@ soraya, welkom! En verder alle nieuwe decembermama's: ook welkom! Caruli, balen, die onzekerheid. Kost vast ook veel energie! En wat een mooie echofoto's frederike! @waterlelie, hoop dat de 3 dagen gauw voorbij zijn, ik was in de dagen voor de echo ook wat chagrijniger en onzekerder dan anders, maar dat is daarna een stuk beter geworden! Heb het gister ad kinderen op school verteld en ze vonden het geweldig. Ook heel veel reacties van ouders en al veel kadootjes! Echt hartverwarmend! In de nacht ervoor had ik gedroomd dat een bepaalde ouder ook zwanger was en het is nog zo ook! En nog op dezelfde datum uitgerekend ook! echt bizar zo'n droom. Mn buikje begint nu ook echt wat duidelijker te worden en knoop gaat niet meer dicht. Voel me prima, vermoeidheid valt ook mee, dus me happy! @olga, leuk dat je er weer bent, minder leuk van die kotserij, maar t is idd voor het goede doel. groetjes voor iedereen van Sanneke
hey soraya . ongeveer even ver als mij proficiat met je zwangerschap en heb je al een echo gehad ? groetjes dreams
@dreams ik kom zelf ook uit kerkrade maar waar ben jij dan woonachtig in kerkrade ik heb op kaalheide gewoond
Sanneke, wat leuk dat er zo fijn gereageerd is! Ik ben zo benieuwd hoe ze bij mij gaan reageren a.s. maandag... Ik vind het allemaal zo spannend. De onzekerheid en prikkelbaarheid zijn nu ook wel meer aanwezig.... Kan ook bijna aan niets anders denken dan die echo... Stom he? Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van vergeetachtigheid? Ik heb soms ook black outs waardoor ik niet op datgene kan komen wat ik dat moment wilde zeggen... Erg lastig hoor!!!
Zeker Waterlelie, Ik vergeet echt alles! Heb dus ook overal van die "leuke" gele briefjes hangen hihi. Wel spannend hoor dat je het maandag aan de kinderen gaat vertellen. Neem je dan ook een echo mee? Ik ga het aan de ouders en de kinderen vertellen als de nieuwe groepsindeling bekend wordt, dus over 2 weken... Sanneke; Leuk hoor die reacties! Vandaag zeiden de kinderen bij het gymen ook al tegen me; Wat wordt je buik dik!... ehm ja...
ik woon zelf niet in kerkrade heb er wel familie wonen maar ik weet nog dat mn opa in het ziekenhuis lag ongeveer 5 jaar geleden hij had kanker en was echt een slecht ziekenhuis ook bijna gene artsen meer, wouden ze gaan afbreken maar ik heb dus de echo in kerkrade dus maak me nogal zorgen ! ken je niet toevallig iemand die daar ook een echo heeft laten maken ? ik maak me dara ech druk om Groetjess
hey meiden ik ben nu heel misselijk en hebknallende hoofdpijn pfffffff ff liggen helpt ook niet wordt het alleen maar erger van he wat leuk dat er meer zijn die wat met paarden hebben ik werk zelf al jaren in de paarden maar een zwangerschap en paarden heb ik eigenlijk nog nooit zo van dichtbij mee gemaakt ik was zo benieuwd hoe lang je door kan rijden en hoe snel na de bevalling je weer kan beginnen en hoe jullie dat doen met de kleine tijdens het rijden ook geef ik zelf nog les op eenmanege
ik heb ook een vraagje over paardrijden ik doe het nu eigenlijk nooit meer maar heb het wel 8 jaar gedaan en niet komend weekend, maar weekend erop ga ik naar center parcs en wou ik het daar wel weer doen. Kan dat nu al kwaad dan ? Groetjess
Meiden, afgelopen weekend nog gereden, maar echt geen pretje bij lichtrijden. Ik heb een gelders paard en die heeft dus nogal wat knieactie, niet echt heel erg prettig zitten. Dat voelde ik ook wel in m'n buik, stap en galop gaan prima hoor! Verder nog een jonge KWPN'er maar die mag nog even een paar maandjes in de wei lekker groeien. Maar ik dacht wel bij het afstijgen... oh jeee... hoe moet dat nou als je en buik hebt van rond de 20 weken!
