1 dec: Linda76, jeannie, suus2007, meisje26 2 dec: MamaNorah, Boontje 3 dec: gerda79 4 dec: frederike80, Lolaatje, AnnieP, peetje22 6 dec: Caruli 7 dec: Claartje79 9 dec: Sofine79, Lentefee, Ayse, heleentje80, sam28 10 dec: Kelly, Jufffie, Nollie 11 dec: Kreeftje72, babel 12 dec: malaika 13 dec: Arka, bianca1979, johana79 14 dec: Augustus, linny0903 15 dec: ikkie 17 dec: hairdresser, Adriana B 18 dec: Krullebol, Olga 19 dec: bipat, misskeita 20 dec: Wiets, Missy78 22 dec: Brrr Welkom Brrr, Nollie en misskeita, en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Caruli, hoe was je echo? Peetje22, veel succes morgen bij de echo. Wat fijn dat nu de tijd van de eerste echo voor ons allemaal aanbreekt. Dat geeft in ieder geval wat meer zekerheid.
Hier nog een december-mama! Tenminste, als alles goed mag blijven gaan. Ik ben de 19e uitgerekend! Gisteren positief getest, en verkeer nog steeds in staat van verwarring...
helemaal mee eens !...vandaag had ik even zo'n dag van ik vind het niet meer leuk ...ik wil zo graag een teken van leven...de 27e heb ik een intake gesprek bij de verloskundige en ik ga haar vragen of me iets kan laten zien (echo) of iets kan laten horen (hartje)...van dit niks voelen word ik echt heel onzeker...volgens mij heeft onze verloskundige alleen uitwendig echomateriaal weten jullie vanaf welke week ze iets kunnen zien en/of horen ?...
Om nog even terug te komen op bovenstaande. Ik herken het uit duizenden! Ik wil zoveel doen, maar heb er totaal niet de puf voor. Het liefst hang ik de hele dag wat te vervelen. Ik wil van alles, maar er komt niets uit. Gelukkig moet ik gewoon aan het werk, dus dan gaat het wel. Maar 's avonds is het drama! Ook de hele dag wat duizelig en misselijk. Vreetbuien van hier tot Tokio en daarna beroerd van het eten. En het ergste zijn nog de stemmingswisselingen. Arm mannetje van me. Van het één op het andere moment verander ik in een duiveltje! En echt om het minste geringste plof ik! Om daarna een huilbui te krijgen, me vreselijk zielig te voelen en binnen 5 minuten zit ik weer te kletsen en te lachen. Zeg maar gerust onhandelbaar en labiel Tjonge, wat die hormonen wel niet aan kunnen richten Ik neem maar weer een koekje bij mijn kopje thee
Ik moest wel even slikken toen ik zag dat ik niet meer in het rijtje sta... ik ga dan ook het onderwerp afsluiten denk ik, dan hoef ik het allemaal niet meer te lezen. Geen decembermama('s) meer voor mij... slik
als eerste wil ik lapeldoorn heel veel sterkte wensen ,, verder wil ik alle andere nieuwe mama's van harte feliciteren , ik ben nu net 7 weken en 2 dagen maar ik ben ontzettend mope ,nog steeds en het werk gaat me zwaar af, sinds vorige week weet ik pas dat ik zwanger ben,, maar ik heb al best een buikje,,ik heb de vk al gebeld en gevraagd of dat kwaad kan ,,ik had vorige week maandag ,al zoiets van ,,nou ik mag nu eindelijk wel eens op dieet krijg mijn spijker broek niet meer dicht,, en 5 dagen later pasen nog maar 2 broeken ,,die ik normaal dagelijks aan heb,,er zitten er een paar bij die heel strak zitten ze zeggen dat dat niet goed,, en ik heb trouwens niets meer gegeten dan normaal,,zelfs zoals ik al zei 4 dagen op dieet geweest zelf vind het het ook nog steeds anders,,ik ben heel erg blij,,maar ik heb nog geen bewijs ,,hebben jullie daar ook allemaal zo behoefte aan,, de baby te voelen of te zien, verder ben ik ook best bang ,,dat ik iets verkeerd doe en dat het dan mis gaat ,,ik weet niet of dit normaal is maar het zit me gewoon dwars,,terwijl ik 2 weken geleden alles deed maar ja toen wist ik niet dat ik zwanger was, en hebben jullie ook ervaring met een soort spierpijn in de onder pijn af en toe,, en dat de stoel gang niet altijd het zelfde is ,,en dat je er snacht van wakker wordt. en soms ben je ontzettend misselijk en soms kan ik helemaal geen eten zien ,, ik hoop dat iemand de zelfde dingen voelt of heeft zoals ik ,,, zodat ik me misschien een beetje gerust kan stellen
Och meis, ik heb je er uitgehaald omdat je dat aangaf op de vorige pagina. Sorry als ik je daarmee verdriet gedaan hebt. Je blijft natuurlijk altijd welkom om mee te kletsen, maar ik kan me voorstellen dat dat pijnlijk zal zijn. Ik hoop dat de bloedonderzoeken bij de gyn goed uitpakken, en dat je binnen afzienbare tijd een goede zwangerschap zult hebben, met een mooie baby na 9 maanden. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
@frederike80: Volgens mij kun je pas na een week of 11 het hartje horen. Misschien iets eerder, maar 8 weken is daarvoor nog te vroeg. Ik heb bij mijn eerste zwanegrschap een uitwendige echo gehad bij 11w5d en dat was heel goed zichtbaar. Maar vanaf wanneer precies, dat weet ik niet. Ik weet wel dat het resultaat bij een uitwendige echo in het begin beter is als je een volle blaas hebt. @gerda79: wat je voelt klinkt me heel bekend in de oren! Stoelgang, buikpijn, misselijkheid, pfffff. En dan voel je je opeens een dag weer helemaal normaal. Hormonen doen rare dingen met je! Ik denk erover om die angelsounds aan te schaffen. Daarmee kun je vanaf week 12 het hartje van de baby horen. Lijkt me een leuk moederdag-cadeautje!
