Vraagje: Ik heb (net zoals bijna iedereen hier 8) ) zo last van m'n stuitje. Maar de laatste tijd hoor ik elke keer een soort "knakje" (omschrijven is niet m'n sterkste kant ) bij m'n stuitje als ik opsta, doet ook best zeer. Nog iemand last van? XX
Goeiemorgen dames, Ik moet eventjes mijn verhaal kwijt, ik hoop dat iemand het ook herkend.. Gisteren naar de verloskundige gegaan. Ik ga dus én naar de gyn én naar de verloskundige omdat ik nogal ver woon van de gyn en we ook iemand dichter wilden én omdat die ons na de bevalling ook gaat helpen met borstvoeding en zo. Gisteren dus naar de vlos. Daar heb ik haar gezegd dat ik last had van een enorme druk en ook soms maandstondenpijn. Ze zij dat ze me toch liefst even wou onderzoeken. Mijn baarmoeder is al 'week geworden en is ook al verkort van 3 naar 1 cm. Tijdens het onderzoek begon ik ook te bloeden. Dat is nu gelukkig wel fel verminderd. De harde buiken hebben dus wel al wat veroorzaakt. Ik zal dus waarschijnlijk moeten stoppen met werken. Straks belt ze mijn gyn om hem op de hoogte te brengen en dan belt ze mij. Ben verschrikkelijk zenuwachtig, heb de gyn nog niet kunnen vertellen dat we ook met een vlos contact zouden opnemen...
Hoi lieve dames, Ik ben rond 12 uur erheen geweest. Omdat ik die VK al boos aan de tel had wist ze al hoe ik erover dacht. Gelukkig was ze gaan eten op het moment dat ik binnenkwam. Ik ging naar Jayda toe en ze lag heerlijk et slapen en dr haartjes roken zo lekker... Ik begon gelijk te janken en kon absoluut niet ophouden met snikken. Ik zag wel dat andere VK naar me keken en me wel met rust lieten. Ze wisten al wat er was gebeurd. Na een kwartier kwam de VK in kwestie, en bood gelijk haar excuses aan. je zag heel duidelijk dat ze wel spijt had. Ik zat maar alsnog te janken en was zooo boos. Maar tegelijkertijd vond ik wel dat het haar oprecht speet. Maar helaas had ik niks aan dr excuses. Ik vertelde dr het volgende; Mevrouw, ik heb zoveel eerste moment van mn kind gemist. Eerste gehuil, eerste keer dat ze haar ogen open deed, eerste blik (Ik was bevallen om 17 u en zag haar pas tegen 22 u) etc. etc. Ik heb zo gehamerd op het eerste badje en het staat duidelijk in haar dossier. Waarom hebben jullie in Godsnaam een dossier als je er niet inkijkt. Ik ben zo verdrietig en kan het helaas niet snel van me afschudden. Ik wil nue rniks over horen... Ze ging weg en kwam aan met wat aahrtjes van jayda en een supermooie foto van jayda in een roze hartjes badje... Toen ik zag hoe vredig ze keek etrwijl ze in bad lag, legde ik de foto weg en bleef maar snikken. Ik vroeg dr om mij met rust te laten... Zo gezegd, zo gedaan... Voordat haar dienst voorbij was kwam ze vragen of we het hebben uitgesproken en ik beantwoordde; heb ej niet ana mij gedacht op het moment dat je haar in bad deed? En waarom MOEST ze in bad? Sorry mevrouw ik ga het niet goed praten maar ik deed wat het beste is voor het kind. Haar infuus in had in gesneuveld en ik moest die in dr hoofd rpikken dus ze was een uur infuusloos en ik kon dr lekker in bad doen. Jah dames ik lijk wel alsof ik aan het aanstellen ben maar ik heb zooooooooo gehamerd op het eerste badje en ik wilde het zooooooooo graag... Gister had ik een gesprek met de kinderarts en ik gooide al mijn woede eruit. Het was opeens een gesprek van 2 uur. Ze leek mij te begrijpen en adhv mijn voorgeschiedenis enw at ik allemaal heb meegemaakt voor, tijdens en na de zwangerschap wilde ze dat alle VK mij de kans geven om te genieten van mijn kind en mij het aangenaam te maken als ik naar het ziekenhuis kom. Helaas heeft mijn man een beetje afstand genomen van jayda door al die bemoeizuchtige VK en dat heb ik ook doorgegeven. Wel zijn we doorgestuurd naar een maatschappelijke werker, maar mn man en ik zijn daar niet zo'n fan van. We hebben nare ervaringen gehad met een medisch psycholoog tijdens mn zwangerschap. Dat wijf vond dat ik te bezorgd was en dat ik me aanstelde... Nou wijffie, kom maar in mn schoenen staan....
