December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    meiden ik moet toch even mn hart luchten...

in het topic decembermama's is al veel gebeurt...veel vervelende verhalen.
    caruli - loopy - juffie - moon en volgens mij ging het met nog wat meiden niet ook niet lekker.
    ik ben zelf ook actief in het topic ''zwanger na clomid''...nu las ik net het verhaal van mj (zij is 12 jan uitgeteld) dat ze is bevallen van 1 van haar meiden...ze is zwanger van een tweeling.
    ik word nu toch wel een beetje bang van dit soort verhalen :cry:

ik had vandeweek ook weer iets...ik kom altijd in een dierenwinkel hier in den bosch en daar werkt een meisje die ook zwanger is...ik had ff gebeld wanneer dat de fotograaf komt om foto's te maken van je huisdier...die was toevallig al geweest (pech) ik vroeg aan die meneer of dat dat meisje zijn dochter was of een collega en het hoe het met haar ging...ze zou nu bevallen zijn...nou ik kreeg me toch een verhaal...ze heeft met 7 1/2 maand zwangerschap een dood kindje gekregen :confused:
    nou daar zat ik aan de telefoon met een bek vol met tanden...'s-morgens voelde ze nog leven en 's-middags bij de vk was het hartje gestopt :(
    het bleek ook zijn dochter te zijn...ik wist echt niet meer wat ik moest zeggen en ik heb me de hele dag de gekste dingen door mn hoofd heen gehaald.

eerst is het de vraag of je zwanger kan worden (werd bij mij een beetje lastig want ik heb pco...dus we hebben in de mmm gezeten voor een 1/2 jaar)
    super blij dat het gelukt was...tot aan de 12 weken in spanning gezeten of het wel goed blijft gaan...de 12 weken voorbij en dan nog de 20 weken echo...en als dat allemaal goed is is het nog maar de vraag of alles goed gaat :(
    ik weet dat het bij de ''meeste'' goed gaat maar je zou maar eens bij dat andere gedeelte horen...

sorry voor het lange verhaal maar ik moest het ff kwijt...

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    French, erg logisch om af en toe zo bang te worden van al die horrorverhalen ... is dan bijna weer een nadeel van het forum (bijna dan) ... Hier geen MMM maar wel zenuwen tot termijnecho en 20 weken echo, kan er nu pas echt van genieten. Dit soort onverwachte en afschuwelijke gebeurtenissen horen bij het leven (dooddoener), maar wel belangrijk om dat niet te veel invloed te laten hebben op je eigen beleving van de zwangerschap. Bovendien is dit ook inherent aan kindjes krijgen - de zorgen zijn begonnen en houden noooooooooit meer op! Als het kindje geboren is (is het wel gezond), als het in zn/hr bedje ligt (ademt ie/ze nog wel), als je kindje voor het eerst alleen naar school wil fietsen (o horror), of erger nog: de eerste date van je dochter met een pukkelige puber op een opgevoerd brommertje ... Etc. etc. etc.

Hmmm ... niet echt een opbeurend verhaal van mij ...

Ik probeer denk ik gewoon te zeggen: geniet van het moment, zo lang alles goed gaat staan alle lichten op groen. Je kunt niet leven in angst voor het onbekende ... *knuf*

3. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    essebes wat fijn dat alles goed was bij vlos en al weer 31 weken.

French denk aan leuke dingen. Soms word ik ook wel bang als je verhalen hoord.

Ik heb nog steedts last van me handen ze zijn dik bah.
    Ik voel me meisje nu elkedag vind zo fijn gevoel heerlijk...

4. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    Ik krijg elkjaar griepspuit omdat ik astma heb. Ik heb er nooit veder last van.

5. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.540
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Een dag niet geweest en gelijk zoveel moeten bijlezen. Het is gewoon niet bij te houden.

Ik heb net de kaart gekregen om de Blijde Doos op te halen. Dat ga ik over 2 weken met mijn moeder doen, we gaan dan toch shoppen voor de uitzet, dus dat is 2 vliegen in 1 klap.
    (lijkt misschien wat laat om pas over 2 weken te gaan shoppen, maar ik ben nu nog niet fit genoeg, dus vandaar.

We zijn nu een beetje begonnen met het herinrichten van ons huis (er moet veel doorgeschoven worden van de ene kamer naar de andere) en over 3 weken komen mijn schoonouders helpen met de babykamer. Wel leuk hoor!

