December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ahhh kreeftje, waar heb je die onderste pakjes vandaan? Die vind ik echt super leuk!

Mijn rug is ook niet al te fijn. Heb steeds aan de rechterkant pijn bij bepaalde bewegingen/houdingen en trekt soms door naar mijn bil. Blehhh....

Loopy, ben ook wel erg benieuwd of je uiteindelijk nog geslaagd bent voor een bh?
    Ik pas nog steeds mijn eigen bh's alleen zitten die niet meer lekker hoor. Merk wel dat mijn borsten iets voller zijn. Van mijn vent mogen ze nog wel een beetje groeien....

Wow Loopy, ik hoop dat het je kindje was, dat je voelde. Wil ik ook!

Waterlelie-French, veel plezier bij de Ikea-babypark vanavond.
    Wij gaan zondag in Utrecht naar de Babydump en Gardo babywinkel om lekker rond te snuffelen.

2. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Die pakjes heb ik bij de hema weg, ik kon ze ook niet laten hangen :D

:idea: Bij de GARDO zijn wij geslaagd voor jet kamertje leuke winkel...

3. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, hoe was het bij de gyn?

Maartjeh, we zullen ook vast wel wat november mama´s krijgen van de meiden die begin dec. zijn uitgerekend, dus het kan alle kanten met ons op...

Caruli, lekker dat je nu ´s morgens niet zo hoeft te haasten, maar ook wel vermoeiend met je dochter 6 weken thuis denk ik.

Liefs Olga

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik heb ze niet gezien bij ons bij de Hema, jammer!

5. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL

Ze waren hier in het dorp ook niet meer heb ze bij een andere hema weg...

6. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    een goede middag allemaal

zo zo twee uurtjes geleden had ik al wat bij gelezen maar was weer het een en ander bij
    ik wete niet meer wie me sterkte wenste met me opa maar in ieder geval bedankt :D
    verder wat een leuke pakjes kreeftje ! echt schattig
    iemand zei ook iets over de ikea daar wil ik deze week ook nog heen
    och die winkel vind ik zo gezellig ik kan er uren rondwandelen

verder heb ik me toen straks even een maskertje gekocht bij de etos
    om talg weg te halen en het wat schoon te houden ga dat straks even in alle rust doen
    tegenwoordig is het ziekenhuis mn tweede thuis kom er zo vaak
    haha nee daz ook overdreven maar moet weer even langs me opa
    hij wil zn portable dvd speler in het ziekenhuis hebben haha

kunnen me moeder en ik even in zijn z3 scheuren haha
    de rest ben ik allemaal vergeten met jullie kletskousen hihi

groetjes

7. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    ow ja waterlelie: wat goed zeg dat je het aandurfde met bloedprikken:D en dat terwijl je helemaal alleen was?

loopy : haha wat voor cupmaat heb je nu dan wle niet
    me moeder heeft geloof ik E nou dat vind ik al heel wat !
    mijne zijn ook gegroeid ma ben blij dat ik van tevoren maar B had

en verder die shop verhaaltjes zijn wel vermakelijk
    iedereen veel plezier bij babypark en ikea en de rest
    groetjes dreams

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    lastig he, loopy, die beha's. Heb gelukkig wat gekregen van mn zus, dus ik kan weer even vooruit, merk wel dat die ook al weer minder ruim zitten dan 2 week geleden. We kunnen ook wel een borstenlijstje gaan maken hahaha. :)
    Ik vind zelf een voedingsbeha lekkerderder zitten dan mn meegroeibh, die heeft geen beugels en mn boobs gaan daaarin tegen elkaar aanhangen en dat wordt een beetje warm en broeierig... :oops:
    Hoop ook voor je dat het je baby was die je voelde.

ben net 2 dagen op kamp geweest met groep 8. Ben echt heeeeeeeeeeel moe en ga het liefst nu slapen, maar ik ga toch vanaond maar heel vroeg. Woensdag bij de VK het hartje voor het eerst gehoord. Echt geweldig. Ik moest bijna huilen. BEn zowieso wat jankeriger de afgelopen 2 weken.

Ik wil ook graag op de lijst
    Sanneke, 1e kindje, 20 dec. uitgerekend, geslacht willen we niet weten, ziekenhuis en borstvoeding

Fijn weekend allemaal,
    nog 3 weken en dan lekker zomervakantie.

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Jeeeeeez... Wat is er veel geschreven in een paar dagen.

En wat is er al veel ingeslagen!

Het is maar goed dat ik vorig weekend positiebroeken gekocht had. Woensdag op mijn werk knapte de rits van mijn enige fijne broek! :confused: Ben de rest van de dag maar zoveel mogelijk achter mijn bureautje blijven zitten. Oepsie!
    Ben dus gisteren maar overgegaan naar mijn positiebroeken en heb nu een spijkerbroek van noppies aan en die zit me toch lekker!

Ben wel benieuwd wanneer mijn buik echt gaat groeien. Vrees alleen dat dat wel even kan duren, want de beeb heeft in mijn lange lijf ruimte genoeg... Die kan nog alle kanten op.

