December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

nee hier zei ze het liefst vóór de 12 weken, nou ja het is geregeld :D

2. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier zei ze dat ik het best de echo kon afwachten zodat ik precies wist wanneer de uitgerekende datum wordt..
    Anders moest je alles weer verzetten..

Waterlelie wat fijn dat je je auto weer kan ophalen!
    En hier gaat de zonnebankkamer eraan...
    dus die gaat helaas weg..maar gelukkig mijn mams heeft er ook eentje..

Ik heb nog helemaal niks gekocht of opgeruimd voor de beeb..
    nog tijd zat toch?

Loopy mooi die kortingsbon..helaas woon ik echt niet in de buurt...
    Ik hoop op straks nog een keer bij de prenatal korting mee te mogen maken!

3. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    hallootjes,

Zo vandaag een termijn echo gehad omdat de gyneacoloog het niet goed kon berekenen vorige week,maar wat een verschil zie je al zeg,zag ik vorige week nog een waas met daarin een kloppend hartje nu zagen we echt armpjes beentjes enz.hij was zelf al volop aan de gymnastiek echt geweldig gewoon.
    Nu was mij vorige week al gevragen of ik ook een prenataal onderzoek wilde(als ik het zo goed zeg)mijn reactie was eigenlijk ja tuurlijk,was van mening dat ik dat bij de eerste ook had gehad.
    Maar bij de eerste heb ik dus wel veel echo's gehad maar ook een screening nu komt daar nog bij een nekplooimeting plus bloedtest.
    Mijn schoonzusje was vandaag mee geweest en die heeft bij haar laatste zwangerschap dit niet laten doen.
    Ik kreeg een boekje mee om thuis door te lezen en een afspraak voor 11 juni.
    Nu lees ik dit boekje door en ik denk dat ik het ook niet laat doen,natuurlijk nog wel ff overleggen met manlief maar ik denk dat hij er net zo over denkt.Als ik het een beetje bekijk is en blijft het maar een kansberekening en dan ben je nog niks zeker.ik val niet in de risico groep.
    Als je te horen krijgt dat je een verhoogde kans hebt op down syndrome dan heb je volgens mij geen fijne zwangerschap meer en wat doe je als je te horen krijgt dat je kans hoger ligt,nou bij ons is ook een kindje met down syndrome welkom(natuurlijk liever niet)maar daar laat ik geen zwangerschap voor afbreken,ligt er maar net allemaal in hoeverre een kindje gehandicapt is natuurlijk.Maar ik vind het al met al heel erg moeilijk om te zeggen van wel of niet een nekplooimeting.
    Wat doen jullie is dan ook mijn vraag,ik heb het idee dat niet veel vrouwen het laten doen,tenzij ze in de risico groep vallen denk ik.
    groetjes jeslin

4. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36

Nou idd. eerst zei ik van ja wij doen een nekplooimeting. Maar later dachten we als het kindje wat heeft wat dan? dan houden we het. dus wij laten het ook niet doen hoor, je moet doen wat voor je gevoel het beste is.

5. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi Jeslin, ik dacht eerst ook ik ga het doen maar ik heb me toch bedacht. want ik laat het toch niet weghalen als er wat mee is. wat er ook uit mijn buik komt, ik wil dit kindje graag, ook als het een mongooltje is.

6. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @jeslin

Nu wij een tweeling krijgen hebben we de vraag weergekregen, maar wij hebben ook besloten het niet te doen...ik wil geen onbezorgde zwangerschao en wil gewoon lekker gaan genieten.
    Trouwens die test is ook niet 100% betrouwbaar hoor het is maar een percentage en het kan dan ook nog heel anders uitpakken dus hier ook een NEE tegen de nekplooimeting.

Zo vandaag de eerste aankoop via marktplaats gedaan een 2ling kinderwagen, ze houden hem vast voor ons tot juni (financieen ;) ) tsja ik ga geen nieuwe kopen ik schrok me een hoedje van al die prijzen en nu op marktplaats een nieuw staat kinderwagen voor een beetje geld nou das mooi meegenomen.

Ik heb de kraamzorg ook geregeld ben aangemeld en krijg de bevestiging thuis gestuurd mijn buurvrouw komt hier kramen wij zijn haar keuze gezin geworden dus dat is wel leuk :D

Verder alles goed meiden?

Liefssss

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    krijg je nu ook dubbel zo lang kraamhulp kreeftje?

ik heb ook een gebruikte kinderwagen gekocht, hij is rood en om te bouwen als buggy met 4 grote luchtbanden! nieuw zijn die dingen echt vreselijk duur!

ik ben moe... mijn ogen vallen bijna dicht. thuis maar weer een tukkie doen haha

8. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    ik krijg wel wat meer uren kraamzorg, dat vindt ik ook erg prettig ook voor mijn vriend, tsja het zijn toch 2 kleintjes die zorg en aandacht nodig hebben.
    En ik wil ook borstvoeding gaan geven daar krijg ik ook tijd voor.

