December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ mamabeer

Wat een poepie zeg!
    En je buikje is ook mooi hoor! Je kan er niet om heen dat je zwanger bent 8)

2. evalyn

evalyn Lid

28 jun 2007
    30
    0
    0
    leidster Kinderopvang
    Flevoland
    Hallo dames!
    Viel het weer bij jullie ook zo tegen? Er was hier flink veel zon voorspeld maar de halve dag is het grijs geweest. Om vijf uur kwam de zon eens tevoorschijn..Tja...dan hoeft het niet meer! :rolleyes:
    Grappig dat iedereen vandaag zo'n wastic had. Ook ik heb vandaag mijn hele wasmand doorgebaggerd en heb nu de laatste bende draaien.

Wat een leuk kamertje trouwens! Die van ons wordt eind oktober geleverd en is "kant en klaar". Normaal ben ik ook wel een klusser maar het gaat er dit keer niet inzitten vrees ik. De jongste dame hier verhuist naar zolder in een kamer die nog maar net is afgetimmerd. Er moet daar nog geverft, behangen en afgetimmerd worden. Hopelijk is dat eind september klaar dan kunnen haar spulletjes naar boven en kunnen we met de babykamer beginnen.

Haha..ik vind het wel grappig dat geklaag hoor. Ik ben ook niet altijd in brandschone stemming.
    Vorig jaar na maanden van proberen een missed abortion gehad en het leek de laatste druppel na een stress volle tijd en nasleep van scheidingen van jaren geleden. Februari raakte ik in een giga Burnout.
    Vreselijke huilbuien en zo verschrikkelijk moe en down..
    En dat terwijl ik vanuit mijzelf nogal vrolijk en geestdriftig ben.
    En toch wel vrij zelfverzekerd.
    Dit was ik dus helemaal niet. Ik dacht echt even dat ik het loodje zou leggen.
    Ik dus met begeleiding herstellende, kom ik er in April achter dat ik zwanger ben!
    ( je ziet....juist als je er niet mee bezig bent....en met maar één keer in weken..was het raak..)
    Hartstikke goed natuurlijk, maar even volslagen in paniek, hoe gaat dat samen? Ik kon nog nauwelijks op mijn benen staan. Ook mentaal nog niet op orde.

Nu gaat het gelukkig hartstikke goed met me en werk ik zelfs alweer sinds vorige week hele dagen. Mentaal gaat het ook weer een stuk beter (niet te vergelijken met een paar maanden geleden) en heb ik veel zin in de komst van de baby.
    Soms heb ik nog wel last van na-weeen van de Burnout, zoals slapeloosheid na een ietwat stressvolle dag of als ik s'Avonds dingen onderneem en soms voel ik me nog wat onzeker.
    Ik tel hierbij ook maar een beetje de zwangerschapshormonen bij op...

Maar ja, een nachtje slaap overslaan breekt wel op hoor... zo met de zwangerschap. Maar ja, vaak gaat het de nacht erna wel redelijk goed.

Maar ja, als ik jullie af en toe zie mopperen denk ik wel: pfff..ben niet de enige die soms niet zo lekker in zijn vel zit ...hahaha..

Voor de rest heb ik geen zwangerschapskwaaltjes...behalve dat ik dus af en toe redelijk verstopt zit.... :(

gr, Evalyn

3. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    @ Sanneke
    HEERLIJK he die hormonen, ik word er soms ook totaal geen wijs uit het komt wel eens voor dat als ik somrgens opsta ik kwaad ben op de hele wereld hahah en helemaal zonder reden.

@ Mama beer
    Heerlijk he in Steinerbos lekker onder de bomen (of is het inmiddels verandert...ben er al jaren niet meer geweest terwijl ik er 10 minutjes vanaf woon)

Boh ik kan niet meer van de hitte dus ook hier heb ik een was dag ingelast.
    Lekker in de kelder gaan zitten hahaha daar staat mijn wasmachine en de droger.

