December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    wow french ook al zo'n mooie buik !

@maartjeh

Niet op je rug

Wist je dat je, behalve niet op je buik, ook beter niet op je rug kunt slapen? Het gewicht van je baarmoeder drukt dan te veel op je rug, je ingewanden en de 'inferior vena cava'. Die laatste is een holle ader die ervoor zorgt dat het bloed van je onderlichaam wordt teruggebracht naar je hart. Die afknellen kan allerlei kwaaltjes veroorzaken. Het beste lig je op je (linker)zij met een been over het andere gekruist met eventueel een kussen ertussen. maartjeh

met een voedingskussen kan je heerlijk slapen !...als je op je zij ligt dan klem je m tussen je benen en boven hou je m lekker beet...als je buik wat dikker wordt is het ook prettig want dan ligt je het middenstuk een beetje onder je buik om te ondersteunen

2. Op je linker zij liggen is het beste inderdaad.
    Ik wissel van links naar rechts,maar op mijn buik slapen dat kan ik echt niet meer.
    Buik is aardig aanwezig en is geen fijn gevoel.

3. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    oo zo`n voedingskussen
    dan ga ik daar ff naar kijken

4. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    ja das idd waar van die echo`s
    daar had ik zo gauw nog niet bij nagedacht

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Maartjeh..fijn dat alles goed was bij de vlos!

French..wat een mooie buik!

En hier zit ik ook nog te denken aan een pretecho!
    Ik krijg 1 augustus de 20weken echo..maar dat moet bij zo'n echobureau gebeuren.
    Dus dan kunnen we eventueel gelijk een afspraak maken!

Ik ben naar de tandarts geweest..en ik had gelukkig helemaal geen gaatje..
    moest wel foto's maken..maar dat hoefde lekker niet omdat ik zwanger was..
    Dus we kunnen weer even vooruit...

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik slaap ook niet meer op mijn rug, ben bang dat kater Kerel met zijn vette lijf op mijn buik springt. Dat beest weegt 6 kilo en is erg gespierd!

ik heb trouwens ook een spatadertje op mijn kuit, dat zeer gaat doen als ik te lang loop. is daar wat tegen te doen?

PS: maartje ik heb ook nog maar 1 echo gehad hoor! maar we moeten (net wat me2 zegt) dankbaar zijn dat we geen nare/rare dingen hebben zodat we steeds ge-echood moeten worden ;) (maar zou best vaker willen zien dat het goed gaat met beebje haha)

7. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Meiden meiden wat veel pagina's alweer erbij. Heb het nog niet allemaal gelezen hoor, maar dacht wil even wat neerzetten.

Gister tot half 11 gewerkt maar hou het minder goed vol was echt aan het eind van mijn latijn en had veel last van mijn onderbuik, volgende week gesprek met mijn baas dus zal het ook met hem gaan opnemen.

Nou vanmorgen dus ''getrouwd'' (oftewel partnerschap) was erg gezellig :)
    Volgende week hebben we het feest. Zijn leuke fotos gemaakt ga er een mooi boekje van maken als leuke herinnering.

Net weer terug uit het ziekenhuis hebben een echo gehad oow wat mooi de beebs deden het goed en bewegen zich maar lekker! we hebben ook de hartjes gehoord! JOEHOEEEEEEEEEE :D :D
    Zal als ik tijd heb vanmiddag de echo wel even inscannen.
    Moet het wel een beetje rustiger aan doen die pijn en steekjes zijn de banden en toch een teken van het gas even wat terug doen, dus dat ga ik NU dus ook maar eens doen over 4 weken hebebn we weer een afspraak en misshien weten we dan wat het gaat worden.
    Het was echt weer geweldig.

Onze dag is helemaal geslaagd!

(ik lees vanmidag de pagina's wel even terug)

8. Niet meer actief

weinig echo's is een teken dat het goed zit met de zw

ik vind het wel fijn om vaak echo's te krijgen
    maar had ze liever niet gehad als ik mocht kiezen
    deze onzekerheid is ook geen pretje geloof mij maar....

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    linny0903; spannend he? wij kunnen ook niet wachten hoor tot de 20 weken ;)

ik slaap nog wel steeds op mijn buik en las van 't weekend nog een topic bij 'vraag het de vk' en de vk gaf aan dat het niet erg is om op je buik te blijven slapen. ik lig ook nog steeds op mijn buik voor mijn fysiotherapie en ik heb toch echt al een behoorlijke buik! de vk schrok er gisteren wat van haha

10. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Bowie - hier nog iemand die zeer onsportief is ... heb wel eens vlagen en dan meld ik me weer aan bij de sportschool, maandje fanatiek spinnen ed en dan heb ik het weer gehad voor het jaar :oops: ... Ik hou wel erg van wandelen, maar daar heb ik de laatste weken helemaal geen tijd meer voor gehad. Gelukkig bijna vakantie en dan lekker veel wandelen in Frankrijk (al zal ik niet meer kunnen klimmen en klauteren). Verder doe ik (bijna) alles met de fiets.