Dit is de kinderwagen, de bakken kunnen ook andersom zodat je de babys kunt zien. Nieuw zijn ze mij ook te duur en deze is nog zo goed als nieuw en kan nog mooi even meegaan.
    http://kind-baby.marktplaats.nl/kinderw ... eling.html

9. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    hallo dames !

wij hebben vandaag de 2e echo gehad ! :D:D...en ik ben een weekje vooruit gezet en ben dus nu 12 weken en 3 dagen...wat was dat super om te zien zeg !...alles erop en eraan...je kon zelfs vingertjes tellen...ik kan de foto nog ff niet in mijn album zetten want we hebben geen scanner...zodra ik m op de pc heb zet ik m in mijn album

10. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Frederike en Jeslin...wat fijn dat met de echo alles goed is!Mooi hoor!

Kreeftje mooie kinderwagen heb je gekocht!super!ziet er goed uit!

Jeslin..over de nekplooimeting..we doen m ook niet..net als je zegt..
    ik zou er geen zwangerschap voor afbreken dus het is altijd welkom.
    Het is ook niet een definitieve meting..dus een kansberekening...

11. Boontje

Boontje Actief lid

30 mrt 2007
    153
    0
    0
    He Ladies,

Meiden gefeliciteerd met jullie mooie echo's! Kreeftje: dus toch een 2-ling, dubbel gefeliciteerd. Ik ben afgelopen weekend op een kraamfeest van een tweeling geweest en het is echt een super mooi gezicht twee van die kleintjes!
    Nieuwe dame (miep als ik het goed onthouden heb), van harte welkom!

Ik heb een baaldag achter de rug. Vanacht hebben ze namelijk onze auto opengebroken en de autoradio eruit gehaald. Gelukkig geen schade aan de auto, het zijn 'nette' dieven geweest die het slot hebben opengebroken en vervolgens netjes de radio eruit hebben gehaald (die zelfs de kleine verpakte vochtige doekjes die ik in de auto heb liggen hebben meegenomen.....). Maar toch, krijg er wel even de kriebels van....

@lindy (wederom als ik dit goed heb onthouden ;) ): kijk niet te veel uit naar de 12 weken grens hoor. Ik ben nu 13 weken en 3 dagen, maar ben vooral 's avonds nog verschrikkelijk beroerd. Eten gaat er 's avonds nog maar mondjes maat in en regelmatig heb ik enorm veel zin in eten, maar als ik dan aan tafel zit staat het eten me tegen en krijg ik al braakneigingen bij de lucht alleen al (sorry voor dit verhaal). Ik hoop echt dat heel snel overgaat en duim zeker dat jullie na deze grens super gaan voelen! :D Kan niet wachten tot ik me ook energieker ga voelen! :D

12. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Wat balen Boontje dat ze jullie auto hebben open gebroken... :(
    Verder gelukkig niet al teveel schade..maar het is toch balen!

13. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Je wil vast wel een onbezorgde zwangerschap? :)

Leuk die 2lingwagen!

Balen dat ze je auto hebben opengebroken Boontje!
    @frederike, gefeli met je echo, heerlijk gevoel he!

ik heb het idee dat ik steeds moeier word. Heb gewoon geen energie en heb elke middag wel zin in een tukkie. Ook bepaald eten staat me behoorlijk tegen. Vlees eet ik nog wel maar niet van harte. Ook yoghurtachtige zure dingen moet ik niet meer.

En pindakaas verafschuw ik gewoon terwijl ik dat juist zo heerlijk vond altijd. Heb jaaaaaaaaaaaaaaren lang 's ochtends een lekker broodje pindakaas gegeten en nu wil ik het echt niet meer. :pale:

Hebben jullie ook zo'n product? ben benieuwd.

groetjes Sanneke

14. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    He Boontje, dat is balen zeg! Heel toevallig heb ik mijn auto vanochtend weer bij de garage opgehaald. Ze hadden bij mij ook het slot proberen open te breken en zo was de boel kapot.
    Hopelijk is het voor jullie ook allemaal te maken. Maar het feit dat anderen met hun vingers aan jouw spullen zitten is echt zwaar niks... :x

Vandaag heb ik een dappere poging ondernomen om de aankomende babykamer op te ruimen (nu hobby/computerkamer), maar eh... Na een uur was ik het toch zat. Ik ben naar het dorp geweest om een frisse neus te halen en om wat dingen te halen. Daarna was ik bekaf.

