Mijn haar valt nog wel mee, maar mijn huid is al vanaf vorig jaar maart dat ik stopte met de pil flink achteruit gegaan. Heel vet en pukeltjes vooral rondom mond en kin. Had ik eerder nooit.... Kreeftje, schiet lekker op ja, en het wordt mooi hoor! Barbabintje, leuk dat je die kleine ook samen kan voelen! Ik hoop dat mijn vriend dat over een paar weken ook kan. Ik dacht altijd dat het van de buitenkant zowieso veel later te voelen was. Sanneke, als ik je niet meer sreek, dan alvast een hele fijne vakantie! Djaminah, bij de Livera verkopen ze ook zwangerschapsonderbroeken en strings. Zijn niet echt charmant, maar ja... Olga
Op je rug slapen is niet zo goed, vooral als je buik groter en zwaarder wordt. Heeft iets te maken met een holle ader ofzo, die dan teveel afgesloten wordt...Weet het helaas niet precies uit te leggen.
Zo, ik heb tegenwoordig steed gesprekken in mijn eentje hier geloof ik. Plaats dan weet ik hoeveel berichtjes achter elkaar. Neem me niet kwalijk... Juffie, hoe was het bij de Vk? Vandaag even bij de prenatal geweest om spulletjes te kopen voor in de wieg van de wagen. Laken, dekentje enz... Wist ik veel wat ik allemaal nodig had. Ik heb het gevraagd en je kan de wagen hetzelfde opmaken als het wiegje zei ze. Nu heb ik dat net gedaan, maar ik vind alles toch veel te groot; aan de onderkant van de bak ligt het kindje dan helemaal omhoog omdat er zoveel stof onder gepropt moet worden. Zal het nog wel eens navragen. Ook een verschoonkussen met twee hoezen gekocht. Verder kunnen we een tummy tub en kruiken lenen van vrienden en waarscghijnlijk nog wel wat kleine dingetjes die je niet zo veel of lang gebruikt. Fijne avond allemaal, liefs Olga
had het ook aan mijn vk gevraagd, die heeft gezegd dat je lekker moet blijven slapen zoals je het 't zelf 't lekkerste vind. ik moet bij de fysio bijvoorbeeld op mijn buik liggen voor de massage (op mijn zij doet me pijn) en dat gaf ook niks. als de beeb of je lijf het niet goed vind verneem je het vanzelf zei ze
Hey lieve meisjes, zozo, heb net alles terug gelezen (liep 6 pagina's achter!) 1 weekend werken en ik heb veel te lezen hier Heb alleen een beetje gelezen zonder het echt in me op te nemen, dom,dom,dom. Augustus, heerlijk hoor Limburg. Wij gaan ook een weekje naar Belgie haha ook ff heel wat anders als normaal maar weet zeker dat we het gezellig gaan maken. Miep & Miep, jij hebt dus een hele leuke & geslaagde dag gehad gister, super! Opgelucht gevoel is dat he?! French, wat leuk een meid! Ik krijg morgen m'n 20w echo, zo ontzettend zenuwachtig, hoop zo dat alles goed is. Misschien weet ik morgen ook of we een zoon of dochter krijgen, leuk,leuk,leuk! Juffie, wat heb je veel meegemaakt meis ( & nog steeds) . Caruli maakt hetzelfde mee, dat heb je vast al gelezen, misschien kunnen jullie op een of andere manier contact met elkaar hebben, zodat jullie elkaar kunnen steunen en evt advies kunnen geven? In ieder geval heel veel sterkte! *KLAAGMODUS* (ja ik doe gezellig mee 8) ) Verders voel ik me een beetje grieperig , heb volgens mij ook een flinke blaasontsteking en misschien wel een infectie ofzo (het bloed zelfs..) echt heel vervelend, durf bijna niet te drinken omdat ik dan weer naar het toilet moet. Mamabeer las ik ook dat jij hier last van hebt? Morgenochtend hoop ik dat ik even bij de dokter terecht kan. Liefs Es
zo even reargeren op een paar. @moon ik heb ook last van steken in mijn buik maar dat komt volgens de vlos door bandenpijn. grappig dat je zelf al wel voelt of het normaal is ja of nee. tenminste dat had ik. een maand geleden had ik een avond echt hele vervelende steken en de volgende morgen had ik opeens een stevig buikje nu heb ik ook weer flink last en denk dus dat ik morgen gegroeid ben. soort groeipijn. @waterlelie ik moet heel erg wennen aan mijn lichaam, ben van mezelf al vrij stevig en vooral het groeien van mijn borsten vind ik niet heel erg leuk, die hadden dat nou niet bepaald nodig! verder hoop ik dat de scheiding tussen mijn zwangerbuikje en gewone vetribbel binnenkort minder word. ben eigenlijk al lang blij dat de mensen nu redelijk kunnen zien dat ik zwanger ben, dan ben ik legaal dik @mammabeer: schrikken zeg! nou hopen dat de dokter ook zegt dat het een schimmel is dan is het te verhelpen. @juffie: heel vervelend die verschillende visie´s en aanpakken. veel succes! Leuk verder al die kamertjes! heerlijk om daar mee bezig te zijn.
