VOoral als je ergens loopt weet je haha ik had het gisteren op mijn werk, die mensen keken me gek aan joh,, haha. maarja, ikgaat lekker even naar de markt doeg meiden knuffff lin..
ja ik heb dat ook hoor, zou mijn baarmoeder al aan het uitrekken zijn? of is het mijn overactieve blaas die af en toe protesteert? trouwens, mijn eerste melkfles is volgepiest
hihi ik mag over 18 dagen naar de vk. Gelukkig gaan we ervoor nog een paar daagjes weg met de caravan. Groetjes
o gewoon even weg hier in nl. Naar woudenberg. Even de caravan uitproberen. nl pas gekocht. We gaan woensdagavond voor hemelvaart en blijven tot zondag misschien maandag.
hallo meiden ik moest weer heel wat teruglezen..dr zijn best wel wat discussies geweest.Ik heb ook iets waar ik best wel mee zit, ik denk dat het hormonen zijn..maar mijn partner heeft het echt zwaar met me!ik irriteer me namelijk vreselijk aan m, ik heb zo'n kort lontje om t zo maar ff te zeggen, ik ben af en toe vreselijk sagerijnig om niets het beinvloed ook een beetje mijn gevoel dat ik er nog helemaal niet van kan genieten(van de zwangerschap) Wij wilde dit allebij heel graag maar nu het eenmaal zover is heb ik zoveel gemengde gevoelens,ook omdat ik al een dochter heb waar ik vreselijk gek op ben..ben ik weleens bang dat dit kindje nooit zo leuk als haar kan worden enzo en of ik t wel allemaal zou redden met 2kinderen ik schaam me er best wel voor maar heb wel t gevoel dat ik hier over moet praten en hoop maar dat het normaal is ik hoop dat iemand me een beetje kan opvrolijken liefs lin
@linny0903: Ik denk dat de hier wel neer dames de roze wolk even kwijt zijn en alleen maar zwarte wolken zien. Ikzelf ben momenteel niet zo met de zwangerschap bezig (behalve de laatste paar dagen verschrikkelijk misselijk zijn ). Volgende week de eerste echo en dan hoop ik dat het voor mij meer gaat leven.... Het is voor ons samen het eerste kindje, maar mijn man heeft al twee kinderen. Voor hem is het best wel dubbeld, zeker omdat zijn ex erg lastig is en we de kinderen momenteel weer eens niet mogen zien.... Ik kan me heel goed voorstellen dat het wel eens aan je knaagt of je het tweede kindje wel net zo 'leuk' zal vinden als de eerste en hoe je het met twee kinderen gaat redden, maar volgens mij gaat het allemaal vanzelf goed komen. Ik zal ook heel erg moeten wennen aan een kindje om me heen en vraag me wel eens af hoe ik het moet gaan redden, zeker omdat ik er bij moet blijven werken. Mijn moeder heeft me al een keer gezegd te moeten gaan genieten en op mijn roze wolkje moet gaan zitten! Maar de grijzen blijven bij mij ook op de achtergrond hangen hoor, dus helemaal niet zo gek dat jij er ook mee zit. Wij vrouwen zijn nu eenmaal goed in piekeren en die verrekte hormonen maken het alleen nog maar een graadje erger...... Sorry, maar zo teruglezend weet ik niet of het wel zo'n opbeurend stukje is geworden..... Misschien helpt het in ieder geval om er over te praten.....
hey Boontje bedankt voor je reactie, misschien is je stukje qua onderwerp niet zo opbeurend maar voor mij betekend het heel veel, ik had t idee dat iedereen alleen maar straald en super gelukkig is en ik als enigste niet Ik hoop ook dat het helpt om erover te praten. Misschien heetf jouw man dat ook dat hij omdat ie al kinderen heeft weet dat het niet alleen rozengeur en manenschijn is. Door de hormonen is het denk ik lastig om te relativeren en je te focusen op de mooie dingen.Ik hoop en denk dat alles straks op zn plaats valt en dat wij dan ook op onze roze wolk zijn geklommen Geniet lekker van jullie eerste kindje samen. liefs Lin
he dames we moeten gewoon even die 12 weken door dan gaat het wel weer beter, heeft iedereen de echo gehad en de gevarenzone voorbij. Linny ook ik twijfel of ik het wel allemaal aan kan met 2 kindjes, dus heel normaal.
