daar gaan we dan weer word erbij op en lezen en typen maar essebes en claartje succes bij de vk vandaag lindy ik rook niet en ik drink geen alcohol , ook voor de de zwangerschap beide nooit gedaan( braaf be n ik ha) jeetj wat een honger heb jij zo laat op de avond veel plezier op de markt vandaag dreams jeeetje balen zeg vand at vuurwerk , hier tegenwoordig ook elke zaterdag avond en dan telkens weer de honden in de stress dat stuk over de huilbaby heb ik eerst overgeslagen maar later toen ik niet kon slapen toch maar gelezen hoop dat het ons allemaal bespaard blijft gerda, sorry voor mijn vele gekwebbel maar je mag ns altijd lastig vallen met frustraties of wat dan ook!Beterschap voor je mannetje, geen tips voor je bovenbenen sorry, ik kijk eigenlijk ook alleen bij dit gedeelte en soms in de lounge arka, aarrg nog niet bij te houden?sorry aisca succes en plezier op je laatste werkdag!Goed zo en goed je poot stijf blijven houden ha , je gaat lekker met verlof nu happygirl zo te lezenook laatste dag op werk, jij ook succes en plezier meid! hopelijk neemt je buikpijn helemaal af,tuurlijk vinden we het niet erg meid! je moet goed aan jezelf denken en kan beter rusten dan bijlezen en reageren miep, het was best moeilijk om in slaap te komen idd, heb eerst nog tv gekeken, CSi is zo lekker voor je gemoedsrust en toen in bed nog boekje gelezen maar kon bijna niet in slaap komen en natuurlijk weer veel wakker geweest vannacht, hondjes hebben wel lekker doorgeslapen , valt me mee hoe duf ik tegenwoordig `s ochtend ben......kan er blijkbaar beter over dan ik had verwacht over weinig slaap Vandaag lekker vrij en niets op de planning das helemaal lekker ha!Hier draait de was ook alweer, die machine zal ook wel denken van alweer? veel plezier vandaag meid met lekker niets doen! bipat , ik zou me ook geen verlof zonder jullie kunnen voorstellen , wat had ik me dan verveeld claartje dat is idd ook een goed idee! daar had ik nog niet zo gauw aangedacht Succes bij de vk en heel eerlijk zijn ha ( al moet ik zeggen , ik zeg meestal ook gewoon dat alles goed gaat en klaar is het ) kreeftje gefeliciteerd met je 31 weekjes! balen zeg van je nacht en je hoofdpijn, ik denk dat we allemaal wel uitkijken naar de nachten znder dikke buik! oo het viel mee vandaag bijlezen en reageren Zo nu ga ik eerst dit bericht posten en dan met de hondjes , die zitten al te wachten op me, vaste prik hier nadat ik hier heb gereageerd gaan we een lange wandeling maken , dus het geluid van windows afsluiten en de laptop dichtklappen herkennen ze al helemaal/....... Verder weinig plannen , wou ff kijken hoe ik me voelde vandaag en volgens mij ga ik in net z`n hyper depyper bui verder als gister dus stort ik me maar ff op het huishouden de ramen willen nodig gelapt worden............
maartje, ook al van die pavlov honden?! haha hier ook, als ik mijn sokken aantrek (loop altijd op blote voeten) staat meneer al te piepen! erg hè ennuh..... als je te weinig te soppen hebt, je bent áltijd welkom hoor!
Bipat dat is een goeie! Wat is je verlof zonder dec- mamas! Claartje..ah..oke! dus klossen moet ik wel regelen! Hier lusten de honden ook geen fruit hoor..hahaha..moet je dat gezicht van ze zien als per ongeluk wat aanpakken.. Enne zeker je verhaal doen hoor bij de vlos!daar zijn ze toch voor! Kreeftje..gefeliciteerd met je 31 weken! Enne wat vervelend dat je niet lekker hebt geslapen.. Maartjeh..met dat Word erbij is het wel handiger hè.. Jammer dat je niet lekker hebt doorgeslapen..misschien overdag nog een dutje doen? Enne ramen Lapse poetse dan maar hè! Wat een lief plaatje zeg!je zus is maar gek met je!
