December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    dag damess

ik kom straks even bijlezen kom nu alleen heel even langs
    gister de hele dag ine indhoven geweest
    op het einde was ik kapot en pijn in mn buik
    heb weer TE veel geld uitgegeven, alleen voor de baby
    weer niet voor mezelf gekeken haha
    2 pakjes gekocht in zon heel mooi merken boetiekje
    Vond het eigenlijk wat te duur over de 100 euro mja voor een keertje
    en een aankleedkussen gekocht met een limegroene hoes erover
    en een kruikzak die had ik nog niet
    ook in t limegroen (zo wil ik ook de muren)

ik moet zo naar de VK
    en kom straks weer
    jee, wat is het vroeg zeg heb de hele nacht gedraaid en gewoeld
    niks geslapen net 2, 3 uurtjes GAAP GAAP

Xx dreams

2. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    leuk dreams..lekker geshopt!foto's?
    enne succes bij de vlos!

3. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    hey dames

jeetje was ff bijlezen na een druk weekend!
    Maar wat is er eenhoop gebeurd zeg!i

@Gerda: wat dapper van je om deze keuze te maken! heel veel succes voor jou en je man!Ik heb behoorlijke veel bewondering voor je!en wat een lief filmpje heeft je broer gemaakt zeg..Ik kon het niet droog houden!

@mambeer , kom op meid je bent in super handen heel veel sterkte........( heeft er iemand het adres zodat we een kaartje kunnen sturen?)

@misskeita jeetje meid dan schrik je je rot...
    Gelukkig is met jou alles goed....
    Hoe kon het gebeuren?
    Hoop dat je niet al teveel schade hebt en dat je gauw weer in je huisje kan!

ik ben ook heel benieuwd hoe het met moon is.....

4. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    ik heb zaterdag heel de dag gewerkt.......
    zaterdag avond lekker tv gekeken
    zondag zijn we met een groepje van het golden forum gaan wandelen hier in de buurt en we hadden super mooi weer!
    daarna nog ff lekker een terrasje gepakt!
    Heerlijk in het zonnetje
    Echt genieten was dat!

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Loopy heeft het adres ;)

6. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    dank je minimuisje!

7. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Goedemorgen meid
    nou ik ben op van de zenuwen bah
    kon niet slapen .. en ja nu weer flink last van harde buiken
    ik ga maar eens opschieten, als ik straks bij oma ben
    probeer ik even online te komen om te vertellen hoe het was,,

heel onrustig, moest iedere keer aan moon
    en mamabeer denken.

Misskeita: dat is zeker wel even schrikken zeg
    jeetje,

MEiden die aan me gedacht hebben lief hoor,,

dikke knuffell

tot vanmiddag :)

8. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    lindy heel veel sterkte meis!
    en een dikke digitale knuffel voor jou!

9. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    wat lief van je ,,

HELE dikke digitale knuffel terug.

10. Dandelion

Dandelion Actief lid

20 jul 2007
    480
    0
    0
    Office manager/ Student CE
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

even bijlezen en reageren:

Ayse: Lekker gevoel he, de kamer in elkaar zetten!

Happy girl: Grappig ik moet ook nog gordijnen bestellen. Volgens mij heeft de hema stoffen in de aanbieding en die worden dan ook gratis gemaakt. maar ik weet niet of dat voor alles geldt.

M&M: fijn van die nieuwe auto!

Lindy: Doe rustig aan! Stress is niet goed voor je nu!

Nannaf: Thanks voor die luierlink!

French: Kortademigheid is niet raar, ik heb het soms ook, de baby brengt de longen een beetje in verdringing. Goed rechtopzitten helpt.

Loesie22: Ik ga op op 2 november op verlof! Lekker he!

Ik lees het net van mamabeer, wat vreselijk! Ik hoop dat alles goed komt. Weet iemand hoeveel weken ze is?

Lisette: Ik heb ook pampers newborn, nu 2 pakken. Ik wil alles gaan proberen eigenlijk. Kijken wat het beste is voor mijn jochies billetjes!

Oh Dianne, ik hoop dat alles goed gaat! Ik duim ook voor jou! Knuffel!

Djaminah: Als je er te down van wordt dan moet je de site ook mijden, het is helemaal niet gezond om je zo een zorgen te maken! Houdt ons wel een beetje op de hoogte?

Kelly, je hebt al weeen? Hoef je geen remmers te nemen oid? Ik hoop dat alles goed gaat en doe alsjeblieft ook rustig aan! Ik neem aan dat ze je nu wel heel goed in de gaten houden!

Misskeita: wat vreselijk! Ik weet hoe erg het is, toen ik 18 was is mijn ouderlijk huis geheel afgebrand met alles er in behalve ik en mijn ouders zo een beetje. Ik kan me je shock heel goed voorstellen, die rustig aan ga vooral niet werken, dit is iets dat je even moet verwerken zo een shock!

Nou ik post zo nog wel even!

X Elise

11. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Pfff wat een berichten allemaal hier! Laat die babies nog maar even in de buik van mama blijven!

12. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    Misskeita..wat naar hoe is het gebeurd. Doe rustig aan.

