeeeeeeel af en toe wat, maar dat is volgens mij echt waterdunne afscheiding of urine. Vooral ‘s ochtends is het wat meer (en echt urine, bleeeh, sorry voor de details). Ik voel me dan ook echt zo ‘ruiken’ dat ik gelijk onder de douche wil springen. :(

Waterlelie, 37 weken. En meid, probeer je alsjeblieft in te stellen op 42 weken. Ik heb mezelf vanaf 37 weken echt gek lopen maken en kan daar nu eindelijk een beetje van terug komen. Ik zou het heel erg vinden als het een januaribaby wordt; k weet niet eens waarom precies, maar gewoon psychologisch lijkt me dat erg zwaar. Maar nu heb ik me erop ingesteld dat het dan maar een januaribaby moet worden, snappie?

Linny, wat een tegenvaller dat het gestopt is! Hopelijk kun je even lekker bijslapen en zet het dan door!

Lieve Malaika, sterkte meissie. Ik begrijp het ook niet helemaal supergoed, maar ook dat het inderdaad nog niet helemaal goed is. Knuff.

Kreeftje en Domi, wat een mooie meiden!

Amber 14 jaar samen, dan was jij ook 15? Ikke ook! Wij grappen altijd dat we net uit de luiers waren toen we verkering kregen. :)

Ik ga even een to-do lijstje maken voor deze week. dAt geeft wat meer rust dan al die dingen die steeds door je hoofd schieten: o ja, dit moet nog en dat moet nog.

Olga, hou ons nog ff op de hoogte als de vk geweest is... (ben niet nieuwsgierig hoor!)

Claartje, leuk dat je je even komt melden! En fijn dat het beter met je gaat. Thee ze!

Zaterdagavond was mn kleintje echt helemaal hyper. Ik werd van links naar rechts geduwd ;) 's Nachts bij het plassen had ik het idee dat ie anders was gaan liggen. Maar zondag was het bewegen echt bijna niks. Wel als ik duwde af en toe en ook wel wat bewegingen spontaan, maar toch dat je je af en toe ongerust maakt van het grote verschil tussen zo veel en zo weinig bewegen. Gelukkig is het vanmorgen weer 'normaal'.

Ik ga even douchen.

Als ik terugkom wil ik ook babynieuws :)

9. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Claartje:
    Fijn om te horen dat het weer een beetje beter gaat!
    Leuk dat je ons ook zo op de hoogte houdt....

Ik ga voor nu afsluiten. Ik ga naar mijn broer.. Die zit een beetje in zak en as omdat hij bulten bij zijn lies en borstkas heeft... Ze zitten onderhuids en moeten morgen onderzocht worden... Hij is dus best wel zenuwachtig.

Olga:
    Heb mobiel mee hoor! Je weet maar nooit he? ;)

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ow, weet niet meer wie dat vroeg van het late naar bed gaan: ik ben altijd wel een avondmens geweest en ik probeer 's middags altijd even een tukkie te doen van max. een uur. En als ik zo vroeg naar bed ga, moet ik ook vaker plassen (en dat is de laatste nachten toch al wel zo'n 4x per nacht...) en daar heb ik zooooon hekel aan. Maar door de week is het vaak wel wat vroeger hoor!

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    wat is het weer spannend vandaag!

ik hoop ook weer op babynieuws...kom afentoe ff binnen wippen...

12. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Het was IK die dat vroeg Sanneke 8)

Olga! Wat doe JIJ nou? :confused: Ook al voorpiepen?! :) :) :) Geintje hoor lieverd. Wat mega spannend zeg! Ga nog maar even lekker n tukkie doen vanmiddag, lekker energie opdoen.

Domi & Kreeftje, wat n super mooie meides, lekkere bolle toet ook :D Wie is er ouder? Thirza of Kyara?

Amber, gefeliciteerd met jullie 14 jr samen, gaan jullie het nog vieren?

Augustus, hoe was het bij je VK?

Bowie, jij mag eerst hoor meid ;) Maar ik kom er dan wel heeeel snel achter aan! Hoe was het bij de VK?

Lag Nannaf al in het ziekenhuis? Dat had ik niet meegekregen :oops: voor haar gaat het dus ook al opschieten, yahoo! Spannend!

Juffie, ik moest vanmorgen aan je denken, was erg benieuwd hoe het met jullie ging, toevallig had je ook weer n berichtje getypt vandaag :D
    Wat belachelijk dat jullie geen zorg meer krijgen, je zou denken dat je juist meer zorg krijgt :( En wat erg verdrietig van dat jongetje zeg...Sterkte! Wel super dat jij & je man samen even eruit zijn geweest, klein beetje op adem komen. Hoe voel je je verder?

