December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja ik weet het ... heb zelfs het voedingscentrum gebeld om erachter te komen of het uberhaupt wel mag. Zo lang de circulatie snel is, is er geen probleem. En dat is natuurlijk het geval met die Hollandse Nieuwe ...

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    en ik koop nooit bij de supermarkt (bah) ... alleen vis op de markt of bij een viswinkel ... vertrouw dat voorverpakte sowieso niet zo erg (ook als ik niet zwanger ben) ...

3. Niet meer actief

salapio: sorrie :oops: :oops:
    had je nog niet eerder gezien vandaar... ;)

4. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik heb 'em al gehad...die heerlijke Hollandse Nieuwe! :) :) Lekkurrrrrrrr

5. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    M'n oom is visboer dus weten dat het altijd vers is wat we hebben.
    Maar als ik wel is in de super markt kijk naar haring.. alleen de kleur al ieuwwww.
    Maar de haring is nu echt perfect!
    Wij hebben ze al geproefd :)

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    jakkie ik ga dus echt niet zo'n halfdooie vis opeten hahahahaha... rolmops lust ik wel

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Haha hij is gewoon dood hoor ;)
    Iehw dat lust ik weer niet rolmops zonde van z'n heerlijke natuurlijke smaak ;)

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geeft niets hoor ... ben heel rustig geweest en van de ruim 70 dames is het dan niet zo gek ... zeker niet met de zwangerschapsdementie ... :D

9. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Mjaammmie! Mag dat trouwens wel? Want het is toch rauw?

En ik las in een tijdschrift over zwangerschap dat vette vis goed is voor de ontwikkeling van je baby's hersenen en dat je er slimmere kindjes van krijgt.. Is dit echt zo?

10. Niet meer actief

bo: ja dat had ik ook gelezen
    mijn man die lust geen vis maar zei tegen mij
    van nu moet je vaak vis eten
    want daar krijg je slimme kids van :) :)

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  12. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    ieuwww haringg
    als ik daaraan denk word ik nog misselijker haha

13. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    ik heb gehoord dat je van vis eten een jongetje zou krijgen
    nja volgens mij een onzin verhaaltje !

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aan het geslacht valt niet veel meer te doen, ligt al helemaal vast ... Wordt namelijk bepaald door spermacel, die is mannelijk of vrouwelijk ...

Ik heb ook ergens gelezen dat de mannelijke spermacellen snel maar slap zijn en dat vrouwelijke langzaam maar (super)sterk. Typisch? De theorie zou dan zijn dat als je bevruchting plaatsvindt na veel zaadlozingen, de snelle 'op' zijn en de kans op een meisje groter wordt. Maar nu begin ik wel heel erg te teren op geheugencellen van dubieuze kwaliteit ... iemand meer info? (of betere hersencellen?) (heb nochthans genoeg vette vis gegeten)

15. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Kan maar zo haha.
    Dan zou me tante wel gelijk krijgen.
    Die zegt dat ze voor 99,9 % zkr weet dat dit een jongen gaat worden.

16. Niet meer actief

gadver vis...nooit gegeten en heb al drie jongens :D

17. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    @moon: dat hebben mensen bij mij nou ook! het maakt mij niks uit hoor een jongen of een meisje. kan me wel voorstellen dat als je 3 jongens hebt, stiekem wel hoopt op een meisje

18. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ loopy

Hihi ik denk dat je lentefee bedoeld ;)

19. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    ik hoop stiekem wel op een meisje
    kan je leukere kleertjes voor kopen enzo vind ik :oops:
    maar een jongen is net zo welkom hoor!
    als de kleine maar gezond is

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Jeetje mina wat een geklets!

Vanmorgen na het opstaan weer overgegeven, maar mezelf snel opgepept want we gingen ons kleintje bewonderen.

Wat was dat geweldig zeg! Ik keek ook gelijk naar het hartje toen we beeld zagen van die kleine en dat bewoog mooi. Ook een heerlijk regelmatig geluidje!
    Eerst lag die frummel nog te slapen, maar toen ik moest lachen begon hij/zij te bewegen. We zagen armpjes en beentjes gaan en het draaide heen en weer. Ook de oogholte, neusje, kaakjes en ruggengraat konden we zien. Echt zo wow!
    Ons kindje is nu 5,8 cm groot. Kan echt niet geloven dat het daar zit en je er nog niets van ziet...Ik zal proberen een foto van de echo te maken en dan in album te plaatsen.

Daarna voor het eerst weer naar mijn werk gegaan, maar was zooo misselijk en moest uiteindelijk toch weer overgeven. Heb ook zo weinig energie en concentratie omdat ik weinig eet en drink. Dat wordt dus niets, want kan amper wat doen met de kinderen en kan niet alles aan mijn collega overlaten. Heb afgesproken dat ik maandag weer kijk hoe het gaat en blijf nu rest van de week thuis.

Heeft iedereen al kraamzorg en dagopvang enzo geregeld? Wij zijn daar nog niet mee bezig, maar dat komt ook omdat we net 3 weken weg zijn geweest en daarvoor vond ik het een beetje te vroeg. Ik zal er maar gauw eens achteraan gaan!

Juffie, wat onzeker dat ze je gewoon door laten lopen. Ik snap wel dat ze er niets aan kunnen veranderen als het kindje in aanleg al niet goed is, maar toch. Misschien is het inderdaad wel beter om even niet te werken, zodat je lichaam zich volledig op de zwangerschap kan focussen.

Sorry, bij alle paarden verhalen kan ik me niet aansluiten meiden. Ik heb wel een hele lieve leuke kat!

Verder hou ik ook niet van vis. Alleen kabeljauw gaat nog wel....

Nu ben ik vergeten wat er verder geschreven is, sorry...

liefs Olga

Deel Deze Pagina