December 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door MamaNorah, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Essebes, misschien is de kleine heerlijk de benen aan het strekken tegen jouw longen? :)

Maar het is inderdaad een vervelend gevoel. Bij de yoga doen we bij zo'n benauwd gevoel de volgende oefening: zet de voeten iets breder dan de heupen zijn. De tenen wijzen naar voren. De knieen mogen niet op slot staan en je bekken moet je iets kantelen zodat je de kleine 'dicht' bij je draagt. Dan vouw je je vingers in elkaar en strek je je armen met je handpalmen naar boven naar het plafond. (je rekt je uit). Bij elke inademing buig je een beetje naar links en bij de uitademing ga je weer terug naar het midden. Daarna weer naar rechts en terug.
    Je krijgt dan wat meer lucht en de kleine ook....
    Misschien heb je er wat aan?

2. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    kom ff tussendoor binnenwippen :)

Heb net uit het kraampakket het kraammatras gehaald en onder mijn hoeslaken gelegd, tja water zou maar eens breken hihi :) :)

3. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Hier ook zo'n heerlijk handige man....ideaal is dat :D

4. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Nu ben ik echt weg :)
    Ga lekker 1000maal geluk kijken ;) :)

5. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    welterusten allemaal

6. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Ooh ligt Iloon toch voor :D hihi okidokii

Zo, heb om half 8 nog frieten geschild en gebakken voor mijn mannetje
    veeeel lekkerder die zelfgemaakte vind ik
    en voor het vriendje van me zusje
    nu is were ALLE afwas aan de kant en doe ik echt niks meer
    dadelijk nog in mn zwangerschapsdagboek schrijven en niet te laat naar bed vandaag

Iloon ah slim van je dat je dat gedaan hebt! Leuk als je die voorbereidingen al kan treffen :D
    ik moet nog eventjes geduld hebben ben wel benieuwd of die maandag nog in een stuit ligt
    dan zouden we waarschijnlijk nog een echo krijgen..

Olga, oh ja heerlijke zwijmelfilm is dat :D

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    claartje, spannend!

iloon, geen gek idee van je kraammatrasje,

bedje opmaken viel mee vond ik

dreams, lekker, zelfgebakken friet

trillen van de baby: die van mij heeft het ook af en toe. Heb wel es iets gelezen over een niet helemaal ontwikkeld zenuwstelsel... kwenie waar precies. volgens mij bij de vk op de site. even zoekfunctie gebruiken?

olga, fijn dat je schoonmoeder weer naar huis mocht! Ik krijg hier ook jaloerse katten denk ik! (hoewel ze nu bang zijn voor kleine kindjes)

meiden, ik ga stoppen, weltrusten

8. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    @ essebes...ik heb dat constant dat ik denk dat ik vanalles vergeet...ik heb al een nesteldrangmapje gemaakt op de computer :) :oops: ....daarin staan allerlei 'niet vergeten lijstjes' ;)...en dan lekker afstrepen...

9. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
    frederike80...hier ook niet vergeten en belangrijk lijstjes. Ben ook bang dat ik van alles vergeet.

En nu lekker naar bed.

Slaap lekker allemaal.

10. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Hoi dames,
    Alles goed met jullie,,ik was vanmiddag aan het lezen ,,en toen kreeg ik bezoek dus ik weet niet precies waar ik was gebleven ik ga een poging doen om te reageren.

Over de bevalling gesproken ik kijk er naar uit maar voor mij heeft de bevalling meerdere redenen ,dat ik er na uit kijk.
    Maar ik weet ook dat heeft de gyn me verteld dat hij ontzettend zwaar zal zijn ,,dat je hem niet kunt vergelijken met een gewonen bevalling ,ik hoop nu dus gewoon dat het allemaal snel zal gaan.
    Ik vind het trouwens wel heel jammer dat ik geen voorlichtingen heb gehad,zoals ( gym,yoga enz)

Over de bevalling gesproken over wie er bij is,,wij doen het gewoon met zijn tweenen .
    Het is gewoon is van ons dus willen het ook graag echt met zijn tweetjes beleven.

Arka
    mooie fotoÂ’s.

Maartjeh
    ik hoop dat je hoofdpijn inmiddels is afgezakt.

Vlindertje
    Leuk idee een bord wat je later weer kunt gebruiken op de baby kamer.
    Strekte de komende dagen ,,zoiets is altijd moeilijk

zo nu weer even lezen

ben er zo weer

gerda

11. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Claartje
    Leuk dat jullie nog een pret echo hebben gehad.
    En fijn dat je eindelijk verlof hebt.
    Geniet ervan.