Linny, jeetje wat n heftig nachtje hebben jullie gehad zeg! En nu zit je dan in eens weer thuis, nog steeds met dikke buik....ik hoop dat je nu lekker bij aan het slapen bent!

Malaika, ik duim me rot voor jullie hoor! Hopelijk vanmiddag goed nieuws!

XX

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nou, de VK is net weg....

Even hartje geluisterd en dat klinkt goed. Heb ook nog steeds genoeg vruchtwater, dus ga zo maar een extra pak kraamverband halen...Snap niet dat er zoveel uit komt zeg...

Ze wilde nog niet gaan voelen of er al iets gebeurt met baarmoedermond of ontsluiting omdat ik nog geen wee-activiteit heb. Dit in verband met infectiegevaar.

Tussen 5 en 6 komt ze nogmaaals terug. Daarna neemt een ander de dienst over. Als er vanacht niets gebeurt of te weinig ontsluiting is, moet ik me morgenochtend om 8 uur melden bij de verloskamers voor inleiden.

Mijn vent is al helemaal zenuwachtig en wil alles weten. Hij is inderdaad wel gewoon werken, maar morgen zal hij wel bij mij blijven als ik eventueel naar het ziekenhuis moet.

Kus Olga

14. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Claartje, ben erg blij te horen dat je je wat beter voelt wijffie, het zou zo zonde zijn als je niet van je kraamtijd kan genieten.

Oei Waterlelie, ik kan me voorstellen dat je broer zenuwachtig is, het hoeft natuurlijk helemaal niets ernstigs te zijn maar ik zou het ook eng vinden hoor, bobbeltjes op plekken waar ze niet horen, gelukkig laat hij het nakijken!

XX

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Claartje, wat fijn dat het al iets beter met je gaat! Zeker spannend om eventjes alleen met Sven thuis te zijn, maar zo te horen kletst hij gezellig mee hier op het forum vanaf jou arm!
    Leuk dat de visite nu begint te komen. Langzaamaan wil je hem denk ik wel showen aan iedereen.

Sanneke, die van ons is echt iedere avond heel erg hyper. Soms wordt ik er gewoon een beetje naar van. Ben benieuwd wat vanavond ons brengt....
    Nu voel ik hem wel minder, en maak me dan gelijk zorgen. De VK zegt dat het heel normaal is, als ik hem maar wel af en toe voel.

Waterlelie, kan me voorstellen dat je broer het spannend vindt. Wordt hij vandaag onderzocht? Hopelijk zijn het onschuldige bultjes.

Essebes, sorry meissie! Ik gun het jou ook zo dat je kleine meisje komt. Je bent nu 40 weken en 5 dagen? Wanneer moet je weer op controle? En hebben ze al iets gezegt over strippen?

Olga

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    SANNEKE, hier ook aan het einde van de nacht (nou ja ... einde ...), veel pijn - maar dan meer ter hoogte van ribben, denk idd dat het een afgeknelde zenuw is. Gelukkig moet ik inmiddels ook een keer of 4 naar de WC 's nachts, kan ik meteen een rondje lopen :rolleyes:
    Mooie beeldspraak, bad of douche ...

REAGEREN, *bloost* - had wat in te halen hoor!

WATERLELIE, leuk hoor de boom, wij toch maar niet dit jaar. Mn man wilde uit milieu overwegingen een plastic boom - heeft veto gekregen, blijkt ook dat dit niet echt beter is ... misschien volgend jaar een huurboom ... en ook nog kerststukjes, gezellig hoor!
    Sterkte voor je broer!

ELISE, ik hoop ook dat je inmiddels je kindje in je handen hebt!

KELLLY, sterkte meid!

JOHANA, jeetje, veel sterkte - hopelijk mag je snel uit het ziekenhuis. Bedankt voor je bericht TIGGER, doe je haar veel liefs!

OLGA, ja zeker wel buikverschil - nu voller en heel mooi (nog steeds)! Oeeeoeoeoeee spannend! Je kindje moet binnen 24u geboren zijn ... of nee de wee"n moeten dan op gang zijn gekomen (euhm ... kweedutnimeer). O je hebt al antwoord, nou ik hoop dat de weeën gewoon op gang komen hoor! Mag je nu eigenlijk in bad of niet? Anders lekker onder de douche kruipen!

