hey meiden, ben ik weer, Alles hier weer in het normale ritme. Mannetje weer aan het werk. Wij hebben voor het voeden niet echt een schema bas meld zich tussen de 3,5 en 4 uur ongeveer. vanacht heeft ie doorgeslapen. laatste voeding heeft ie gehad om 11 en vanmorgen om 6 uur weer! Bas zit ook nog in pamper maat 1, die zijn zelfs wat groot! ik heb de luiers van de c1000 ook geprobeerd, Ik houd het lekker bij de pampers, kunnen veel meer absoberen, bas heeft beste plas luiers! Dames die bevallen zijn van harte! Lindy meid, wat zul je blij zijn dat jullie meisje er eindelijk is! van harte meid. Hoe is het dames?
iloon; he getver..ik hoop echt niet dat het spruw is maar dan hebben ze toch ook pijn en willen ze niet drinken? Wat krijgen ze daarvoor?
nee spruw hebben ze geen last van , Serena heeft het als baby ook gehad en kreeg er van de huisarts een middeltje voor
@Happygirl: Hannah heeft ook van die witte pukkeltjes. Het lijken wel jeugdpuistjes. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen Volgens het CB komt het door de hormonen... Kan iig geen enkel kwaad, en trekt als het goed is vanzelf weer weg. @Luiers: hier de kruidvat-luiers. Ik las ergens anders op dit forum dat nummer 2 nauwelijks groter is dan nummer 1. Was net even bij de jruidvat, en nummer 2 is idd van 3 tot 6 kg, en nummer 1 van 2 tot 5 kg. Ik denk dus dat ik binnenkort ook maar ga overstappen. In di pakken van nummer 2 zitten namelijk 20 luiers meer, en zo'n pak is maar 1,50 duurder. Even uitproberen dus! @Kleertjes: sinds vandaag zit maat 56 echt een beetje krapjes Vind het wel heel erg snel gaan! Hannah heeft erg grote voeten (nu al sokken aan voor baby's van 6 maanden!). Van die sokbroekjes passen haar dus al helemaaaaaal niet.
Wij zijn ook verschillende merken luiers aan het testen. Tot nu toe bevalt Pampers en Kruidvat het beste. C1000 zijn we nu mee bezig, maar ik vind ze erg stug en dik en ik heb het idee dat ze in de band niet echt meegeven. Binnenkort wil ik nog de eigenmerk luiers van de Etos, DA en Jumbo (als ze daarvan eigenmerk hebben) testen. De Pampers vind ik nl. best prijzig... Wat betreft de maat past Annabel nog prima in een 1-tje van Pampers. Die van C1000 zit krapjes. Dat dat zoveel kan schelen per merk, he!
hier hebben we nog steeds pampernewborn1 die zijn nog een beetje te groot.... en kleertjes ook nog steeds maat 50, heb nog maar wat extra gehaal want gister had ze ook in 1 ochtend 3 pakjes ondergespuugd....... Argggg wordt gewoon gek van de BV....... Als ik haar aanleg aan mijn linkerborst drink ze wel maar kan er gerust een half uur overdoen en dan meld ze zich vaak weer na een half uur/ uur.... Maar als ik haar aanleg aan mijn rechterborst drinkt zevaak 10/15 minuten en is dan helemaal tevreden en slaapt zo de4 uur door tot de volgende voeding..... kan het zijn dat mijn linkerborst niet genoeg melk meer heeft?
Hier heeft Kyara het ook precies hetzefde wat jij omschrijft alleen heeft zei het voornamelijk op de tong. Vandaag naar de kinderarts geweest en bij Kyara is het spruw....Als je het eraf kunt halen met een gaasje dan is het melk en anders als het er niet af wil dan is het dus wel spruw. Kindjes hoeven daar geen last van te hebben dus het hoeft het drinken niet te belemmeren want Kyara drinkt ook heel goed verder. Ik heb daktarin voorgeschreven gekregen en daar zijn we nu mee begonnen. even het CB of de HA bellen dan kunnen die wat voorschrijven
Olga dan haal je toch nog een paar kleertjes erbij..je hebt nu veel opruiming.. Dan hoef je minder te wassen.. hier ook gedaan door me moeder en me zus..en ikzelf natuurlijk Augustus..ja voorraadje pampers is wel handig..want je blijft aan t kopen hè.. Lisette wat een leuke fotos! Lief hoor!