Gatverdamme en ik was de dupe van verdenking destijd! Zulke mensen moeten echt een inrichting... Na de geboorte van jayda was ik zooooooooooo bang om dr te verliezen. het was ook kantjeboord geweest. hoe kan je in Godsnaam verzinnen dat je kind overleden is. En of jij overleden bent kan mij geen reet schelen!
Denk dat het niet lukt om 17 bladzijden heel goed oor te lezen, dus ga er even globaal over heen.... Gerda en Bipat, mooie, ronde buiken hoor! Ayse, fijn dat je er weer bent. Hoop dat het nog goed met je gaat en voorlopig de kleine nog even blijft zitten. Essebes, de Dotty toch maar gelijk gehaald! Leuk hoor! Loessie, lekker hoor een nieuwe bank! Aisca, morgen met verlof! Wilde je tot 4 weken doorwerken dan? Ik denk dat ik ook wat traantjes moet laten komende dinsdag... Lindy, hopelijk ben je weer opgeknapt van de griep! Bianca, jullie hebben ook geen makkelijke tijd gehad...Maar wel een mooie zoon Sem inmiddels. Ben blij dat het goed gaat met jullie beiden en hoop ook dat hij snel naar huis mag! Ik post even en lees dan verder.... Liefs olga
blije doos, gister zat bij mij bij de WIJ de bon er voor, dus ik kan hem ook opgaan halen sanneke wat een dagje had je zeg meid , maar fijn dat alles goed was loesie ,kindje al aan het indalen?Dus daar kwam de pijn vandaan , fijnd at verder alles goed was! Niet teveel op de kilo`s letten meid, ik doe het ook wel maar er gaan er nog aardig wataf hoor na de bevalling! Spannend van je vriendin! mandarijntjes ben ik ook aan verslaafd heerlijk zijn die ha! alieke lekker rustig aan doen meid, fijn dat alles goed was met je urine! miep, jee wat een boze smiley..aargg lees nu waarom dat is balen zeg meid!Niet in hongerstaking gaan hoor meid! autt dat draaien van de beeb lijkt mij ook niet fijn dank je gerda. na een nachtje slapen dan kijk je alweer anders tegen de wereld aan ha, maar als je dan zo helemaal alleen zit `s avonds dan is dat wel heel moeilijk ........ Ik hoop voor jou dat het lukt met de tip van de vk! zet hem op ha meid, je bent volgens mij zo`n sterke meid! Ik heb echt respect voor je......dan voel ik me helemaal zo`n muts als ik klaag! Wat een super opmerking van die 2 zakken aardappels! Ik vind het ook echt niet leuk om aan te komen, voor de zwangerschap was ik zo fanatiek aan het afvallen dat het echt een omschakeling is die ik maar moeilijk kan maken..Ik was ook super blij dat je mijn buik echty heel lang niet zo goed kon zien en dat ik nog maar 7 kilo ben aangekomen.Heb alleen nu wel het gevoel dat ik vocht vast blifj houden...... en die buik hier is ook een landkaart helaas, je hebt er geen navi bij nodig.. Ik snoep eigenlijk nauwelijks omdat ik dan gelijk weer last heb van maagzuur, dus dat stomme maagzuur is toch nog ergens goed voor....... tegen mij is ook nog niets gezegd over beneden bevallen , terwijl ik vrees ik ook wel tegen die grens aan kom te zitten maar wie weet zegt ze het volgende week wel.. Hier zal het ook beneden moeilijk gaan met de honden enzo......Nog helemaal niet over nagedacht Lindy wat een super nieuws, heb voor je geduimd en geregeld ff aan je gedacht ! Johana waarschijnlijk trekt na de bevalling je landkaart wel langzaam aan weg al zal je geloof ik wel altijd wat blijven zien maar de strepen worden lichter als het goed is( hebben ze mij verteld) dreams jullie huisje klinkt super zeg! verhaal van lieselotje niet waar? Jeetje het moet niet gekker gaan worden, ik vond het nog wel zo naar zat het met