Ik heb sinds twee dagen ook een soort steken, rechts van mijn navel. Vooral 's nachts. Vanochtend bij de vk geweest, het hartje klopte goed en hij/zij zwom de hele tijd weg en weer terug. Dus ik ga er maar vanuit dat het niets ergs is. Of een buikvirus ofzo, want ik moest gister en vandaag ook overgeven, maar alleen 's ochtends verder voel ik me ok... Pffff...
Heb dat bokser-verhaal niet meegekregen, maar zoveel namen, dat kan je zo'n kindje toch niet aandoen? En wat denk je van de ouders? Stel je voor, kind loopt buiten ergens te spelen, staat moeder een half uur haar naam te roepen aan de deur... #-o Sommige mensen... Nee, doe mij maar gewoon een korte naam.
Peetje: Veel sterkte, ik hoop dat het allemaal goed komt. ZIjn vast je banden! Juffie: Want onwijs lief en wat leuk een meid! Es: Heb zelf ook heel veel last van hoofdpijn. Ben net bij mijn (antroposofische) huisarts geweest en gevraagd of hij niet een goed alternatief had voor paracetamol. Dit waren zijn tips: - heb recept voor Weleda Biodoron tabletten (ijzer en euhmmmm kwarts - had ie een mooi zweverig verhaaltje bij over beter aarden enzo) - als je vaak last hebt van koude handen en voeten kan dat ook hoofdpijn veroorzaken - zorg ervoor dat je warm blijft, liever wol en zijde dan katoen (kan nat worden van transpiratie en dus koud) - om de drie dagen wisselbaden voor je kuiten: neem een hoge bak (prullenbak oid) - één met warm water (daar eerst 2 min in) en één met koud (na het warme bad hier 10 seconde in - begon ie hard te lachen "als je dat vol houdt"). Dit 3x herhalen. Liefst 's ochtends. Ben zelf niet antroposofisch, maar vind het t proberen waard. Heb bovendien veel vertrouwen in mn HA - én het is echt een lieverd (neemt altijd veel tijd, is geïnteresseerd) ... En natuurlijk rustig aan doen. Hoofdpijn is (bij mij) een teken van over grenzen gaan. En niet te veel nadenken/tobben. Namen: wij hebben eigenlijk voor beide een naam, maar staat nog niet vast, merk wel dat ik eigenlijk er al een beetje aan gewend raak. Ook erg grappig is dat in de 'waslijst' meisjesnamen van Nolly zowel mijn zusjes naam als mijn eigen naam voorkomt. Ben benieuwd wat het gaat worden
Hoe zit dat trouwens met de controles door de verloskundige? Krijg je iedere keer een echo of wordt er alleen maar gemeten en geluisterd? Maandag heb ik mijn eerste echte controle staan. Ik heb alleen nog maar een intakegesprek (9wk) en de termijnecho (12 wk) gehad. Misschien heb ik dat al een keer gevraagd... Dan houden we het maar op zwangerschapsdementie, he! Ben ook zo benieuwd maandag! Wij zijn er trouwens nog niet over uit of we het geslacht willen weten. In eerste instantie niet, maar als we het toevallig te zien krijgen, is het ook prima. Dan kunnen we er met de inrichting rekening mee houden. We gaan er in ieder geval niet naar op zoek. Dus ook geen pretecho voor ons!
bij mij zijn de controles maar 15 minuten. bloeddruk meten, wegen, effe voelen en luisteren en hup: weer weg. de praktijk waar ik loop heeft geen echo-apparaat
pff gelukkig alles is goed! kleine lag lekker te slapen! zag het hartje gelijkt kloppen maar vond het vreemd dat het zo stil lag dus de gyn ff porren met het appraat en jahoor daar ging die bewegen. Omdat ik ook wat vochtverlies had gehad heeft ze ook ff een inwendig onderzoek gedaan maar me BM is mooi gesloten dus niks aan de hand. Moet van de gyn het wel ff rustig aan doen en goed naar me lichaam luisteren en als ik het niet vertrouw gewoon weer bellen. De afspraak voor volgende week blijft gewoon staan. Ben dus ff verstandig geweest en me ziek gemeld!
