Dag allemaal! Ook ik ben iemand die weinig schrijft, maar wel alles zoveel mogelijk probeert te volgen. Ik zal proberen me wat vaker in de gesprekken te mengen Met mij gaat ook alles goed! Vandaag maar even flink aan het shoppen geweest voor nieuwe kleding. Speciaal naar een "positiekledingwinkel" gegaan en me gewoon een nieuwe outfit aan laten meten. Ik heb een leuke broek waarvan je de pijpen gedeeltelijk kunt oprollen (beige), een strakke spijkerbroek tot net onder de knie (leuk met laarzen), een witte rok, 2 shirtjes en 1 hemdje. Zo....Ik kan even weer vooruit. Mijn eigen kleding was 1 grote ramp, want ik kreeg geen knoop meer normaal dicht. Dit zit echt heerlijk! Verder heb ik zaterdag alvast wat rompertjes, een paar slofjes en een schattig mutsje gekocht en hebben we gekeken naar een kinderwagen. Ik wilde graag een Quinny, maar die werd ons afgeraden. Ik vind ze nog steeds leuk, alleen de Jungle nogwat liep ook heerlijk en die vond ik ook mooi. Nog even over nadenken dus. Ik heb 1 augustus (op mijn verjaardag) de 20 weken echo. Om 10.30 uur 's ochtends. Leuk en spannend! Ook heb ik sinds vorige week de Angel Sounds gekocht. Ik wil hem niet te vaak gebruiken, ongeveer 1 x per week. Maar ik vind het geweldig! Als ik even onzeker ben, dan kan ik zo even luisteren. Nou tot zover dan de stand van zaken hier. Groetjes Lola!
@lisette: voor een meisje wist ik het meteen: Rebecca of Rebekka. Voor een jongen had ik Ruben bedacht, maar het loopt toch niet zo lekker met mijn achternaam Homan... Bas Homan klinkt veel beter.
Haha lolaatje we hebben gelijk de 20 wkn echo.ik heb hem ook 1aug alleen een uurtje vroeger . Hier verder weinig spannend nieuws..het gaat allemaal best goed. merk wel dat ik moe ben nog maar het is wel minder dan eerst...
hallo ladies! ben er weer.... computer was volledig van slag deed niets meer dus vanaf donderdag mee in de weer geweest om hem weer aan de praat te krijgen.... en gelukkig hij doet het weer! alles gaat hier goed en buikje groeit lekker! volgende week weer naar de vlos toe! ben echt benieuwd wanneer ik de kleine mag gaan voelen, lijkt me zo fantastisch! nu doet de angelsound nog goede dienst! ik smeer gewoon wat olie op mijn buik en hup het apparaat erop, maar het is wel een idee om alleen wat op het apparaat te smeren....ga ik proberen! soms moet ik echt wel ff zoeken hoor voor de kleine zich aandient hihi maar het blijft iets moois om te horen! ik hoor nu ook vaak allerlei andere geluiden zouden dat de bewegingen zijn? vorige week donderdag onze 5 jarige trouwdag gevierd, lekker uit eten geweest! wokken! was erg gezellig! Namen denken wij nog steeds over na... meisje hebben we wel al wat bedacht maar die jongensnaam is echt lastig... komt vast goed we hebben nog even!
Hallo iedereen. Hehe, weer een werkdag voorbij. Wat een drukte allemaal. Vanavond hard aan de rapporten werken, dus ik ben wel weer onder de pannen. Mijn buik voelt nu heel gevoelig en opgeblazen aan. Hij zit op de een of andere manier ook ontzettend in de weg terwijl er nog niet veel te zien is. Ik denk dat het nu een beetje gaat groeien of zo? Verder is de misselijkheid aardig onder controle te houden. Hoop dat het ook zo blijft. De moeheid is nog alles overheersend... Elke avond half 10 op bed is geen luxe. Dan ben ik echt op. Gaaf dat er al meiden zijn die de baby al gaan voelen. Bij mij blijft het nog bij een 'vetrolletje' maar ik zie al wel de 'lijnen' van een buikje... Kan niet wachten tot het wat gaat groeien. Eet smakelijk voor zometeen en misschien kom ik nog om een hoekje kijken als ik de rapporten zat ben.
