Essebes, misschien is de kleine heerlijk de benen aan het strekken tegen jouw longen? Maar het is inderdaad een vervelend gevoel. Bij de yoga doen we bij zo'n benauwd gevoel de volgende oefening: zet de voeten iets breder dan de heupen zijn. De tenen wijzen naar voren. De knieen mogen niet op slot staan en je bekken moet je iets kantelen zodat je de kleine 'dicht' bij je draagt. Dan vouw je je vingers in elkaar en strek je je armen met je handpalmen naar boven naar het plafond. (je rekt je uit). Bij elke inademing buig je een beetje naar links en bij de uitademing ga je weer terug naar het midden. Daarna weer naar rechts en terug. Je krijgt dan wat meer lucht en de kleine ook.... Misschien heb je er wat aan?
kom ff tussendoor binnenwippen Heb net uit het kraampakket het kraammatras gehaald en onder mijn hoeslaken gelegd, tja water zou maar eens breken hihi
Ooh ligt Iloon toch voor hihi okidokii Zo, heb om half 8 nog frieten geschild en gebakken voor mijn mannetje veeeel lekkerder die zelfgemaakte vind ik en voor het vriendje van me zusje nu is were ALLE afwas aan de kant en doe ik echt niks meer dadelijk nog in mn zwangerschapsdagboek schrijven en niet te laat naar bed vandaag Iloon ah slim van je dat je dat gedaan hebt! Leuk als je die voorbereidingen al kan treffen ik moet nog eventjes geduld hebben ben wel benieuwd of die maandag nog in een stuit ligt dan zouden we waarschijnlijk nog een echo krijgen.. Olga, oh ja heerlijke zwijmelfilm is dat
claartje, spannend! iloon, geen gek idee van je kraammatrasje, bedje opmaken viel mee vond ik dreams, lekker, zelfgebakken friet trillen van de baby: die van mij heeft het ook af en toe. Heb wel es iets gelezen over een niet helemaal ontwikkeld zenuwstelsel... kwenie waar precies. volgens mij bij de vk op de site. even zoekfunctie gebruiken? olga, fijn dat je schoonmoeder weer naar huis mocht! Ik krijg hier ook jaloerse katten denk ik! (hoewel ze nu bang zijn voor kleine kindjes) meiden, ik ga stoppen, weltrusten
@ essebes...ik heb dat constant dat ik denk dat ik vanalles vergeet...ik heb al een nesteldrangmapje gemaakt op de computer ....daarin staan allerlei 'niet vergeten lijstjes' ...en dan lekker afstrepen...
frederike80...hier ook niet vergeten en belangrijk lijstjes. Ben ook bang dat ik van alles vergeet. En nu lekker naar bed. Slaap lekker allemaal.
Hoi dames, Alles goed met jullie,,ik was vanmiddag aan het lezen ,,en toen kreeg ik bezoek dus ik weet niet precies waar ik was gebleven ik ga een poging doen om te reageren. Over de bevalling gesproken ik kijk er naar uit maar voor mij heeft de bevalling meerdere redenen ,dat ik er na uit kijk. Maar ik weet ook dat heeft de gyn me verteld dat hij ontzettend zwaar zal zijn ,,dat je hem niet kunt vergelijken met een gewonen bevalling ,ik hoop nu dus gewoon dat het allemaal snel zal gaan. Ik vind het trouwens wel heel jammer dat ik geen voorlichtingen heb gehad,zoals ( gym,yoga enz) Over de bevalling gesproken over wie er bij is,,wij doen het gewoon met zijn tweenen . Het is gewoon is van ons dus willen het ook graag echt met zijn tweetjes beleven. Arka mooie fotoÂ’s. Maartjeh ik hoop dat je hoofdpijn inmiddels is afgezakt. Vlindertje Leuk idee een bord wat je later weer kunt gebruiken op de baby kamer. Strekte de komende dagen ,,zoiets is altijd moeilijk zo nu weer even lezen ben er zo weer gerda