Lindy doe je rustig aan.

miep lekker weer aan de melk:)

Dandelion ja heerlijk als alles in de akmer staat. Nu even alles inrichten. Dat vind ik ook erg leuk om te doen.

13. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    IK moet drie weken werken dan verlof heerlijk.

Ik heb nog geen luiers gehaald weet ook niet wat ik moet halen. Hebben jullie tips.

Nu aan het werk heb pauze.

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Eigenlijk hoor ik ook bij het zwanger na clomid topic, maar ik heb clomid maar 1 ronde gebruikt en toen was ik zwanger, dus heb ik me daar nooit echt gemeld...
    Enne...inderdaad een grote groep. Ik hou ook niet alles bij en het is toch ook niet erg als je niet overal opreageert....
    Leuk om weer wat vaker te horen hoe het met je gaat.

15. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    @ mamabeer: zoo had ik dat geweten :confused: was ik ff langs haar gegaan, kom net terug van het ZH :)
    Hoop dat de kleine nog ff blijft zitten, zou het doorzetten dan hoop ik dat alles goed met moeder en de kleine gaat.

@ miep: tnxx, zie mijn verhaal hieronder ;)

@ misskeita: zoo wat erg meid...gelukkig gaat het met jullie goed!
    Hoe was de brand ontstaan dan?

Moest vanmorgen om 9.30 uur bij de gyn zijn voor een adviesgesprek ivm met mijn gewicht en de aankomende bevalling.
    Mijn bloeddruk werd gemeten en die was goed (had ook niet anders verwacht), daarna heeft ze nog een echo gemaakt om de groei van de kleine te kunnen meten.
    Daaruit kwam dat de kleine een groei heeft van een kindje van 35 weken...en ivm mijn eigen gewicht in combinatie met mijn BMI en de groei van de kleine kreeg ik het advies om de laatste weekjes onder controle bij de gyn te blijven...heb laten weten dat ik er niet mee eens ben, maar werd me gezegd dat het verstandiger was om het wel te doen.
    Ze willen de kleine goed in de gaten houden dmv echo's zodat ze bij eventuele complicaties kunnen ingrijpen.
    Ze vond ook dat ik een flinke buik had.
    Kreeg ook het advies om zo min als mogelijk inspanningen te doen en dus veeeel rust te nemen.
    Nou uit veiligheid voor de kleine en mezelf bij de bevalling heb ik er maar mee toegestemd om bij de gyn onder controle te blijven.
    Heb wel gezegd dat ik 1 vaste gyn wil en niet telkens een andere.

30 oktober moet ik er weer heen :cry:

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Jeetje meiden, ben even aan het bijlezen, maar niet zo goed nieuws allemaal....

Bij Mamabeer dus toch doorgezet in weeen. Ik hoop maar dat die kleine het nog even volhoudt.
    Mamabeer, sterkte voor jou, de kleine en je man!

Minimuisje, fijn dat je ons op de hoogte houdt.

Kelly, wat fijn om van jou weer even te horen dat het wel aardig gaat. Gelukkig is de kleine jongen lekker actief, dat stelt je misschien wat geruster!

Dianne, beebje ingedaald....gelukkig nog geen beginnende bevalling zeg...Rustig aan doen en veel sterkte.

Van Malaika ook al een tijdje niks gehoord. Hoop dat Patrick goed vooruit gaat!
    En is er nog nieuws over Moon?

Liefs olga

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lindy - vervelend, lekker rustig aan doen!

Johana - fijn dat je weer gerustgesteld bent!

Aisca - beterschap

Gerda - ik zou noooooooit meedoen aan zo'n programma. Wel slim ws om extra kraamzorg te nemen, maar ja inderdaad dat gaat dan nogal wat kosten ... pfff ... moeilijk hoor!

Jeetje meid, wat een ziekenhuisbezoek! Allereerst fantastisch dat het zo goed gaat met je zoontje en daar mag je inderdaad heel trots op zijn, wat een kanjer van een mama ben jij!

Wat betreft de bevalling, ik kan me voorstellen dat je daar heel bang van wordt. Misschien is het goed om te kijken of je niet een bevallingscursus (yoga ofzo) kan doen, maar dan alleen gericht op het ademhalen en ontspannen/pijn opvangen tijdens het bevallen. Er zijn ook wel goeie boekjes over te krijgen - "Duik je in weeën" (http://www.caritasalome.nl/html/duik.html).
    Wat voor een pijnbestrijding hebben ze in jouw ziekenhuis? Ruggeprik? Want ze hebben nu ook een middel dat je zelf kunt toedienen en zodra je daarmee stopt, ben je ook helemaal helder. Het heet Remifentanil, maar wordt nog niet op grote schaal gebruikt (wel steeds meer).

En dan de beslissing voor de pijnbestrijding ... Man ... dat is kiezen tussen twee kwaden. Mijn advies? Vraag om een second opinion, ga inderdaad praten met je HA, maar ook met een andere gyn - bel desnoods een gyn van een ander (academisch) ziekenhuis.
    Feit is wel dat je kindje het zonder jou niet red en je dus goed voor jezelf moet zorgen. En dus ook aan jezelf moet denken ... Want wat zijn de consequenties als je niet voor de morfine kiest?