Salapio
    Fijn dat alles goed was bij de vlos.
    En goed te horen dat het bloedverlies geen kwaad kan ,nu hoef je daar geen zorgen meer om te maken.

Miep en miep
    Ik spaar ook al heel lang ,,maar wil nu graag een koffiezetter van douwe egberts,,en daar heb je 19000 punt voor nodig is wel veel ik moet er nog een paar duizend en als het me niet lukt laat ik hem ophalen en dan betaal ik gewoon bij.

Over kerst boom gesprokken ,,ik weet niet of het er hier van komt dit jaar door omstandigheden ,ik vind het altijd wel heel erg mooi ,,en gezellig,en dan de cadeautjes maar ja ik zit nu gewoon met beperkingen.

Amber1978
    Ik draag ook nooit pyjamaÂ’s dus moet even kijken wat ik nu doe denk gewoon een groot shirt.

gerda

12. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Salapio
    Lakentjes ik heb overal 4 van of zo ,,

Mijn man gaat morgen trouwens een voedingskussen halen bij prenatal ,ik ben benieuwd.
    Zal vast een nieuwe naam voor de voedingskussen.

Olga
    Heb je inmiddels de was al op gevouwen.

Claartje
    Fijn dat je eindelijk iets hebt gehoord van het ziekenhuis wel spannend hoor.

Hier hebben we vandaag bami gegeten wel zelf gemaakte ,,anders lust ik het niet he.

Miep en miep
    Ik heb dat gevoel ook dat het nog steeds niet tot me door dringt we straks een kleintje hebben we zijn altijd met zijn tweetjes geweest en de honden natuurlijk,,en straks is daar zomaar een klein mensje .
    Raar dat van dat trillen ik heb daar geen last van, dus weet ook niet wat het kan zijn hou het maar wel even in de gaten .

Essebes
    Je bent dus lekker druk geweest vandaag.
    Fijn dat het klaar is nu

Dreams
    Doe je lekker kalm aan ,,ik hoop dat je morgen beter nieuws hebt over een huis ik zal voor je duimen.

Waterlelie
    Ik moet ook heel erg hoesten ik snap er niets van vooral snachts en als ik dan veel hoest gaat mijn buik gewoon pijn doen heb jij dat ook .

Olga
    Hier doet mijn man ook bijna alles zelf,,en als het iets is wat hij niet kan dan doet mijn vader of mijn broer het,,we hoeven nooit iemand in te huren ,,hier kunnen ze gelukkig echt alles.
    Volgende jaar gaat mijn man en mijn vader een eigen ontworpen keuken samen maken ,,
    Dan krijg hem precies zoals ik hem hebben wil.

Iloon
    Was 1000 maal geluk nog mooi ik heb het niet kunnen zien ,,en het is toch nieuw dus kan mooi zijn.

essebes
    hier ook een lief mannetje ( van 2 meter)

iedereen slaap lekker,,

en morgen een fijne dag.

en iedereen die naar de vlos moet veel plezier

gerda

13. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goedemorgen meiden!

Zo te zien ben ik de eerste? pffiiew, ik mĂłest eruit omdat ik naar de tandarts zo moet. Blegh.
    Daarna duik ik weer even me bedje in denk ik!
    Tot straks
    xx

14. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Iloon..misschien komt het dat je zelf nu iets minder kan hebben van Serena?
    Je hormoontjes spelen natuurlijk ookÂ…
    En dan al die veranderingen natuurlijk!..
    En das wel verstandig om dat kraammatras er al onder te leggenÂ…
    Het zal je gebeuren zeg..

Dreams..hopelijk weet je snel meer hoor over een huisje!

Waterlelie..vervelend dat je geen sterkere hoestdrank mag hè….

Essebes..ja dat heb ik ook hoor..
    Ik moet eerdaags maar een lijstje gaan maken wat we echt nog moeten hebbenÂ…
    En dat benauwde..hier niet echt last van..anders bel je de vlos eens?

Olga en Loessie..gelukkig ook wel eens last van die stuipjes..? trillingen!
    En waterlelie ook!

Amber..lekker geslapen met je bedje zo hoog?
    En je tas klaar! Vervelend dat je je nog zo naar voelt..

Sanneke..dat klinkt wel een beetje eng..met dat zenuwstelsel hoor..

