December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    zo ben er ook weer....

@Gerda...ik ga voor flesvoeding... ;)

Enne ik heb mijn 1e buikfoto in het album geplaatst..
    als het tenminste goed is gegaan..
    net uit eten geweest met mijn ouders en vriend voor vaderdag!

2. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    @ Missekeita:
    Toen ik mijn spiraal heb laten verwijderen ben ik gestopt met roken en met cola drinken (deed van allebei veel te veel)
    Het roken is absoluut geen probleem dat ging zonder moeite .....maar die cola laten staan pffff dat valt me echt heel erg zwaar soms neem ik eens een klein glaasje omdat ik het echt niet kan laten.

@Lisette
    Een grote maat zw bh met beugel heb ik ook nog steed nergens kunnen vinden ik heb me er een gekocht bij huckenmuller zonder beugel maat H maar die zit echt niet fijn de bandjes krullen op en snijden heel erg.
    De ultime bh zoek ik ook nog steed dus draag ik liever gewone.

@gerda
    Ik ga voor borst voeding.

3. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Ik had er nog niet van gehoord dat je geen cola mag drinken. Als ik heel misselijk ben of me niet lekker voel, drink ik een glas... Dan kan ik even boeren en dat verlicht.
    Ik blijf dit ook gewoon doen. Ik heb nooit gerookt of alcohol gedronken, dus dat ik niet moeilijk voor me.

@Miep en miep
    Wat een buikje al (mooi!) bij mij zie je nog helemaal niets. Ja een vetrol :)
    Ik vind dat de meeste al snel een buikje hebben... Maar natuurlijk wel leuk..

@Gerda
    Ik ga proberen borstvoeding te geven. natuurlijk weet ik dat nog niet zeker omdat er factoren meespelen als genoeg melk hebben en of het allemaal gaat lukken.. Maar als het kan wil ik het wel.
    Lukt het niet, vind ik het ook geen probleem om op flessenvoeding over te gaan.

@Kreeftje
    Leuk dat jullie al begonnen zijn met de kamer voor de tweeling. Verstandig ook dat je goed naar je lijf luistert en geen risico neemt dat je straks niet meer zo mobiel bent.
    Wij zijn nog niet echt bewust bezig. In de zomervakantie ga ik beginnen. We moeten eerst heel veel opruimen.. :rolleyes:
    Gisteren belde de man waar we het kamertje van gekocht hebben. Hij heeft alles netjes uit elkaar gehaald en er foto's van gemaakt hoe hij dat gedaan heeft. Zo hebben wij een soort gebruiksaanwijzing. Echt tof dat hij zoveel moeite neemt! We kunnen het vanaf morgen ophalen en dan zetten we het voorlopig in de berging van onze flat.

Zo, ik ga zo afsluiten en naar bed. Eens kijken of ik na een paar slapeloze nachten eens een keer kan doorslapen.
    Ik hoop het wel, anders wordt het werken nog heel erg zwaar!

Fijne avond nog!

4. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ Gerda

Borstvoeding...

5. Niet meer actief

oke...ik heb drie jongens:
    zwangerschap 1: erg misselijk en zag er dof uit.
    zwangerschap 2: niet misselijk en zag er dof uit.
    zwangerschap 3: erg misselijk en zag er stralend uit.
    :rolleyes: t zijn toch echt alle drie jongens hoor hihi

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @Salapio ik was heel erg moe viel bij alles zowat in slaap en kreeg een jongen maar heb nu alles omgekeerd de eerste zwangerschap was ik altijd moe en altijd overal kwaad om (hormoontjes)
    Nu ben ik ook wel wat sneller moe maar niet zo erg meer als toen en heb eigenlijk geen last van hormoontjes ik kon echt overal kwaad om worden en nu voel ik me trouwens ook niet echt zwanger bij de eerste voelde ik me echt anders, misschien omdat nu minder tijd heb om aan te denken omdat er nog een hummeltje rond rent :D mama rent bijna de hele tijd achter hem aan :) word ik fit van :D hij houd me conditie wel op pijl

7. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik ga trouwens ook borstvoeding geven ik heb wel al veel negatieve dan goeie ervaringen gehoord maar wil het gewoon eens proberen en weten hoe het is om het te doen

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Ik ga over een uur naar het ziekenhuis en ben zo nerveus!

