December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ben net terug uit het zkh... Het gaat echt op en dan weer af! Vanmiddag weer weeën en nu was het weer helemaal rustig. Wel was het eerst de bedoeling dat ze vanmiddag van de weeënremmers afgehaald zou worden, echter is dit verplaatst naar morgenvroeg. Ook krijgt ze morgen een uitgebreide echo. Verder is vanmiddag de arts zich komen voorstellen die de zorg van de kleine op zich zal nemen mocht de kleine binnen korte tijd geboren worden, daar hebben ze natuurlijk veel vragen aan gesteld, ook de kans op overleving. 1 op de 4 kindjes overleeft dit termijn niet.

Ik had ook gelijk gevraagd hoe het zat met de keuze die ze moesten gaan maken. Er waren hier op het forum wat vragen/onduidelijkheden over hoe het nu zat. Als het ineens een infectie om de hoek komt kijken waardoor moeder en kind er erg op reageren (vooral hoge koorts) en ze zou dan een keizersnede moeten ondergaan dan bestaat er idd gevaar voor de moeder, hoge koorts en narcose is geen goede combinatie samen. Kan natuurlijk goed gaan, maar kan ook erg genoeg fout gaan!

Maar al met al was het net weer rustig in de buik, overdag rommelt het en 's avonds lijkt alles af te zakken. Wel zijn ze heel benieuwd hoe het morgen gaat verlopen omdat dan de weeënremmers stop gezet worden!

2. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    bedankt minimuis
    is wel fijn om zo op de hoogte te worden gehouden!
    Ik blijf me de hele tijd afvragen hoe het gaat!
    En dan is het heel fijn als er weer ff een updateje van jouw kant staat!

het kaarsje brand hier nog steeds!

3. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    nu wordt ik echt gek zat op blz 25 bij het bijlezen ik moest er 50 en heb ik op de verkeerde knop gedrukt dus alles is weg van de eerste 25 blz's nou leuk hoor sorry dames ik ga niet opnieuw beginnen ik ben al meer dan 1 1/2 bezig

juffie fijn dat het beter gaat met jayda hoop dat ze snel naar een ander zh kan

gerda vervelend je ziekenhuis bezoek moeilijk beslissing

iloon een beugel vervelend dat gaat inderdaad geld kosten

verzorgingsprodukten wij gebruiken ook etos, de kleine van mijn zus kreeg uitslag van zwitsal dus duur is ook niet alles

nappy wrapper wij gebruiken ook geparfumeerde zakjes van de etos en dat gaat prima ook al komen ze bij ons maar 1 keer in de 2 weken het vuilnis ophalen

kraamzorg bij ons alleen tel intake maar nog niet gehad, tel. omdat dit al de tweede is en ze ons gezin dus al kennen

melk heerlijk

olga luiers gebruik je in het begin zo'n 8 a 10 per dag maar newborn groeien ze snel uit dus niet teveel op voorraad kopen

sanneke vervelend dat je nog geen nieuws over het onderzoek in belgie hebt

zo heel even posten en dan nog 20 blz's

4. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    @ minimuisje: Ben ook benieuwd wat het gaat geven als de weeenremmers stopgezet worden.
    We blijven duimen voor haar en de beeb.
    Lief dat je ons update!

@ inge: wat leuk om je weer eens voorbij te zien komen :)
    En welke kraamzorg heb jij?

5. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    dandelion gelukkig geen diabetes

gerda vervelend meid maar wel moedig zo'n beslissing we zullen je er hier wel door slepen die 9 weken

lisette alles was dus goed bij de vk rustig aan doen meid

luiers meiden niet teveel newborn op voorraad kopen want je gaat al snel over naar maat 2 volgens mij had ik de vorige keer 3 of 4 pakken en dat was meer dan voldoende

merk luiers wij gebruiken de etos eigen merk en die zijn prima en zijn ook vaak in de aanbieding

de newborn luiers worden meestal buiten de aanbiedingen gehouden

verlof dit duurt nog 8 weken zucht

minimuisje bedankt voor je berichtje

mamabeer nee niet nog een dec mama sterkte hopelijk kunnen ze de bevalling rekken

misskeita brand dat is zeker schrikken sterkte meid

hoe is het nu met moon?