Hey dames, Nou ik ben me vanacht toch een portie beroerd geweest. Om 4uur werd ik wakker van vreselijke buikpijn ben meteen naar het toilet gegaan om t eplassen maar er kwam helemaal niets. Toen ik weer in bed ging liggen voelde ik me opeens zo beroerd worden dat ik niet meer wist hoe ik me moest draaien. Dus weer op uit bed....en opeen hoorde ik het probleem.....een geweldig gerommel kwam er van mijn buik vandaan...echt niet normaal meer. Mijn man had nachtdienst dus ik hem maar gebelt want anders zou me nooit meer iemand geloven en onder het uitleggen zei hij al wat hoor ik op de achtergrond.....UUUhhhmmm dat is mijn buikje. Dus ik denk dat ik een knoop in mijn darm heb gehad. Vervolgens heb ik 3 kwartier op de wc gezeten en er kwam alleen nog maar water uit. Vandaag nog telkens als ik wat eet komt het er eenkwartier later weer uit. Boh ben helemaal geradbraakt ....maar wel helemaal schoon van binnen hahaha Sorry voor mijn heerlijke verhaal hier...maar als ik het tegen mijn man zeg dan lacht die me telkens uit (normaal kan ik niet goed naar het toilet en klaag ik dat hij er altijd zo lang op moet zitten...nu kom ik er zelf bijna niet vanaf) Maar nooit geweten dat poepen zo vermoeiend kan zijn
Essebes, spannend, morgen de echo! Veel plezier en je laat het ons wel weten he! Strekte ook bij de dokter. Hopelijk valt het mee. Bloed je erg dan? Nannaf, dat mijn borsten groeien is nou weer niet zo erg. Vriend vind het ook wel leuk! Ach Kelly, ik hoop dat je nu helemaal 'schoon' bent en niet zo veel last meer hebt! Doei doei, Liefs olga
Augustus het is idd schandalig duur maar ook wel schandalig leuk! Haaruitval..: geen last van wel dat het helemaal niet wil zitten zoals het moet.. Voelen..: ook nog niks .helaas.. Kreeftje wat een mooi kamertje!gave kleur! En mooie vloer erin! Iloon wat gaaf zeg mooi wippertje erbij! Olga heerlijk geshopt vandaag!leuk hoor! Essebes..ik ben zekers opgelucht hoor dat we het kamertje hebben..zooo stressvol.. En wat ontzettend spannend..morgen de 20weken echo succes hoor! Enne ook zekers naar de dokter gaan hoor met de blaasontsteking! Kelly beterschap hoor meid! Hopelijk is het snel over! We zijn boven bezig geweest met opruimen.. het begin is er..
Iedereen bedankt voor de reacties ik hoop ook dat het een schimmelinfectie is (klinkt best vies) ze zei namelijk dat het vaak voorkomt en niet schadelijk is voor de baby als het dat zou zijn ik was wel geschroken is echt raar mijn hele zwangerschap is anders dan bij de eerste ik was bij de eerste zwangerschap altijd moe de hele zwangerschap door nu is het met de moeheid afgelopen en heb echt heeel veel afscheiding dan eerst ergere last van me rug en ben heel erg emotioneel terwijl ik toen voor alles kwaad kon worden. Klopt toch dat iedere zwangerschap anders is. Ik heb de baby trouwens ook al gevoeld had al eerder wat gevoeld maar gisteren wist ik het echt zeker.