Zo..heb nog even een half uurtje gelegen..en toen lekker gedoucht.. Ga nu de was opvouwen..en dan effe langs me mams..kijken of die thuis is.. tot laters..
zo.... was uit de wasmachine en naar boven. gordijnen weer in de wasmachine en eerst weer zitten. was ophangen moet nog even wachten haha het gaat allemaal langzaam, maar het komt er wel kennen jullie dat? mijn telefoon ligt aan de lader, niet in de buurt. en nu wordt ik steeds gebeld door een onbekende beller die niet inspreekt. zo vervelend! heb vanochtend een plasje weg gebracht om te controleren op blaasontsteking, maar neem toch aan dat de assistente wel inspreekt als ze belt. kan daar zóóó slecht tegen! haha zal mijn nieuwsgierige aard wel zijn veel plezier bij je mams miep! zijn jullie daar allemaal ook vaker? ik wel hoor! helemaal nu mijn mams ook 'krukkerig' is na haar operatie. kom er bijna dagelijks, maar zeker 1 keer per 2 dagen. iedereen is verder ook aan het werk tenslotte!
Zo een onbekende beller die niet inspreekt, heb ik ook een hekel aan hoor! Ik ben ook wel een nieuwsgierig aagje! Ik ga vandaag naar mensendieck en ik hoop echt dat het helpt want ik verga echt van de rugpijn. En ik heb buikpijn ook. Heel raar. Ik kom straks nog wel even online! X Elise
goede morgen dames Zo weer veel gekletst Met mij gaat het wel goed morgen weer naar zh voor controle voor me bloed druk. Wel heel fijn dat ik onder controle blijft. Ik wilde vandaag naar beurs maar ik moet rustig aan doen dus feest gaat niet door. Lekker hoor dat veel al verlof heeft geniet ervan. Dames die naar vlos gaan succes.
ayse; gelukkig gaat het nog goed met jou en de beeb en inderdaad fijn dat je onder controle blijft! jammer wel van de beurs... meiden ik ga even actief worden...er wacht nog een mini-strijkje op me boven laterzzzzzz
Mogu! Heb net een appeltaart in de over geschoven Mijn opa en oma komen vanmiddag op visite om de beebkamer te bewonderen. Vind het zo speciaal dat ze zo meeleven. Ze zijn natuurlijk de jongste niet meer, maar spingen wel in de auto en rijden anderhalf uur naar het Rotterdamse en even met eigen ogen te zien hoe het hier gaat. LIEF! Bleeeehhh, heb weer een helse nacht achter de rug. Volgens mijn yoga-juf bereidt je lichaam zich voor op de gebroken nachten na de bevalling. Nu ik dat soort dingen hoor en lees denk ik toch steeds vaker hoe wonderlijk het menselijk lichaam eigenlijk in elkaar zit. Ik las dat een aantal van jullie zo druk zijn in het huishouden. Hoe doen jullie dat toch? Ik krijg helaas niets meer voor elkaar. Gisteren op een stoel de wc schoon gemaakt. Heb er meer dan een uur over gedaan, en was helemaal uitgeput. Niet normaal toch...
zo, de was is ook weer opgehangen, 't komt wel af moet er alleen nog 4 vouwen haha zal daar vanmiddag toch echt eens voor gaan zitten.
miskeita, jouw manier van huishouden doen klinkt mij maar al te bekend hoor! hier ook geen energie, dus zo gek is het niet! en wat heb jij een onwijs lieve opa en oma! helaas leven die van mij allemaal niet meer, maar van mijn lievelingsopa weet ik zeker dat hij hier elke dag had gestaan om te vragen of hij nog ergens mee kon helpen ennuh.... tnt doet ook spoedleveringen toch.... zo'n stukje appeltaart gaat er best in