@ linny Ik maakte me vorige x ook erg zorgen of ik het wel met 1tje kon reden. Was helemaal in paniek of het allemaal wel goed zou gaan. Hoe het werkt en wat je allemaal moet doen. Denk dat het gewoon de hormonen zijn. En dat het allemaal best goed komt! En je hebt er al 1tje dus weet hoe het werkt
Ik zit ook best wel eens te piekeren...hoe moet het straks met de opvang, redden we het financiel wel...en we hebben heel lang getwijfeld of we wel kinderen wilden, wat als het nu toch 'tegenvalt'. Nou ja, dat soort gedachtes. Ik gooi het maar op de hormonen en laat het maar los. Ik kan er nu toch niets meer aan doen! Alles sal reg kom!
dat is ook mijn grootste zorg... financien. als ik niet 40 uur werk kan ik dit huis niet betalen. maar ja ik wil natuurlijk ook van mijn kindje genieten! (wie weet komt ik wel een leuke vent tegen hahaha)
@ loopy Hihi er loopt vast nog wel een lekker ding rond! ( helemaal niet nieuwsgierig hoor maar hoe ben je van dit kindje zwanger geraakt?)
@ loopy Haha ja die behoeftes moeten ook wel is beantwoord worden Ja dat blijkt.. was je zkr wel even geschrokken of niet? Wat slap van die vent dat ie niet netjes reageerd.
ja ik schrok heel erg. maar na een dag begon de blijdschap te komen. en weer een dag later de angst dat het mis zou gaan... ik heb een heel grote liefdevolle familie, mijn kindje komt echt in een superfamilie terecht. die knul hebben we niet nodig
Nou geniet er lekker van en proberen niet te bang te zijn. Nee dan heb je die knul niet nodig! Girl power
ik vind het wel erg oneerlijk voor vrouwen die zoveel moeite en pijn moeten doorstaan voor ze zwanger raken. daarom heb ik me zo snel mogelijk bij moeders voor moeders aangemeld
Sanneke, wat leuk dat jullie ouders het nu weten! Wij gaan het ook na de echo vertellen. Augustus, hou je nog wel wat vocht binnen? Niet uitdrogen hoor Loopy, je bent dan misschien wel zomaarof per ongeluk zwanger geraakt, maar je bent er wel heel blij mee. En je zegt zelf al dat het voor jou ook niet helemaal makkelijk gaat worden om alleen op te voeden en te werken. Een ander (zoals ik en vele anderen hier) doen er lang over voor ze zwanger worden; en zo is er voor iedereen denk ik een weg uitgestippeld. Hoe moeilijk die soms ook is . Mijn buik is s avonds ook behoorlijk hard en opgezet. Mijn onderbuik voelt dan als zwanger aan, maar alleen jammer van dat vetrolletje erboven. Die zet nu ook erg uit Ben nog niet in kilos aangekomen. Jullie wel? Liefs olga
@Loopy, toen ik gescheiden was, heb ik eerst nog twee andere "vriendjes" gehad voor mn huidige vriend. Van eentje was ik toen ook ineens in verwachting, toen ik hem belde zei hij doodleuk: ik wil er niks mee te maken hebben! De zwangerschap is in een miskraam ge-eindigd dus heb die man verder ook niet meer op de hoogte gesteld ervan, had het helemaal gehad met hem! * Vrouwen moeten soms idd erg veel moeite ervoor doen om zwanger te raken. Helaas heeft vandaag een mailvriendin van me het contactmet me verbroken, ze kan het niet hebben dat ik nu zwanger ben en zij niet (ze is al twee jaar bezig geloof ik) vind haar reactie een beetje belachelijk, gaat ze ook verhuizen als haar buurvrouw zwanger is en ander werk zoeken als haar collega zwanger is? Snap best dat het pijnlijk voor haar is maar zwangeren vrouwen verbannen uit je leven is geen oplossing voor je probleem. Maar goed, ik deponeer netjes mn plasjes in de MvM-bussen, hopelijk heeft ze er nog wat aan