Wij zijn ook niet echt bewust met de uitzet bezig, maar wat we tegenkomen is alvast mooi meegenomen. Zo hebben van Marktplaats al een mooie Quinny gekocht. Compleet met reiswieg, buggy, luiertas en andere dingen. Was een buitenkansje en scheelt zo 200 euro met een nieuwe. Nu hebben we leuke meubeltjes op het oog en als we alles in het echt ook mooi vinden, mogen we het voor 200 euro overnemen.
    Soms komen er van die dingen op je pad en dan moet je de kans toch aangrijpen.
    Maar kleding en dergelijke koop ik pas veel later hoor...

@Sanneke:
    Ik heb dat ook heel erg dat ik bepaalde dingen niet meer kan ruiken of eten.
    De geur van gebakken vlees vind ik vreselijk terwijl ik gek op vlees was. Ook chocolade verafschuw ik nu. Mijn man vindt dit wel best omdat ik een echte chocoholic was en nu traktaties van kinderen aan hem geef.
    De geur van parfum en deodorant vind ik echt nu het allerviest. Ik moet er echt van kokhalzen. Op het toilet heb ik het geurtje al weggehaald en mijn man moet 's ochtends na de douche en het opspuiten niet bij mij in de buurt komen.
    Ikzelf heb nu alles hypoallergeen zodat er geen geur aan zit. Zo erg is het. Het favoriete geurtje wat ik pas nog gehad heb van mijn man, staat zielig in de kast...

15. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Mijn man en ik hebben net dus over die nekplooimeting gehad en hebben besloten om het niet te doen.Hij zegt ben maar gewoon lekker zwanger.
    Zoals al word gezegt het is een kansberekening en dan weet je dus nog niet al te veel.
    Ik ga lekker genieten van deze zwangerschap het zal ook de laatste zijn dus ik wil me er echt bewust mee bezig houden.
    Groetjes jeslin

16. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ja presies goed dat je het zegt.....moet het morgen dus echt niet gaan vergeten....pff ben zo`n warhoofd.

Vandaag de 7e echo gehad :D en voor het eerst dat de kleine lag te slapen.
    En liet zich echt niet wakker maken hahaha toen hem /haar dat echo ding stoorde trok hij/zijn de beentjes in en ging rustig verder met slapen.
    Lijkt nu al presies op zijn moeder (voor 12 uur niet wakker te krijgen)
    En de kleine is nu 12 weken en 2 dagen en al 6 cm.

17. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    hallo allemaal

dames gefeliciteerd met jullie echos.

Wij hebben vanadaag wel nekploometing gedaan alles zach er goed uit bloed uitslag krijgen we volgende week.
    Wat is onze beeb groot geworden zech zag er zo lief uit ging zelfs duimen.
    En beeb beweegde ook wel zo leuk om te zien.
    Ik ga morgen proberen om fotos te plaatsen van vandaag.

18. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Waterlelie..Dan heb je al mooie aankopen gedaan! ;)
    ik denk dat het bij ons nieuw wordt..maar twijfel nog wel..
    Scheelt toch wel als je kan slagen op MP..
    Kinderwagen krijgen we dus dat wordt zowieso een nieuwe.. ;)

Jeslin..lekker van genieten hoor!

Kelly...wow :confused: ..de 7e echo?..zo kan je het wel heel mooi volgen!

Ayse..fijn dat het er goed uit zag !

Vandaag een heel druk dagje met werken..moet zo om 8 uur beginnen en dan tot vanavond 10 uur ongeveer..
    Kom wel thuis eten..dus dat scheelt alweer..
    Maar het zal wel een zwaar dagje zijn...
    het is niet anders..werk voor mezelf..kan moeilijk iedereen afbellen..... :rolleyes:

Fijne dag allemaal!

19. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Goedemorgen allemaal.

Na een onstuimig nachtje is weer een nieuwe dag begonnen. Ik heb nog een paar dagen vrij en dan is het weer hard werken geblazen. De laatste weken op een basisschool zijn meestal erg druk, maar ook weer zo voorbij... Ik vind het wel heel leuk. De kinderen zijn zo gegroeid!

@Miep:
    Je hebt wel een drukke dag vandaag! Ik hoop dat je een beetje de rustmomenten ook kunt vinden...

@Kelly:
    De 7e echo al! Dat lijkt me echt gaaf... Fijn dat alles goed met het kindje is.

Mijn man en ik hebben ook overlegd en wij doen geen combitest of dergelijke. Als de echoscopist een nekplooimeting uitvoert, nemen we daarna geen verdere stappen.
    De verloskundige heeft het er ook met ons over gehad, maar we zien het niet zitten om zo in de onzekerheid te zitten met een kansberekening.
    Ik ben deze weken al zo ziek geweest dat ik hoop dat ik over een paar weken echt kan genieten.

20. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi meiden, ik heb vorige week te vroeg gejuichd waar het de vermoeidheid betreft. ik ben me toch een potje moe! niet te geloven! :rolleyes:

maar verder alles goed hoor, er is eindelijk een broek die niet meer past haha! hopelijk krijg ik toch een keer een buikje :p

Deel Deze Pagina