December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Essebes weer present. Daz ook weer een paar daagies geleden.
    Goh laatst was ik 4 dagen niet komen kijken, en huppa 20 pagina's voor m'n kiezen hihi.

mamabeer : het klinkt ook inderdaad niet echt fris. Maar hoop dat je er snel vanaf bent als dat is wat er mankeert bij je. En die verkoudheid hou maar op, heb er al meer dan een week last van.

Verder nu ook veel last van buikpijn zeg het is echt aant rekken en groeien allemaal. Kon ik maar even door een luikje naar binnen kijken hihi :D

Ik spring bij manlief op de bank nog de rest van de film van gister afkijken. Was gister zo moe!

Groetjes dreams

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb zwangerschapsstrings van Noppies en Bella Bum Bum. zitten heerlijk!

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant en ik voel de beeb al meer dan een week, nu echt een paar keer per dag. Het is ook mijn eerste. Volgens mij heb ik daar veel mazzel mee, want met de placenta aan de voorkant is het meestal later.....

Ik voel mijn hart ook "overal" kloppen. Vooral savonds in bed....Volgens mij komt het inderdaad doordat we meer bloed in ons lichaam hebben....

3. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Essebes…hopelijk valt het mee bij de dokter..en hoef je niet met je billen bloot..[​IMG]
    En ben benieuwd naar de echo hoor! ;)

Sanneke..dat kloppen heb ik niet..maar vind het wel ontzettend fijn dat we allemaal bijna gelijk op gaan! :D

Frederike…zielig voor het vogeltje..maar je hond dacht natuurlijk een speeltje.. ;)

Dreams..zou zekers erg leuk zijn om via een luikje te mogen gluren hè! ;)

Ik moet deze week ook even op zoek naar zwangeren ondergoed..
    Heb nog maar eentje om te proberen gekocht…
    Maar nu begint de rest toch wel te snijden in de huid.. :rolleyes:

Vandaag weer aan het werk..de hele dag..
    En mijn paps en vriend gaan hier boven beginnen met de sportkamer.. ;)

Hele fijne dag vandaag..en ik kom nog wel weer binnenwippen.
    Voor diegene die op vakantie gaan…hele fijne vakantie!
    :D

4. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Nou inderdaad, van dat kloppend hart, dat heb ik nou ook! Echt op de gekste plekken, best irritant af en toe.

En van de nagels en zomer zul je wel gelijk hebben trouwens, helemaal niet aan gedacht, schrijf automatisch alles op de zwangerschap af haha.

@Me2: waar koop je die strings van Noppies als ik vragen mag...?

5. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Hahahaha Miep en Miep dat plaatje van die billen! Echt leuk!

Ik vind het ook minder leuk om met de billen bloot te gaan. Een paar maanden geleden moest ik voor een uitstrijkje, maar daar liggend voelde ik me echt kwetsbaar. Hoe zou het zijn als ik straks moet bevallen. Daar maak ik me nog meer zorgen over dan de pijn... ;)

Over dat je je hart overal voelt dat heb ik ook steeds vaker. Vooral als ik in bed lig voel ik het bij mijn buik.. Best een raar gevoel.

Goh,het lijkt wel dat ik mijn slaaptekort nu een soort aan het inhalen ben. Ik werd pas om 9 uur wakker terwijl ik toch met werken al rond 6 uur onder de douche sta. Ik kan eigenlijk alleen maar aan slapen denken!
    Maar ik ga vandaag ook opruimen en schoonmaken. Over een week gaan we heerlijk op vakantie en ik wil altijd graag dat dan het hele huis aan kant is....

Een fijne dag voor iedereen en ik kom vast nog wel even langs!

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hallo hier een vakantieganger :) ik kom net mijn bed uit haha. voor de dames met klachten: sterkte.

elke keer als ik wat te klagen heb (vaak plassen oid... ) dan moet mijn moeder lachen en zegt ze "oh wacht maar, dat wordt nog veeel leuker" Bedankt mam! Nou ja zij heeft 5 kinderen dus zo erg zal het ook wel niet zijn, anders had ze er heus niet zo veel gekregen toch?

7. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Djamina: die strings van Noppies (of van Anita) koop ik bij een gewone zwangerschapskleding winkel, maar weet ook bijna zeker (ff googlen) dat je ze ook via internet kan krijgen!

8. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Weet je waar mijn oog net op viel? Er zijn nu zelfs al APRIL-mama's!
    Zo'n raar idee dat wij zo kort geleden nog het minst ver zwanger waren van iedereen...

9. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    sjonge, aprilmama's alweer. niet te geloven he!

10. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    hoi dames,,

hier even een klein berichtje
    wil juffie wel heel veel sterkte wensen,en verder wacht ik met reageren tot ik weer hulp heb.
    ben weer geheel onderzocht door de vk,de baby zat ten hoogte van de navel,en mijn moederkoek zat erg lag,,de klap van de gordel of ze goed uit elkaar gedrukt.maar als ik rust kan het geen kwaad.
    verder bewoog de baby te weinig,ik moet nu gaan tellen minimaal 6 tot 7 keer per dag moet ik hem of haar voelen.
    zo niet moet ik donderdag weer bellen.
    een baby reageert erg op hoe de moeder zich voelt,als de moeder stress heeft of veel pijn past de baby zich aan en zal hij of zij zich amper bewegen.
    dus ik moet hem/haar nu ieder 2 uur proberen te plagen en kijken of er gereageert wordt.
    dus even geduld hebben verder schiet het hier weinig op.
    ik pieker me ook suf,de dagen duren hier lang,
    en dan kijk ik op tegen morgen de tegen partij heeft een experties bureau in geschakeld en die komen mijn situatie in schatten.
    onze advocaat is er bij ,,maar toch ze kunnen soms zo hard zijn zeggen ze,,dus daar zit ik echt niet op te wachten.

maar ja ik wil nog wel meer zeggen en reageren ,,maar ik wacht tot vanavond of tot morgen middag als iemand me komt helpen ..

hoop dat verder alles goed gaat met iedereen

liefs gerda

11. @juffie heel veel sterkte en fijn dat je nu wel serieus word genomen.

@mamabeer verveld een infectie hoop dat het met medicijnen snel weg gaat.beterschap

@djaminah hier ook veel haaruitval ...schrik soms als ik naar mijn borstel kijk.

@kreeftje1984 mooie babykamer!gave kleur

@essebes wat vervelend een zware blaasontsteking.beterschap

@kelly vervelend dat je z'n lastvan je buik hebt en zo vaak naar de wc moet.

@gerda79 nog maals heel veel beterschap.
    Hoop dat het gesprek morgen van de tegenpartij mee zal vallen en dat het meelevende mensen zijn.

Hier alles goed...gisteren zijn we de babykamer begonnen en staat de kast en de commode al inelkaar.
    Deze week verf kopen en dan lekker creatief aan de gang.
    Aankomende donderdag mag ik eindelijk weer naar mijn vertrouwde verloskundige....en naar het hartje van ons kindje luisteren.

Mijn placenta ligt links voor....maar voel ons kindje zeer duidelijk en heel vaak.
    Gisteren hadden we een knuffelbeetje met z'n trektouwtje waar dan muziek uit komt.....en ons kindje reageerde er echt op toen ik hem tegen mijn hield.....leuk!

12. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    @gerda: sterkte wijffie en als ze van dat expertise bureau komen: laat ze je niets aanpraten hoor! laat NOOiT iets merken in de trant van: het gaat wel. want daar maken ze meteen misbruik van. sta op je strepen en als ze je komen onderzoeken, zorg dat je man er bij is!

mijn stiefzus is ook ooit aangereden en die kon bijna twee jaar niet werken, had geheugenverlies en moest zelfs opnieuw leren klezen en schrijven. maar omdat ze in de tuin kon zitten zag je aan de buitenkant niks, en dat werd bijna tegen haar gebruikt! zo van: je ziet er goed uit lekker kleurtje op je gezicht... het zal wel goed gaan. mooi niet!

ik lijk misschien een bemoeial hoor, maar de verzekering van de tegenpartij zal een hoop doen om niet uit te hoeven betalen. pas goed op jezelf!

