December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Hey die had ik ook!

@eten: ik eet naar mijn idee ook te weinig hoor. Aan de achterkant zie je ook nog steeds niet dat ik zwanger ben, het lijkt wel alsof ik afval ipv aankom (heb geen weegschaal)! Ik eet op een dag:

- 1 beschuitje
    - 1 Liga/Sultana/oid
    - 3 boterhammen
    - 2x fruit
    - wat koekjes of chocola
    - normaal avondeten
    - toetje

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeminee ... wat eten jullie weinig! Ik eet 's ochtends meestal twee broodjes en dan 's smiddags meestal ook twee broodjes, maar kan ook 4-6 boterhammen zijn (beleg = vanalles, geen vlees). Tussendoor meestal fruit (2-3 stuks), maar ook wel een gezond koekje (liga oid) of een ongezond koekje. En dan natuurlijk avondeten (bord vol, veel groenten)!

Ik drink heeeeeeeeeeeel veel (groene) thee en water en soms ook fruitsap/frisdrank. Heb ook nog geen blaasontsteking gehad, maar dat kan ook aan de verse jus liggen die mn liefie iedere ochtend perst ;)

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Op site van voedingcentrum staat het volgende advies:

Eten en drinken

De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap:

• - Brood: 6 sneetjes (205 gram)
      - Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4 stuks of 4 opscheplepels (200 gram)
      - Groente: 4 opscheplepels (200 gram)
      - Fruit: 2 stuks (200 gram)
      - Zuivel: 400 ml melkproducten en 20 gram (1 plak) kaas
      - Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-120 gram (gaar gewicht)
      - Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 40 gram
      - Dranken: 1,5 liter

Behalve foliumzuur en vitamine D is het tijdens de zwangerschap niet nodig extra vitamines en mineralen te slikken. Zwangeren die toch extra vitamines en mineralen willen gebruiken, wordt aangeraden een multi-preparaat speciaal voor zwangeren te kiezen en hiervan de aanbevolen dosis te gebruiken. Deze levert de goede hoeveelheid foliumzuur en vitamine D en is veilig.

* Neem niet meer dan een boterham per dag met vleeswaren die lever bevatten zoals leverworst, leverpastei, paté, Hausmacher, Berliner en leverkaas en eet geen lever.

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Krijg net mn kraampakket binnen ... even kijken hoor!

5. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Oehh spannend
    ik moe thet nog steeds ophalen :rolleyes:

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmmm ... veel grote kraamverbanden, ontsmettingsalcohol, etc., een knuffelzebra en een boekje over het eerste jaar van de baby ...

Denk nu vooral aan die grote verbanden ...

:confused:

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo mn man komt thuis, even om zn nek springen en dan lekker koken en eten!

Fijne avond!

8. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Ik eet ook met gemak wel 4 boterhammen in de morgen en in de middag
    Dus 2 'smorgen 2 'smiddags
    1 of 2 stuks fruit per dag
    een bamisoepje of sultana of zon evergreen tussendoor, of saucijzenbroodje
    Of een lekker broodje van Bufkes hier
    En dan in de avond rijst of aardappels met groenten en vlees
    Of spaghetti en 1x in de weke frieten
    en tussendoor ook nog te veel M&M's en chocola :oops:

Ik wil ook het kraampakkeeeeeeeeeeeeeeet!

9. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    @ Juffie, meis heel erg fijn om wat van je te horen, ik maakte me erg zorgen. Jammer genoeg niet al te positief nieuws nog....
    Wat een zware tijd maken jullie nu mee zeg, potverdorie, jij ook nog zoveel gezondheidsklachten en met jayda nog steeds erg spannend allemaal. Ik ben erg benieuwd naar foto'tjes van jullie prinsesje.
    Koppie op hoor meis, blijf moed houden! Dikke kus voor jullie!