Gerda..wat een boel punten heb je dan nodig hè..
    Maar gelukkig kan je ook bijbetalen!
    Hoe gaat je voedingskussen heten? Al een naam bedacht?

Alieke..succes bij de tandarts!

15. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen!
    Vandaag de laatste werkdag!
    moet wel vanavond ook nog..dus wel wordt wel een latertje..
    Maar het is de laatste dag! :D

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Bevallingslijst

01-12-07
    Caruli - 25jr - 2e kindje - bevallen op 05-08-07 - zh bevalling - jongen - naam : Tygo james*
    Iloon - 3e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje
    Suus2007 - 2e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ???

02-12-07
    Boontje - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - Bekend bij Boontje

03-12-07
    Jufffie - 1e kindje - bevallen op 30-08-07 - zh bevalling - borstvoeding - meisje - naam: Jayda
    Sofine - 1e kindje - bevallen op..... - zh bevalling - borstvoeding - meisje

04-12-07
    Peetje22 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Elsa - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen

05-12-07
    Bowie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen
    Claartje79 - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - jongen

06-12-07
    Nollie - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Essebes - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje

07-12-07
    Gerda79 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen

08-12-07
    ayse - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    lentefee - 4e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen

09-12-07
    loopy - 1e kindje - bevallen op 13-08-07 -zh bevalling - jongen - naam : Bas*
    Sam28 - 1e kindje - bevallen op..... - zh/thuis?? bevalling - borstvoeding - meisje
    Frederike80 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - bekend bij frederike80

10-12-07
    Kelly - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen
    Lola - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Zeema - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - nog onbekend.. it's a surprise-baby!

12-12-07
    Malaika- 1e kindje - bevallen op 17 september 2007 - ziekenhuis - borstvoeding - Patrick
    Me2 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borst/fles??? - geslacht blijft verrassing
    Mamainspe - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje

13-12-07
    Arka - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling borstvoeding - geslacht ???
    Ikkie - 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht ???

14-12-07
    Linny0903 - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling (waarschijnlijk) - flesvoeding - Jongen
    augustus - 1 e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje
    Dandelion Elise - 1e kindje - bevallen op...-ziekenhuisbevalling - borstvoeding - jongen

15-12-07
    Aisca - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ???
    Nannaf - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht blijft een verrassing!
    Missy78 - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht ???
    amber1978- 3e kindje - bevallen op......- thuis als het kan bevallen-borstvoeding jongen

16-12-07
    Misskeita - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje
    vlindertje - 2e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje

17-12-07
    Momhairy - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht??

18-12-07
    Johana79- 1e kindje- bevallen op...-zh bevalling - borstvoeding - meisje
    Olga - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen
    happygirl81- 1e kindje - bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - bekend bij happygirl

19-12-07
    bipat - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen
    maartjeh - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing

20-12-07
    Sanneke - 1e kindje - bevallen op.... - zh bevalling - borstvoeding - bij Sanneke bekend!!!

21-12-07
    Brr - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing

22-12-07
    pareltje 2212 - 1e kindje - bevallen op.... -ziekenhuisbevalling - borstvoeding- geslacht blijft verrassing

23-12-07
    Salapio - 1e kindje - bevallen op .... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje

24-12-07
    Djaminah - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding (proberen) - meisje
    Nelly - 1e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - verrassing
    loesie221e kindje -bevallen op....- thuis/zh bevalling- borstvoeding - geslacht blijft verrassing
    Babel- 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - meisje

25-12-07-
    Dianne - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht blijft verrassing

26-12-07
    Dreams - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding (indien mogelijk) - jongen

27-12-07
    Lisette -1e kindje- bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - jongen

28-12-07
    French - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje
    Miep en Miep - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - flesvoeding - jongen
    lizzie84 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht blijft een verrassing.
    Mamabeer - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - verrassing

30-12-07
    bloem1972 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borst/flesvoeding - geslacht ???
    Lindy - 1e kindje- bevallen op...- ziekenhuisbevalling-Borst en flesvoeding- meisje
    Moon85- 1e kindje (3de zwangerschap)- bevallen op 13 oktober - ziekenhuisbevalling ivm diabetes - borstvoeding - meisje - naam : Britt Dorien Noelle

31-12-07
    kreeftje1984 - 1e (2) kindje(s) - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - 2 meisjes
    waterlelie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - verrassing
    inge1975 - 2e kindje bevallen op ...... -thuisbevalling? - borstvoeding proberen - meisje