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    gerda: inderdaad wat loopy ook al zegt, zeg vooral niet dat je misschien ook wel even een moment hebt gehad dat het ietsjes beter ging, daar hebben ze niets mee van doen. kan me voorstellen dat je het vooruitzicht naar vind, zou ik ook hebben hoor! ik hoop dat het allemaal mee valt meid, je hebt het verdient. nu lekker de beeb plagen ;) ben blij dat het tot nog toe allemaal goed gaat, ook al kost het veel moeite!

frederike, weet je zeker dat je hond geen complexen heeft? 'mama, ik zit in het verkeerde lijf? had liever kat willen zijn?' maar vast geen fijn gezicht voor je, vond het van de katten vroeger (toen ze nog buiten los liepen) ook niet lekker hoor. onze hond is te lomp om op vogels te jagen, maar verjaagd ze wel heel graag :)

14. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    @Gerda
    Ik sluit me aan bij Loopy. Sta inderdaad op je strepen, hoe moeilijk ook. Niet dapper gaan doen. Telefoonnummer van vk geven zodat zij ook kan vertellen wat haar bevindingen zijn. Hoe meer mensen die jou ondersteunen hoe beter.
    Ik wens je heel veel sterkte en kracht en ik hoop dat het echt wat beter voor je wordt! [-o<
    Hoop ook dat je kleintje actief blijft zodat jij je geen zorgen hoeft te maken. Dikke knuffel!

15. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    @dreams, ik heb ook meer last van mn buik dan een paar weken geleden. Trekkerig, kramperig af en toe, af en toe een voelbaar harde buik. NIet heel ernstig, maar wel opvallend. 't groeit ook allemaal dus het is ook logisch natuurlijk!

@gerda, hopelijk gaat het allemaal goed met die man die komt. En ik kan me aansluiten bij de adviezen van loopy en anderen.

Wij gaan een dag later dan gepland op vakantie. WE zouden vanavond maar gaan waarschijnlijk morgenavond. Mn man heeft een erg dwarse verstandskies en heeft er veel last van met eten. Gelukkig is ie al helemal door, dus hopelijk heeft het trekken niet al te erge gevolgen... Maar hij kon pas morgen terecht, dus gaan we een dagje later. Van het trekken van de vorige had hij gelukkig geen last, ds hopelijk is dat bij deze ook zo. :(
    Ik vind het niet erg. We blijven nu gewoon een dagje langer en nu heb ik nog ff wat meer tijd om in te pakken enz. Vinkook wel lekker.

wat is iedereen al ver met het babykamertje! wij moeten nog beginnnen. maar dat komt wel als we terug zijn van vakantie!

wow, aprilmama's alweer. gaat echt megahard! Ik zag aan mn banner dat ik al in de 5e maand zit. wowie!

16. Boontje

Boontje Actief lid

30 mrt 2007
    153
    0
    0
    Hoi Ladies,

Even een kort berichtje van deze vakantieganger! Het huis zit na een week rondom weer in de verf en nu heb ik nog lekker twee weken om te niksen! Mannetje is nog een week thuis, hopelijk kunnen we nog wat leuke dingen gaan doen.
    Vorige week bij de VK geweest. Baby en baarmoeder zijn goed gegroeid en komen nu al boven de navel uit. Vanmorgen had ik een 'harde buik' door te snel willen opstaan en kon de baarmoeder zo'n 3 cm. boven de navel voelen. Nog anderhalve week en dan hebben we onze 20 weken echo. Ben benieuwd of we kunnen zien wat het wordt, alhoewel we beide om de beurt zo iets hebben van we willen het niet weten.......

Bijlezen valt niet meer mee, het zijn nu al zo'n 50 pagina's......
    Toch even kort:
    Gerda: goed van je dat je weer online bent!

Ga nu even lekker soep koken, want ik heb het toch een partij koud!

Groetjes en tot snel weer!

17. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    haha nou idd ! ;) ...maar goed nieuws :D ...toen ik vanmorgen in het doosje keek was het vogeltje weg (hij had nog wel ff lekker op de theedoek gekakt :confused: )...ben nog ff de tuin doorgeweest maar hij was echt verdwenen :D:D:D...

@gerda, juffie allebei heel veel sterkte

18. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Morguh Dames,

Daar ben ik wéér!