@Dreams, hmmm, de 3d foto's die ik heb laten maken (90,-) zijn ook allemaal of met hand of met placenta of met navelstreng, maar ik kreeg niet aangeboden om nog een keer te komen hoor. Mazzelpikkie ben jij! 2x van je manneke mogen genieten zo, ik wil ook zo graag nog een keer, maar we sparen maar even door en over 2 maandjes mogen we onze meid "live" zien ;)

@ Malaika, wat een sterke tante moet jij zijn zeg, nu al een berichtje typen hier! Petje af hoor.
    M'n vriendin heeft ook zwangerschapsvergiftiging gehad en zat tegen het helpp syndroom aan, ik weet nog goed hoe ze er bij lag, echt doodziek, zij had het "geluk" dat het in de 36ste week was. Hoe gaat het met Patrick? Hoe lang moet hij in het ziekenhuis blijven? En nog een hele brutale vraag, maar ga je nog een foto plaatsen van Patrick? Nou meis iig nog heel veel beterschap gewenst en erg fijn dat jullie vechtertje het goed doet, ik hoop dat ie heel snel op kracht is.

kus Es

10. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Salapio, eetse alvast!
    Enne hmmm...erg moeilijk leeftijd waar jij les aan moet geven, holymoly...Zoveel pubers voor je neus...Aaaaargh :confused:
    Wilde nog iets zeggen maar ben t kwijt....

Heb net een paracetamol genomen, heerlijk het werkt ook nog s, m'n hoofdpijn is nu een beetje op de achtergrond ipv BOOMING! :D

Net een schattig jurkje gekocht met roze roosjes en nog een wieglakentje enzo..

Johanna, jij kreeg geld terug? Beter! Dat zijn fijne berichten.
    Ik moet in ene geld terug betalen aan DSW, beetje jammer..

kusss

11. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Essebes:
    Ja dat was wel geluk, mja je betaalt er ook genoeg voor toch
    Ah jippie morgen ben je al 30 weekjes :D
    Gaat rappie, nog 2 maanden en dan live ja SPANNEND
    En fijn dat je hoofdpijn wat gezakt is

Ik heb een foto van de pretecho geplaatst wel een beetje onduidelijk
    Want heb met de dig. cam. een foto gemaakt, mja het is iets :D

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Heb niks bijgelezen vanaf gisteravond half 10 ofzo, maar even over de meeting:

Ik heb nu 8 aanmeldingen voor de zaterdag en mezelf erbij is het 9. Wie komen er nog bij?

op de lijst staan:

elise
    lindy
    happygirl
    miep
    ayse
    salapio
    olga
    mamabeer
    en sanneke dus.

Als je wel ergens hebt neergezet dat je dan kon maar me niet hebt gepbt heb ik je (nog) niet meegeteld.

ik ga zo zwemmen, kom waarschijnlijk vrijdag pas weer meelezen en reageren... heb het zooooooooooooooooooooooooo druk.
    Dikke kus snnk

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Eten….smorgens..2 boterhammen met hagelslag..2 bekers melk en een appel,
    Tussendoor iets lekkers en een banaan..lunch..2 boterhammen met ? wisselend..
    2 bekers melk ..kiwi of peer…savonds..avondeten..en vaak nog wel koekjes of zo tussendoor..
    En dan neem ik wel een vitaminepil..omdat we meestal geen warm eten..
    Dus eet wel aardig wat..meer als in het begin..

Iedereen bedankt voor de felicitaties!
    En loopy bedankt voor je leuke plaatje!

Electrisch….wij betalen 163 euro in de maand..

Iloon…lekker verwend door oma..leuk!

Dreams..wat een mooie foto van je echo!
    leuk hoor dat je nog een keertje mocht!

Salapio..leuk die grote kraamverbanden!

Esesbes..nog leuk geshopt..!

Sanneke...zwemse!

14. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ik heb vanmiddag nog effe een paar schoenen gekocht..
    2 maten groter als anders..vreselijk..ik wou laarzen..maar dat ging echt niet met die dikke enkels..
    nu halfhoge schoenen gekocht met rits..
    Hopelijk kan ik deze wel de komende tijd aan houden!

15. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Bevallingslijst

01-12-07
    Caruli - 25jr - 2e kindje - bevallen op 05-08-07 - zh bevalling - jongen - naam : Tygo james*
    Iloon - 3e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje
    Suus2007 - 2e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ???

