Miep, ja fietsen ius een drama hoor mijn vader heeft een elektrische fiets die ik laatste geleend heb (ik heb echt een stroeve stadsfiets) en dat fietste lekker! Echt, daar doe ik het voor! Enneh, ik ga deze week al op vakantie hoor! Maar je zit wel goed, want over 3 weken ga ik weer en dan ben ik ook net weer terug van een week vakantie... haha wij doen het luxe hier (nee hoor, komt toevallig zo aanwaaien, echt heel toevallig, wel lekker!) moon, ik loop er ook constant aan te trekken hoor. Hopeloos. Heb geprobeerd een plaatje te zoeken van mijn band, maar kan nergens een vinden. Ik heb namelijk een combinatie van een zwangerschapsband en een bekkenband. Naast de grote band heb ik onderin nog twee losse banden waarmee ik mijn bekken in moet snoeren (zit dus vanaf mijn middel tot halverwege mijn heupen in gesnoerd) en die losse banden schuiven dus steeds. Ook komt het hele zaakje omhoog als ik ga zitten, omdat mijn heupen twee maten breder zijn dan mijn middel haha steekt dat ding weer onder mijn kleding uit, ook geen gezicht! En die klanten maar kijken appeltaart................................................................ ik wil ook! past helemaal bij het weer. Is weer tijd voor pompoenen snijden en kaarsjes aan en haardvuurtje knetteren met de geur van appeltaart in huis! Alleen is het nog zomer.... Sanneke, hebben we hier ook, die zwangerschappen delen. Mijn ene schoonzus is nu 3 dagen over tijd, dus kan elk moment bevallen. Mijn andere schoonzus is 27 september uitgerekend. Mijn nichtje begin september en een vriendin half november. Laatste hadden we mijn mans verjaardag en we hadden een bank vol buiken haha Boontje, wat naar zon verstoorde familie relatie. Het zijn toch zijn kinderen en eigenlijk weten kinderen antuurlijk ook niet goed wat ze je aan doen. Het is wat hoor. Neem lekker je rust en geniet van je frummeltje! Me2, poeh hoor, 50 uur. Ik werk net niet de helft daarvan en hou het niet vol (sta in een winkel). maar das voor eidereen weer anders natuurlijk. en johanna niet rot over voelen hoor, iedereen zit anders in elkaar, is anders zwanger en doet ander werk. Kun je niet vergelijken! nelly, ik meende dat ze donderdag ook 20% korting hebben op alle kinderkleding? olga, die van mij waren op mijn neefjes verjaardag het middelpunt van discussie hoor! Mijn borsten. Nu had ik ook wel een topje aan waarin je wat decollete zag, maar ze zijn ook wel enorm gegroeid. Van B naar D. Kan geen bh meer fatsoenlijk aan haha zelfs niet die ik al in een maatje groter gekocht had. Vervelend, moet ik alwéér winkelen en wat lekker, nog een weekendje weg! linny, gefeliciteerd! Wat leuk voor jullie! En wat schattig! Zit hier helemaal te zwijmelen haha nou dames, ik ben bijgelezen en bijgekletst, nu is het bedje tijd lig er al weer veel te laat in tot morgen en slaap lekker!
Linny wat gaaf zeg! gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Leuk,leuk,leuk! Miep & Miep, verstandig van je meis, en ja je moet er zelf even een beetje op inleveren maar jou gezondheid en dat van je beebje gaan toch voor he! Goed hoor. Heerlijk genieten van je boeken. Olga, geen cake gebakken, wel cake gegeten 8) Dinnetje had het meegenomen (had er heus niet om gevraagt) Claartje morgen gaan we voor de appeltaart! Al zeggen ze dat je geen kaneel mag als zwangere? Kuskus
essebes, was er nog, dus moet even reageren op de over/nheerlijke appeltaart. heb wat ingelezen op de kaneel-waarschuwingen. tot nu toe zijn ze nog niet verder dan dat het lijkt dat kaneel lijkt op een nadere stof die wellicht volgens de theorie niet bevordelijk is voor de zwangerschap in grote hoeveelheden, maar daar is nog geen bewijs voor gevonden. geadviseerd wordt dus om op te passen met kaneel, maar de hoeveelheid kaneel in een punt appeltaart kan zeker geen kwaad. als je maar niet een halve taart per dag eet met daarna een kaneelstok, kaneelthee, kaneel op je appelmoes en ga zo maar door. ik let er zelf niet echt op en eet gewoon lekker af en toe een puntje appeltaart hoor dus ik doe met je mee!
