Ik krijg hem op 25 april (ik geloof dat ik dan 8,5 week zwanger ben). Maar dat is ook weer verschillend per verloskundigenpraktijk, en hangt ook af van je voorgeschiedenis. Ik heb maar keuze uit 1 parktijk (jammergenoeg, want het klikt niet met alle verloskundigen even goed), eentje in een stadje hier een kwartier vandaan. Ik werk als secretaresse voor mijn ouders bedrijfje! Dat is ook niet fijn, duizeligheid! 't Is toch apart wat er allemaal in je lichaam gebeurt als je pas een paar weken zwanger bent! Van buiten zie je weinig, maar aan de binnenkant... Welkom Kelly! Ja, 't is echt maar een heel klein buikje hoor! Net dat je knoop van je broek te strak gaat zitten. En het voelt natuurlijk al ontzettend stoer dat er al een buikje is!
spannend hoor! heb je meteen gebeld toen je wist dat je zwanger was? vind het nog zo gek om daar al achter aan te bellen. het is nog zo pril en ik ben nog zo bang dat het misschien voortijdig mis gaat, stom he vast egzellig zo'n familiebedrijf, moet je wel sterk voor in je schoenen staan hoor, petje af!
Zondags's getest en Dinsdags gebeld. Bij mijn eerste zwangerschap had ik nog keurig eerst een afspraak gemaakt met de huisarts, ik was helemaal in de veronderstelling dat ze wel een bloedtest zouden doen of zo. Echt niet dus. Ze gaven me toen een briefje mee om een afspraak te maken bij de VK. Nu had ik eens op internet rondgekeken om te kijken of mijn vk praktijk een website had. Die hadden ze, en daarop stond: "Om mogelijk gebruik te kunnen maken van nieuwe inzichten in de medische wetenschap is het noodzakelijk u tijdig te zien. Wij verzoeken u tijdig een afspraak met ons te maken. In principe gaan wij ervan uit dat wij u voor het eerst rond 8 of 9 weken zwangerschap zien." En toen heb ik dus maar meteen gebeld! Hoe eerder die echo hoe beter, denk ik dan maar. Ben wel benieuwd over welke nieuwe inzichten ze het dan hebben?
haha, ja, klinkt wel heel spannend. ben al aan het rondsnuffelen naar een vk, maar weet het gewoon niet, ben zo'n wispele doos! haha nu dacht ik een vk naar mijn straatje gevonden te hebben, staat die niet op de lijst van menzis. morgen maar even bellen met menzis dus
heyy, Ja ik ben eccht zo trots op mijn buikje en het savonds als we alleen zijn dan gaat echt zo heel demonstratief mijn knoop open hahahahah. Hebben jullie het ook al tegen de opa`s en oma`s verteld? Ik had eigenlijk veel te vroeg getest 4 dagen voor NOD en die was al positief we hebben het toen tegen mijn schoonmoeder gezegt, natuurlijk met een MAAR het is nog vroeg. Mijn ouders hebben we het op de NOD dag gezegt toen was mijn vader jarig dus dat vonden we een hele mooie dag voor een leuk kado (2 mini sokjes ) En de kwaaltjes beginnen nu langzaam minder te worden...ik had vooral last van buikpijn en pijn in mijn nierstreek. Mijn lichaam weet alleen nog niet of ik het savonds of het smorgens misselijk ga worden dat verschilt heel erg. Maar nu begin ik vooral moe te worden Wie van jullie gaat zich eigenlijk voor moeders voor moeders opgeven? ik heb zojuist de mail op de bus gedaan (ook weer trots op mijn goede daad).
heyy, Ja ik ben eccht zo trots op mijn buikje en het savonds als we alleen zijn dan gaat echt zo heel demonstratief mijn knoop open hahahahah. Hebben jullie het ook al tegen de opa`s en oma`s verteld? Ik had eigenlijk veel te vroeg getest 4 dagen voor NOD en die was al positief we hebben het toen tegen mijn schoonmoeder gezegt, natuurlijk met een MAAR het is nog vroeg. Mijn ouders hebben we het op de NOD dag gezegt toen was mijn vader jarig dus dat vonden we een hele mooie dag voor een leuk kado (2 mini sokjes ) En de kwaaltjes beginnen nu langzaam minder te worden...ik had vooral last van buikpijn en pijn in mijn nierstreek. Mijn lichaam weet alleen nog niet of ik het savonds of het smorgens misselijk ga worden dat verschilt heel erg. Maar nu begin ik vooral moe te worden Wie van jullie gaat zich eigenlijk voor moeders voor moeders opgeven? ik heb zojuist de mail op de bus gedaan (ook weer trots op mijn goede daad).
ik heb mijn eigen ook al opgegeven mvm komt zometeen langs ik ben benieuwd hopelijk is hun test ook zo positief als mijn eigen test van vrijdag
helaas kan ik niet, ze komen hier in het noorden niet ophalen en er is ook geen aflever punt. vind dat best wel jammer hoor.
@Kelly: Leuk zeg, die mini sokjes voor je vader! Mijn ouders weten het ook. Op de dag dat ik getest heb was m'n moeder jarig. 's Avonds heb ik haar aan de telefoon verteld dat ik een leuk verjaardagscadeau voor haar had! (Ze zitten nu bij mijn broer in Peru). Ik moet mijn man nog overtuigen van het goede werk van MvM. Hij ziet allerlei bezwaren. Ik begin nu steeds iets misselijker te worden. Niet echt heel erg, maar toch op de achtergrond aanwezig, de hele dag. Ben benieuwd hoor hoe zich dat gaat ontwikkelen. Vorige zwangerschap wel misselijk geweest, maar niet zo erg, en ook nooit overgegeven. Volgens vaderschap.org is mijn kindje nu al 6 mm groot. Heb net naar een liniaal zitten kijken, maar dat is best groot toch?