Ik ben gistermiddag naar het ziekenhuis geweest en werd verwacht op de verloskamer.
    Ik werd in een kamer gedumpt en de verpleegkundige ging weg. Opdat moment viel mijn oog op de klok tegenover mij en het was al 14.05u.
    Mijn nicht ging mee dus gingen we ff bijkletsen en toen we ff weer stil waren keek ik weer naar de klok en toen was het al 15.30 u.
    Ik kon mn ogen niet geloven. Ik zat al 1,5 uur te wachten op een arts terwijl het daar zooooooooooo rustig was.
    Ik liep het kamertje uit en liep naar de bali en daar zat de verloskundie en die vertelde mij dat ik een gecomplexeerde geval ben en dat ik op de gyn. moest wachten want die zat op de eerste hulp.
    Ik liep weer naar mn kamer en na een half uur kwam de verloskundige met een co.ass. en vertelde mij dat ze alvast de echo mocht maken.
    Ze maakte een echo en mn meisje zat heerlijk te bewegen maar ze kon de hematoom niet vinden. Haar reactie was ook, nou die zijn we dus kwijt dus maak je geen zorgen!
    In Godsnaam hoe kan een hematoom van 8 cm bij 4 cm opeens verdwijnen na een paar dagen terwijl die wekenlang in de gaten wordt gehouden en die werd maar niet kleiner.
    Ze liep weg en kwam na een kwartier terug met de mededeling dat ze de arts heeft gesproken en dat ze niks voor mij kunnen doen en voor de rest gaat het goed met mn meisje.
    Ze vertelde mij dat heel veel vrouwen gewoon menstrueren tijdens hun zwangerschap en dat ik miss. erbij hoorde. Ik wist niet wat ik hoorde en door de verbazing gingen mn oren suisen.
    Hallo we hebben het hier over hevige bloedverlies van 7 weken lang en niet over een paar druppels bloed.
    Daar zat ik weer met gemengde gevoelens en een grote vraagteken boven mn kop!
    Ik pakte woedend mn spullen bij elkaar en mn nicht zag dat ook, ze sleurde me mee voordat ik in tranen barstte.

Ik vertik het om nu nog naar het ziekenhuis te gaan behalve als ik echt LITERS bloed verlies of echt weeen heb of anders tot het kindje geboren wordt.
    Mn man was zo boos en die wil dat ik mn dossier opeis en naar een ander ziekenhuis ga.
    En ik? Ik weet niet wat mn lichaam doet, en wat ik moet denken en wat de artsen ervan denken...
    Helaas is mn gyn. niet 24 u bereikbaar anders had ik het wel geweten hoor! Voor de rest ik blijf bidden en het enige positieve is dat mn meisje het nog steeds naar dr zin heeft in mn buik maar dat betekent niet dat ze geen gevaar oploopt.

PS Wat ik helemaal raar vond is dat ze me leke keer vertelde van; je bent maar 19 weken dus we kunnen niet veel doen terwijl ik 21 WEKEN zwanger ben.... Hallo lezen jullie wel mn dossier of NIET?

19. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    hahaha hier (ook?) een hond met identiteitscrisis: hij geeft kopjes! Zo grappig!

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Waterlelie..heerlijk toch lekker je slaap in halen! [​IMG]
    En loopy ook lekker uitgeslapen!

Aprilmama’s wat gaat dat toch snel hè…
    Wij zitten bijna allemaal alweer op de helft..

Gerda ..fijn om weer even wat van je te horen!
    Hopelijk blijft het allemaal goed gaan en krijg je niet meer veel stress te verduren
    Van de tegenparty..sterkte hoor meid!

Vlindertje wat leuk dat jullie ook met de babykamer zijn begonnen!

Sanneke…nog een dagje langer bij ons..vervelend dat je manszijn kies opspeelt..
    Hopelijk weinig napijn..

Boontje fijn dat het goed gaat!en lekker geschilderd!leuk!

Juffie wat vreselijk zeg….misschien toch naar een ander ziekenhuis gaan..
    Want dit is idd geen manier hoor!
    Sterkte meid!

Vanmorgen van een klant leuke limegroene regenlaarsjes gekregen
    Die had ze op vakantie in frankrijk voor mij gekocht..lief hè!

Deel Deze Pagina