dank je wel voor je antwoord MamaNorah...het is gewoon een beetje zo als Gerda79 zegt 'ik ben heel erg blij,,maar ik heb nog geen bewijs'...en daarbij komt ook nog ik weet niet precies hoever ik ben ...ik ben maar 1 keer ongesteld geweest na de pil...de eerste cyclus duurde 31 dagen en bij de 2e cyclus denk ik dus mijn eisprong te hebben gevoeld ...en die was pas op dag 23 dus zou ik een cyclus van 37 dagen hebben gehad en dan zou ik dus nog maar 5 weken en 6 dagen zwanger zijn....maar goed ik weet dus niet zeker of dat mijn eisprong is geweest...ik heb mijn banner maar ingesteld op mijn vorige cyclus op (31 dagen dus)...ik doe dit ook maar voor het eerst en ben gewoon een beetje onzeker denk ik...en ja ik weet het die stomme hormonen spelen natuurlijk ook een rol
1 dec: Linda76, jeannie, suus2007, meisje26 2 dec: MamaNorah, Boontje 3 dec: gerda79 4 dec: Lolaatje, AnnieP, peetje22 6 dec: Caruli 7 dec: Claartje79, Frederike80 9 dec: Sofine79, Lentefee, Ayse, heleentje80, sam28 10 dec: Kelly, Jufffie, Nollie 11 dec: Kreeftje72, babel 12 dec: malaika 13 dec: Arka, bianca1979, johana79 14 dec: Augustus, linny0903 15 dec: ikkie 17 dec: hairdresser, Adriana B 18 dec: Krullebol, Olga 19 dec: bipat, misskeita 20 dec: Wiets, Missy78 22 dec: Brrr ik heb mezelf even verplaatst
Sorry dat ik hier nu pas op reageer. Dankjewel. Ik ben nog druk bezig om het allemaal een plekje te geven. Achteraf bleek ik al een maand verder. Was dus een novembermama geweest. Het was ook al een herkenbaar kindje wat ik verloren ben. Helaas mocht het niet zo zijn. we hebben onze frummel een mooi zonnig plekje in het bos gegeven vlakbij zijn/haar broertje of zusje. Een hele fijne en goede zwangerschap allemaal. Ik hoop van hanser harte dat ik me bij de januarimama's mag voegen al vind ik het idee doodeng.
Lapeldoorn: heel veel sterkte! Hier alles rustig... Ik mag 10 mei naar de VK en 11 mei voor echo en bloed prikken! Verder blijft het allemaal onwerkelijk. Ja ik voel me niet helemaal happy en zere borsten en steken in mijn buik... Maar verder... Kan eigenlijk niet wachten tot 11 mei... Fijne dag allemaal!
Goedemorgen meiden! Nog niets van Caruli vernomen...bij haar eigen topic staat ook nog niets...hoop dat alles goed is, ga er gewoon vanuit dat ze nog geen tijd heeft gehad om in te loggen ! Alles oké verder hier met iedereen? Leuk hoor al die verhalen te lezen van ieder zijn kwaaltjes... Hebben jullie ook van die slapeloze nachten....Sinds deze week heb ik ook niet meer zoveel trek in eten, ja met koken wel, maar als ik dan ga eten....krijg ik het echt moeilijk weg...herkenbaar ? Zit op mijn werk nu, dus ga snel even weer verder! Liefs Nollie