@peetje22: fijn dat alles in orde is met de beeb! Hebben jullie trouwens nagedacht over de locatie van de bevalling? Bij onze verloskundigenpraktijk is het gebruikelijk dat bij een normale zwangerschap vanaf 37 weken de bevalling gewoon thuis plaatsvindt. Natuurlijk mag je ook kiezen voor een poliklinische bevalling. Mij lijkt het in ieder geval helemaal geweldig om thuis te bevallen!
wat een opluchting peetje! @nelly: ik wil lekker thuis bevallen. maar het ziekenhuis is om de hoek dus als er wat is, is het 3 minuten lopen
@ kelly: sterkte meid en hoop dat de kleine terug geduwd is @ juffie: superrr dat je weet wat het word; een meid is errug leuk Wel lief van je man zeg! En wij mogen 17 juli om 14.00 uur voor de 20 wkn echo gaan ,maar willen niet weten wat het word. Verder beval ik poliklinisch, dus we zien wel hoe het loopt. Gister de hele middag op de bank liggen slapen en mijn vriend lekker bezig geweest met onze dochter van 2,5 jaar..heerlijk Verder voel ik me super!
wij gaan in het ziekhuis bevallen! Dit omdat ik ook voor de controlle bij de gyn loopt. ook als ik bij de vk terecht had gekomen had ik voor het ziekenhuis gekozen!
hoi meiden wat is er weeer een hoop geschreven zeg ... juffie: leuk een meid zeg geniet ervan kelly: sterkte meid ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan peetje: fijn dat alles goed is met je beebje @wij laten geen pretecho maken denk ik we krijgen al zoveel echo's in het zh over 3 weken worden we gescreend net als een 20 weken echo maar dan nog uitgebreider enzo en als de rest van de zwangerschap ook nog zoveel echo's krijg dan doen we geen pretecho namen weten we ook al @ bevallen doe ik zowieso in het zh ivm voorgeschiedenis
Hoi meiden, nog krappe 2 uurtjes en dan mag ik voor het eerst naar de verloskundige. Ben erg benieuwd.... Loopy, rebecca is ook een leuke naam, je bent in ieder geval er al uit ! Jeslin, ik zag laast de angelsound bij de kijkshop. Maar vele meiden kijken ook nog wel eens op marktplaats. Juffie, wat een fantastisch verhaal. Wat zijn onze mannen lief hé. En nu toch proberen te gaan genieten meid. kelly, dianne en peetje, denk goed om jullie zelf hoor. toi toi toi. Nelly, ik ga bevallen in het ziekenhuis. Is ook deels uit praktische redenen, wat we hebben een waterbed. Maar er moet sowieso wel een logeerbed op klossen of kratjes komen, want af en toe is het nu al moeilijk om uit bed te komen. Omdat ik zo moe ben ja, maar ook omdat die dan indeukt ! Ha, ha, ha. Vanavond kom ik nog efe kijken en zal ik schrijven hoe het bij de verloskundige was. Groetjes
Peetje: fijn dat alles goed was! Ik wil best weten wat het is, maar aan de andere kant is een verrassing ook wel erg leuk. Je bent tenslotte "in verwachting". Ik ga in het ziekenhuis bevallen. Ik zit bij de gyn dus kan ook niet anders, maar als het wel kon dan nog niet omdat ik die rotzooi thuis niet wil hebben (wat dat betreft ben ik net een dier, die gaat ook niet in z'n eigen nest bevallen).
hey meiden! vandaag bij de verloskundige geweest en ik ben weer goed gekeurd het hartje klopte goed. ik ben vandaag ook bij de kruitvat geweest en ff goed ingeslagen - slaapzak - boxkleed - rompertjes - spuugdoekjes - slabbertjes - flessen - pyama's - slofjes dat was het wel zo'n beetje...het was die serie van winnie the pooh. staat in het foldertje
Leuk al die inkopen die hier voorbij komen ik zal van de week ook eens even weer kijken of ik iets leuks kan kopen VAST WEL..hahaha... Het plafond van de kamer wordt nu gesausd dan gaat het strax lekker vlot dan het scan behang op de muur en dit sauzen JEHHHH. Het gaat helemaal goed komen. Heb er nu al zin in dat het kamertje strax wat kl;eur krijgt en de meubeltjes er in kunnen. Wat een weertje vandaag zeg en een wind niet normaal meer..moest ff naar de winkel maar verder lekker thuis geweest Liefs
http://www.kruidvat.nl/domains/kruidvat/pages/magazine.aspx?content=12980000000051_2_12980000000032&contentcode=KRUIDVATMAGAZINE Hier kan je de Kruidvat folder bekijken mocht je 'm nog niet gezien hebben. EDIT: de link werkt niet echt geloof ik. http://www.kruidvat.nl Zo kom je in ieder geval op de kruidvat website en kan je doorklikken naar de folder. Ik hou zelf niet zo van plaatjes en dus is het niet aan mij besteed, helaas. Ik ga meer voor de neutrale dingen in 1 kleur zonder plaatjes.[/url]