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    nee is helemaal niks verandert ik was ook 6 jaar toen ik er de laatste keer heen was gegaan

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Bij ons is het zonnetje vanaf 5 uur gaan schijnen en toen werd het ook heel warm ineens. Net even een rondje wezen lopen, maar gauw weer terug gegaan. Is zo klef en benauwd...

Leuk dat jullie ons kamertje leuk vinden!

Loopy, heb je veel truitjes op voorraad liggen? Als straks iedereen het geslacht weet, krijg je vast een hele waslijst!

Evalyn, jij hebt ook geen makkelijke periode achter de rug zeg. Gelukkig voel je je weer een stuk beter en hou jezelf goed in de gaten he.

Ik heb denk ik nog geen harde buik gehad. Weet niet zo goed hoe dat moet voelen...

Hebben jullie ook dat je overal naar de zwangere buiken kijkt en gaat gokken hoe ver ze zijn?

Mijn vent begint het een beetje vervelend te vinden dat ik zo vaak achter de computer zit. Hebben jullie daar ook last van?

Liefs Olga

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Kreeftje..wat fijn dat het gister zo leuk was..en heerlijk verwend! :D

Olga..mooi kamertje hebben jullie besteld!
    Enne maakt toch ook niet uit wie er een oililytas heeft … ;) :)

Essebes..fijn dat je er weer bent hoor! ;)
    Enne tja als er veel stress is..zou ik toch gewoon overleggen dat het zo niet meer kan.
    En dat je dan in de ziektewet gaat!
    Wel aan jezelf denken hoor!
    Enne het kamertje al bijna geleverd..hier nog niet eens uitgezocht….helluppppppp :confused:

Dianne..fijn dat je het naar de zin hebt gehad! ;)

Loopy..heerlijk een luierdagje gehad!lekker hoor!
    Enne ik ben nog niet weer bij de vlos geweest..heb nog helemaal geen controle gehad of zoiets..
    Alleen de eerste intake en een echo… :rolleyes:

Mamabeer..een leuke dag gehad..gezellig hoor! :D

Sanneke..klaag maar lekker hoor meid! ;)

Evalyn…ook lekker bezig geweest vandaag..fijn! :D

Vandaag ook heel weinig gedaan..lekker serie gekeken …
    Morgen weer werken..druk dagje..dus ga zo lekker naar bed..tv kijken in bed..
    Ik heb wel een beetje stress dat we de babykamer straks niet op tijd geleverd krijgen :confused:
    Omdat we er nu niet uit komen….vreselijk toch..

Nou ja in ieder geval..weltrusten allemaal….

7. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ olga

Haha hier ook hoor klagende man soms

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    :p
    Halloooooo
    Hier ben ik weer
    Gelukkig een beetje vrolijker
    Nog niet echt toppie joppie, maar wel weer beter. Heb ff gejankt en nu is het wel beter.
    Ben ook moe en ga zo lekker naar bed. Laatste weekje werken en dan 6 weken niks (nou ja, 5 weken, de laatste week gaan we met frisse moed het lokaal weer inrichten)

Heerlijk dat ik ff mocht klagen en fijn ook om te lezen dat ik niet de enige ben.

PS.Mijn man zit zelf ook vaak te computeren, dus die vindt het niet erg.

Groetjes Sanneke :)

9. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Meiden, kom jullie even vermoeien met mijn MEGADIP!

Gisteravond verschrikkelijke buikkrampen gehad. Had echt het gevoel dat het mis ging. Kon niet meer echtop zitten, alleen maar krom de pijn verbijten. Heb gewacht tot het minder zou worden, maar het zakte niet. Ik was alleen thuis. Heb mijn vriend gebeld. DIe nam niet op. Huilend op zijn voicemail ingesproken dat het echt niet goed ging. Of hij mij even terug wilde bellen.