02-12-07
    Boontje - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - verrassing

03-12-07
    Jufffie - 1e kindje - bevallen op 30-08-07 - zh bevalling - borstvoeding - meisje - naam: Jayda
    Sofine - 1e kindje - bevallen op..... - zh bevalling - borstvoeding - meisje

04-12-07
    Peetje22 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Elsa - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen

05-12-07
    Bowie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen
    Claartje79 - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - jongen

06-12-07
    Nollie - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Essebes - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling of kraamhotel - borstvoeding - meisje

07-12-07
    Gerda79 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - blijft verrassing

08-12-07
    ayse - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    lentefee - 4e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen

09-12-07
    loopy - 1e kindje - bevallen op 13-08-07 -zh bevalling - jongen - naam : Bas*
    Sam28 - 1e kindje - bevallen op..... - zh/thuis?? bevalling - borstvoeding - meisje
    Frederike80 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - bekend bij frederike80

10-12-07
    Kelly - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - jongen
    Lola - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje

11-12-07

12-12-07
    Malaika- 1e kindje - bevallen op 17 september 2007 - ziekenhuis - borstvoeding - Patrick
    Me2 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borst/fles??? - geslacht blijft verrassing
    Mamainspe - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje

13-12-07
    Arka - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling borstvoeding - geslacht ???
    Ikkie - 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht ???

14-12-07
    Linny0903 - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling (waarschijnlijk) - flesvoeding - Jongen
    augustus - 1 e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje
    Dandelion - 1e kindje - bevallen op...-ziekenhuisbevalling - borstvoeding - jongen

15-12-07
    Aisca - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???
    Nannaf - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht blijft een verrassing!
    Missy78 - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht ???
    amber1978- 3e kindje - bevallen op......- thuis/zh? bevallen- jongen

16-12-07
    Misskeita - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    vlindertje - 2e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje

17-12-07
    Momhairy - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht??

18-12-07
    Johana79- 1e kindje- bevallen op...-zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Olga - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen
    happygirl81- 1e kindje - bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - bekend bij happygirl

19-12-07
    bipat - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen
    maartjeh - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing

20-12-07
    Sanneke - 1e kindje - bevallen op.... - zh bevalling - borstvoeding - bij Sanneke bekend!!!

21-12-07
    Brr - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing

22-12-07

23-12-07
    Salapio - 1e kindje - bevallen op .... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje

24-12-07
    Djaminah - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding (proberen) - meisje
    Nelly - 1e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - verrassing
    loesie221e kindje -bevallen op....- thuis/zh bevalling- borstvoeding - geslacht blijft verrassing

25-12-07-
    Dianne - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht blijft verrassing

26-12-07
    Dreams - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding (indien mogelijk) - jongen

27-12-07
    Lisette -1e kindje- bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - jongen

28-12-07
    French - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje
    Miep en Miep - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - flesvoeding - jongen
    lizzie84 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht blijft een verrassing.
    Mamabeer - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - verrassing

29-12-07

30-12-07
    bloem1972 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borst/flesvoeding - geslacht ???
    Lindy - 1e kindje- bevallen op...- ziekenhuisbevalling-Borst en flesvoeding- meisje
    Moon85- 1e kindje (3de zwangerschap)- bevallen op ...- ziekenhuisbevalling ivm diabetes - borstvoeding - Meisje

31-12-07
    kreeftje1984 - 1e (2) kindje(s) - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - 2 meisjes
    waterlelie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - verassing
    inge1975 - 2e kindje bevallen op ...... -thuisbevalling? - borstvoeding proberen - meisje

Meisjes: 22
    Jongens: 16
    Verrassing: 16

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren

BUDDY.......Lijst :
    1 Essebes ( Dandelion Elise)
    2 Gerda (Johanna79) (2e buddy Frederike80)
    3 Miep en Miep (Sanneke)
    4 Linny0903 (Ayse)
    5 Happygirl (kreeftje)
    6 Kreeftje (mamabeer) (2e buddy happygirl)
    7 Sanneke (Miep en Miep)
    8 Dandelion Elise ( Essebes)
    9 Dreams ( Lindy )
    10 Ayse (bibat) (2 Linny0903)
    11. Johana79 (buddy Tigger)
    12.Inge (iloon)
    13 iloon (inge)
    14 mamabeer (kreeftje)
    15 Caruli (Djaminah)
    16 Djaminah (Caruli)
    17 Frederike (Gerda79)
    18 Bipat (Ayse)
    19 Waterlelie (Olga)
    20 Olga (Waterlelie)
    21 amber1978 (loesie22)
    22 maartje_h (sam28)
    23 loesie22 (amber1978)
    24 sam28 (maartjeh)

even jezelf erbij zetten als je wilt dat 1 van de andere mama's je nummer krijgt
    en andersom zodat straks we niet zolang in spanning hoeven te zitten

16. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Miep wat zit je nou moeilijk te doen joh, gewoon je slippers aan in December toch? ;)

Ik vind schoenen kopen sowieso al een drama, heb nml een wat bredere voet en maat 40, best lastig als je dan al die fijne leuke vrouwen laarsjes/schoentjes leuk vind :(
    M'n vriendin heeft maat 37, ideaal! Zij kan ook altijd bij de shoe outlet slagen, lijkt me geweldig kan je voor elke outfit een paar schoenen kopen!

Wat eten jullie vanaaf? Ik heb sperziebonen op staan met een tartaartje..

Xx

17. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Hallo allemaal

Ik heb net weer 10 bladzijden bijgelezen en ben heeeeel veel vergeten... :oops:
    Het lijkt wel of het steeds erger wordt dat ik dingen vergeet.

@Miep
    Ben vast de laatste maaaarrrr; lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria! Ik zing nu op mijn mooist.. :)
    En ook al vier je het haast niet, hoop dat je een gezellige dag hebt.

@Juffie
    Fijn om van je horen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen hoe vermoeiend het voor jullie is, maar ik leef wel ontzettend met jullie mee. Ik hoop dat je snel opknapt van de blaasontsteking en niet opgenomen hoeft te worden. Er brandt nog elke avond een kaarsje voor jullie en andere mensen die het kunnen gebruiken...
    Ik wens jullie heel veel sterkte en een dikke denkbeeldige knuffel voor Jayda.

@Salapio
    Jij ook bedankt voor je info omtrent het verlof. Ik vind het wel heel oneerlijk, maar inderdaad bij navraag ben ik gewoon die weken kwijt.. Jammer hoor! :(

Verder heb ik heel veel andere dingen gelezen, maar dat ben ik vergeten... Sorry

Hier blij dat ik weer op de bank zit. Heb een vervelende snotterneus en een buitelend en schoppend kindje vanaf 5 uur 's ochtends. Vind het heerlijk, maar ik vind het nu wel een beetje genoeg hoor... ;)

Vandaag een drukke dag op school. Er is kermis in het dorp en de kinderen zijn al vanaf maandag helemaal door het dolle heen. Probeer dan nog maar eens les te geven... :rolleyes:
    We hebben in het kader van een kunstproject stokpoppen gemaakt. Heel erg leuk. De kinderen hebben heel erg hun best gedaan. Gelukkig had ik hulp van ouders zodat het ook vlot ging.
    Ik ben er zelf ook een aan het maken (leuk om te doen!) en zal als ik klaar ben een foto hier neerzetten.

Morgen zijn de kinderen en dus ook ik een dag vrij i.v.m. met de kermis. Dus ik heb een lekker lang weekend omdat ik de vrijdag standaard vrij ben! Kan ik lekker even relaxen..... \:D/

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik ga gewoon met me honden sloffen naar het ziekenhuis hhihi (grapje)

19. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Oh ja, heb vandaag mijn kraampakket binnen gehad. Zat een leuke luiertas in (beetje stoer dus heeeel geschikt voor papa) en een knuffelkoe. Verder de gebruikelijke dingen. megasurfplanken (kraamverband) enz....
    Mijn man schrok zich dood van de grootte... Dat heb je toch niet nodig? :)

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    waterlelie..dankjewel hoor!
    Ben benieuwd naar je stokpop!
    En wat heerlijk zeg..nu al weekend!super!

Essebes..tja ik vond dat het ook wel kon slippers..maar me moeder niet..
    dus toch maar schoenen gekocht.. :D
    Normaal heb ik 38...is ook een erg makkelijke maat.. ;)

eten...we hebben beschuitjes met kaas gegeten...mmmmlekker!

Deel Deze Pagina