Hey dames, Ik heb minder goed nieuws en ik kan het zelf nog steeds niet helemaal geloven. Ik heb sinds een week flike buikpijn, eerst dacht ik dat het door mijn nieren zou komen........dus verschillende keren bij de uroloog geweest maar die kon niets vinden. Bloed was mooi, urine was ok, echo van de nieren gehad en die was ook prima. Dus geen echte oorzaak voor de pijn. Elke dag word de pijn iets meer, eerst alleen een aanvalletje in de nacht nu bijna elke uur wel een flinke aanval van pijn. Vanmorgen toch maar naar de gyneacoloog gebelt en ik mocht vanmiddag al komen nadat ik mijn pijn had omschreven. Daar aangekomen werd er meteen een echo gemaakt. En wat blijkt nu het kindje is al een flink stuk ingedaalt, het hoofdje en de schoudertjes zitten al vast alleen de beentjes kan hij nog bewegen. Toen de gyn inwendig onderzoek deed zei ze dat ze hem al zo in de hand kon houden zo ver was hij al gezakt. Donderdag moet ik weer terug en dan wordt er gekeken of hij alweer terug is gegaan ....dat zou nog kunnen want hij heeft nog plaats over. gelukkig heb ik nog geen ontsluiting een andere grote maar is dat hij nu wel droog ligt want bij het hoofdje en de schoudertjes kan geen vruchtwater komen. Als ik nog ontsluiting zou krijgen gaan ze proberen om de BMM dicht te maken en zo tijd te rekken. Pfff ik weet gewoon niet meeer wat ik ervan moet denken ....moet ik nu blij zijn dat hij nog steeds goed beweegt enzo of moet ik verdrietig zijn dat hij elk momen doort kan komen. Bah voel me gewoon misselijk van zorgen. Sorry moest het gewoon even kwijt
jeetje kellly......wat vreselijk...ik hoop heel erg voor je dat het allemaal goed komt [-o<...iig heel veel sterkte
ik kom even snel iets zeggen en dan lees ik vanavond alle grote stukken me opa moest vandaag voor ruggenprik na het ziekenhuis blijkt dat zn hartspier traag werkt bloeddruk was over 200 dus hij ligt nu op de hartbewaking was ik met me moeder er vanmiddag om 4uur meteen na het ziekenhuis en waren we zn kleren en pyjama en verzorgingsspullen enz gaan halen want hij zou alleen informatie krijgen over de ruggenprik trouwens blijkt er dus wat mis met zn hart waren we een pyjama voor hem gana kopen bij de hema had ik dara gelijk van me moeder een cadeautje gekregen een buikband waar opstaat: kickin baby met zon voetjes en een zwangerschapsbroek echt zo leuk en lief ben er echt heel blij mee ik ga nu snel nog wat eten en dan weer op naar het ziekenhuis wat ben ik dara toch vaak de laatste tijd hihi Groetjes
@kelly...wat een verhaal meid! ik heb dit nog nooit eerder gehoort...ik hoop dat het los loopt...sterkte!