Hij belde maar niet. Ik vond het te laat om anderen (mijn ouders ofzo) lastig te vallen, dus heb ik voor de zekerheid de huisartsenpost maar even gebeld. Terwijl ik met hun aan de telefoon was, belde mijn vent en sprak mijn voicemail in: tja, je bent er nu niet. Ik ga nu stappen. Ik zie je maandag.

Ik flink geirriteerd, om het maar zacht uit te drukken. Vandaag kwam hij onverachts toch thuis (hij zou eigenlijk moeten werken vandaag...). Maar hij vroeg helemaal nergens naar. Na een uurtje of 2 vroeg ik: je hebt mijn voicemail toch gehoord? WIl je dan niet weten wat er aan de hand was?

Hij: je zegt altijd 'Het gaat niet goed', en er is nooit wat aan de hand. Je stelt je zooooo aan de laatste tijd!

:cry:

Ik ben dus al ruim twee maanden thuis: bedrust. Ivm misselijkheid en uitdroging. Ik ben gewoon constant ziek, zwak en misselijk. Allemaal omdat ik ZIJN kind aan het dragen ben. Ik voel me zo ..................

WEET IK VEEL!

Het liefst zou ik nu mijn spullen pakken en weggaan...

10. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    kreeftje nog van harte met je verjaardag
    Iloon ook al vast van harte want als je jarig bent zijn we al met vakantie
    carulli wat een toestand heel veel sterkte meid ik hoop dat je snel weet waar het bloed vandaan komt
    en ik duim heel hard voor je
    olga we gaan met de caravan naar frankrijk naar caromb dat ligt bij de mont ventoux
    die bugaboo is echt fantastisch leuk he zo'n kamertje kopen
    nachtvlinder bedankt voor het doorgeven van de info
    waterlelie kop op meid ik ken het gevoel gewoon aangeven wat je voelt en doen wat je kunt en de rest moet iemand anders maar doen laat je maar lekker verwennen hoor wie het zegt
    evalyn welkom
    nelly de 20 weken echo is niet verplicht door de cyclus kan ze wat afwijken van de telling maar 2 weken?Sommige mensen weten het altijd beter
    olga wat een leuk kamertje mijn man verbiedt het me om te lang achter de computer te zitten maar dat komt ook omdat hij de computer ook nog nodig heeft
    mijn man vindt ook dat ik de hele tijd chagarijnig ben we hebben dit weekend de caravan ingepakt en nu hebben we dus besloten dat we woensdag al vertrekken dus nog 2 dagen werken en dan meteen vertrekken joepie nou dit zal waarschijnlijk wel een van de laatste keren zijn dat ik inlog dus zie jullie over ruim 3 weken doei
    Inge

11. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    @Misskeita, nou zeg dat is niet leuk van je mannetje :(
    Misschien werd het hem allemaal een beetje teveel? Hij zal zich ongetwijfeld ook al die tijd zorgen maken om jou en je kindje? Niet dat ik het goed wil praten hoor, want het is natuurlijk echt niet netjes van hem! Hoe voel je je nu? Is je kramp wel een beetje over? Hope so.

@Loopy, geeft nix hoor meid, zulke dagen hebben we allemaal wel eens, het boogje kan niet altijd gespannen staan toch? Ik heb ook geen suikertest gehad, in mijn familie komt wel veel suiker voor, zou ik dat door moeten geven?

@Sanneke, gelukkig zijn je Hormonsters (hihi) al een beetje gezakt! Concentreer je nu maar lekker op je 5 weken vrij, heeeerlijk!

@Nelly, waaaaaaaaaaat :confused: Niet meer als 2 stuks fruit? Ik ben verslaafd aan heerlijk Appel, ananas, mango, aardbeien, aalbessen mmmm krijg weer trek en alles wat met fruit te maken heeft, ik ga me daar denk niet aan houden hoor :oops:

@ Waterlelie, wat vervelend dat je zo'n last heb van harde buiken, rustig aan hoor meis, nog een paar daagjes, aftellen nu :D

@Mamabeer leuke foto's!

