December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Nou Miep&miep, ik gebruik niet voor elke douchebeurt een nieuwe handdoek hoor... slecht voor t milieu! Ik verwissel ze 'maar' 2x per week en gebruik een kleintje voor mijn haar. Geldt ook voor mijn kleding: als ik bijv een schone spijkerbroek aan doe, laat ik m altijd een keer luchten en doe ik m nog een keer aan. En soms nog wel een keer (ligt eraan of ik er een hele dag in heb gelopen of alleen een dagdeel)!

2. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Djaminah..ja dat scheelt een hoop was..maar ik vind zelf een schone handdoek elke keer wel fijn..en hetzelfde geldt met de kleren.. ;)

Ach ja..een boel was..maar ik klaag niet hoor..hoort erbij hè.. :D

3. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Miep en miep
    Leuk pakje hoor wat lief dat je ouders toch zelfs tijdens de vakantie aan jouw denken ,,maar ja als ik jouw verhalen elke keer lees is dat helemaal niet zo raar je hebt best een hele close band met je ouders.

Waterlelie
    Ik heb dat soms ook wel eens dan denk ,,lig alsjeblieft even stil,,vooral als het tegen de blaas aan druk als je naar het toilet bent geweest moet je al weer.

Salapio
    Ik vind het wiegje wel heel mooi ,vraag het anders gewoon de volgende keer even aan de vlos,dan weet het je zeker,,
    En heb je heerlijk genoten van de frietjes.

Linny0903
    Fijn te horen dat het al weer wat beter met je gaat.

Essebes
    5 oktober heb ik een gesprek in het zieken huis,dan krijgen ik te horen hoe mijn bevalling er uit zal zien ,,eerst samen door nemen wat de mogelijkheden zijn enz.
    Dus ik vind het best wel spannend,,en dan krijg ik ook te horen of ze het misschien eerder gaan halen zodat iedereen bij de hand is,,en niet dat de gyn al met iemand anders bezig is of zo ben best wel nieuw gierig ,,maar aan de andere ben ik ook wel blij dat ik van te voren weten wat me te wachten staat.
    En over kleuren gesproken of de baby ze ziet, ik zou het echt niet weten ,,voor mij zijn ook echt nog heel veel dingen nieuw.
    Werk ze vandaag

Amber1978
    28 weken al weer het schiet op ,,we komen allemaal in de buurt .

Dandelion
    Je hebt geen zeur verhalen ,,en je moet gewoon zeggen wat je dwars zit,,niemand kijkt je er op aan ,,ik heb ervaring daar mee.

Over was gesproken ik heb altijd veel was,,ik dacht nu ik niet werk valt het wel mee,,maar nee ,,hoor de was gaat hier gewoon door, soms lijkt het wel of we hier met 4 a 5 man wonen .
    Wij douchen beiden 2 x per dag ,,ik vind dat gewoon lekker fris en dus tel maar naar hoeveel handdoeken dat zijn ,,en dan de kleding natuurlijk en onze honden ze hebben een mand in de keuken ,,,en we hebben een grote kamer kast die is helemaal verbouwd voor de honden dat is hun eigen kamertje,,met een trap hekje er voor maar natuurlijk ook gewoon een deur.
    Zij hebben 8 dekens die worden ook elke week uit gewassen ,,
    En dan straks een baby ,,dus het wordt alleen maar meer en meer.

nou ik ga weer even stoppen mijn vader komt zo op bezoek ,,met zijn hond,,elke zondag middag komt hij,,ik vind dat altijd leuk.

ik spreek je jullie wel weer kalm en fijne dag vandaag

liefs gerda

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Poei ... ik snap waarom er zoveel wasjes worden gedraaid ... Hier doen we veel langer met handdoeken - we hangen ze uit en we komen toch wel schoon onder de douche vandaan ;)

Idem met kleding ... tenzij gezweet, draag ik het meerdere keren (en hang het uit). Ben daar minder netjes in dan mn man - die is nog bewuster daarmee bezig ... Hij vond het al shocking dat we iets minder dan gemiddeld waterverbruik hadden (per persoon). Maar ja ... ik vind het zo lekker om te badderen ...