Sinds ruim een week heb ik weer iets last van misselijkheid, niet echt prettig en ik merk dat ik daardoor toch iets minder ga eten. Ook lig ik sinds gisteren niet echt lekker meer, had al een kussen onder mijn buik en nu moet ik iets gaan proberen met andere kussens.

Vanavond de eerste voorlichtingsavond over borstvoeding, ben heel benieuwd.

Succes iedereen en tot gauw.

6. Djaminah

Djaminah Actief lid

23 mei 2007
    276
    1
    18
    Hmmm ik heb sinds een week weer last van puistjes... zou onze hormoonhuishouding nou alwéér veranderen...>?!?!? :(:

7. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    French…niet te bang worden hoor meid..
    Geniet van je zwangerschap..anders krijg je misschien teveel stress..
    En net als salapio zegt..zorgen blijven altijd hoor…

Pareltje..leuk dat je over 2 weekjes gaat shoppen!
    En de babykamer in aanbouw..leuk!
    Hier is ie ook nog niet klaar hoor..

De hondjes zijn weer uitgeweest..
    Zometeen weer aan het werk…

8. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Joehoeee! :) :) :)

Fijn dat alles goed was bij de vk! Ikke gister ook geweest en ook goed door de 'keuring' gekomen..haha heb billetjes gevoeld van de kleine meid!

9. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Djaminah, ik had die puistjes in het begin in de eerste paar weken, in gezicht (voorhoofd, rug) en nu komen ze bij mij ook weer opzetten...Hmmm :( ....Ga veel drinken misschien helpt het...tsja mot toch wat ;)

Pareltje; leuk de blije doos! Één van de leukste dozen tnt...zitten veel leuke (bruikbare) dingen in!

10. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    @salapio: je hebt helemaal gelijk meid...zorgen houden niet meer op.
    ik geniet ook met volle teugen van de zwangerschap...het is zoooo speciaal en zo voel ik me ook.
    je ziet wel dat niet alles vanzelfsprekend is en dat wij heel blij mogen zijn dat het met ons wel goed gaat...*knuf* terug ;)

11. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Heey dames

maartjeh:
    Ah wat fijn dat je ventje wat eerder thuis was
    En dat jullie saampjes wat tijd hebben doorgebracht :D

marlieke:
    Thanks voor je bericht en hopen maar dat het beebje nog blijft zitten
    Ik wist wel dat ze toen BI had toch?
    Hoe ver is ze eigenlijk in haar zwangerschap?

essebes:
    Fijn dat alles goed was bij de VK meid :D
    En inderdaad mag hij me gaan masseren
    En andere tips die het gemakkelijker zouden maken
    Mja op dat moment als je echt pijn hebt van de weëen
    Denk je daar volgensmij ook niet aan

French:
    Bah wat een eng verhaal bij jou daar in de buurt :(
    Maar inderdaad moet je daar eigenlijk niet te veel mee zitten of aan denken
    Ik had dat toen ook met loopy en caruli enzo
    Maar nu denk ik van ik moet daar bij mezelf niet aan denken
    En toch wel genieten van je eigen zwangerschap
    Maar ik kan je gevoel begrijpen
    Ik heb ook niks te klagen want in de 2e ronde werd ik al zwanger
    Het leven is echt KLOTE af en toe :(

Ik had dinsdagmorgen een briefje van selektvracht dat er een pakje was
    Ik vanmorgen maar even opgehaald wat bleek:
    HET KRAAMPAKKET!
    Nou die hebben we dan ook gelukkig binnen
    Met een heel lieve knuffel erbij en een boekje
    Om een speciale papa en mama te zijn hihi heel leuk :D