Of eerst een pufje kaneel in je mok doen en dan senseo erop, heerlijk! Aisca, ja dan moet je wel een beetje rustig aan doen natuurlijk! Ben jij al weer begonnen met werken? En voor welke groep sta je? Ik begin over 2 weken weer en heb geen idee hoe ik het zal trekken; ik heb in september altijd een dip; k vraag me dan altijd af of ik het wel kan en of ik wel een goede juf ben, erg he! Maar inmiddels weet ik wel hoor dat ik het kan en afgelopen jaar heb ik therapie gehad en sindsdien heb ik veel meer zelfvertrouwen, dus misschien valt het dit jaaar mee met de dip! Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed zal gaan. Ik krijg groep 3 (voor het 5e jaar) en op donderdag nog 10 kleuters uit groep 2 erbij, dan heb ik een klas van 31 en de andere dagen dus 21! En vrijdags ben ik vrij, dus dan kan ik uitpuffen van die donderdag. Ik ben inmiddels ook gestopt met opruimen, heb weer veel bereikt vandaag en morgen is er weer een dag. Claartje, leuk dat je ook zoveel zwangeren om je heen hebt! In onze vriendengroep ben ik de eerste en das soms wel een beetje lastig. k wil ook niet constant over baby's en kinderen praten... en slaap lekker! Boontje, sterkte met het familiegebeuren.
Linny wat leuk ken je gevoel hihi, mijn mannetje heeft me ook pasgeleden ten huwelijk gevraagd wistecht niet hoe ik moest reageren hihi. moest er gewoon van huilen hihi ik ben ook z`n emotionele doos hoor hihi ik ben van een kleine b cup naar een grote C gegaan, pas bijna in D. ze gaan wel steeds meer zeer doen en smorgens zit er ook een beetje melk er om heen echt een rand melk. ook vlekken op me shirt overdag heb ik nog geen last. gelukkig slaap lekker meiden morgen begint mijn werk week pff tot zaterdag en dan weer ff vrij hihi maandag naar de VK
proficiat linny! Ik probeer een flinke meid te zijn en niet naar mijn werk te gaan! Ik ga straks terug naar de dokter om de bloedresultaten te horen. De baby lijkt het super leuk te vinden dat mama rust neemt. hij/zij springt al de hele dag en nacht over en weer. Brrrrrrrr, naar de dokter, ik doe dat niet graag. Heb altijd schrik dat ik ga zonder reden...
Aisca..liever overbezorgt als niets hè.. Linny gefeliciteerd meid! Claartje ohhhh nog zo vaak op vakantie..toe maar weer.. Wat heerlijk hoor! Essebes tja je hebt gelijk hoor.. En ik heb gister al heerlijk liggen lezen.. Wat de kaneel betreft volgens mij mag je wel een puntje appeltaart.. Maar niet zoveel..dan krijg je teveel kaneel binnen.. Anders gebruik je iets minder kaneel in de taart.. Sanneke..mooi opgeschoten met opruimen..fijn! Arka..joh je gaat toch niet voor niks naar de dokter! Enne liever een keer tevaak als een keer te weinig Ik mag vandaag de hele dag werken.. Hoef vanavond niet.. Probeer tussen de middag weer effe te gaan liggen.. Maar dat moet ik nog effe bekijken..of ik dat red..