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb net braaf huisvrouwtaken gedaan: stofzuigen en dweilen en ook nog nieuwe vilten antikrasdingetjes onder de stoelen gedaan. Voel me helemaal stoer ... want normaal ben ik nogal lui en gemakzuchtig. Krijg nu ook zin om nog meer te gaan doen ... heb ik dan ook weer, maak ik een keer schoon word ik helemaal hyper en heb ik er meteen weer genoeg van voor het komende jaar ;)

6. Dandelion

Dandelion Actief lid

20 jul 2007
    480
    0
    0
    Office manager/ Student CE
    Amsterdam
    Hoi dames!

@ Salapio, Miep en Gerda: Dank je wel voor jullie lieve woorden.
    We hebben even gepraat en hij begrijpt het wel. Hij heeft het gevoel dat hij alles fout doet, dus heeft ie geen zin om het te doen. Hij is ook net als ik gefrustreerd dat we nog geen huis hebben en we willen eigenlijk niets aan dit huisje doen, verspilde moeite. We gaan maar gewoon hier blijven tot de baby er is en dan na een paar maanden verder zoeken. Anders weet ik het ook niet. Dus als we uit engeland terug komen gaan we aan de baby kamer beginnen. Verder werkt hij soms wel 10/11 uur per dag dus hij zit er ook een beetje doorheen. Heb een beetje gejankt en geknuffeld en nu gaat het wel weer.

Over wassen gesproken, ik denk 4 per week? Soms een halfje? Ik hergebruik ook altijd mijn handdoeken. Maar nu wel elke weer schone lakens, vroeger deed ik dat een keer in de twee weken.

Heb nu ook de behoefte om veel schoon te maken, salapio, raar he!

Kus kus
    Elise

7. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    zoo ik ben ook even druk geweest met schoon maken pfff. I neem wel veel pauzes tussen door anders red ik het niet word snel moe.

Morgen ga ik weer proberen te werken ik bne benieuwd hoe het gaat. Nu lekker uit rusten heerlijk weer.

8. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    Dandelion fijn dat je met je vriend heb uitgepraat dat is weer een opluchting.

9. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    Sjohee allemaal aan het huishouden!
    Hier ook 2 wassen in de week, 1x 60gr (wit) en 1x 40gr (kleur, mest kleding)
    en als ik een keer in de twee weken het bed verschoon heeft die appart een was. Handdoeken zouden we cht wel langer mee kunnen doen maar komt er niet van :oops: kleding was ik als het vuil is en/of ruikt. zo dat was mijn wasschema :) zal straks ook wel anders worden.

Essebes, ja er is nog taart over! dus kom maar halen! ;)
    dandelion, praten klaart de lucht! goed zo meid!

10. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    meeting: ik weet het nog niet, ik kan in elk geval 24 oktober wel maar weet niet of ik wel durf... :oops: :oops: :oops:
    :rolleyes:

11. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Gerda..dankjewel hoor…en hier zeker een goeie band met me ouders..
    Ik zie ze of elke dag wel en anders bel ik ze elke dag wel..en dan bel ik me paps op en me mams..erg hè..ik zou echt niet zonder ze kunnen..
    Leuk dat jouw paps ook elke zondag effe langskomt!gezellig is dat hè! ;)
    En jouw was….tja die lijkt sprekend op die van mij hè.. :D

Salapio…tja tuurlijk zullen we ook wel schoon zijn, maar het is misschien het idee hè.. ;)
    En het watergebruik let ik niet echt op hoor..tenminste niet met wassen..dat is gewoon echt nodig.. :rolleyes:
    En wat ben je heerlijk bezig geweest!

Elise..fijn dat je even met je mannetje hebt gepraat!
    Zo komt het toch allemaal weer goed hè! ;)

Ayse ook al druk aan het poetsen geweest! :D

12. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    ik vind het wel komisch om ieder zijn wasschema te lezen.. :)
    ieder heeft zijn eigen manier hè.. ;)

We hebben net filmpje gekeken..ga nu nog even in de tuin zitten.. ;)

13. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Net heerlijk genoten van de buitenlucht. We hebben weer een boodschappentas appels vol (helaas de laatsten) en zijn daarna doorgereden naar het strand. Heerlijk zeg.. We hebben echt genoten en hadden weer tijd voor elkaar..... Dat was wel een tijdje geleden.

Daarnet belde mijn vader. Hij wil heel graag de echo zien dus stelde voor om daar te eten... Nou, fijner kan niet.. Hoef ik niet zelf te koken!
    Ik ontspan helemaal (en dat wil heel veel zeggen :) )

Ons wasschema is alleen in het weekend. Dan is de stroom goedkoper. Dan hebben we meestal 2 draaien witte was (handdoeken en bed) en 2 draaien donkere en gekleurde was.