Claartje Leuk dat jullie nog een pret echo hebben gehad. En fijn dat je eindelijk verlof hebt. Geniet ervan. Salapio Fijn dat alles goed was bij de vlos. En goed te horen dat het bloedverlies geen kwaad kan ,nu hoef je daar geen zorgen meer om te maken. Miep en miep Ik spaar ook al heel lang ,,maar wil nu graag een koffiezetter van douwe egberts,,en daar heb je 19000 punt voor nodig is wel veel ik moet er nog een paar duizend en als het me niet lukt laat ik hem ophalen en dan betaal ik gewoon bij. Over kerst boom gesprokken ,,ik weet niet of het er hier van komt dit jaar door omstandigheden ,ik vind het altijd wel heel erg mooi ,,en gezellig,en dan de cadeautjes maar ja ik zit nu gewoon met beperkingen. Amber1978 Ik draag ook nooit pyjamaÂ’s dus moet even kijken wat ik nu doe denk gewoon een groot shirt. gerda
Salapio Lakentjes ik heb overal 4 van of zo ,, Mijn man gaat morgen trouwens een voedingskussen halen bij prenatal ,ik ben benieuwd. Zal vast een nieuwe naam voor de voedingskussen. Olga Heb je inmiddels de was al op gevouwen. Claartje Fijn dat je eindelijk iets hebt gehoord van het ziekenhuis wel spannend hoor. Hier hebben we vandaag bami gegeten wel zelf gemaakte ,,anders lust ik het niet he. Miep en miep Ik heb dat gevoel ook dat het nog steeds niet tot me door dringt we straks een kleintje hebben we zijn altijd met zijn tweetjes geweest en de honden natuurlijk,,en straks is daar zomaar een klein mensje . Raar dat van dat trillen ik heb daar geen last van, dus weet ook niet wat het kan zijn hou het maar wel even in de gaten . Essebes Je bent dus lekker druk geweest vandaag. Fijn dat het klaar is nu Dreams Doe je lekker kalm aan ,,ik hoop dat je morgen beter nieuws hebt over een huis ik zal voor je duimen. Waterlelie Ik moet ook heel erg hoesten ik snap er niets van vooral snachts en als ik dan veel hoest gaat mijn buik gewoon pijn doen heb jij dat ook . Olga Hier doet mijn man ook bijna alles zelf,,en als het iets is wat hij niet kan dan doet mijn vader of mijn broer het,,we hoeven nooit iemand in te huren ,,hier kunnen ze gelukkig echt alles. Volgende jaar gaat mijn man en mijn vader een eigen ontworpen keuken samen maken ,, Dan krijg hem precies zoals ik hem hebben wil. Iloon Was 1000 maal geluk nog mooi ik heb het niet kunnen zien ,,en het is toch nieuw dus kan mooi zijn. essebes hier ook een lief mannetje ( van 2 meter) iedereen slaap lekker,, en morgen een fijne dag. en iedereen die naar de vlos moet veel plezier gerda
Goedemorgen meiden! Zo te zien ben ik de eerste? pffiiew, ik mĂłest eruit omdat ik naar de tandarts zo moet. Blegh. Daarna duik ik weer even me bedje in denk ik! Tot straks xx
Iloon..misschien komt het dat je zelf nu iets minder kan hebben van Serena? Je hormoontjes spelen natuurlijk ook… En dan al die veranderingen natuurlijk!.. En das wel verstandig om dat kraammatras er al onder te leggen… Het zal je gebeuren zeg.. Dreams..hopelijk weet je snel meer hoor over een huisje! Waterlelie..vervelend dat je geen sterkere hoestdrank mag hè…. Essebes..ja dat heb ik ook hoor.. Ik moet eerdaags maar een lijstje gaan maken wat we echt nog moeten hebben… En dat benauwde..hier niet echt last van..anders bel je de vlos eens? Olga en Loessie..gelukkig ook wel eens last van die stuipjes..? trillingen! En waterlelie ook! Amber..lekker geslapen met je bedje zo hoog? En je tas klaar! Vervelend dat je je nog zo naar voelt.. Sanneke..dat klinkt wel een beetje eng..met dat zenuwstelsel hoor.. Gerda..wat een boel punten heb je dan nodig hè.. Maar gelukkig kan je ook bijbetalen! Hoe gaat je voedingskussen heten? Al een naam bedacht? Alieke..succes bij de tandarts!
