ik voel de baby al een tijdje..vrij vroeg eigenlijk maar bij een 2e kan dat en weet je ook al wat je moet voelen..t is geen opvallend gevoel, een klein tikje misschien is t me bij de eerste niet eens zo snel opgevallen..misschien bij jullie ook niet?
thanks dianne! mama belde net op: een collega wilde wel ruilen en nu kan ze toch mee naar de 20-weken echo! nou ja 21-weken echo dan haha
super loopy! is toch leuker he dan navertellen! en de dvd kijk je evengoed nog wel een paar keer denk ik
Wat heerlijk om wat van gerda te lezen....fijn meid! Vervelend dat het nog niet veel beter gaat..het gevoel wat je beschrijft klinkt ook heel beangstigend..en idd een extra pluim voor manlief! Hier geen moeite met groente eten...fruit doe ik plichtsgetrouw in stuk per dag...maar dat moet ik er af en toe wel inproppen.. Heb vandaag echt last van het warme weer..hier (overijssel) blijft het plakkerig benauwd...blugh Hier zijn we ook aan het aftellen naar de 20 weken echo (1 aug) ben zo benieuwd of ze kunnen zien wat het wordt. Verder heb ik het idee de beeb af en toe te voelen...van die plopjes waarvan ik zeker weet dat het mijn darmen niet zijn...maar het is zo af en toe en nog niet regelmatig..dus we wachten af.
Hoi meiden! @ gerda wat fijn om weer wat van je te horen doe lekker rustig aan! Nou hier voel ik de baby sinds een paar dagen echt heel erg goed. Vanmiddag met buikfoto maken zag me moeder me buik ineens bewegen dus zij gauw haar hand erop en ja hoor kleine was aan het draaien en dat voelde ze. Ik heb 30 julli me 2 weken echo! jaja bijna op de helft schiet al op!
Hoi meiden, nachtvlinder heb je inmiddels al weer meer nieuws over caruli, hoe het met haar en de beeb gaat ? Gerda, wat fijn je weer te 'horen', Bedenk dat je uiteindelijk niet de oude Gerda wordt maar de nieuwe Gerda.(oude gerda die door de ervaringen sterker is geworden). Doe het rustig aan meid, en hoop snel weer wat van je te horen! Miep en Bowie, 30 is helemaal goed hoor, ik ben zelfs 31 en als het kindje komt misschien wel 32. (28 dec uitgerekend, 29 dec. zelf jarig) Lindy, ik ben nu 1,3 kg aangekomen. Woog 87.kg nu 88,3 kg. Nelly, mijn mannetje wil ook ten alle tijde mee naar de vk hoor, hij draait altijd nachtdiensten, maar komt er speciaal zijn bedje voor uit, vroeg of in de middag. Zelf vindt ik het wel erg fijn..zo met zijn tweetjes(drietjes) Evalyn, welkom hier op de site. Hier gaat alles ok, als het klopt wat iemand schreef dat je darmen nu boven je navel liggen, kan het zijn dat ik de baby ook al gevoeld heb ondanks een voorliggende placenta. Maar dan is die wel erg beweeglijk. Het voelt alsof het klost in het water en zich 3 keer in een seconde omdraaid. Maar alleen als ik ergens mee bezig ben, niet in ruste. Dus ik weet het niet zeker.... Hier is het plakkerig, nu grijs. Hoop dat het mooi weer blijft we wilden zo (klein) bbg-en.