Ik kan helaas beide datums niet voor de meeting. Ik vind het wel jammer, want een persoonlijke band is altijd anders dan een internetband.... Het is helaas niet anders..... :(

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    *Gaat ook even zitten voor het wasmachine verhaal ;) *

Wij wassen meestal 2 a 3 wassen in de week. ..handoeken hang ik uit en kunnen toch zeker twee keer gebruikt worden. sommige kleren hang ik gewoon uit (als ik ze maar 1 dag heb aangehad) andere was ik (als ze vies of zweterig zijn). bed verschoon ik om de 1,5e week. :D

Zo was geheimen :D

Weet niet wat ik heb maar sinds gister echt nog moeier...heb gistermiddag en vanmiddag ruim anderhalf uur in slaap gelegen :(

15. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik kom me weer even melden.
    gisteren de pretecho gehad (foto's in album)
    het was echt super mooi!
    we mogen volgende week nog 'n keer want ze lag er niet zo mooi voor...ze ligt stuit en mn placenta ligt aan de voorkant.
    ze had bijna de hele tijd haar armen voor d'r gezicht....volgende week weer een kans ;)

16. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Nou ik heb net de oefeningen van de gym gedaan
    Een kwartier lang, best vermoeiend zeg!
    Maar wil het wel iedere dag gaan volhouden
    En ik ben weer aan de M&M's geslagen :oops:

Essebes:
    Zo zo had je ventje het laat gemaakt.
    Werkze vandaag

Waterlelie:
    Geniet nog lekker van je vrije dag
    Voor de aankomende drukke week alweer, nog effetjes.

Ayse:
    Rustig aandoen hoor, niet alles tegelijk willen hihi
    Al is dat vaak erg vervelend. Hoop dat het morgen goed gaat op je werk.

French:
    Mooie foto's en ook al zon eigenwijs beebje
    Wij mogen dinsdag ook alweer terug, JIPPIE!
    Mooi kamertje trouwens!

Xx dreams

17. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
    hoi meides,

Hier even snel een berichtje van mij. Ga niet op iedereen reageren, want daarvoor waren het wel heel veel bladzijdes bij lezen. Heb ze vluchtig door gelezen.

Ik zal dat er heel veel geshopt is. Ben zelf ook nog even naar de prenatal geweest. Een hoop kleren gekocht voor mezelf. Voor de baby bijna niks, want we hebben op een paar bed dingetjes alles al. (voornamlijk gekregen)

Vrijdag ook nog even naar mijn opa geweest. Die had een ouderwetse rammelaar bij de juwelier apart laten leggen. Dus wij zijn gaan kijken of ik het ook wat vond. En ja natuurlijk is het leuk. Houten ring met een zilveren bel eraan. Daarna lekker gaan lunchen. Kwamen we de terugweg nog langs de juwelier. Heb ik daar een mooie ketting gekregen van mijn opa. Echt zo lief.

Nog maar 6 weken werken en dan heb ik ook verlof. Het gaat nu wel had met de weekjes.

Ik baal alleen van het feit dat ik nog geen nesteldrang heb. En dus ook weinig zin heb in schoonmaken. Boeh. Hopelijk komt het nog.

Heb van mijn werk eindelijk te horen gekregen op welke dagen ik mag werken. Dat wordt dus woensdag en vrijdag. En over een week of 3 komt er een collega bij. Dus ik ben benieuwd.

Verder hier weer zo'n ZH die slecht slaapt.

En hier ook nog geen blije doos. En ook heel benieuwd naar wat er in de kruidvat doos zit.

Hopelijk kan ik het geklets van de week wat beter bij houden.

18. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    nieuwe buikfoto in mijn album ;) :)

19. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Dames!

Zo ik zit nu met dikke gonzende olifantenpootjes :D
    Het was echt een gekkenhuis op m'n werk zo druk! Ik heb heerlijk gewerkt vond het fijn om weer ff flink de handjes uit de mouwen te steken, maar ben nu echt afgepeigert, zit met rode koontjes & rode oortjes (& nog steeds die snotneus..) dit bericht te typen hihi...

Kuzzzz

20. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Iloon, lekker buikje hoor! Is het nu al groter of kleiner dan in je eerdere zwangerschappen? (of hetzelfde kan natuurlijk ook ;) )

XX

Deel Deze Pagina