Ach lieve Kelly wat vind ik dit vervelend om te lezen, krijg er gewoon buikpijn van, mijn duimen draaien overuren! Je kindje gaat het redden hoor dat moet! Koppie op wijffie. @ Dreams, ik heb m'n 20 weken echo ook met 21 w, de Vk zei dat ze het dan allemaal nog beter kunnen zien. Dat is schrikken zeg, beterschap met je opa hoor! @Lolaatje, ik zoek zo'n spijkerbroek, waar heb je deze gekocht? @Me2, ik gebruik de baby GEL, van Zwitsal, is iets dikker, ik smeer een beetje op m'n buik en wat op het apparaatje. Boontje & Elsa, leuk weer wat van jullie te horen. @ Djaminah, ik zou denk toch liever voor de wat kleinere praktijk kiezen, lijkt me fijner om elke keer dezelfde VK te hebben en daarmee een vertrouwensband te kunnen krijgen. Ik ben net terug uit de stad, ben moe & heb hoofdpijn, voel me echt beroerd pfff, het liefst had ik meteen rechtsomkeer gemaakt maar vond het lullig voor m'n vriendin. Toch nog wel iets gekocht (natuurlijk) Bij de prenetal 2 leuk gekleurde buikbanden, n hele lieve badcape met een schattig draakje erop, 2 babypakjes (aanbieding voor 3,99 ps!) n lief lakentje etc etc....daar worden we dan wel weer happy van xx Es
Hé wat toevallig! Wij gaan op vakantie van 16 t/m 31 juli en ik had eigenlijk liever de echo voor die tijd gehad, maargoed er was geen plaats meer. Dan maar 1 augustus. Het lijkt me echt heel leuk! Ik geloof trouwens dat ik de kleine gisteravond voor het eerst voelde. Ik lag in bed en ineens een soort "zenuwtrekking-gevoel" in mijn buik. Heel apart en ik had het nog niet eerder gevoelt.
Oh en Essebes, ik heb hem gekocht bij Future Maman (ook een website www.future-maman.nl en het merk van de broek is Queen Mum. Hij zit heerlijk! Alleen merk ik dat het kindje nog wel wat hoger moet, omdat het onder nog wat knelt als ik zit.
Kelly, kan me voorstellen dat je niet zo goed weet of je nu opgelucht mag zijn...Wat vervelend voor jullie. Kom je weer in onzekerheid terecht. Ik hoop dat jullie kindje weer netjes omhoog komt en dan lekker door blijft groeien. Is er nog iets gezegt over de kansen als je baarmoedermond wel wat open gaat staan? Essebes, ik ga even kijken op de site van Burgerhout. Bedankt voor de tip. Gezellig dat een aantal meiden weer wat meer komt kletsen! Iedereen begint zich weer wat beter te voelen gelukkig. Morgen alweer 15 weken zwanger. Nog maar 1 weekje plassen in een potje, joepie! Liefs Olga
Ik heb trouwens mijn 20 wekken echo al met 19 weken. Ik hoop wel dat ze dan het geslacht kan zien! Olga
@Kelly Ik had er ook nog niet van gehoord dat een kindje zo snel kan indalen. Jeetje meid.... Ik hoop echt dat hij/zij nog de ommekeer in je veilige baarmoeder met vruchtwater maakt. Vanavond brandt het kaarsje voor jou. Veel sterkte en kracht en hou ons op de hoogte!
@Kelly: jeetje, dat is echt schrikken! Kan me goed voorstellen dat je er gewoon echt misselijk van bent. Moet je nu ook veel rust gaan houden? Ook hier wordt hard voor je geduimd. Probeer de moed erin te houden meid! @Olga: ik denk wel dat ze met 19 weken het geslacht al kunnen zien. Ik heb met 13 weken een echo gehad, en toen kon de gynaecoloog het al zien. Maar mijn vent was er niet bij, en ik wil het samen met hem horen. Dus we wachten geduldig (ahum) op de volgende echo. Ben zooooo nieuwsgierig!
Kelly we duimen voor je. Hopelijk gaat ie weer wat omhoog. Ik heb al zins zaterdag koppijn en het gaat maar niet over. Gister voelde ik me zo beroerd dat ik het even niet meer zag zitten. Heb me vandaag maar ziek gemeld. Ben lekker veel gaan slapen en een beetje gaan lezen in bed. Nu nog even lekker film kijken en dan weer naar bed. Hopelijk voel ik me snel beter. De film is begonnen. Typ morgen of vanaaf nog wel even verder.