ja verschrikkelijk he maar die eerste schop daar moet je toch nog even 12 weken op wachten zo ongeveer loopy. hihi Dus dat helpt ook niet. Maar ja jij mag volgende week toch een echo laten maken is nog maar 6 dagen. Sterkte met wachten
Ik krijg ook m'n echo's eerder om de reden: * Miskramen * MMM (alleen nu zonder zwanger geraakt) * Diabetes
Hoi Elsa, Ik heb met 7 weken een echo gehad, omdat ik in week 5 veel bloed ben verloren (zelfs de vk dacht dat ik het vruchtje was kwijt geraakt omdat het zoveel was) en eigenlijk was de echo om te kijken OF er nog een vruchtje zat of dat de bm helemaal leeg was.
ik had vroege echo vanwege mijn vleesboom, en nu echo vanwege bloedverlies. maar standaard maken ze hier de eerste echo tussen de 8 en 9 weken.
hoi meiden zo weer zijn er weer wat wil je eerst goede of slechte nieuws? goede nieuws: kindje heeft nog steeds hartslag en groeit mooi op schema slechte nieuws: bloeding is groter geworden is nu gemeten op 6.2 cm bij 2cm risico is dus nog steeds heel groot voor ons kindje nu volgende controle is maandag dus nu weer in spanning zitten en wachten maar meer kunnen we niet doen de artsen weten ook niet waarom de bloeding groter word ipv kleiner..... dus meiden helaas is de onzekerheid nog niet voorbij ik ben ook bang dat het nog heel lang gaat duren op deze manier maar heb het spoed nr meegekregen voor als ik weer erge bloedverlies heb met buikpijn dat ik gelijk kan komen nu heb ik nog steeds bloed verlies dan stopt het en een uur later komt het weer dus het blijft geleidelijk aan komen @even ter info ik krijg heel veel echo's mede omdat ik via mmm zwanger ben geraakt en nu door de hematoom die in mijn baarmoeder zit @lentefee: fijn dat de echo goed was meid nu lekker proberen te gaan genieten he ook al is dat niet makkelijk
carulli vervelend maar wel fijn dat het kindje het goed doet. Hoeveel weken ben je nu ook al weer? Sterke en ik begin alvast met duimen voor maandag.
caruli, zolang er leven is is er hoop en als het hartje lekker klopt, blijf dan vooral hopen he! ik zal vanavond weer een kaarsje branden!
@Moon: dat is wel een heel bijzonder verhaal hoor...ben jij ff blij met die ene gyn die wel oplette! Ik wens je een geweldige zwangerschap toe! @Caruli: zoals je zelf al aangaf: goed nieuws en minder goed nieuws. We blijven dus maar voor je duimen. Gelukkig zijn er ook mooie en goede echo's geweest, dat geeft weer moed. Ik heb volgende week de echo bij 8 weken, niet vanwege eerdere miskramen of medische indicatie maar om een hele andere reden: ik werk in het ziekenhuis, dus dat is een beetje 'service van de zaak'. Ach ja, het salaris is beroerd dus zo heb je nog wat extra's Verder de gebruikelijke klachtjes: misselijk (hele dag door, maar gelukkig niet overgeven), weinig trek (gezien mijn gewicht alleen maar postief ) erg moe en obstipatie. Ik kijk uit naar het 12 weken omslagpunt, ik hoop dat dan in ieder geval mijn energie terug is!
@Caruli Het goede nieuws is toch mooi dat het hartje nog klopt... Die onzekerheid en die bloeding is echt minder en ik hoop zo dat het kindje blijft zitten! Fijn dat je goed onder controle blijft en dat je meteen kunt bellen als er wat is. Meid heel veel sterkte en ik blijf duimen hoor [-o< @andere meiden Groeien jullie al wat? Liefss
Ik moest echt te veel bijlezen om alles te onthouden meiden... Caruli, gelukkig ligt dit kleintje nog goed op schema. Balen dat de bloeding niet kleiner wordt, maar je kindje wordt wel groter en sterker en hierdoor wordt de kans wel groter dat het blijft zitten! Hopelijk is deze onzekere tijd snel voorbij! Lentefee, gelukkig bij jou ook alles goed ondanks de bloeding. Juffie, veel plezier met de echo morgen. Liefs Olga
Ik heb alles bijgelezen maar ga niet overal op reageren...Goed te lezen dat met Carulli en lentefee alles goed gaat...Mijn duimen blijven draaien voor jullie. Verder zag ik dat er een discussie is geweest vanmorgen..over de "nare" verhalen. Helaas zijn dit soort dingen ook de realiteit en mijn inziens kunnen die ook gewoon geventileerd worden hier. Voor en tegenspoed heet dat. Uiteraard is het niet leuk om te lezen maar het kan iedereen overkomen en een beetje steun is dan wel gewenst. Ik ben zelf (net als iedereen) hartstikke bang dat het mis gaat maar probeer het wel zoveel mogelijk los te laten. Meer dan je best kan je niet doen de rest moet je overlaten aan de natuur. Verder vandaag gewerkt..ik dacht dat ik in slaap viel vanmiddag...pfffff...beetje last van buikkramp maar het lijkt meer vanuit mijn darmen te komen *vervelend* verder weinig nieuws.
Bipat, veel plezier. Ik hoop dat jullie een mooi vruchtje hebben gezien en misschien al wel een hartje? Olga
Dat was inderdaad weer even bijlezen. @lentefee Gelukkig had je een mooie echo. En nu lekker genieten. @caruli we blijven voor je duimen, maar het is goed om te horen dat het kindje het goed goed. Hopelijk heeft het zich vast gebeten en laat het niet meer los. Ik zelf voel me echt heel erg beroerd. Heb nu al een week ontzettend last van misselijkheid de hele dag door. Maar ik geloof dat ik zins gisteren ook nog een griep te pakken heb. Koud/warm niet lekker, moe, diaree. En ga zo maar door. Dus vandaag ziek thuis. Gister had ik iets engs. Ik zat op de wc werd helemaal draaiering, zweterig en dacht dat ik om zou vallen. Was zo eng. Zo snel als ik weer wat kon mijn mobiel gepakt en mijn ventje gebeld. Hij is meteen gekomen. (hij is nu vrij om te klussen in het nieuwe huis). Vandaag rustig aan gedaan en veel geslapen. Nu nog wel misselijk maar het gaat weer iets beter. Hopelijk vallen de kwaaltjes bij jullie allemaal mee en komen jullie kwaalloos en vrolijk de zwangerschap door.
23 mei mag ik voor de echo naar het zhuis...best leuk en spannend! zijn er al andere die zich orienteren voor kidnerdagverblijven enz? en kraamzorg vroeg aanvragen? ik doe het beide pas na de echo, als ik zeker weet dat het goed gaat...dan ben ik 10 weken, dus nog vroeg zat. Hier alleen vreselijk moe moe en moe...misselijk nog steeds niet...toch lekker hoor...zo de maand mei nog door en dan ga ik het van de daken schreeuwen!
23 mei mag ik voor de echo naar het zhuis...best leuk en spannend! zijn er al andere die zich orienteren voor kidnerdagverblijven enz? en kraamzorg vroeg aanvragen? ik doe het beide pas na de echo, als ik zeker weet dat het goed gaat...dan ben ik 10 weken, dus nog vroeg zat. Hier alleen vreselijk moe moe en moe...misselijk nog steeds niet...toch lekker hoor...zo de maand mei nog door en dan ga ik het van de daken schreeuwen!