@ Evalyn, jeetje wat een heavy periode heb je achter de rug, heb je nu nog wel begeleiding of hulp of iemand waar je altijd goed terecht kan? Knap dat je je nu al stukken beter voelt, fijn, ik hoop dat je echt kan genieten van je zwangerschap, hou jezelf in de gaten! Ik ken het hoor, de nachten dat je de slaap niet kan vatten, verschrikelijk!

@Olga, nu ikzelf zwanger ben, lijkt het wel of ik inene overal zwangere buiken zie :) en ja...dan gok ik ook hoeveel weken ze zijn haha..Mijn vriend zit zelf dag & nacht & in t weekend te computeren dus hij vind het fijn dat ik me ook op het web vermaak (emailen elkaar af & toe :) )

@Miep & Miep, ik was extreem vroeg hoor met m'n kamertje, dus geen zorgen het gaat echt wel allemaal op tijd komen bij jou. Wanneer moet je voor de 2e keer naar de VK dan? Wel erg weinig eigenlijk, ik moest in het begin elke 5 of 6 weken volgens mij en nu elke 4 weken.

Ik ben net lekker uit eten geweest, heerlijk meloen met ham en daarna gamba'tjes in knoflook olie, lekker 2 voorgerechten dus ik had nog plek voor een ijsje toe ;)
    Heb een beetje de zenuwen voor morgen, dan moet ik m'n wergever weer onder ogen komen, zou zo graag alles gewoon uit willen praten, maar dat gaat denk niet lukken, nou we zien morgen wel weer.

Dikke kusssssss

Es

@

12. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    hallo allemaal

hier een berichtje van gerda,,het eerste moment achter de pc,,wil ik graag aan jullie besteden,,
    de pijn in mijn nek en hoofd wordt niets minder,,ik kan gelukkig weer wat beter recht op zitten en en kleine stukjes lopen ben vandaag ook even in de tuin geweest,
    ben vorige week weer onderzocht in het ziekenhuis,nu blijkt door de harde klap die ik heb gemaakt ,en door de wiplash,,zijn er kleine bloedingen ontstaan in mijn hersenen,vandaar dat ik amper kan lezen en steeds de weg kwijt ben als ik aan het praten ben,,
    dat gevoel maakt me nog steeds erg angstig.
    ik ben ook zoveel dingen kwijt ik noem een voorbeeld ik was mijn tanden aan het poetsen en wilde het uit spugen ,,ik wist niet meer hoe het moest,,en dat is zo erg,,en zo zijn er zoveel dingen .
    ik ben deze week ook 2 kilo afgevallen ,,ook al eet ik genoeg,,dokter denkt aan stress.
    mijn leven staat momenteel volledig op de kop,,ik moet vooral leren om gaan met de pijn en ,,bezig met therapie ,,om de oude gerda te worden ,,en over enkele maanden fysio,,en dan de bevalling het wordt me soms teveel
    en ik hoop toch zo dat alles goed blijft gaan met onze baby
    ,,mijn familie en vrienden ,,ze zijn zo lief ze helpen ons overal mee,,
    en dan mijn lieve man ,hij is echt een schat.hij staat echt 24 uur per dag voor me klaar ik weet dat hij dit straks leest ,,dus wil hem graag bedanken hij helpt me met aankleden ,hij maakt eten voor me hij houdt het huis schoon en doet boodschappen hij verzorgt drie honden hij is mijn luisterend oor als ik het even niet meer weet ,,elke avond doucht hij me,,en gaat 3 tot 4 keer pernacht zijn bed uit omdat ik moet plassen.
    hij is gewoon een schat ,,dat wilde ik even kwijten ik ben hem heel dankbaar.
    verder proberen we samen alles te lezen ,,omdat ik het niet goed kan ,dus sorry dat ik momenteel niet overal op reageer.
    ik wil juffie en curile wel graag strekte wensen
    en kreeftje nog gefeliciteerd
    en olga lief dat je weer vroeg hoe het hier ging met ons.

jullie allemaal bedank trouwens ook voor het luisteren naar mijn man sjoerd

ik wens jullie een fijne avond en kom volgende week wel weer reageren

groetjes Gerda

13. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Inge alvast een hele fijne vakantie dan! lekker genieten & uit rusten! Enjoy....

