December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linny0903

linny0903 Actief lid

11 apr 2007
    439
    0
    0
    hallo meiden

wij hebben een hele rare "traditie"in de familie wat nu al 4 generaties lang zo is iedereen bevalt eerst van een meisje en daarna alleen nog maar van jongens, ik heb ook nog 2 jongere broers, mijn nichtje ook, en ik heb ook maar 1 tante en daarna alleen maar ooms enz.. mijn nicht heeft 1 dochter en 2 zoons, ik heb 1 dochter en ben nu zooooooooooo benieuwd wat dit word!iedereen zegt dat ik geen meisjes meer kan krijgen en dat t een jongen moet zijn! t lijkt me ook niet leuk om deze traditie te verbreken :( dr komt een beetje druk op te staan zo :) kan niet wachten tot ik t weet!

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wel een mooie traditie! doe je met 20 weken een echo? ben erg benieuwd!

3. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    net een afspraak gehadbij de verloskundige
    En alles was super...
    helemaal fit en gezond mijn bloeddruk was goed ijzergehalte in het bloed ook eigenlijk alles was super....................

Daarna mochten we(mijn schoonzus was mee) naar het hartje luisteren
    Dat was ook een heel aparte mooie ervaring

net een galopperend paardje in mijn buik.

Ben nu helemaal gelukkig en het besef begint nu langzaam aante komen..............

De verloskundige zei ook nog jeetje je ziet het bij jou nog niet dat je 16 weken bent.....
    Maar de baarmoeder groeide goed zei ze.............

NU ga ik zo naar een ander echocentrum bellen
    daar mag ik dan de afspraak maken voor de 20 weken echo die is om te controleren op ziektes etc...
    Dus dat is geen pretecho en kijken ze ook niet voor het geslacht( wat we trouwens niet willen weten)

en dan nog ff op internet zoeken naar een centrum waar ze wel pretecho`s maken dus de 3D en de 4 D echo.........

hihihmijn droom was echt heel apart
    kan hem zo net hier neer zetten omdat je maarnooit weet wie wat leest...
    Maar het was een droom waarbij je wakker word en dan denkt droomde ik nou of is dat echt gebeurd..........hihihih

4. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    2 dubbel

5. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    n3dubbel bericht

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hee maartjeh, nu heb je me drie keer nieuwsgierig gemaakt: nu wil ik wel weten wat doe droom was!

7. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hahahaha

8. linny0903

linny0903 Actief lid

11 apr 2007
    439
    0
    0
    claartje ja we doen een 20 weken echo hoop dat ze t dan kunnen zien, anders misschien alsnog een pretecho.

9. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    ik heb je eenpb gestuurd 8) :)

10. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    goeiemorgen dames!

ik heb een buikfoto in mn album gezet :D

11. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
  12. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mooie buik french! (ik lig weer in een deuk om die hond hahahaha)

@maartjeh: ik weet nog niet of ik een pret-echo ga doen. in gouda doen ze dat volgens mij niet, en ik moet ook een beetje op de centjes passen ;)

13. French wat een mooi buikje.

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    @Vlindertje: welkom. we duimen voor een goede echo met 20 weken!

Wij doen geen pretecho. Ik heb al 5 echo's gehad tot op heden en met 20 weken de screeningsecho. Ik vind dat we het beebje dan wel genoeg hebben latiggevallen :)....Voor ons is het weten van het geslacht ook niet een must (sterker, mijn man wil het niet, ik twijfel..)

15. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    7 augustus weer naar de verloskundige
    9 augustus voor de 20 weken echo
    31 augustus voor de pretecho naar enschede

ik heb tot nu toe nog maar 1 echo gehad..
    Vandaar dat we wel een pretcho doen
    Wat bij de controles bij de VK krijg je bijna geen echo`s geloof ik......
    Alleen naar het hartje luisteren..

ik moet ook op de centjes letten maar ga er ff voor sparen en mischien krijgen we hem ook wel cadeau

16. Niet meer actief

maartjeh: fijn dat alles goed was bij de vk
    wij laten geen pretecho maken
    we krijgen al zoveel echo's van het zh
    en over 2 weken medische screening en daarna een normale 20 weken echo dus die word dan als soort pretecho gedaan :D

17. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    aaaa jullie hebben allemaal al zoveel echo`s gehad

ben beetje jaloers........

18. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    op welke zij kon je nou het beste liggen en mocht je nu wel of niet op je rug liggen?

19. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Maartjeh, niet jaloes zijn hoor! De meeste van ons hebben zoveel echo's gehad omdat er een medische indicatie is of is geweest....

Best is op je linker zij te liggen....mag wel op je rug liggen maar naarmate de zwangerschap vordert kan je je dan heel onaangenaam gaan voelen (duizelig en misselijk) omdat je buik zo zwaar wordt dat je holle ader wordt afgeklemd.

20. Bowie

Bowie Actief lid

15 jun 2007
    438
    0
    0
    Hallo allemaal, tjonge, je kan het je echt niet veroorloven om drie dagen niet mee te lezen! Ik denk dat er in die 3 dagen zo'n 20 pagina's bij zijn geschreven! wel gezellig hoor!
    @ Gerda: wat een gebeurtenis! Ik ben daar best bang voor soms, als ik van mn werk naar huis rijd. Heel veel sterkte gewenst voor jou, je babietje en je man!
    @ vlinder: welkom op dit forum, op naar de goeie 20 weken echo!

Hier verder niets bijzonders, erg druk op het werk, vandaar dat ik even niet mee heb gelezen. Daar ben ik best nieuwsgierig naar trouwens, wat jullie allemaal voor werk doen. Ik zie volgens mij vaak horeca voorbij komen wat me nu heel erg zwaar lijkt (heb zelf ook in de horeca gewerkt maar dat was alleen tijdens mijn studenten tijd, ik denk dat ik het nu lichamelijk heel zwaar zou vinden, zeker om 's avonds te werken).

Verder komen jullie allemaal over als sportieve meiden die veel zwemmen en zo en ook erg weinig aankomen in gewicht. Goed hoor! Dat kun je van mij niet zeggen, ben zo onsportief als t maar zijn kan en ik denk dat ik al een kilootje of 8 à 9 ben aangekomen, ik heb dan ook al een aardige buik met baby erin maar ook zeker wat vetjes ;) . Maar ik heb me voorgenomen dat ik na de bevalling meer aan lichaamsbeweging moet gaan doen!

Nou dames, fijne dag verder en misschien tot later....

Deel Deze Pagina