Voor de nieuwe zwangeren welkcom en natuurlijk gefeliciteerd. Wij hebben het nog niet verteld aan de oma's en overgroot oma. We willen eigenlijk de eerste afspraak bij de VK hebben gehad, maar het wordt wel moeilijk om vol te houden. Ik was namelijk net met een dieet begonnen en nu zijn ze dus zeer verwonderd waarom ik maar niet afval... Heb er maar van gemaakt dat het dieet vast niet bij mij past..... Mede vanwege het geheimhouden heb ik nog geen contact opgenomen met moeders voor moeders, maar heb inmiddels wel besloten het te doen.... Over de VK gesproken, het lijkt me heerlijk om keuze te hebben. In mijn woonplaats is maar een praktijk, maar wij hebben de indruk dat ze daar niet zo georganiseerd zijn. Terugbellen gebeurt niet en van een website hebben ze nog nooit gehoord. Wel jammer, maar we hebben weinig keuze. Eerst de eerste afspraak maar afwachten, misschien valt het allemaal wel reuze mee.....
ik kon niet zolang wachten met bellen hoor, jeetje, moet ik nog een maand mijn mond houden tegen mijn moeder terwijl ik echt een mamma's kindje ben hihi heb het mijn moeder gistren verteld. ze zijn op vakantie en wilde graag wachten tot ze thuis waren, maar toen ze gisteren belde dat ze in Bergen (noorwegen) zijn en ze langs mijn favoriete tassenwinkeltje gaat, dus of ik nog tassen nodig heb, kon ik het niet laten omt e zeggen 'in ieder geval een luiertas'. ze was super blij
Het is ook super moeilijk, mijn moeder in ik zijn ook zeer close. Ik weet ook niet of we het zo lang gaan redden, nog vijf weken wachten.... Gelukkig had mijn vriend gisteren wel zoiets van vertel het toch gewoon, want je kan toch zo lang je mond niet dichthouden...
haha, dat snap ik best hoor. vind het ook wat eng om het mensen te vertellen, maar aan de andere kant, als het wel mis gaat is het ook fijn om er dan met mensen over te kunnen praten, voorál mijn moeder. bij ons zijn er al best veel mensen die het weten, familie en mijn beste vriendin, maar mijn familie is ook wel héél erg close, dus daar delen we alles mee, vreugde en verdriet.
Wat dat betreft heb je ook helemaal gelijk hoor! Ach, volgende week ben ik jarig, alleen mijn (schoon)moeder, oma en zus komen dan, misschien moeten we maar van die leuke chocolaatjes halen en die bij de koffie delen.....
Hier nog zo'n mamma's kindje, hihihi. Mijn moeder had het toch meteen gezien aan me (en aan het glaasje wijn dat ik nu laat staan). En inderdaad, als het mis zou gaan, dan wil je dat verlies ook niet alleen gaan verwerken. Maar, om het nou aan iedereen te gaan vertellen, daar vind ik het echt nog te vroeg voor.
ach lieve boontje, kan me ook heel goed voorstellen dat je het nog niet doet hoor. het is ook ngo allemaal zo pril en nieuw. @mamanorah, mijn man lief meteen al over, wilde het ook op z'n werk vertellen. heb toen heel simpel gezegd dat het mij niet uitmaakt (ken die mensen niet), maar dat hij zich ook goed moet beseeffen dat hij het ook weer aan heel veel mensen moet vertellen als het niet goed gaat. bij ons weten nu de opa's en oma's het, mijn man zijn zus en haar vriend (zijn ook zwanger en hebben het ons meteen verteld), mijn jongste broer en vriendin (ook zwanger en we wisten het van hun ook op dag 1), mijn oudste broer (sja, als je de een verteld, de ander ook ), mijn oom en tante met neefjes (zijn mijn tweede set ouders met broertjes) en mijn andere neef (mijn man en hij werken samen en hij is hier kind aan huis, vraagt elke dag en? ben je al zwanger? dus hebben het maar verteld hihi). maar zoals gezegd, ik heb een extreem hechte familie, wonen allemaal vlak bij elkaar, zien elkaar heel veel en vertellen altijd alles. maar kan me ook super goed voorstellend at mensen het nog niet vertellen hoor! vind het zelf ook nog wat eng als ik het vertel. hihi maar ik ben ook zó'n enorme flapuit!
Dat is leuk zeg, zoveel zwangeren in je directe familie! Hoe ver zijn je schoonzussen? Ik was bij Norah tegelijk zwanger met een nichtje van me (kindjes schelen 1 dag!), was heel erg speciaal. Maar als mensen het heel direct aan me zouden vragen of ik zwanger ben, dan weet ik niet of ik "nee" zou kunnen zeggen. Hihihi, kan niet zo overtuigend liegen.
Veel te vroeg getest..maar blijf positief..en nog steeds erge misselijkheid en ongiekrampen..dus het moet gewoon goed gaan..! Mocht het goed blijven gaan word ik ook een decembermama..!
Oh wat leuk je bent ook zwanger! gefeliciteeeeeeeeeeerd! Ontopic; Hier nog een december mama en ik ben denk ik op 10 december uitgerekend!