iloon vervelend meid dat je bij de gyn moet blijven maar goed dat je van je af hebt gesproken welke gyn heb je ik moet woensdag weer naar het azm je kunt trouwens waarschijnlijk wel dubbele controles blijven houden dus bij de vk en de gyn tenminste dat had ik bij mijn eerste en gewoon vragen om een foto

en mailaika hoe is daar inderdaad mee

dreams vervelend dat je hb te laag was rustig aan
    meid

lindy ook al een lage bloeddruk maar ja voor de rest alles goed veel zout eten

wat betreft het klussen in bed nee daar heb ik eigenlijk over het algemeen ook geen zin in en mijn man is bang dat het kwaad kan

frederike gelukkig alles goed bij de vk

kg's inmiddels al 13,5 kg bijgekomen oeps

iloon ik heb kraamzorg via o sh.t hoe heet ze ook al weer volgens mij zit ze in nuth

wie heeft het adres van moon en van mamabeer voor een kaartje

zo even posten en dan mijn eigen berichtje

6. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    zo ben 2 1/2 uur verder en eindelijk bijgelezen maar nu is natuurlijk weer niemand meer online en dan ben ik er pas vrijdag weer

mijn weekje:

dinsdag de eerste keer yoga gehad was echt heerlijk en lekker ontspannend

woensdag ontzettend last gehad van mijn rug

donderdagmiddag vrij genomen om wat bij te slapen 's avonds taples gehad en daar heb ik echt op de helft rust moeten nemen het wordt nu toch echt te zwaar

vrijdag en de rest van het weekend ontzettend veel last gehad van mijn heupen ik kon bijna niet slapen

mijn schoonouders zijn ook weer eens op bezoek geweest na een afwezigheid van +/- 6 weken ik weet niet goed wat ik er mee aanmoet en vandaag is ze ook naar het zwemmen van mijn zoontje komen kijken wel een beetje overdreven nadat ze weken niet is geweest en we al zo vaak hadden gevraagd of ze een keer wilde komen kijken en ze nooit tijd hadden en nu mijn man duidelijk aan heeft gegeven dat het contact voor hem niet meer hoeft staan ze opeens weer op de stoep en zijn ze over geïntresseerd

de bonnen van de zwangerschapsdoos van prenatal gekregen maar pas na 17.00 op zaterdag en kon ik ze dus niet meer ophalen maar even kijken of we komend weekend tijd hebben

ook de bon gekregen van de kruidvat nog niet opgehaald

donderdag ook het kraampakket gekregen leuk met een hondenknuffel en een boek alleen wat weinig netbroekjes maar 2 gelukkig had ik ze van de vorige keer nog bewaard, dames deze kun je trouwens gewoon wassen

vandaag lekker vrij gehad alleen vanavond een bijeenkomst ivm fiscale ontwikkelingen verder lekker wezen zwemmen met mijn zoontje en naar ladyline geweest om even te sporten

dit weekend ook naar een locatie geweest voor de babyborrel was wel duur dus moet nog even gaan vergelijken met een andere

dit weekend ook met onze zaate hermenie naar een verjaardag van een jongen geweest die deze week te horen heeft gekregen (12 jaar) dat er niks meer te doen is aan zijn ziekte en dus niet lang meer heeft was echt ontzettend zwaar

meeting naar zuid holland dat is volgens mij nog verder rijden

oja ook nog een afspraak gemaakt voor de notaris voor het vastleggen van de voogd voor onze kindjes

woensdag naar de gyn voor de echo ter controle van het maagje en de darmen van de beeb toch wel weer spannend

7. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    iloon ik weet het weer marlies schellings

8. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    o ja donderdag was hier in de buurt een verschrikkelijk brand in de veilinghallen nou ik vond het toch wel akelig vooral omdat er asbest was vrijgekomen en dan zeggen ze wel dat de concentratie niet gevaarlijk was voor de volksgezondheid maar daar geloof ik niet echt in

9. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    ik ben ernog inge
    maar ik dacht wacht ff tot je bijgelezen bent!

Doe je het wel rustig aan meid?
    Klinkt als een behoorlijk hectische week

kan me voorstellen dat het spannend is voor de echo woensdag!
    ik zal aan je denken en voor je duimen

10. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    iloon welke kraamhulp heb jij

ik heb wel als voorkeur de kraamhulps naam doorgegeven van de vorige keer was echt fantastisch namelijk maar ja of dit ook kan weet je natuurlijk pas als je bevallen bent

11. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    maartjeh dank je wel ik probeer inderdaad wat rustiger aan te doen maar ja met die hobbies die ik heb?

donderdag de laatste keer taples daarna beginnen we met de zanglessen en dan hoef ik pas weer in februari te dansen dus dan heb ik even na de bevalling

12. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    en vandaag precies 28 weken wanneer wordt je eigenlijk vip member?