Ik kan de link niet openen ... maar mijn compu is een beetje overbelast ...

Jufffie - wat een heerlijk nieuws!!! Geniet maar lekker van je meisje en de voorbereidingen met het kamertje ...

Kraamzorg - hier ook 3,60 per uur eigen bijdrage ...

Olga- verstandige beslissing, soms even wat gas terugnemen! (en ook goed van je vriend, wat een lieverd!). Wiens achternaam krijgt jullie zoontje? Heb twee newborn pampers gekregen en verder gaan we voor Naty (biologisch afbreekbaar).

Achternaam - hier krijgt onze meid de achternaam van mn man (staat ook veel mooier hebben we besloten ;)). Ik houd mn eigen naam ... vind het wel jammer dat ik niet dezelfde naam heb als man en kind, maar vind het ook heel erg vreemd om mezelf op eens anders te noemen!

Waterlelie - wat vervelend dat je zo weinig begrip krijgt van je collega's ... dat scheelt namelijk ook een slok op een borrel! Alleen al het feit dat je nu in je weekend (is bedoeld om uit te rustn en leuke dingen te doen) al weer aan de slag moet/gaat/wil ... Maar ik snap ook goed dat het heeeeeeel moeilijk is om toe te geven dat het te veel wordt/is.

Heb ook veel last van maagzuur en bandenpijn, die bandenpijn was even minder, maar nu weer in volle hevigheid terug ... ach teken dat het groeit daar ;) Rennies helpen bij mij maar heel even ... We eten wel nogal gekruid, maar dat ga ik echt niet laten! Dan maar fikkie in mn mikkie ...

Misskeita - je hebt een goed weekend uitgekozen om weg te gaan ... was het lekker? Hopelijk was de groeiecho ook weer helemaal goed!
    Wat verschrikkelijk van de brand, wat een schrik zeg! *digiknuf*

Melk - mn moeder vertelde vrijdag nog dat het een ramp was om mij van borst naar flesvoeding te krijgen... is nooit meer goedgekomen, ik vind melk zo onwijs vies! Maar karnemelk, yoghurt en van die vifit drankjes wel lekker hoor ...

Nachtvliinder - dank je voor de updates

Moon - hier wordt ook heel hard geduimd voor je!

Meeting - Zuid-Holland, prima!

Nannaf - leuk die poppen!

Dreams - vandaag dus gesprek over huis én VK ... spannend!

Sanneke - klaar een vies woord? Huh? Hier wel een knipmiep in de familie - mn zusje is kapster ... en die moet ook echt een keertje langskopen want mijn krullebol is een pluizebol aan het worden. Ik vind het nog wel spannend hoor, ze is nog maar een jaartje kapster en heeft me nog maar één keer (maar wel supergoed) geknipt.

Elise - gelukkig maar dat de uitslagen goed waren, en van die grote buik ... misschien gewoon hoe jij draagt? Iedere vrouw is toch weer anders?!

Essebes - niet te zwaar tillen he? Volgens mij ben jij echt zo'n tiep die vrolijk de bank in haar eentje naar beneden sleept "nee joh, gaat wel hoor!" ... :)

Maritt - geboortekaartje, we hebben net een proefdruk binnen (digitaal, ziet er netjes uit)

Lisette - gelukkig maar!

Reclame - nee bedankt ... hoef niet zo nodig op televisie oid ...

Mamabeer - O nee! Ik duim voor een goede afloop! Veel sterkte!

Minimuisje - dank je voor je bericht, snap dat je bent geschrokken! Sterkte!

Amber - kan het geen bandenpijn zijn? Anders gewoon VK bellen hoor!

Kelly - rustig aan doen hoor! Fijn dat het einde van de verbouwing in zicht is!

Iloon - vervelend van de gyn, maar wel verstandig...

18. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    Misskeita wat een schrik! Gelukkig met jullie alles geod!
    is alleen de badkamer uitgebrand? en roetschade, valt dat een beetje schoon te maken en op te ruimen? Het lijkt me vreselijk om alles in een klap kwijt te zijn. Brand is zo allesvernietigend. brr kmoet er niet aan denken.

Wat een rampberichten allemaal! Mamma´s die in het ziekenhuis liggen heel veel sterkte en een knuffel! en mamma´s die zich zorgen maken: ook een hele dikke knuffel.

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wilde ook nog ego berichtige typen, maar dat moet maar even wachten ... moet naar de VK voor een zwangerschapsverklaring en ga even naar de prenatal (mamadag, dus 10% korting in bonnen) ... tot vanmiddag, hopelijk alleen maar goed nieuws als ik terug ben!

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Misskeita, brand in je badkamer...dat is heftig. Hoe is het ontstaan dan? Hopelijk valt de schade mee....

Iloon, je kindje loopt dus wat voor in groei? Of je bent eerder zwanger geraakt dan je dacht? Lastig, maar misschien wel goed om bij de gyn te blijven nu.

Liefs Olga

Deel Deze Pagina