Xx dreams

12. Lisette

Lisette Niet meer actief

French, de afgelopen 2 jaar heb ik in nabije omgeving ook soortgelijke gebeurtenissen meegemaakt en dat helpt je inderdaad niet om 'gerust' te blijven. Zelf heb ik 2,5 jaar in de MMM gelopen en neem je deze verhalen in je achterhoofd steeds mee.
    Inmiddels heb ik het wel meer van me afgezet, al ga ik sommige mijlpalen inderdaad wel vergelijken. Een collegaatje is onlangs met 24 weken nog bevallen van een kindje die inmiddels ook geen hartslag meer had in de buik. De verhalen hier met onze decembermama's, het doet wel het een en het ander. Een nadeel van deze forums.
    Toch moeten ook wij proberen te genieten van onze kindjes, want die 9 maanden zijn zo voorbij. En je blijft je denk ik in de zwangerschap toch 'zorgen' maken, ook al heb je niet in de MMM gezeten. Klopt het hartje wel, de 12 weken echo, zijn er geen gekke dingen bij de 20 weken echo, vandaag voel ik het kindje minder dan gister en straks ongetwijfeld hoe is de ligging van het kindje en hoe gaat het uiteindelijk met het bevallen.
    Al met al is het heel menselijk om hiermee bezig te zijn, maar moeten we ook verder met onze eigen situatie, die gelukkig tot nu toe heel goed gaat, toch...

13. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    gister was ik trouwens PRECIES 28 weekjes
    JIPPIE JIPPIE
    Weer een mijlpaal!

Hey Lisette, we zijn precies even ver :D

14. Lisette

Lisette Niet meer actief

Dreams, wat gaat het snel hé 28 weekjes.
    Had je al gezien dat we allebei in verwachting zijn van een jongetje ? :eek:
    Toeval....

15. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Gefeli Lisette en Dreams! Gaat nu snel he?

16. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    @Dreams, moontje is nu 27 weken en 4 dagen. Haar BI was idd niet helemaal zoals het moest zijn. Voor een adres van moontje (ziekenhuis) kan je een pb sturen naar Nachtvliinder, als je dat wilt. Waarschijnlijk wil ze je dat wel geven.

Groetjes!

17. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Lisette:
    Ja zag ik, maar wat ik alleen gek vind
    Dat je in de bevallingslijst een dag later dan mij staat :role:
    Maar wat een toeval hihi :D

Nollie:
    Het gaat nu echt snel inderdaad, heel spannend!
    Jij al 31 weekjes, zo zo dat gaat al helemaaal snel

Marlieke:
    Thanks voor je bericht weer!
    Hopen maar dat dat beebje nog blijft zitten
    Er staat nergens een verhaal over haar ofzo he.?

Xxx

18. Lisette

Lisette Niet meer actief

Even over die griepspuit, je wordt er nadien niet ziek van. Je kunt wel een pijnlijke plek eraan over houden op de plaats waar je gespoten bent.
    (Staat hier in een stukje info over de griepspuit).

Meiden, wat mij overkomen is van de week; ik ben gevallen over een van onze hondjes. Normaal roep ik regelmatig pas op, dan gaan ze wat verder van me af lopen maar nu liep er eentje net tussen mijn benen door toen ik buiten achterthuis liep. Ik probeerde mijn evenwicht te bewaren maar met mijn rechtervoet stond ik vervolgens bovenop de flank van het hondje. Bedacht me geen moment, want tja een hondje van 6 kilo en het hele gewicht van mij....dus ben ik de tegels van dichterbij gaan bestuderen. :cry:
    Gelukkig stond de regenton nog achter me, die heeft de val nog aardig gebroken maar toch al met al lelijk gevallen volgens mijn man, die erbij stond en alleen maar mis kon grijpen..
    Maar nu bedacht ik dat ik misschien de vk daarvan op de hoogte moet stellen, waarom....?
    Ik krijg ze alleen niet te pakken, via het ziekenhuis met een spoedoproep kan dit wel maar ja spoed, het is gisteravond al gebeurd. Wat vinden jullie ?
    Verder heb ik er niks aan overgehouden, ja vieze kleren ! 8-[

19. Lisette

Lisette Niet meer actief

Dreams, inderdaad een beetje vreemd.
    Dit zijn de gegevens van de gyn, nadat ze alles heeft uitgerekend naar aanleiding van onze IVF. Ik denk dat daar het verschil in zit. Ze kijken dan namelijk niet naar je laatste menstruatie om uit te rekenen hoe lang je zwanger bent. Bij de 20 weken echo kwamen ze ook uit op 27 december, naar het koppie (geloof de omtrek) gemeten te hebben van ons kindje.

Nollie, thanks. Hoe gaat het met jou ?

20. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Puistjes had ik in het begin van de zwangerschap ook heel veel last van (tot een week of 20) - mijn rug was echt een slagveld/slachtveld ;).

Nu nog geen puistjes ... moet mezelf maar weer gaan voorbereiden misschien? *zucht* Puberdrama's all over again ...

Deel Deze Pagina