tranen in mijn ogen te lezen momhairy , kom op meid nog 4 daagjes en dan heerlijk verlof! zet hem op meid essebes, hier geen last van een knakkend stuitje........mischien ff bellen en vragen wat het kan zijn? arka, jeetje meid , ik herken je verhaal niet maar schrik er wel ff van kan me voorstellen dat je helemaal ongerust bent! Juffie , ik kan me zo goed voorstellen hoe boos en verdrietig je was en bent!Jeetje meid , ik zou je zo graag ff een dikke knuff willen komen geven....... En je mijn schouder bieden om ff goed op uit te huilen en tegen aan te schreeuwen en te doen! wat jammer dat je man eenbeetje afstand heeft genomen van jullie mooie dochter!Ik hoop dat ze jullie een stuk beter gaan behandelen en doen want het is niets niks wat jullie meemaken en daar kan je alle steun wel bij gebruiken! Johanna en Amber..succes bij de vlos! en Salapio..succes met de intake
Hey Olga, nou er wordt wat afgetypt hier he Ik heb zelf ook nog zitten verzinnen om die laatste zin van m'n gedichtje iets langer te maken, maar er kwam niets....dus nu heb ik m zo gehouden en uitgeprint, en ja ik heb de Dotty *blij,blij,blij* Arka, als ik het goed begrijp lijkt het er dus op dat je vroegtijdig kan gaan bevallen? Wat heeft de VK of Gyn verder gezegt over hoe het nu gaat lopen? Spannend hoor wijffie, kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, koppie op! XX
@ essebes: ja krijg nu wat meer echo's om de groei in de gaten te houden,omdat de kleine voor ligt met de groei. Verder krijgen ze de kleine idd niet helemaal meer op beeld, dus ook geen foto's helaas Ach ja nog ff en we kunnen gaan genieten van onze kleine meid
Hey Arka heel veel sterkte hopelijk blijft alles voorlopig gewoon goed gaan. Stuitje : De mijne kraakt niet maar heb er regelmatig flink last van. Ik heb een speciale bal (ziet eruit als grote skippy bal) en dat helpt wel een beetje. over lieselotje (heb ik in de lounge geplaatst) Nou ja zeg ! Zoiets ga je toch niet zitten verzinnen Wat een dom mens. Ik kan echt een hekel krijgen aan zulke mensen. Vreselijk voor de mensen die dit dus wel meemaken. BV een nov mama die straks meteen een van haar kindjes moet begraven. Straks wil niemand haar meer steunen omdat ze het niet geloven. Of Juffie van onze dec mama's waarvan Jayda veel te vroeg geboren is. Ik snap de wereld soms even niet meer hoor
goedemorgen dames, hier de 35 weken bereikt. de kleine schopt me vanochtend helemaal bont en blauw! ik dacht dat ze minder gingen bewegen naar het einde toe?!?!?! haha ik heb nu al een paar nachten en ochtenden gehad waarbij ik buikkrampen heb moeten weg zuchten, weet niet zo goed wat ik er van moet denken, morgen eens vragen aan de vk miep, hoezo ben je nu 'te zwaar' om boven te bevallen? zijn daar regels voor dan? ik zit nu ook boven de 100 kilo, maar er is nog niks tegen mij gezegd over boven of beneden bevallen. ze weten niet eens hoeveel ik weeg! ik ben inmiddels van 72 naar 104 kilo gegaan, maar daar heb ík toch niet voor gekozen?! hoe kom je aan deze info trouwens? niet dat ik jou in twijfel trek hoor, maar misschien dat je eens extra navraag kunt doen? hier hebben we er nog nooit van gehoord namelijk. zal mijn vk morgen eens vragen. lindy, wat fijn dat alles zo goed is gegaan! striae, hier ook toch gesignaleerd. op mijn zijen en heel lichtjes onderop mijn buik. best raar, want dat is het enige stukje buik dat niet op spanning staat draaien, hier kiezen we er niet voor. de kleine is