En ik heb over een week mn introlesje zwangerschapsyoga en als dat leuk is wil ik dat wel gaan doen.

Ben overigens nog niet aangekomen - soms een kilootje erbij, soms is die er weer af. Vond mezelf iets te zwaar voordat ik zwanger werd (woog en weeg 64 kilo met 1.68 - wil graag onder de 60) ... maar ja ... dan moet je wel bewegen natuurlijk :rolleyes: Verbaast me trouwens wel dat ik echt niet meer ben gaan wegen - ik vreet me echt helemaal het leplazerus, terwijl ik normaal echt muizenporties eet (maar dan liefst wel meerdere per dag).

Echos ik heb over anderhalve week afspraak bij VK en ik merk dat ik daar echt zo naar uit kijk - fijn het hartje horen en dan heb je weer wat zekerheid. We vertrekken diezelfde dag naar Frankrijk en een dag nadat we terugkomen hebben we de echo, dus dat is wel fijn :D

Nu ben ik me door 100 opdrachten aan het heenworstelen (nakijken). Het lijkt alsof ik overdrijf (ben ik ook goed in: driehondermiljoen opdrachten), maar dat is nu niet zo ... En dat terwijl ik gisteren 85 toetsen van zo'n 4 A4tjes per stuk heb nagekeken ... en het eigenlijk allemaal morgen klaar moet zijn ... pffff ... (klaag klaag klaag).

Wel erg leuk: vanavond naar een concert 8) (hoop wel dat het niet te hard is voor wurmpje)

11. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    *foto in mijn album*

@caruli

Ik vindt het ookwe lfijn zoveel echo;s te krijgen, vooral om te zien of het ook goed gaat en blijft gaan.
    Voor jou is het weer heel anders snap het goed dat het aan de ene kant wel prettig is aangezien er veel onzekerheid is.
    Hoop voor je dat je nog kunt gaan genieten meid! Wel goed te horen dat je beeb het wel geod doet.

Het buik is slapen is hier ook minder ik heb er toch wel last van vooral als ik me dan om wil draaien voel ik een druk in mijn buik.
    Dus ik slaap nu veel op mijn rug of op de zij.

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik kan slapen zoals ik wil, maar was nooit echt een buikslaper: wel een schuinebuik/zijslaper en dan een been omhoog - die buik heb ik dus nog niet zoveel last van, maar die borsten ?! Die zitten dus echt in de weg en doen ook pijn ... mijn favoriete slaaphouding (schuin tegen mn lief) zit er dus even niet in - weet niet waar ik borsten/armen dan moet laten ... :(

13. linny0903

linny0903 Actief lid

11 apr 2007
    439
    0
    0
    ik mag zo naar de vk komen, loop al een paar dagen met pijn in me buik en steken en harde buiken, heb ook wel veel last gehad van stress, maar mijn dochter had een groeiachterstand (waarschijnlijk ook door stress) in mijn vorige zwangerschap dus ik trek liever optijd aan de bel deze keer.
    ben blij dat ze me serieus nam is een hele opluchting.mag ook weleens gezegt worden toch!

pff ben een beetje zenuwachtig

14. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik ben zelf afgelopen vrijdag naar een concert geweest en ik vond het niet prettig...ik kan zoiezo al niet zo lang staan (vanweg Ms en nu ook mijn rug) en al die mensen die in je buik porren als je tussen de menigte door loopt...ik heb de hele avond mijn buik vastgehouden

ik heb op 17 november ook nog een concert hahaha ben benieuwd of ik dat red (gelukkig kan ik daar zitten)

15. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    @kreeftje: gefeliciteerd met je geregistreerd partnerschap!

@linny: sterkte en laat je even weten hoe het is gegaan?!

16. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Hey Linny, wat zouden ze er dan eventueel aan kunnen doen? Stress is meer iets voor pschologen toch...? Heb er zelf ook veel last van.

17. Niet meer actief

kreeftje: gefeliciteerd met jullie geregistreerd partnerschap
    op naar het feestje :D

linny: succes bij de vk

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kreeftje: gefeliciteerd!

Linny: sterkte bij de VK en rustig aan doen hè ;)

19. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    waarom mag je niet op je rechter zij slapen. Ik slaap op dit moment ook met een voedingskussen ligt echt heerlijk. Ik heb de laatste paar dagen ontzettend veel last van mijn heupen. Misschien kunnen we in de bevallingslijst ook bijhouden hoeveel iedereen al is bijgekomen. Ik al 5,7kg.
    Ik had me voorgenomen deze keer minder bij te komen maar dat gaat dus weer niet lukken.
    Morgen mag ik weer naar de verloskundige. Ik verlang er echt na om weer het hartje te horen. En dan 23 augustus voor mijn 20 weken echo. Dat is mijn derde. Mijn man had trouwens bij de verloskundige een computerprobleem opgelost en als dank krijgen we 3 extra echo's.
    kreeftje gefelciteerd met je ger.partnerschap.

20. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    linny sterkte bij de vk

Deel Deze Pagina