op dit mometn ben ik stront verkouden dus zal denk ik pas morgen weer reageren kom net uit me bedje maar denk dat ik er weer in duik.
mamabeer, sterkte met de verkoudheid miep, sterkte met opruimen, gaan wij ook doen na de vakantie kelly, balen dat je zo beroerd was. gelukkig was je thuis! Ik ging 2 weken geleden met collega's uit eten na een hele lange dag op school (afscheid van 2 collega's). Toen we in dat restaurant zaten kreeg ik een partij darmkramp, echt niet lekker! Heb ook wel 5 minuten op de pot daar gezeten. DAn schaam je je ook de pan uit. GElukkig was het in een rustig hoekje en heeft er niemand aan de deur gerammeld. Wel was een ander collegaatje al onderweg om te kijken of alles wel goed ging mn vriendin komt net binnen dus ik kap eerst. groetjes sannke
mamabeer...elke zwangerschap is anders..vandaag nog ergens gelezen..dus maar weer bewezen hè.. Beterschap hoor met je verkoudheid! sanneke..hele fijne vakantie hoor!
@ weet niet precies meer wie het was , maar kleertjes koop ik ook alleen maar nieuw...maar dingen overkopen via marktplaats of speurders is gewoon fijn als het goed uitziet, waarom duur doen als het goedkoop kan he Zal morgen ff foto plaatsen van ons wippertje
hihi ik voel hem weer! Ik vind eht echt zo geweldig! Grappig ook dat iedereen hier in het zelfde schuitje zit en met ongeveer dezelfde vragen (okee, dat was ook het hele idee van de decembermama's ) Ik geniet echt volop van deze periode en van het zwanger zijn. Hoop dat meer meiden dat hebben en ik hoop ook dat degenen die een moeilijke tijd doormaken zich gauw wat beter voelen. Hebben jullie ook dat je je hart overal voelt kloppen? ik soms zelfs in mn oog Mijn nagels groeien trouwens ook megahard, maar kan ook door de zomer komen.
Ach...allemaal zieke kippies hier... Beterschap Kelly & mamabeer & alle andere ziek zwak en misselijke meides, wat wil je ook met dat rare weer (...en die rare hormonen ) Olga, nee hoor het bloed niet erg, het is gewoon ontzettend pijnlijk, ook flink last van afscheiding (jekkes...) ben benieuwd wat de dokter zegt en of er iets aan te doen is (hoop niet dat ik met de "billen bloot"moet. En zodra ik terug ben van m'n echo laat ik het hier weten! Xx Es
Sanneke, ja dat heb ik nou ook! Dat je je hart overal "voelt"kloppen, heel apart, vooral als ik slaap... Zal wel komen omdat we nu wat meer bloed in ons lijfje hebben als normaal? Xx
he getsiederrie onze hond heeft net een jong vogeltje gepakt.....het beestje leeft nog wel maar ik vraag me af of ie de nacht haalt...ik heb m in een doosje gedaan met een theedoek erin en m ergens een beetje beschut neergezet buiten...doosje ligt op z'n kant dus het vogeltje kan er zo uit als ie weer bijgekomen is....snapt die hond nou niet dat mijn hormonen dat nu ff niet aankunnen ?!?...(kan daar zoiezo altijd slecht tegen)
ahh wat wreed... Maar leg aan een hond maar es uit dat dat zielig is voor een vogeltje. essebes, ik heb het ook vooral 's avonds in bed. Hopelijk hoef je niet met de billetjes bloot, maar ach, een dokter ziet wel vaker blote billen hoor. En wat dacht je straks van je bevalling! Maarre.. sterkte in ieder geval
Hihihi, ja Sanneke je hebt gelijk! Zal wel vaker m'n poenie moeten showen de aankomende tijd whahaha... Frederike, da's zeker niet leuk , meestal overleven ze dat soort dingetjes niet, zielig hoor. Ik heb vandaag op m'n werk nog een musje gevangen, vloog steeds tegen de ramen aan, zo erg om aan te zien! Toen ik hem eenmaal buiten vrij wilde laten bleef hij de hele tijd op m'n hand zitten, heb m water gegeven en na 5 min vloog hij van m'n hand af, zo schattig! Ik hoop dat jou birdy er ook boven op komt! Trusten allemaal! Liefs Es