Hoi, Lindy ik heb bijna mijn hele vakantie moeten spugen, dus echt heel leuk was het niet... Volgens mij zijn er hier aardig wat juffen aanwezig! Ik ben ook een soort juffie. Ik werk op een kinder diensten centrum voor kinderen met een verstandelijk beperking. Mijn groepje is ongeveer tussen de 4 en 7 jaar en van redelijk niveau. (wij werken toe naar een vorm van onderwijs) Ik ga het binnenkort wel aan de ouders vertellen, maar voor de kinderen wordt het denk ik pas duidelijk als ik echt een buikje ga krijgen. Wel leuk om er dan aandacht aan te besteden met boekjes en poppen enzo... Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden voor morgen voor de echo....Als het goed gaat met ons kleintje ga ik het morgen gelijk aan mijn collega's vertellen (mijn 3 directe collega's en mijn baas weten het al). Ik heb een doosje met roze en blauwe chocolaatjes gekocht en die zet ik dan neer met een leuke mededeling erbij! Liefs olga
ik woon zelf niet in kerkrade heb er wel familie wonen maar ik weet nog dat mn opa in het ziekenhuis lag ongeveer 5 jaar geleden hij had kanker en was echt een slecht ziekenhuis ook bijna gene artsen meer, wouden ze gaan afbreken maar ik heb dus de echo in kerkrade dus maak me nogal zorgen ! ken je niet toevallig iemand die daar ook een echo heeft laten maken ? ik maak me dara ech druk om
ahh olga wat rot dat ha dik niet gelezen sorry ben ook zo vergeetachtig.. Ingepinge ik doe ook alleen nog maar stappen draven doet zeer., en ik denk dat ik over 2 wkn stop met rijden vind het wel jammer maar mijn collega`s berijden ze dan wel isbete voor het paard en voor mij Dreams rijden kan opzich geen kwaad zolang je maar let op wat je lichaam aangeeft. goed naar luisteren hoor, je zal daarna flink spierpijn hebben. Maarjeh, volgens mij moet je gewoon doen wat je hart en je lichaam zegt. ik draaf en galopeer eigelijk zowat niet meer. stappen en dressuur rijden gaat prima.. ik vind wel dat zonder zadel rijden lekkerder gaat dan draaf en galoppeer ik wel .. verder staan de paarden veel in de wei.\ ik pas ook neit oz makkelijk meer in mijn rijbroek. Na de bevalling wil ik het zo snel mogelijk weer oppakken want ben van plan om mijn eigen paard te gaan kopen. de kleine blijft bij papa of gaat naar oma of de creche , ik weet het eigelijk nog niet .. kan haar of hem moeilijk mee nemen hihi.. leuk die paarden liefhebbers
zo net een heerlijk een buitenrit gemaakt met het paard... Ik heb geen pijn bij het rijden....merk wel dat ik voorzichtiger ben maar dat lijkt me wel logish.
@ Lindy ja ik zal erop laten ALS ik het al ga doen ja toen ik 15 was moest ik het paard van me nicht inrijden ik vond het echt geweldig altijd me opa wou er ene kopen toen voor me we hebben een redelijk grote tuin en zei die ja zet je hem in de tuin maar had ik toch maar niet gedaan, maar wil het dolgraag weer eens doen maar ik kijk wel ben er nu wel een beetje bang voor Groetjess
Fijn joh! Dat je nergens last van hebt. Ik denk dat dat toch heel erg verschillend is. De een zal er gewoon meer last van hebben dan de ander. Gewoon goed naar je lichaam luisteren! Wat hebben jullie eigenlijk voor paarden?
@dreams nou ik ken eigenlijk niemand ik dacht dat ze daar geen echo´s meer maakte bij m´n eerste zwangerschap was ik met veel andere vriendinnen zwanger en die hadden ook of in heerlen of brunssum en nu hoor ik ook niks anders maar echo´s kunnen ze overal maken he. Ik moet wel zeggen op sommige afdelingen daar zijn ze heel sagerijnig
mijn eigen paard was een zwarte oldenburger... daarna heb ik een kwpn'er (merrie) van mijn vriendin gereden tijdens haar zwangerschap (maar dat paard is net vorige week verkocht). Beide dresuurde ik mee.. en nu rijd ik op een kwpner van een kennisje...gewoon op recreatieve basis (zolang het nog kan).
@mamabeer ja ik durf nu al helemaal niet meer nu je dat zei haha ik vond het ook al raar dat ik in kerkrade moest ik bel morgenvroeg eens de vk op en vraag ik het haar ik wil ook veel liever in heerlen