Goedemorgen! Vandaag de laatste werkdag! moet wel vanavond ook nog..dus wel wordt wel een latertje.. Maar het is de laatste dag!
Bevallingslijst 01-12-07 Caruli - 25jr - 2e kindje - bevallen op 05-08-07 - zh bevalling - jongen - naam : Tygo james* Iloon - 3e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje Suus2007 - 2e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ??? 02-12-07 Boontje - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - Bekend bij Boontje 03-12-07 Jufffie - 1e kindje - bevallen op 30-08-07 - zh bevalling - borstvoeding - meisje - naam: Jayda Sofine - 1e kindje - bevallen op..... - zh bevalling - borstvoeding - meisje 04-12-07 Peetje22 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje Elsa - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen 05-12-07 Bowie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen Claartje79 - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - jongen 06-12-07 Nollie - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding - meisje Essebes - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 07-12-07 Gerda79 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen 08-12-07 ayse - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje lentefee - 4e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen 09-12-07 loopy - 1e kindje - bevallen op 13-08-07 -zh bevalling - jongen - naam : Bas* Sam28 - 1e kindje - bevallen op..... - zh/thuis?? bevalling - borstvoeding - meisje Frederike80 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - bekend bij frederike80 10-12-07 Kelly - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen Lola - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje Zeema - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - nog onbekend.. it's a surprise-baby! 12-12-07 Malaika- 1e kindje - bevallen op 17 september 2007 - ziekenhuis - borstvoeding - Patrick Me2 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borst/fles??? - geslacht blijft verrassing Mamainspe - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 13-12-07 Arka - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling borstvoeding - geslacht ??? Ikkie - 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht ??? 14-12-07 Linny0903 - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling (waarschijnlijk) - flesvoeding - Jongen augustus - 1 e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje Dandelion Elise - 1e kindje - bevallen op...-ziekenhuisbevalling - borstvoeding - jongen 15-12-07 Aisca - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ??? Nannaf - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht blijft een verrassing! Missy78 - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht ??? amber1978- 3e kindje - bevallen op......- thuis als het kan bevallen-borstvoeding jongen 16-12-07 Misskeita - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje vlindertje - 2e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 17-12-07 Momhairy - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht?? 18-12-07 Johana79- 1e kindje- bevallen op...-zh bevalling - borstvoeding - meisje Olga - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen happygirl81- 1e kindje - bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - bekend bij happygirl 19-12-07 bipat - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen maartjeh - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing 20-12-07 Sanneke - 1e kindje - bevallen op.... - zh bevalling - borstvoeding - bij Sanneke bekend!!! 21-12-07 Brr - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing 22-12-07 pareltje 2212 - 1e kindje - bevallen op.... -ziekenhuisbevalling - borstvoeding- geslacht blijft verrassing 23-12-07 Salapio - 1e kindje - bevallen op .... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje 24-12-07 Djaminah - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding (proberen) - meisje Nelly - 1e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - verrassing loesie221e kindje -bevallen op....