waarschijnlijk aan de grote kant en ligt erg vast. de vk is er zelf ook nog niet over begonnen, die had het vrij snel over een ks, terwijl ze toch echt wel voorstanders van natuurlijk en thuis bevallen zijn. ik vertrouw maar op hun denk ik, zij hebben er voor geleerd las trouewns dat als je een antistoffen prik hebt gehad en je een draaipoging laat doen je nadien wéér zo'n prik moet hebben en die vond ik toch écht niet fijn! ben zó bang voor naalden ieieie lieselotje, ik ben verbijsterd! zoals ik hier wel eens heb laten vallen heb ik een angststoornis, waardoor is voor de meest idiote dingen angst kan hebben. dót was er één van: complicaties bij de zwangerschap/bevalling die levensbedreigend konden zijn. heb dus ook echt nachtmerries gehad van dit verhaal en nu dit?! internet blijft toch een moeilijk iets hoor. begreep van de berichtjes van natas dat het nog niet duidelijk is of haar account echt gekraakt is of dat ze er tóch zelf verantwoordelijk voor is. ik hoop dat ze zelf geen schuld heeft, dat zou ik helemaal erg vinden. pfff.... zieke mensen heb je toch hoor.... salapio, johanna en amber, veel plezier en succes vandaag! ik ga me hier eens storten op de wasmachine. mijn mannetje heeft gisteren weer een gordijnrails opgehangen (bijna alle kamers hebben nu privacy ), dus de gordijnen kunnen gewassen en voor het raam. weer een kamer af!
Kreeftje, kan me niet voorstellen dat een buik zo groot kan worden....Vooral aan de bovenkant....je navel lijkt helemaal onderin te zitten, dat is bij mij echt nog niet zo. Iloon, wat leuk dat je weer bij Mamabeer geweest bent. En wat fijn dat ze terug naar Heerlen mag! Claartje, meisje toch...vind het echt rot voor je. Is ook heel heftig als je lichaam niets meer aankan en je steeds pijn hebt. Gerda weet daar helaas ook alles van. Ik hoop dat je geestelijk gezien weer een beetje uit je dipje komt. Heeft je vriend ondanks de drukte ook nog wat tijd voor jou? Sanneke, lekker dat je even nagekeken bent en alles goed gaat met de kleine! Lindy, wat goed dat je kleine meisje toch flink gegroeid is de afgelopen weken! Hele gerusstelling! Miep, kleine Japie in dwarsligging....Ik hoop dat hij nog draait en lekker met zijn koppie naar beneden gaat liggen. Hoop dat je toch gewoon thuis en boven mag bevallen, maar anders toch ziekenhuis... Als hij dwars blijft liggen moet je zowiezo naar het ziekenhuis. Weer even posten en dan nog drie bladzijden...Ben niet zo goed in globaal lezen.... Liefs Olga
nog geen telefoon van vlos gekregen... zit hier ondertussen nog steeds op mijn werk. Het zou inderdaad een teken kunnen zijn van vroegtijdige bevalling, maar ik kan nog altijd even goed 10 dagen te laat bevallen...
Goedemorgen allemaal! @miep; whaatt? is het verhaal van lieselot niet waar?! Niet te geloven.. @Juffie; Ik begrijp je je voelt, maar niemand zal het je kwalijk nemen! Veel succes verder. Hier gelukkig een aardig rustig nachtje gehad! *Jeehj* Af en toe werd ik nog wel eens wakker van de buikpijn maar gelukkig maar een paar keer. Me darmen zijn ook best van slag geloof ik, gisteren ook 2x grote boodschap gedaan Ik ga zo maar denk weer een ukkepuk wasje draaien
juffie meissie, het mag jullie ook niet mee zitten hè?! het wordt écht tijd dat jullie meisje met jullie mee mag naar huis, lekker met z'n 3en, verder niemand! ik vind je zeker geen aansteller, ik geef je groot gelijk! had het zelf niet anders gevoeld denk ik. een héééééééle dikke knuf voor jou hoor!