December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ nelly

Je kan het ook afkolven voor pap's

2. Niet meer actief

dianne: ik heb hem ook aangevraagd, ben benieuwd ;)

3. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    je weet natuurlijk niet of het wat is.. maar is zeker het proberen waard het is tenslotte gratis :D ik ben ook erg benieuwd!

4. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik heb het album ook aangevraagd, dank je voor de link, ben benieuwd!

5. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hello ladies,

Ik ga ook borstvoeding proberen, dan maar zien of we er een draai ion krijgen met de 2 kleintjes anders maar 2 tegelijk ;)

Ik heb het album ook aangevraagd LEUK en vooral als het gratis is kun je het altijd wagen :D :D

Liefssss

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @moon85: Als borstvoeding lukt, wil ik ook zeker ook afkolven.

Genieten jullie ook zo van jullie zwangerschap en hoe de omgeving reageert? Heerlijk, zo'n positieve boost. :D En ik mag al helemaal niet klagen, want ik heb totaal geen last van kwaaltjes gehad. Maar ik ben gewoon zo verliefd op dit gevoel!

En ik ben ook benieuwd naar de reacties van mijn volleybalteam. A.s. woensdag hebben we een etentje om het seizoen af te sluiten. Eén teamgenootje had na de laatste thuiswedstrijd verteld dat ze zwanger was en die reacties, heerlijk!
    Komend seizoen gaan we waarschijnlijk een klasse hoger spelen en met een vrouw minder wordt het wel moeilijker. Dus ik zit een beetje met een dilemma... Zwanger, heerlijk! :D Volleyballen in een hogere klasse: JAAAAAAH, eindelijk! :whistle: Maar... zwanger volleyballen, :( dat gaat niet lukken...
    Maar dat is dan ook de enige tegenvaller van mijn zwangerschap. :)

Verder kijk ik uit naar de controle over twee weken. Erg benieuwd hoe dat gaat. Heb wel met 9 weken een intakegesprek gehad, waarbij ze bloed afnamen en het hartje probeerden te horen (was alleen nog te vroeg in de zwangerschap). En met 12 weken heb ik de termijnecho gehad. Ik ben erg benieuwd hoe de normale controles gaan en of we dan het hartje kunnen horen. Ik heb er zo'n zin in! :D

Groetjes,
    Nelly

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ nelly

Ik begin nu pas te genieten.
    Durfde totaal niet vanwege m'n 2 miskramen.
    Maar nu praat ik tegen m'n buik :oops: en moet er de hele tijd naar kijken haha.
    Brand nu van nieuwsgierigheid wat het is.
    Hopelijk zien ze het volgende keer als hij/zij mee wil werken :)
    Het enigste wat ik vervelend vind is dat ze telkens aan je buik gaan voelen.
    Blehhh waarom doen ze dat toch steeds?
    Is toch niks bijzonders aan...
    Denk ik zit aan jezelf inplaats van mij hihi

8. Niet meer actief

pff schrok me net rot, stefano (1 jaar oud) gooide de voerbak vd hond kapot, vervolgens eet hij een afgebroken stukje plastic op.. hij begint daarna te kokhalzen en overgeven en t plastic komt er weer uit. Nu mis ik echter nog een stukje plastic, weet niet waar het is en of hij dat ook heeft doorgeslikt..In ieder geval ben ik erachter gekomen hem brood te laten eten zodat t plastic eventueel word ingekapselt en het dan weer word uitgepoept..
    nou ben benieuwd k ga morgen in de ontlasting kijken of t erbij zit, want kan best dat t al eerder was afgebroken van de bak, en gewoon is opgezogen met de stofzuiger..

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Nee, dat moet ik ook niet hebben. Mensen die zomaar aan je buik gaan voelen. Ben sowieso al niet gediend van lichamelijk contact met "vreemden", dus wat dat betreft mag mijn buik best wegblijven! :(
    Ik zou ook niet weten hoe ik moet reageren. Misschien dat ik dan wel terugvoel aan hun buik... Goh, bij jou schiet het niet echt /ook al op he! Ligt aan het postuur, hihi... :) Nee, dat durf ik denk ik niet.

10. Niet meer actief

hier doet men helemaal niet moeilijk over flesvoeding, niemand heeft er ooit wat van gezegd.
    ik ga wel voor BV ivm eczeem in de familie, maar andere drie hebben fles gehad en t ging prima hoor.

Vind het vaak jammer om te zien dat moeders die BV geven, heel neerbuigend doen over moeders die fles geven, heb al eens gelezen hier ergens op een forum, dat je dan je kind niet het beste geeft, en dat je dan geen goede band met je kind hebt...wat een onzin!

11. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Ik sta elke x met m'n mond vol tanden.
    En dan komt er gewoon niks uit.
    Terwijl ik wel denk: waarom doe je dat nou? zo goed kennen we elkaar ook niet.
    Dat me tante het deed kan ik snappen maar de rest echt niet.
    Ik zou het trouwens niet eens durven om aan iemand zijn buik te gaan zitten voelen.

@ Lentefee

Ik denk niet dat je slechte moeder bent of je nog geen of wel BV gaat geven.
    Mij lijkt FV makkelijk dan BV.
    Maar omdat BV de kans op diabetes verkleind en ik dat zelf heb.
    Wil ik BV gaan geven.
    Ik was 10 toen ik het kreeg en als zo iets de kans verkleind dan doe ik dat graag.
    Want ik gun het niemand en al helemaal m'n kindje niet.

12. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Ze krijgen het druk hoor Dianne, bij Friso :D Ik heb het ook net besteld, bedankt voor de link.
    Moon, vertelde jij dat nou een paar pagina's terug? Dat je ouders zoveel jr getrouwd waren? De mijne dus ook, zijn we ook naar de Griek gegaan, toevallig zeg!
    Ik ga ook proberen borstvoeding te geven, moet er voorlopig alleen echt niet aan denken hoor, hoe pijn m'n borsten & tepels nu al doen...
    Miep & Miep, mooie foto van je lieve buikje!
    Lentefee, da's zeker schrikken meid, ik hoop dat het stukje er idd al af was.
    Nelly wat een heerlijk bericht van jou, werd er zelf ook helemaal vrolijk van, kwam goed uit want m'n hum was niet al te best. Ik geniet ook echt van het wondertje wat aan het groeien is, elke ochtend als ik wakker word, pak ik als eerste m'n buikje vast & glimlach van oor tot oor.

Ik weet nu trouwens ZEKER dat ik m'n beebje gevoelt heb, GEWELDIG!

Juffie veel succes vandaag, ik hoop hier snel iets van je te horen.

Kusje Es

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Bij mij intakegesprek bij de vlos vroeg ze al wat voor voeding ik ging geven..
    ik zei dus flesvoeding, toen vroeg ze wel waarom en probeerde me nog om te praten..
    maar ik zei nee ben niet om te praten..staat vast.
    Dus alle foldertjes en boekjes heeft ze daar ook maar gelaten.. :)
    Ze schreven wel op in mijn dossier BV aangeraden...

lentefee...ik hoop dat je het stukje plastic weer vindt hoor!

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb dat dus laten testen en ja hoor, ik had het inderdaad al doorgemaakt, maar en dat was de grote teleurstelling.....mijn gyn zei vervolgens dat dat nog niet wil zeggen dat je wel filet mag of rosbief want daar kan je ook een listeria besmetting van oplopen......balen.....

Succes Juffie! Hoop dat het goed gaat!

Caruli ook veel succes morgen. Ik ben ook heel benieuwd hoe het allemaal in jouw buikje gaat en hopelijk gaat die nare hematoom langzaam helemaal weg!

Ik heb altijd gedacht flesvoeding te geven, maar wil toch kijken of borstvoeding lukt, zo niet, even goede vrienden. Mijn zusjes en ik hebben alle drie flesvoeding gehad en niet vaker ziek of iets dergelijks terwijl we in Afrika zijn opgegoeid en dus iets meer bloot stonden aan allerlei ellende en ziekte. Ook hebben wij allen een top band met mijn moeder! Voorts slik ik medicijnen die eigenlijk niet bij borstvoeding mogen worden genomen dus daar moet ik het nog met de gyn over hebben. Met flesvoeding is de vader er wel meteen meer bij betrokken. Ik vind dus voor beide wat te zeggen: borst- en flesvoeding en ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf moet uitmaken. Je bent zeker geen slechtere moeder omdat je geen borstvoeding geeft om wat voor reden dan ook.
    Je moet inderdaad door je werkgever in staat worden gesteld om te kolven of te voeden op het werk gedurende de eerste 9 levensmaanden van het kind (mag 1/4de van je arbeidstijd beslaan).

15. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    ik ben net trouwens bij een kinderdagverblijf hier in de buurt wezen kijken, ga me straks inschrijven en dan ben ik waarschijnlijk net op tijd.
    Heb nog steeds m'n twijfels hoor.

Iemand trouwens ervaring met thuiswerken & kids?

Ga straks waarschijnlijk 3 dagen werken waarvan 1 thuis.
    Ik was van plan om m'n kleintje gewoon die ene dag dat ik thuis kan werken, ook thuis te houden, maar mensen in m'n omgeving raden me dit af, is dit idd niet handig?

XX Es

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    ik moet me ook nog inschrijven..
    Ik wil graag 2 dagen...
    eerst zou mijn mams 1 dag doen en 1 dag kinderdagverblijf..
    maar volgens mijn accountant blijft er ongeveer 100 euro over om te betalen aan kosten met 2 dagen..
    dus dan blijft mijn mams gewoon standby.. ;)

en tja ervaring heb ik niet..maar volgens mij ligt het een beetje aan je werk..
    als je makkelijk even kan weglopen..dan moet het toch te doen zijn..lijkt mij..?

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @loopy jij word gewoon pappa en mama in een :D
    @ juffie veel succes
    Ik vind het nu best moeilijk om op iedereen te reageren want ik onthoud nu meestal maar het de eerste pagina wat ik gelezen heb . Ben heel vergeetachtig aant worden :D

18. Niet meer actief

ik heb werk voor in de avonduren
    en als het goed is kan ik straks vanuit thuis gaan werken
    aangezien ze me nu al 9 weken op het werk missen
    zijn ze er mee bezig zodat ik het vanuit thuis kan gaan doen
    maar misschien dat ik straks na de bevalling wel weer op kantoor ga werken
    want met kids hier in huis is het dan ook moeilijk he

19. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    hallo

hebben jullie lekker weekend gehad? IK lekker rustig aan gedaan ik ben erg verkouden weet niet of je nu neusspray mag gebruiken.?

Ik ga proberen om bortsvoeding te gegeven als het lukt.

Zaterdag leuke wieg gekocht ik ben er zo trots op:)

juffie succes

20. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hé da's zeker balen. ik heb best trek in filet americain :)

Deel Deze Pagina