GERDA, ik kan het me goed voorstellen dat je het helemaal zat bent. Ik heb veel bewondering voor je doorzettingsvermogen. Het is alleen wel zo dat het inleiden van een bevalling nog veel zwaarder is, dus of dat nu echt een prettige oplossing is .... wel vervelend dat de VK niet even langs is gekomen, dat scheelt altijd enorm en dan voel je je serieus genomen, niet leuk dus. Ik hoop dat het nu snel doorzet, veel liefs en sterkte!

LENTEFEE, gefeliciteerd met je zoon!

LOLA, gefeliciteerd met Elise! (alleen klopt je banner volgens mij niet helemaal)

KREEFTJE/DOMI, wat een schatjes!

FREDERIKE, jeetje wat een verhaal!

ESSEBES, grrrr ... net die laatste dagen striae, hopelijk komt die eigenwijze meid nu snel!

AMBER, al 14 jaar samen - gefeliciteerd. Ik denk dat je beebje wacht totdat jij helemaal gezond bent ... hier ook gesnotter dus ik reken maar niet op bevalling ...

NANNAF, ook al spannend, het is maar druk hier!

JUFFIE, wat ben jij toch een kanjer, zo zonder couveusezorg! Kan me voorstellen dat je de eerste dagen erg emotioneel was, nu lekker genieten van je meisje! En vervelend nieuws van het buurjongetje (je zegt hij toch) van Jayda ...

LINNY, jeemig wat een nacht, probeer nog even wat de rusten en vooral zorgen voor een rustige omgeving, lekker warm en cosy ... dan komen de weeën hopelijk weer terug!

MALAIKA, wat een beproeving ... jullie zijn in mijn gedachten hoor en ik hoop echt dat het snel beter gaat met jullie vechtertje! Ik wens je maar weer heel veel kracht toe!

CLAARTJE, wat een mooi beeld, jij met je ene hand typen en in je andere arm een slapend ventje ... *zwijmel* ... kan me voorstellen dat het spannend is, de eerste keer met zn 2tjes, maar ook erg intiem en bijzonder ... Leuk dat je er weer bij bent meid! Hoe gaat het verder met jou? Geneest je wond goed?

17. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Olga, wat spannend zeg! je hebt zeker rare kriebeltjes in je buik nu? Het gaat gewoon ECHT gebeuren....Ik duim voor je dat er iets op gang komt vandaag, beter als inleiden...Succes lieverd! Ben blij voor je.

Xx

18. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ik ben ff n beetje huishouden doen, tot zo!

Kussss Es

P.s ik heb nog geen bericht van Elise...

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier ook vooral 's avonds en 's nachts een enorme druktemaker. Dat belooft wat als ze dit ritme aanhoudt na de bevalling ...

Ik snotter lekker door, gisteren leek het iets beter te gaan, vandaag voel ik me weer minder.

Hier verder geen enkele activiteit die ook maar in de verste verte zou kunnen lijken op weeën, vruchtwater of anderszins. Aan de ene kant vind ik dat helemaal niet erg (laat r lekker nog maar even extra groeien en sterker worden, veilig in mn buik), aan de andere kant komt mijn ongeduldige ik heel erg naar boven. Vooral het feit dat je het gewoon niet weet of kan weten, vind ik gewoon k*t. Ik wil de controle! :D

Gordijntjes hangen in de kinderkamer, vluchttas staat klaar, maxicosi ook, wiegje opgemaakt, kortom ... aan mij zal het niet liggen :)

Zo ... heb net braaf bovenverdiep gestofzuigt, ga nu wasje ophangen, zo direct enveloppen verder schrijven en dan om 13u naar de verlos. Zal tussendoor nog wel even spieken ... zijn spannende tijden! Sterkte meiden!

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Essebes, voel me heel raar. Eigenlijk een soort hyper en rustig tegelijk. Voel me lichamelijk niet anders dan gisteren, maar geestelijk weet ik nu dat ik over minimaal 48 uur een kleintje heb! Is eigenlijk niet echt te bevatten....

Salapio, ik mag nu inderdaad niet in bad iv.m.infectie gevaar doordat er nu een open verbinding is. Maar als ik straks weeen heb, neem ik genoegen met een warme douche. Volgens mij mag je alleen in bad als de ontsluiting aardig vordert en je continu om de 5 minuten zware weeen hebt. Dan is de uitdrijvende kracht groter zeg maar.

Olga

Deel Deze Pagina