aantal kinderen - we hebben een 'deal' voor drie, maar stiekum hoop ik (nu) dat de laatste dan een tweeling is ... wil graag een groot gezin ... zeg ik nu ... misschien dat ik na eentje al denk van pffff ... genoeg is genoeg heb nog steeds vaak last van hoofdpijn, niets helpt en denk dat het toch geen stress is - heb nu vakantie en neem het er ook van (lekker boekje lezen, lang in bed blijven stinken, etc>) Caruli, ik wens je heel veel sterkte meid - ik hoop dat alles goed komt en dat je dan eindelijk 'gewoon' relaxed kan genieten van je zwangerschap Nelly - mijn man wil ook steeds mee naar VK. Verder vind ik het een raar verhaal van je VK (over die max twee stuks fruit). Suiker zit in bijna alles en als je wil waarschuwen voor suiker kun je het beter hebben over snoep, taart ed en over alle kant-en-klare shit en junkfood etc. Om maar niet te spreken van light producten (weinig vet wordt gecompenseerd met veel suiker). Dus altijd beter om fruit te eten dan om de snoepkast te plunderen of iedere dag magnetronmaaltijden te eten ... (hoewel het wel waar is dat er veel suikers in fruit zitten, maar ook heel veel vitaminen en anti-oxidanten die heel erg gezond zijn) Ben net aan een kilo aangekomen, weeg nu 65 kilo. Mijn tailleomtrek (ik meet rondom navel - makkelijk ijkpunt) is van 72 naar 83 cm gegaan ! hoogte baarmoeder - in mijn boekje staat dat de BM pas met 24 weken bij de navel komt ... Kinderkamer - hebben wij ook nog niet, maar we kregen wel een leuk bericht van mn schoonouders - die betalen namelijk de kinderkamer (echt superlief). Een wiegje hebben we al: daar heb ik zelf nog ingelegen (erg tof is dat). waterlelie - Gewoon rustig aan doen en laat die anderen lekker in hun sop gaarkoken, het gaat nu namelijk niet alleen om jou, maar ook om je kleintje en dat is toch het allerbelangrijkste! En die taken verschuiven gewoon nu tijdens de zwangerschap (zeg ik ... de grootste luibak op aarde, mijn lief doet meer in het huishouden én hij werkt meer én hij verdient meer - gelukkig vindt hij me erg lief, maar ik ben echt de slechtste huisvrouw ever - kan gelukkig wel erg goed koken ...) Kreeftje - GEFELICITEERD! Compugebruik - zit alleen achter de compu als mn lief er niet is, dus hij klaagt niet Evalyn - welkom! Essebes- dank voor de herinnering aan de was die boven staat de verstinken in de wasmachien ... En ik ga je nu even streng toespreken *zet haar strenge middelbareschooljuffrouw gezicht op*. Je baas is volgens mij een *&^?^/ als hij niet ziet dat jij je helemaal de t*** werkt terwijl je zwanger bent (diensten van 12u zijn sowieso niet normaal en al helemaal niet als je zwanger bent). Hoofdpijnen en buikpijnen zijn allemaal tekens aan de wand - je moet echt voorzichtig zijn hoor met jezelf en met je kleintje (zie ook bericht voor waterlelie)! Dus (denk aan dat strenge gezicht) ... naar jezelf én naar je lichaam luisteren en dikke *** voor je baas. (en als je zin hebt om dat verhaal te delen, moet je dat vooral doen hoor - daar is dit forum -ook- voor). Misskeita: die vent van jou verdient een schop onder zn .... (Kan overigens ook een cultuurverschil zijn - ik weet dat in veel [west]afrikaanse landen zwangerschap echt een vrouwending is en van rustig aan doen hebben de meeste mannen en vrouwen niet gehoord - begint wel langzaam te veranderen. Misschien dat een goed gesprek kan helpen - maar ik ben geen expert in crossculturele relaties - wel veel vriendinnen met (ex) Afrikaanse vriendjes) Gerda, wat een stress zo met je zwangerschap. Ik hoop dat je desondanks een beetje kunt ontspannen en ik hoop dat het revalideren voorspoedig verloopt. *knuf* (ook voor Sjoerd) Met mij gaat het verder e-ok! Heerlijk aan het genieten van de vakantie en vrijdag stappen we, na bezoekje aan de verlos, in de auto en scheuren we (voorzichtig) naar Frankrijk .... Laatste keer in ons lieve kleine autootje waarschijnlijk - het is een driedeurs en we willen ook graag een grote achterbak, maar we zijn nog erg aan het twijfelen: citroen c5 of toch xantia, peugeot 406 of 306, volvo v70 of een oude 850, of toch misschien een renault? (allemaal stationwagen-versie). Willen we een (voor ons doen) dure auto of toch een wat oudere 'goedkope'? Pfff ... Verder maak ik me soms zo'n zorgen. Ik lig dan op de bank en probeer telepatisch (geloof ik niet in hoor, ben zeer nuchter, maar angst doet vreemde dingen met je) contact te krijgen met wurmpje - BEWEEG! SCHOP! BEWEEG! ... helpt allemaal niet ... Maar ben wel een beetje angstig hoor ... zou het allemaal goed gaan, groeit ie wel goed, beweegt lekker etc. Gelukkig is mn lief echt een lief en probeert hij me weer gerust te stellen...