Xx Es

14. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    essebes klinkt heerlijk al lust ik geen gamba's en dank je ik ga echt proberen uit te rusten en te genieten zover als dat lukt met eentje van 18 maanden
    gerda goed om weer van je te horen en lief van je mannetje
    misskeita gaat het weer mannen begrijpen onze hormonen gewoon niet klaag klaag nu ga ik echt slapen want ik ben kapot hoewel ik vanmiddag ook al heb geslapen slaap lekker allemaal
    Inge

15. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    o en essebes succes morgen positief blijven denken wonderen zijn de wereld nog niet uit

16. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Gerda, wat fijn dat je zelf een berichtje kon typen vandaag, ookal gaat het nog steeds niet goed met je.
    Je mag zeker trots op je ventje zijn hoor, denk trouwens dat jullie een heel hecht stel zijn zo! Ook lief dat je hem via deze weg bedankt.
    Wat zeggen ze over die bloedingen? Hoe lang kan dat duren? O en voel je trouwens zeker niet verplicht om hier op te reageren, ik weet hoe je situatie is ;)
    Heel veel beterschap wijffie!
    Enne deze is voor je mannetje & jou omdat jullie je zo goed staande houden : =D>

Kusje Es

17. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Inge dank je wel! Wil ook niet als een negatief persoontje overkomen hoor :D Laten we het erop houden dat het n hele aparte situatie is waarin ik zit. Lang verhaal, ga ik jullie ook besparen...
    Maar inderdaad de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dag dames, na een halve dag al weer genoeg bij te lezen haha

ik heb vandaag zowaar een relatief superactieve dag kunnen volhouden. heb volgens mij wel 4 wasmachine ladingen weg gewerkt (jaja, uitstellen moet je een keer bezuren hihi). ik heb het huis opgeruimd, ben nog op visite geweest bij mijn schoonzus en ben met de plantjes bezig geweest. ben sinds ik zwanger ben nog niet zo fit geweest, alhoewel mijn rug echt kapot is en ik mijn bedje wel heel hard nodig heb hoor, maar toch! wie weet krijg ik de omslag dan toch echt bij 20 weken ;)

kreeftje, wat heerlijk dat je zo'n leuke dag hebt gehad! en wat fijn dat je zo'n financieel lekkere meevaller hebt nu ;)

olga, mooi kamertje hoor! echt beeldig

loopy, ik zou me geen zorgen maken hoor. bij sommigen houden ze het inderdaad meer in de gaten vanwege een 'verhoogd' risico, maar vaak is het gewoon uit voorzorg en gaat alles gewoon goed!

sanneke, lekker klagen hoor, kan soms zo heerlijk zijn ;)

het weer is hier erg aardig geweest. wel even wat donker op een gegeven moment, een paar druppen en gerommel in de verte. meer niet! mijn ouders, twee wijken verderop, hebben wel de volle laag gehad haha hier hangt de was nog steeds buiten en heb ik al 2 van de lijn gehaald: kurkdroog! voor dit weer doe ik 't hoor ! :)

19. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Claartje als je je morgen nou nog zo voelt, heb hier ook nog wat wasjes te liggen hahaha, geintje hoor. Fijn dat je je zo fit voelt, keep it up!

Xx Es

20. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Zooo heb de hele avond aan mijn website liggen knutselen .
    Bah plak nu echt helemaal aan de bank vast bleeee.

Voor nieuwsgierige onder ons klik maar op www daar heb ik nu allemaal nieuwe fototjes op geplaatst.
    Van ons huwelijk en onze beestenboel

Deel Deze Pagina