Goedemorgen allemaal, Zo daar ben ik weer, toch een beetje ziek geweest de afgelopen twee dagen. Komt misschien omdat ik nu eindelijk tot rust kom. Ben nog wel erg verkouden maar voel me al iets beter. Heb alles bijgelezen: Roken: gestopt voor zwangerschap, drinken: afentoe een wijntje met uit eten gaan. Beurs: had ik graag naartoe gewild maar ik weet nu al dat ik het met al die drukte niet ga trekken. Daarbij kan ik niet langer dan een uurtje of twee achter elkaar lopen dus dat wordt niks. Misschien volgend jaar... Lekkende borsten: geen last van, wel enorme meloenen gekregen dus dat komt straks vast wel goed. Gerda: gelukkig heb je slachtofferhulp, al kost het je een hoop energie zo´n gesprek, ik denk dat het zo belangrijk is dat je er over blijft praten. In ieder geval totdat je het hele gebeuren een plekje hebt kunnen geven en dat zal nog wel even duren denk ik, zeker als je er lichamelijk nog niet bent. Maar gelukkig heb je ook dit forum he . Kelly: hier ook last van! Zeker nu ik verkouden ben en vaak moet niezen, dan moet ik echt met gekruiste benen gaan staan anders is het inderdaad weer broek verschonen. Dreams: wat balen van je huis! Ik weet als geen ander hoe het is als je op zoek bent, had ik tot voor kort ook, en ik was zo blij toen alles achter de rug was en m´n eigen stekkie weer had. Vind het echt shit voor je en zou zeker ergens je beklag doen! Hoe kunnen ze een hoogzwangere meid nou zo wegsturen!!!! En zeker als deze woning toch voor tijdelijk was, wat maakt het dan uit?! Echt shit voor je meid! Maartjeh, wat heb jij lekker gekletst gister!! Zo kom je je dag wel door he Gezellig hoor! Kreeftje: vervelend dat je hoofdpijn hebt. Misschien een paracetamolletje? Elise: succes bij mensendieck hoopt dat het wat voor je doet! Bij moeders langsgaan: jazeker, hier ook regelmatig. Ik heb sowieso een hele goeie band met mijn moeder en nu ik zwanger ben, haar eertse kleinkind krijg, en nu veel tijd heb door verlof zie ik haar ook bijna dagelijks. Ze is er ook bij met de bevalling. Ik denk dat zij de enige is die mij tot de orde kan roepen in geval van nood indien nodig natuurlijk.. Zo, volgens mij ben ik een heel eind gekomen met reageren dames.
Goedemorgen! Hier ook weer present! Vandaag wederom totaal geen energie..... Ik hang op de bank, net een ontbijtje gehad en om me heen zie ik allemaal troep. Moet nodig stofzuigen, overal op de bank tijdschriften en boeken...Hmpffffffff Verder wel weer helemaal bijgelezen, al kost me dat bijna een half uur. Ga niet op iedereen reageren hoor. Even kijken waar het allemaal over ging. De blije doos => heb ik maandag gehaald. Dit is echt de leukste doos met veel nuttige dingen erin. En uiteraard veel leesvoer! Roken/alcohol => ik heb nog nooit gerookt, dus ook nu niet. Zo heel nu en dan neem ik wel een slokje rode wijn van mijn vriend. Kan niet zeggen dat ik daardoor zin in "meer" krijg. Mensendieck => heb ik net achter de rug. Ik heb er veel aan gehad. Veel oefeningen geleerd en mijn lichaam " anders" leren te gebruiken. Moeder => Bijna dagelijks ben ik er te vinden. Het nadeel van verlof is trouwens wel dat je veel geld uitgeeft. Uit verveling ga ik dan maar weer naar de Prenatal en bijna altijd koop ik wel wat. Ik moet echt zuiniger aan gaan doen nu. Als ik naar mijn verloskundige ga, dan vertel ik altijd hoe het gaat en wat mijn kwaaltjes zijn. Alleen hoor ik iedere keer de opmerking: Ja, dat is nou zwangerschap! Grrrr..... erg frustrerend zo nu en dan. Ik weet ook wel dat dat erbij hoort, maar toch....! Ik zal mezelf even streng toespreken en toch even gaan stofzuigen en daarna douchen en aankleden........geenzin.....