@misskeita: hihi, ik was ook blij dat ik bij de uitgang van die babyzaak was. :)

Wij gaan het stapje voor stapje opbouwen. Eerst bepalen welke slaapkamer de babykamer wordt, dan gaan we die in de bouwvak aanpakken. Alles is nog kaal (glad stucwerk/gegronde kozijnen/geen plinten), dus we kunnen meteen aan de slag.
    Mijn schoonouders hadden het ledikantje van mijn man nog op zolder staan, dus die komt binnenkort ook onze kant uit. Ben benieuwd hoe het eruit ziet en of het tegenwoordig nog voldoet aan de eisen. Ben bang dat de spijlen te ver uit elkaar zitten. Maar daar verzinnen we dan wel wat op. :D
    We willen de kamer trouwens vrij basic houden. Ben gek op natuurlijke kleuren en materialen. We fleuren de boel gewoon op met felgekleurde accessoires.

Enne gezichtsproblemen... Pfff. Praat me er niet van. Heb al een paar weken een enorm vette huid. En sinds gisterenochtend moet er een megadikke puist doorkomen net boven mijn lip. :x Doet zeer! Iedereen vraagt of ik een koortslip heb. Blegh!

@loopy: als ik jouw bh-problemen zo lees, ben ik blij dat ik niet zo groot bedeeld ben... Moet zeggen dat ik nu wel trots ben op mijn volle B-cup! 8)

@Caruli: zet mij ook maar op de lijst
    24 december
    Nelly (28 jr) - 1e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ?
    Misschien ook leuk om erbij te zetten hoe oud je bent als je bevalt. Stond eerder toch ook in de lijst?
    Oja, hoe werkt dat pendelen eigenlijk?

10. Niet meer actief

Bevallingslijst

01-12-07
    Caruli - 25jr - 2e kindje - bevallen op.... - zh bevalling - flesvoeding - geslacht ???
    Iloon - 3e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - geslacht ???

02-12-07
    Boontje - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft een verassing

03-12-07
    Jufffie - 1e kindje - bevallen op.... - zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Sofine - 1e kindje - bevallen op..... - zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

04-12-07
    Peetje22 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

05-12-07
    Bowie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - Jongen

06-12-07
    Nollie - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding - geslacht???
    Esebes - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling of kraamhotel - borstvoeding - geslacht ???

07-12-07

08-12-07
    ayse - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

09-12-07
    loopy - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ???
    Frederike80 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

10-12-07
    Kelly - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

11-12-07
    Gerda79 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

12-12-07
    Malaika- 1e kindje - bevallen op... - thuisbevalling - borstvoeding - geslacht???
    Me2 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borst/fles??? - geslacht blijft wrs verrassing
    Mamainspe - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

13-12-07

14-12-07
    Linny0903 - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling (waarschijnlijk) - flesvoeding - geslacht ???

15-12-07
    Aisca - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

16-12-07
    Misskeita - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

17-12-07
    Hairdresser - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht??

18-12-07
    Johana79- 1e kindje- bevallen op...-zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???
    Olga - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ???

19-12-07
    bipat - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - geslacht blijft een verrassing
    maartjeh - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing

20-12-07
    Sanneke - 1e kindje - bevallen op.... - zh bevalling - borstvoeding - verrassing

21-12-07
    Brr - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing

22-12-07
    Dreams - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding (indien mogelijk) - geslacht ???

23-12-07

24-12-07
    Djaminah - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding (proberen) - geslacht ???
    Nelly - 28jr - 1e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - geslacht??

25-12-07
    Dianne - 1e kindje - bevallen op..... - zh/thuis? - flesvoeding - geslacht??

26-12-07

27-12-07

28-12-07
    French - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - geslacht ???
    Miep en Miep - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - flesvoeding - geslacht ???
    lizzie84 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht blijft een verrassing.
    Mamabeer - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ???
    Lisette - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

29-12-07

30-12-07
    bloem1972 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borst/flesvoeding - geslacht ??? (twijfel nog)

31-12-07
    kreeftje1984 - 1e (2) kindje(s) - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???
    waterlelie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren

nelly en sanneke toegevoegd :D

11. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    hebben jullie dat ook dat je ineens heel erg boos kunt worden terwijl je je eigen best wel goed voelt,lijkt wel of ik de laatste dagen een kort lontje heb.

En hebben jullie al trek in andere dingen die je normaal niet eet,ikke wel.Ik ben normaal niet iemand van de snoep maar nu heb ik echt trek in die zuur ballen en dan ook de wijnballen en chocolade wil ik ook wel eens meenemen als ik boodschappen doe.

Ow ja en avond eten dat gaat nog steeds niet goed,wel brood dat vind ik wel lekker maar gewoon aardappelen en groente en vlees neej ik krijg het er niet in.Lekker motiverend voor onze dochter van 4 als ik zo slecht eet denkt zij ook van ow dan hoef ik ook nie te eten.

dat was het wel weer.
    Groetjes jeslin

12. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    over de beha's: wat een gedoe! ik heb al een aardige E-cup van mezelf, maar ze passen er gewoon amper meer in. dus ik ben om goeie raad gaan vragen bij Ulla Popken in de winkel (daar verkopen ze echt tent-bloezen!). Zegt die dame: gewoon lekker grote beha;s bestellen bij otto/wehkamp/bonprix en op je gemakkie thuis passen! Dus ik heb nu een stelle f-cups besteld en als ze niet passen, stuur ik ze lekker weer terug en ga ik voor de G-cups. Ik heb wel het idee dat beha's van bonprix groter vallen dan wat ze bij livera hebben!

13. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    heey meiden,

Zo ik had vanmorgen al bijgelezen, maar kon nu weer :D
    Goh wat een gedoe met die bh's he, ik had ook al twee gehaald een paar week terug maar kan ook weer andere halen.

Me moeder heeft voor me positie kleding gekocht, want niets past me meer, maar nadat ik weer thuis ben uit het ziekenhuis heb ik geen puf gehad om naar de stad te gaan. vind het super lief van der!

14. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Goede tip van de Promiss (weet niet meer van wie...)! Heb net even een witte linnen broek en een vrolijke buikband gescoord voor een prikkie. Wel jammer dat ze gaan stoppen met de positiemode: het is de enige winkel waar ze broeken hebben die voor mij groot en lang genoeg zijn (maat 48, 1.87m). Maar voor deze zwangerschap ben ik inmiddels goed voorzien!

Net naar het ziekenhuis geweest voor een zwangerschapsverklaring. Wel grappig om een papiertje te hebben waar zwart op wit wordt verklaard dat je echt zwanger bent :)

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Heb net gestofzuigt en gedweild en nu doet mijn ruggetje het niet meer...zo pijnlijk. Voel me er gelijk zo moe van.

Heb ook vandaag af en toe steekjes door mijn onderbuik aan de linkerkant. Hebben jullie daar ook wel eens last van. Wat kan dit zijn? Is toch geen slecht teken?

Als jullie voelen aan/over je onderbuik met een lichte druk, voel je dan dat er iets zit? Ik kan b.v. volgens mij niet mijn baarmoeder voelen....

Jeetje, ben effe een beetje onzeker geloof ik. Zo een dagje heb je er ook soms tussen zitten.

Groetjess Olga

16. Niet meer actief

ik kan mijn bm voelen als ik plat lig
    hij komt nu tot mijn navel

ik heb ook veel last van bandenpijn
    af en toe echt behoorlijk lastig

17. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Zijn die steken dan bandenpijn?

2,5 week terug liet de VK me mijn baarmoederrand voelen, maar die plek is nog niet veranderd hoor. Soms denk ik hem helemaal niet te kunnen vinden, maar volgens mij komt hij pas net boven mijn schaambot uit. Ik durf ook niet te hard te voelen...
    Bah, wil gewoon wat zekerheid dat ons kindje goed groeit. Helaas kunnen we niet iedere week naar de Vk en blijf ik over het algemeen gewoon heel positief, maar soms moet ik gewoon eventjes mopperen. mopper de mopper de mopper....

Olga

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Jeslin, mijn lontje is heeeeeeeeel er kort , niet de hele tijd, maar nu de afgelopen twee dagen weer....oh jee, ik heb zo'n stampij staan maken dat ik echt bang was dat mijn beebje er iets aan over zou houden...gelukkig heeft de Angelsounds me daarna weereven gerust kunnen stellen en heb ik het hartje gehoord, maar het is echt eng. Zomaar ineens als een duveltje uit een doosje word ik pis nijdig en dan vaak over dingen die helemaal niet zo belangrijk zijn...

Hebben jullie gezien dat er al weer een topic maart mama's is......

Olga herkenbaar hoor. Ben ook dan weer zo ongerust....mijn baarmoeder zit volgens mij ook pas een klein beetje boven mijn schaambot uit, zeg 2 cm of zo, en die duwt mijn darmen omhoog. Die voel ik wel bij en net onder mijn navel.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    In een onzekere bui kan Angelsounds je natuurlijk weer even gerust stellen...maar laat ik die nu niet hebben.

Ja, alweer maart mama's. Dan zijn wij opeens al een heel eind onderweg he...

Ik ben weer weg, want heb een BBQ met mijn werk. Morgen shoppen voor positiekleding en zondag voor babykamer en wagen, dus lekker druk weekend!

Liefs Olga

20. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @olga

Ik hb momenteel ook last van die steekjes, en mijn rug oei oei oei soms ben ik echt al een vrouwtje van 80 ;)
    Ik denk idd dat het bandenpijn is soms is het ook net of mijn buik uitrekt voelt soms erg vervelend als ik me uitrek of omdraai al sik op bed lig voel ik het ook goed.
    Ach meis het hoort er allemaal lekker bij dit doorstaan we ook allemaal wel.

Ben trouwens wel blij dat het weer bijna dinsdag is en ik naar het zhuis kan ben wel weer benieuwd....soms is er toch nog een vlaagje onzekerheid maar ja wie heeft dat nou niet? :-k

Het weekend staat weer voor de deur dus we kunnen weer bankhangen, shoppen alle tijd ;) ;)

Deel Deze Pagina