Trouwens, ze hebben net de laatste -piesflessen- zoals mijn mannetje ze gekscherend noemt opgehaald. Heerlijk weer gewoon plassen!
beetje lang verhaal geworden ... Loopy - beiden hebben wel al wat gepost - maar al weer een paar pagina's terug (nachtvlinder heeft gepost voor caruli en moon had een link voor juffie) Frederique - maar je darmen moeten toch echt doorlopen naar onder om ... tja ... hun inhoud kwijt te raken ... (ik voel ook wel eens plopjes, maar durf niet te zeggen dat het niet mn darmen zijn - lijkt namelijk echt op lucht plopjes)
Salapio, je baarmoederhoogte bij je navel met 24 weken ? Vandaar dat de vk bij mij wat verbaasd keek, ik had dit al met 13 weken.
Ik ben vorige week weer bij de vk geweest en bij voelde ze dat de kleine al rond mijn navel ligt. Ze zei dan ook dat het groot was. Dit hoeft niet perse te beteken dat het kindje groot is, maar het kan ook zijn dat mijn baarmoeder groot is of dat je veel vruchtwater hebt. Ik heb 25 juli mijn 20 weken echo in Eindhoven. Weten jullie of ze nou wel of geen dvd of iets dergelijks maken? Ik voe al bijna twee weken de kleine. Het is een heerlijk gevoel. Ik voel het bijan dagelijks en ik moet zeggen dat het gevoel wel steeds iets duidelijker wordt. Helaas kan mijn mannetje het nog niet voelen. Groetjes Sam
Loopy wat fijn dat je mams toch mee kan naar de 20weken echo! Lisette..misschien word de beeb dan wel geboren op je verjaardag..das nog eens een cadeautje.. Salapio..wat lief dat je het kamertje krijgt! En al bijna op vakantie lekker hoor! Ik heb even pauze..zit met me voeten in een bak koud water.. Heb zulke dikke voeten en warme voeten en ze doen ook nog zeer.. Dus effe koelen..en dan zo weer verder met werken....
hey meiden ik kom ff stamp voeten heb nog niet bijgelezen ben beetje boos we wouden ja een nieuwe auto en dan de oude inruilen maar nu loopt het ergens op vast pfffffffffffff en ik blijf rekenen endoen en ik kom gewoon niet op het bedrag wat hun vertelden........ grrrrrrrrrrrrrrr stampt voet verder
Hallootjes meiden, Veel geschreven weer, heb het even vlug doorgelzen want heb wat hoofdpijne n ben echt gebroken dus reageer ff niet. Het is wel erg warm geweest vandaag zeg kan er niet zo goed tegen nu op het moment Heb wel en kledingset gekocht had van mijn opa geld gekregen vandaag en MOEST ik even kleren voor halen ben geslaagd met een broek en leuk shirtje...jeetj ehet si allemaal welprijzig hoor gelukkig had de C&A nog een leuke luchtige broek hangen en bijd e prenatla een leuk shirtje Tsja ik was ook in een winkel waar ik tevens ook flink aan het passen ben geweest maar toen ik naar de prijzen zag Ik heb hhet er gewoon even niet voro over zoveel geld voor een broek ik groei toch al flink en zal toch nog wel meer kleren moeten aanschaffen.......en natuurlijk de rest van het babyspul. Hoeveel geven jullie ongeveer uit??????? Ik was vandaag voor 50 euro klaar een leuk setje en in de opruiming Wil wel even wat tegen gerda zeggen: Meid wat fijn dat het weer iets beter met je gaat en jullie beeb wat een vechtertje zeg, hoop dat jullie gauw de draai weer kunnen vinden en dat de beeb het goed blijft doen. Fijn dat iedereen je zo helpt en vooral je lieve mannetjes wat een schat zeg. Nou meid nog heel veel sterkte en doe rustig aan *knuf*
@ Gerda: doe rustig aan meid! Verder voel ik me enorm hangerig met dit warme weer, heb vanmiddag nog lekker 2,5 uur op de bank liggen slapen terwijl mijn mannetje onze dochter bezig hield Kijk al enorm uit naar morgen, dan mag ik eerst weer op controle bij de VK en s'middags hebben we de 20 wkn echo
haha tuurlijk lopen je darmen wel door naar onder (zou niet best zijn ) maar dan lopen ze achter je baarmoeder...alles wat je dan dus aan de buikkant voelt moet dan toch echt je kindje zijn (zo is het mij vertelt door de vlos) hier zat mijn baarmoeder ook al met 16 weken bij mijn navel
Miep, bij mij zat er ook 6 weken tussen twee controles hoor, dat dat is denk ik normaal... Moon, heerlijk dat jullie de kleine were gezien hebben. Hopelijk maakt zij/zij zichzelf kenbaar over een paar weekjes! Loopy, maar twee kilo aangekomen, das netjes! Dianne, even geen laag uitgesneden shirtjes meer aan dus... Olga