Hier nog geen lekkende borsten, dit zegt ook niets over je borstvoeding. Sommige vrouwen 'lekken' de hele zwangerschap, bij andere begint dit pas erna ... Pareltje, volgens mij mag je babykleertjes gewoon in de droger doen (tenzij anders staat aangegeven op het wasvoorschrift). De kraamzorgdame zei wel dat het verstandig is om alles te strijken (ook de hydrofiel luiers) ... had iets te maken met de vezels (en het wordt dan ook zacht, maar dat is al zo als je een droger hebt). Elise, fijn wat van je te horen meis, maar vervelend dat je je zo *** voelt. Ik vind 55 euro voor 5 kwartier niet zo heel duur hoor - ik betaal 30 euro voor 30 min ... en het is zo lekker! Ik hoop dat het lukt om je een beetje te ontspannen (onthaasten). Maar heb het idee dat die spanning ook wel een beetje hoort bij de laatste hormonale loodjes ... En dan ook nog die fysieke ongemakken ... Mensendieck schijnt erg goed te helpen ... succes! Claartje, samen klussen (of delegeren ) vind ik ook altijd supergezellig! Eigenlijk ben ik onwijs kneuterig en vind ik eigenlijk alles wel leuk om samen te doen Zo'n termaal bad klinkt ook lekker ... hmmmmmmm ... Succes bij de verlos en goed dat je nu alles gaat zeggen, daar zijn ze idd voor en misschien hebben ze goeie tips? Miep, heb eigenlijk nauwelijks met de beentjes omhoog gelegen. Na boodschappen belde mn lief dat ie laat uit zn werk zou komen, dus ik heb staan koken en opruimen. Daarna heel even op de bank gehangen en toen kwamen mn schoonouders al ... was wel supergezellig én ik heb vannacht redelijk geslapen (wakker gelegen tusse 5-7 maar wel weer in slaap gevallen tot 9.30) ... Gerda&Miep, jullie moeten maar niet bij ons komen eten, wij eten altijd megaveel groente ... als je dat er tussenuit pikt eet je alleen maar kale rijst/noodles/pasta Sanneke, en? Poging gelukt? Olga, gelukkig gaat het weer beter met de kat! Essebes, ja die voedingsbh's van de hema zijn prima! Plezier bij de vlos! Waterlelie, hoe bevallen de halve dagen, merk je een beetje verschil? Oe lekker weekendje, gezellig hoor! Ik ga niet naar de beurs ... bah mensenmassa's (vind winkelen op zaterdagmiddag al een crime). Roken/drinken, ben gestopt met roken toen ik stopte met de pil. Nu al ruim een jaar gestopt *trots*. Ik ben ook geheelonthouder wat betreft alcohol ... sinds ik zwanger ben dan. En dat blijft ook zo zolang ik borstvoeding geef (als dat lukt ). Mn man is tegelijkertijd met mij gestopt met roken, maar drinkt nog wel Aisca, goed dat je toch gaat stoppen, veel succes met afscheid nemen! Inleiden, doen ze idd pas als je placenta het niet meer trekt, dus niet afhankelijk van tijdsduur. Kan dus zijn met 41, maar ook pas 43 weken (zolang de placenta het doet, is het niet schadelijk voor je kindje ... en die vindt het gewoon veel te lekker in de buik van mama ... en heef het kindje maar eens ongelijk. Lijkt mee heerlijk zo lekker in dat warme water) Maartjeh, lief van je zusje! Onbekende bellers, heb ik eigenlijk bijna nooit ... maar neem meestal gewoon de telefoon op. En als ik geen zin heb in bellen dan neem ik niet op en schakel in nieuwsgierigheidsknopje uit Misskeita, helemaal niet raar. Als ik hier actief bezig ben (bijvoorbeeld koken en alles opruimen in de keuken ben ik ook helemaal kapot) en als je de wc schoonmaakt sta of zit je ook in een onhandige houding. Gewoon heeel rustig aan doen ... je hebt toch nog een week of 6 om alles schoon te krijgen
Jeeeh, ik ben ook over de 35 weken! Het komt nu echt dichtbij! Net Intake voor Kraamzorg gehad, niets bijzonders. Bed moet op klossen dus die ga ik van de week maar ff halen, verder alles ok. Overmorgen gaan we de kinderwagen ophalen, die is eindelijk binnen (had een levertijd van 20 weken ofzo!) en dan ben ik volgens mij echt compleet en helemaal klaar voor het gebeuren! Spannend! Misskeita: lekkerrrrrr zo´n verse appeltaart! Moet eerlijk bekennen dat ik dat nog nooit gemaakt heb maar heb er wel trek in. Straks misschien een halen bij de bakker. En wat lief van je opa en oma. Ook hier geen opa en oma meer maar ook ik had een lievelings opa Claartje. En die is vanaf boven aan het meegenieten, dat voel ik Nou, ga zo maar ´ns douchen en dan boodschappen doen. Tot later!
zo, ik ga hier aflsuiten. gordijnen zijn bijna klaar, dus die direct ophangen, dan hoef ik ze niet te strijken (hoezo liever lui dan moe haha). en dan mijn mams eens even halen en naar de vlos. zal braaf alles eerlijk vertellen dames, ben benieuwd wat ze gaan zeggen over meneertje zijn ligging. gisteren lag ie nog in stuit, vandaag nog niet gechecked, maar men zegt dat je het draaien zéker wel voelt, dus denk dat ie nog zeer 'standvastig' is haha tot later en fijne dag dames
Succes bij de vlos! Naar welke ga je eigenlijk? In de stad groningen? Ik zit daar bij Verloskundigenpraktijk Groningen in het MZH.