13. inge1975

inge1975 Fanatiek lid

21 mrt 2007
    1.544
    0
    0
    zo dames ik ga lekker slapen want ik begin overal last te krijgen van dat stil zitten

slaap lekker dames en waarschijnlijk tot vrijdag zal proberen woensdag nog even een berichtje te posten nadat ik bij de gyn ben geweest

14. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    uhmm geloof vanaf 1000 berichten !

ben benieuwd naar je post van woensdag!
    en wel rustig aan blijven doen ha meid......
    je hobby`s wandelen niet weg!

15. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Elise..wat fijn dat yoga leuk was!
    Enne wanneer krijgen we een buikfoto te zien?

Frederike..bedankt voor de tip!
    Als ik in de buurt ben ga ik effe kijken!

Minimuisje..bedankt!
    En wat spannend zeg..ik hoop dat de beeb nog even blijft zitten hoor!

Inge..fijn dat je er weer bent!
    Wat leuk dat je op taples zit..kan me voorstellen dat het nu te zwaar wordt..
    En volgens mij heb je het zelfde pakket als mij gekregen..ik ben bij de groene land achmea verzekerd…
    Er zat bij mij een tekkel in…
    En alvast succes bij de gyn woensdag!

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Bevallingslijst

01-12-07
    Caruli - 25jr - 2e kindje - bevallen op 05-08-07 - zh bevalling - jongen - naam : Tygo james*
    Iloon - 3e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje
    Suus2007 - 2e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ???

02-12-07
    Boontje - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - Bekend bij Boontje

03-12-07
    Jufffie - 1e kindje - bevallen op 30-08-07 - zh bevalling - borstvoeding - meisje - naam: Jayda
    Sofine - 1e kindje - bevallen op..... - zh bevalling - borstvoeding - meisje

04-12-07
    Peetje22 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Elsa - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen

05-12-07
    Bowie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen
    Claartje79 - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - jongen

06-12-07
    Nollie - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Essebes - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling of kraamhotel - borstvoeding - meisje

07-12-07
    Gerda79 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen

08-12-07
    ayse - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    lentefee - 4e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen

09-12-07
    loopy - 1e kindje - bevallen op 13-08-07 -zh bevalling - jongen - naam : Bas*
    Sam28 - 1e kindje - bevallen op..... - zh/thuis?? bevalling - borstvoeding - meisje
    Frederike80 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - bekend bij frederike80

10-12-07
    Kelly - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - jongen
    Lola - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Zeema - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - nog onbekend.. it's a surprise-baby!

12-12-07
    Malaika- 1e kindje - bevallen op 17 september 2007 - ziekenhuis - borstvoeding - Patrick
    Me2 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borst/fles??? - geslacht blijft verrassing
    Mamainspe - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje

13-12-07
    Arka - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling borstvoeding - geslacht ???
    Ikkie - 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht ???

14-12-07
    Linny0903 - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling (waarschijnlijk) - flesvoeding - Jongen
    augustus - 1 e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje
    Dandelion - 1e kindje - bevallen op...-ziekenhuisbevalling - borstvoeding - jongen

15-12-07
    Aisca - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???
    Nannaf - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht blijft een verrassing!
    Missy78 - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht ???
    amber1978- 3e kindje - bevallen op......- thuis/zh? bevallen- jongen

16-12-07
    Misskeita - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    vlindertje - 2e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje

17-12-07
    Momhairy - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht??

18-12-07
    Johana79- 1e kindje- bevallen op...-zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Olga - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen
    happygirl81- 1e kindje - bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - bekend bij happygirl

19-12-07
    bipat - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen
    maartjeh - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing

20-12-07
    Sanneke - 1e kindje - bevallen op.... - zh bevalling - borstvoeding - bij Sanneke bekend!!!