Vandaag naar de kinderarts geweest. Alles was super! MEiden zijn lekker gegroeid! We mogen nu flesjes van 110 geven en langzaam aan kan dat opgebouwd naar 120cc. 110cc is uitgaande van 6 voedingenper dag dus ben benieuwd. Vindt het een heel gedoe hoor alles op regel krijgen wat betreft de voeding vindt hetbest moeilijk allemaal VErdr was hij heel erg tevreden en zien ze er gewoon goed uit. hun gewichten nu: Kyara 3090gr en 49cm Thirza 3300gr en 50,5cm Nou helemaal weer happy natuurlijk!
Ik las dat een aantal meiden het een beetje eng vinden om met hun kindje onder de douche te gaan ivm het glibberige lijfje. Wij kregen als tip van de kraamverzorgster om haar een hydrofielluier om te doen, ze is dan een stuk minder glibberig. Liefs, ikkie
Kreeftje, wat mogen jou meiden al veel drinken zeg. Senna was vorige week 3230 gram en moet 65 of 70 cc drinken. Zou er verschil zitten in hoeveelheid tussen borstvoeding en kunstvoeding? Senna drinkt zijn flesjes inmiddels goed op en lijkt niet hongerig te zijn tussendoor. Woensdag weer naar de ki8nderarts, dus zal het wel vragen dan. Wel heerlijk dat die twee meiden van je het zo goed doen en de arts tevreden was! Miep, ik wilde niet meer in maatje 50 kopen, want is zo zonde als hij het maar zo kort draagt. Maar ja, 56 is echt nog te groot, dus wie weet toch even kijken als ik in de stad kom. Lisette, wat een lieve foto's van jullie! Maartjeh, misschien kun je je linkerborst extra stimuleren door haar juist daar aan te leggen of b.v. die af en toe af te kolven? Olga
Ikkie, goeie tip! Het lijkt me alleen zo'n gedoe onder de douche.... Je partner moet dan de kleine uitkleden en bloot naar de badkamer brengen om aan te geven en daarna weer vanuit de badkamer naar de babykamer... Wie weet gewoon maar eens proberen en valt het wel mee. Een badje klaar zetten is ook een gedoe, maar wel wat minder vervelend voor de kleine denk ik.
Ik geef ook kunstvoeding..de kinderarts is van hun gewicht uit gegaan en heeft daar een berekening van gemaakt. Toen kwamen we uit op +/- 110cc per fles. Hier is het zo dat Thirza ze wel lust en ook wel opdrinkt maar Kyara houd meestal bij 90 of 100 op. DAn is het wel zo dat ze de volgende voeding het wel inneemt. Hier zitten de meiden op 6 voedingen. Hoe an het dan dat senna 65 of 70 mag? De meiden zaten op 60 toen ze uit het ziekenhuis kwamen en toen al gauw op de 80cc.
Kreeftje..fijn dat ze t zo goed doen! Worden ze extra in de gaten gehouden omdat t een tweeling is? En nou weet je ook weer wat je kan doen met de voeding! Het gaat toch vanzelf joh! Olga..das wel weinig wat Senna mag drinken..maar misschien net als je zegt..zit er verschil in bv en kv? Tja het is ook wel zonde hoor hier moest Mika in t begin maatje 44 aan.. Dus heeft me moeder allemaal kleine pakjes gekocht..want 50 was echt te groot.. Maar die kan ie nu al niet meer aan wel zonde.. Douchen met beebje..lijkt me ook eng..die tip van de luier is een goeie! Maar of ik t ook ga doen..net als olga zegt..lijkt me zon gedoe.. En dan koelen ze ook erg af natuurlijk
omdat de meiden met 36 weken zijn geboren en ook omdat de start iets moeizaam was hadden we voor vandaag een controle afspraak bij de kinderarts. Nu met 2 maanden weer en daarna zijn we er van af. DEnk niet dat het zozeer te maken heeft met het feit dat het een tweeling is
Aha...ja t kon zo zijn...maar extra controle is nooit weg toch! Hier had de wijkverpleegkundige het over dat er heupfoto's gemaakt moeten worden omdat Mika in een stuit lag.. Maar ze hebben in t ziekenhuis er niks over gezegd...dus we zullen zien...
Ik zal morgen even de HA bellen.. Olga; ik weet niet of je Fv of Bv geeft maar zoals ik het heb begrepen zit er geen hoeveelheid aan Bv, ze mogen daar zoveel als ze willen van want worden er niet dik van. heeft de kv mij verteld. Loïs krijgt Fv (nutrilon) 165cc, 5 schepjes en 150cc water maargoed zij weegt ook wat meer dan Senna (4kg)