Meisjes: 23
    Jongens: 17
    Verrassing: 17

Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen.
    NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren

BUDDY.......Lijst :
    1 Essebes ( Dandelion Elise)
    2 Gerda (Johanna79) (2e buddy Frederike80)
    3 Miep en Miep (Sanneke)
    4 Linny0903 (Ayse)
    5 Happygirl (kreeftje)
    6 Kreeftje (mamabeer) (2e buddy happygirl)
    7 Sanneke (Miep en Miep)
    8 Dandelion Elise ( Essebes)
    9 Dreams ( Lindy )
    10 Ayse (bibat) (2 Linny0903)
    11. Johana79 (buddy Tigger)
    12.Inge (iloon)
    13 iloon (inge)
    14 mamabeer (kreeftje)
    15 Caruli (Djaminah)
    16 Djaminah (Caruli)
    17 Frederike (Gerda79)
    18 Bipat (Ayse)
    19 Waterlelie (Olga)
    20 Olga (Waterlelie)
    21 amber1978 (loesie22)
    22 maartje_h (sam28)
    23 loesie22 (amber1978)
    24 sam28 (maartjeh)
    25 Claartje79 ( French )
    26 French ( Claartje79 )
    27 Jufffie ?
    28 Kelly ?
    29 Bowie ( Nannaf )
    30 Nannaf ( Bowie )

even jezelf erbij zetten als je wilt dat 1 van de andere mama's je nummer krijgt
    en andersom zodat straks we niet zolang in spanning hoeven te zitten

AGENDA:

8 november: Essebes VK 10u
    8 november: amber 1978 intake kraamzorg 11.15
    8 november; Lisette intake kraamzorg 11.30
    9 november: Miep en Miep verlof!
    12 november: Olga Intake Kraamzorg + VK 18.00
    13 november: Lisette uitslag biopten baarmoederhals 17.00.
    13 november: Miep en Miep vk 9.30
    13 november: Iloon controle gyn 9.45 en afspraak anesthesie om 10.45
    14 november: Nollie jarig!
    14 november: Sanneke vk 15.50 u
    14 november: amber1978 vk 16.30
    14 november: nannaf vk 13.40
    15 november: Sannekes laatste werkdag!
    16 november: Lindy gyn poli 12.30
    19 november: inge1975 vk 9.10
    19 november: Salapio VK 13.20
    20 november: lindy kraamzorg intake 13.00
    21 november: amber1978 VK 16.00
    22 november: Kreeftje Ziektewet wordt nu zwangerschapsverlof :)
    22 november: Lisette vk 9.00
    23 november: Amber jarig 29 jaar !
    23 november: Jufffie gesprek met neonatoloog/kinderarts 14.00
    24 november: Johana79 jarig!
    26 november: Miep en Miep vk 20.10
    28 november: Claartje jarig! 28 jaar!
    3 december: Inge1975 laatste werkdag

even jezelf erbij zetten als je naar de vk/gyn moet of bijvoorbeeld jarig bent of een echo hebt. Zo hebben we in 1 oogopslag de bijzonderheden van die dag

17. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Essebes..succes bij de vlos!
    Amber en Lisette...succes met de intake!

18. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Morgen meides!

Zo volgens mij is m'n nieuwe klokje ingesteld op 5u s'ochtends ontwaken, hihi...ach...

Miep, thanks, ik ga ook meteen ff vragen over die benauwdheid, zal er wel bij horen. En wat lekker! Je laatste werkdag :whistle:

Waterlelie, fijn die tip, ik ga het proberen. Hoe is het met je hoestje?

Iloon, da's zeker een goeie, ik ga dat matrasje ook neerleggen, dat zit toch in dat kraampakket?
    Leggen jullie ook iets in de auto? Denk dat m'n ventje er niet blij mee is (en ik ook niet.. ;) ) als je vruchtwater in de auto breekt..

Alieke, controle bij de tandarts? Ik ben pas geweest gelukkig, nu 1 april weer. Altijd fijn als ik er ff vanaf ben!

En Amber? Vandaag wel Happy de peppy? Hope so!

XX

19. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Lisette, al iets bekend over je ventje? En jij ook bijna de uitslag van de biopten, extra spannende tijd voor jullie zeg..

xx

20. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Effies m'n ticker lezen, vandaag 36 weekjes, ole! :D

Deel Deze Pagina