21-12-07
    Brr - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing

23-12-07
    Salapio - 1e kindje - bevallen op .... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje

24-12-07
    Djaminah - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding (proberen) - meisje
    Nelly - 1e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - verrassing
    loesie221e kindje -bevallen op....- thuis/zh bevalling- borstvoeding - geslacht blijft verrassing
    Babel- 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - meisje

25-12-07-
    Dianne - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht blijft verrassing

26-12-07
    Dreams - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding (indien mogelijk) - jongen

27-12-07
    Lisette -1e kindje- bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - jongen

28-12-07
    French - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje
    Miep en Miep - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - flesvoeding - jongen
    lizzie84 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht blijft een verrassing.
    Mamabeer - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - verrassing

30-12-07
    bloem1972 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borst/flesvoeding - geslacht ???
    Lindy - 1e kindje- bevallen op...- ziekenhuisbevalling-Borst en flesvoeding- meisje
    Moon85- 1e kindje (3de zwangerschap)- bevallen op ...- ziekenhuisbevalling ivm diabetes - borstvoeding - Meisje

31-12-07
    kreeftje1984 - 1e (2) kindje(s) - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - 2 meisjes
    waterlelie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - verassing
    inge1975 - 2e kindje bevallen op ...... -thuisbevalling? - borstvoeding proberen - meisje

Meisjes: 23
    Jongens: 17
    Verrassing: 16

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren

BUDDY.......Lijst :
    1 Essebes ( Dandelion Elise)
    2 Gerda (Johanna79) (2e buddy Frederike80)
    3 Miep en Miep (Sanneke)
    4 Linny0903 (Ayse)
    5 Happygirl (kreeftje)
    6 Kreeftje (mamabeer) (2e buddy happygirl)
    7 Sanneke (Miep en Miep)
    8 Dandelion Elise ( Essebes)
    9 Dreams ( Lindy )
    10 Ayse (bibat) (2 Linny0903)
    11. Johana79 (buddy Tigger)
    12.Inge (iloon)
    13 iloon (inge)
    14 mamabeer (kreeftje)
    15 Caruli (Djaminah)
    16 Djaminah (Caruli)
    17 Frederike (Gerda79)
    18 Bipat (Ayse)
    19 Waterlelie (Olga)
    20 Olga (Waterlelie)
    21 amber1978 (loesie22)
    22 maartje_h (sam28)
    23 loesie22 (amber1978)
    24 sam28 (maartjeh)

even jezelf erbij zetten als je wilt dat 1 van de andere mama's je nummer krijgt
    en andersom zodat straks we niet zolang in spanning hoeven te zitten

AGENDA:

9 oktober: Miep en Miep vk 9.00
    9 oktober: Iloon VK 9.40
    9 oktober: Lisette 3 d-echo 13.30.
    9 oktober: Olga VK 20.50
    10 oktober: Salapio vk 9.10
    10 oktober: Inge gyn 16.30 echo
    11 oktober: Nannaf vk 9.30
    11 oktober: Maartje_h 9.40
    12 oktober: Johana vk 9.20
    12 oktober: Gerda vk 10.20
    12 oktober: Kreeftje Controle GYN 15.45u
    15 oktober: Lindy vk echo 11.50 + bloedprikken
    16 oktober: Lisette vk 15.00
    17 oktober: Olga echo i.v.m. plaats van placenta
    19 oktober: Happygirl vk 8.40
    19 Oktober: Loesie 10.00 verloskundige, bloedprikken en resus-spuit
    20 oktober: Meeting in Utrecht
    22 oktober: Iloon VK 10.40
    22 oktober: Lindy vk Antistoffen d prik halen
    23 oktober: Sanneke VK 11.30
    23 oktober: Mamabeer VK17.10
    24 okober: inge vk 17.20
    even jezelf erbij zetten als je naar de vk/gyn moet of bijvoorbeeld jarig bent of een echo hebt. Zo hebben we in 1 oogopslag de bijzonderheden van die dag

17. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Iloon en Olga..succes bij de vlos vandaag!
    Lisette veel plezier met je 3d echo!

Nou ik mag zo ook naar de vlos...
    zal ook eens vragen of het klopt dat ik het al zo laag voel..

ik heb soms steken in de achterkant van me been en over me bips.. :)
    nou hoorde ik gister dat dat isias is..
    Maar heb er gelukkig niet contstant last van...

Nou ik kom later wel weer binnenwippen....fijne dag!

18. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
    minimuisje bedankt voor de up-date!

Olga ik zal proberen om er nog wat foto's op te krijgen.

EN VANDAAG 30 WEKEN! WHAHOE!

Dan zal ik vandaag maar beginnen met strooien. strooi strooi strooi, voor iedereen die het nodig heeft.

O ja dipje is alweer over. Gister wel een beetje een rot dag gehad. Kwam ook bijna nergens aan toe. Krijg je als je je niet lekker voelt.

19. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
    miep..veel succes bij de vlos!

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    happygirl..dankje..en jij gefeliciteerd met je 30 weken!
    gelukkig is je dippie weer over! ;)

Deel Deze Pagina