Goedemorgen allemaal Na een gebroken nacht heb ik toch maar besloten om op te staan. Trouwens er staat naast de flat een grote vrachtwagen met megagenerator te brommen en te trillen....... Linny leuk dat hij je zo zenuwachtig en lief ten huwelijk heeft gevraagd. Deed me meteen weer denken aan hoe mijn man me gevraagd heeft. Is ook helemaal niet romantisch, maar toen wel! In Disneyland, op de brug voor het kasteel, midden in de mensenmassa ging hij op zijn knieen... Ik kon mijn ogen en oren niet geloven! Nu is hij weer de nuchtere vent hoor... Het was een uitspatting.. Over cupjes: ik heb nog steeds een bescheiden b-cup. Vraag me ook af of er ooit melk uit gaat komen.... Verder had ik gister lasagne klaargemaakt met verse groenten en champigons. Lees ik in het boek bevallen en opstaan dat je beter champigons kan laten staan omdat het schade aan je baby kan geven. Huh? Ik eet de hele zwangerschap al champigons met mate en nu dit... Jeetje..... Hebben jullie daar van gehoord dat dit niet mocht?
Linny, wat leuk dat je ten huwlijk gevraagd bent! Kan me voorstellen dat je er beduusd van bent hoor. Aisca, mijn vriend is ook erg voorzichtig met mij. Hij vroeg gisteren bij de VK of het geen kwaad kon dat ik iedere dag een beetje haarlak in spuit....Das wel heel erg he! Verder was alles goed. Ik kreeg een compliment over mijn mooie buikje! Hartje was in 1 keer te horen gelukkig. Vorige keer moest ze echt zoeken en volgen. Nu bleef de kleine lekker liggen. Baarmoeder ligt net boven de navel en bloeddruk was 115/65. Liefs olga
Arka, viel het mee bij de dokter? Waterlelie, ik had ook champignons door de macaroni en heb er nog noit van gehoord. Ik eet ze toch al niet zo vaak, dus een keertje kan vast geen kwaad... Olga
Goedemorgen ladies, Linny gefeliciteerd! Gisteren lekker een super lange douche (had geen fut voor het bad) genomen en alle zorgen weggespoeld! Vannacht heerlijk geslapen en kan er weer helemaal tegen. De kleine merkt volgens mij meteen ook dat ik een stuk ontspannender ben en is de hele morgen al lekker actief. Een vraagje aan de meiden die part-time gaan/blijven werken, ik blijf drie dagen werken en had besloten om ma, woe en vrij te gaan werken, maar ben nu weer aan het twijfelen gegaan. De ma en woe. liggen eigenlijk wel vast, maar de derde dag kan ik kiezen en ik voel nu meer voor de dinsdag. Hebben jullie ook de vrije keuze en waarvoor kiezen jullie?
Persoonlijk zou ik voor 3 aaneengesloten dagen kiezen. Dit doe ik ook op mijn werk als de kleine er is. Dan heb ik de ma, di, woe. Ik vind het prettiger om een soort ritme in mijn week te hebben. Ook heeft het te maken met het feit dat mijn man op vrijdagmiddag meestal vrij is en zo kunnen we samen van de kleine genieten. Maar je moet vooral doen wat jou handiger lijkt natuurlijk...
sanneke, is op zich heel leuk indredaad, zoveel zwangeren. mijn beste vriendinnetje is nog vrij jong en snapt een hoo0p dingen niet. mijn constante klachten en vermoeidheid ziet ze niet, ze gaat dan gewoon met anderen afspreken ipv dat we iets rustigers doen. da's wel jammer zie haar vrij weinig nu. champignons? zou niet best zijn.... ik ben gek op champignons en eet ze best regelmatig. had er ook nog nooit van gehoord, dus zal eens gaan googelen!
Vanwege de aangesloten dagen ben ik ook gaan twijfelen. Het lijkt me ineens ook enorm lekker om de werkdagen achter elkaar te hebben en dan vier dagen lekker te kunnen genieten van de kleine en niet om de dag te moeten werken. Mijn man is op woensdag altijd thuis, dus dat scheelt een dag oppas, vandaar die dag in ieder geval (tja draait toch ook om de centjes...). De maandag willen ze op het werk graag. Overigens heeft mijn man een keer in de drie weken de donderdag en vrijdag vrij dus zouden we dan altijd een lang weekend met elkaar hebben.... Vandaar dat ik gisteren ineens begon te twijfelen....