- thuis/zh bevalling- borstvoeding - geslacht blijft verrassing Babel- 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - meisje 25-12-07- Dianne - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht blijft verrassing 26-12-07 Dreams - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding (indien mogelijk) - jongen 27-12-07 Lisette -1e kindje- bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - jongen 28-12-07 French - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje Miep en Miep - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - flesvoeding - jongen lizzie84 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht blijft een verrassing. Mamabeer - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - verrassing 30-12-07 bloem1972 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borst/flesvoeding - geslacht ??? Lindy - 1e kindje- bevallen op...- ziekenhuisbevalling-Borst en flesvoeding- meisje Moon85- 1e kindje (3de zwangerschap)- bevallen op 13 oktober - ziekenhuisbevalling ivm diabetes - borstvoeding - meisje - naam : Britt Dorien Noelle 31-12-07 kreeftje1984 - 1e (2) kindje(s) - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - 2 meisjes waterlelie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - verrassing inge1975 - 2e kindje bevallen op ...... -thuisbevalling? - borstvoeding proberen - meisje Meisjes: 23 Jongens: 17 Verrassing: 17 Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren BUDDY.......Lijst : 1 Essebes ( Dandelion Elise) 2 Gerda (Johanna79) (2e buddy Frederike80) 3 Miep en Miep (Sanneke) 4 Linny0903 (Ayse) 5 Happygirl (kreeftje) 6 Kreeftje (mamabeer) (2e buddy happygirl) 7 Sanneke (Miep en Miep) 8 Dandelion Elise ( Essebes) 9 Dreams ( Lindy ) 10 Ayse (bibat) (2 Linny0903) 11. Johana79 (buddy Tigger) 12.Inge (iloon) 13 iloon (inge) 14 mamabeer (kreeftje) 15 Caruli (Djaminah) 16 Djaminah (Caruli) 17 Frederike (Gerda79) 18 Bipat (Ayse) 19 Waterlelie (Olga) 20 Olga (Waterlelie) 21 amber1978 (loesie22) 22 maartje_h (sam28) 23 loesie22 (amber1978) 24 sam28 (maartjeh) 25 Claartje79 ( French ) 26 French ( Claartje79 ) 27 Jufffie ? 28 Kelly ? 29 Bowie ( Nannaf ) 30 Nannaf ( Bowie ) even jezelf erbij zetten als je wilt dat 1 van de andere mama's je nummer krijgt en andersom zodat straks we niet zolang in spanning hoeven te zitten AGENDA: 8 november: Essebes VK 10u 8 november: amber 1978 intake kraamzorg 11.15 8 november; Lisette intake kraamzorg 11.30 9 november: Miep en Miep verlof! 12 november: Olga Intake Kraamzorg + VK 18.00 13 november: Lisette uitslag biopten baarmoederhals 17.00. 13 november: Miep en Miep vk 9.30 13 november: Iloon controle gyn 9.45 en afspraak anesthesie om 10.45 14 november: Nollie jarig! 14 november: Sanneke vk 15.50 u 14 november: amber1978 vk 16.30 14 november: nannaf vk 13.40 15 november: Sannekes laatste werkdag! 16 november: Lindy gyn poli 12.30 19 november: inge1975 vk 9.10 19 november: Salapio VK 13.20 20 november: lindy kraamzorg intake 13.00 21 november: amber1978 VK 16.00 22 november: Kreeftje Ziektewet wordt nu zwangerschapsverlof 22 november: Lisette vk 9.00 23 november: Amber jarig 29 jaar ! 23 november: Jufffie gesprek met neonatoloog/kinderarts 14.00 24 november: Johana79 jarig! 26 november: Miep en Miep vk 20.10 28 november: Claartje jarig! 28 jaar! 3 december: Inge1975 laatste werkdag even jezelf erbij zetten als je naar de vk/gyn moet of bijvoorbeeld jarig bent of een echo hebt. Zo hebben we in 1 oogopslag de bijzonderheden van die dag
Morgen meides! Zo volgens mij is m'n nieuwe klokje ingesteld op 5u s'ochtends ontwaken, hihi...ach... Miep, thanks, ik ga ook meteen ff vragen over die benauwdheid, zal er wel bij horen. En wat lekker! Je laatste werkdag Waterlelie, fijn die tip, ik ga het proberen. Hoe is het met je hoestje? Iloon, da's zeker een goeie, ik ga dat matrasje ook neerleggen, dat zit toch in dat kraampakket? Leggen jullie ook iets in de auto? Denk dat m'n ventje er niet blij mee is (en ik ook niet.. ) als je vruchtwater in de auto breekt.. Alieke, controle bij de tandarts? Ik ben pas geweest gelukkig, nu 1 april weer. Altijd fijn als ik er ff vanaf ben! En Amber? Vandaag wel Happy de peppy? Hope so! XX
Lisette, al iets bekend over je ventje? En jij ook bijna de uitslag van de biopten, extra spannende tijd voor jullie zeg.. xx