9. Niet meer actief

miep miep: mooie buikje hoor ;)

gerda: probeer eerst bv en anders toch weer fles

juffie: meid veel succes hopelijk is alles goed

ik mag morgen weer naar de gyn
    ben benieuwd wat er van binnen allemaal afspeelt
    hematoom hoe groot enzo

heb behoorlijke last van mijn buik
    en als ik maar 1 stap te veel zet dan krijg ik harde buiken en pijn
    en das niet zo fijn
    maar goed we zullen het zien morgen

voor de meiden die vandaag controle hebben: veel succes ;)

10. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hoi meiden, fijn weekend gehad? ik heb weer gezellig bijgelezen hoor!

@Gerda: wat erg dat je nou net vrijdag in Hoogeveen was! Ben je al van de schrik bekomen?

@filet americain: wist je ddat ik heb gehoord dat je je kunt laten testen of je antistoffen hebt voor toxoplasmose? met name mensen met katten hebben grote kans dat ze ooit al eens besmet zijn geweest. dan maakt je lijf er dus antistoffen tegen. Voordeel is dan ook dat je gewoon filet mag eten.

@waterlelie: alsnog gefeliciteerd!

@ gerda: ik ga voor borstvoeding. maar na 12 weken moet ik weer ruim 4 dagen per week naar kantoor dus dan zal ik wel op de fles moeten overstappen. het lijkt me gewoon heerlijk intiem met mijn kindje

@jufffie: sterkte wijffie, ik denk aan je. laat je horen hoe het is gegaan?

Gisteren bij mijn vaders op bezoek geweest (heb twee stel ouders) en vind het toch wel een apart idee dat mijn kind dat nooit zal hebben. mijn nichtje had op school een gedicht geleerd voor mijn broer: echt zo superlief!

nou ik ga maar es aan het werk... bah. had nog best een paar uurtjes in bed willen blijven haha

11. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    @ Gerda: ik ga voor flesvoeding

12. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @ gerda: ik ga ook voor de flesvoeding

13. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    over flesvoeding gesproken: een vriend van mij heeft sinds kort een nichtje. zijn schoonzus wilde ook graag flesvoeding geven en de kraamhulp deed heel lullig over waarom ze niet voor borstvoeding koos. maar het is toch niet ongezond? ik heb het idee dat er een beetje overtrokken over borstvoeding wordt gedaan en dat je minder moeder bent als je flesvoeding geeft. ik snap dat eigenlijk niet...

14. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ze willen je erg graag aan de borstvoeding hebben inderdaad...er wordt soms een soort schuldgevoel aangepraat als je dat niet doet. Ik denk dat het flesvoeding wordt, ik heb een borstverkleining gehad en heb het vermoeden dat borstvoeding nu niet meer gaat lukken...

15. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heey meiden!

Alles in orde hier? Ik zit echte weinig op i.net om alles te volgens haha!
    Ik ga ook voor flesvoeding.

Trouwens ik las ergens dat je een een gratis groeiboek kan aanvragen bij frisio!

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    als je veel werkt lijkt me flesvoeding ook gewoon praktisch, en je weet zeker dat je kind alles binnenkrijgt. ik zal hier op kantoor straks een plekje moeten gaan zoeken om te kolven.

17. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    de eerste de beste kraamhulp die problemen heeft met mijn flesvoeding kan haar jas pakken en gaan!
    ik ben nog altijd baas over mijn eigen lichaam!

sorry hormoontjes :oops:

18. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    Dit is de link waar je hem kan bestellen: ( ik weet niet of dit hier mag plaatsen)

http://www.smszoetermeer.nl/groeiboek/index.php

eerst krijg je de gratis zwangerschapskalender dan als je het kind geboren is het groeiboekje, en later krijg je een rompertje met de naam van je kindje erop.

19. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Bij ons in het ziekenhuis hameren ze ook op borstvoeding.
    Omdat het een beter start is voor je kindje.

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Het lijkt me helemaal geweldig om borstvoeding te geven. Alleen tegen de tijd dat ik weer moet gaan werken, zal het wel wat lastiger worden. Dan moet de beeb natuurlijk ook flesvoeding kennen. Ach, we zien wel hoe het gaat. En het moet ook maar lukken, he!
    En een voordeel van flesvoeding is natuurlijk ook dat paps en anderen ook betrokken zijn bij het voeden.

Deel Deze Pagina