Vlindertje en man, heel veel sterkte voor jullie vandaag. *KNUF* Videocamera, hier niet gekocht - opa is cameragek dus dat lijkt me wel genoeg ... Iloon, lijkt me inderdaad pittig, zo'n 2jarige en zwanger ... denk dat het én de leeftijd is én misschien ook dat ze merkt dat jij anders bent, misschien wordt ze daar onzeker van? Maar goed, ik ben natuurlijk absoluut geen expert ... Es, ik denk dan meestal dat alles wat we niet hebben, snel genoeg in huis is gehaald. Wel een goede tip van de kraamzorg. Haal alvast (en voor de zekerheid) mondkapjes bij de apotheek, stel je krijgt een koortslip - op zondag ... heb je het wel in huis ... (hoop zo dat dat niet gebeurt, voor alle koortlipdecmama's) Hier ook benauwd, kindje misschien wel ingedaald, maar buik blijft groot en misschien er toch tegenaan drukken ... Hier schopt ze ook vaak tegen ribben en longen en lever aan, het maakt r geloof ik niet zo veel uit, als ze mama maar flink raakt hihi ... En hoe was t bij VK? gefeli met je 36 weken! Amber en Lisette, veel plezier met kraamzorg! Miep, werkse nog vandaag! Lekker hoor laatste dagje! En dat zenuwstelsel is niets om je zorgen over te maken, ik denk dat Sanneke bedoelt dat het nog niet helemaal ontwikkeld en onder controle van je kindje is, dus soms even stuipjes ... Misskeita, spannend en inderdaad ook geweldig om je kindje nog eventjes te zien! Claartje, ooooooo mag ik ook een stukkie suikerbrood? Ik heb net heel braaf yoghurt met banaan en kiwi gegeten, dus mag nu weer lekker aan de snaai Arka, o wat fijn dat je zo lekker hebt geslapen! Bowie, vervelend meissie ... misschien helpt het om een 'lange' wandeling te maken?
Hier ook vervelend nachtje, als ik wakker word snachts om te plassen kan ik echt niet meer in slaap komen ... irritant! Nou ja, het is niet alsof ik moet werken vandaag hehe ... Mn man slaapt ook slecht (sowieso een slechte slaper), zeker als ik naast m lig te draaien en die stond om half 7 weer naast zn bedje ...
salapio, van mij mag je een plakje hoor! haha toch veel te slecht dat dat hier in de kastjes staat, loop steeds weer terug naar de keuekn ach, des te sneller is 't ook weer op slapen na het plassen kan ik ook niet meer. ken nu alle series van discovery 's nachts wel uit m'n hoofd. wat herhalen ze dan ook veel! niks aan!
@VLindertje en haar man: heel veel sterkte vandaag! we denken aan jullie! @Bipat: van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag! @Miep: lekker hoor laatste dagje werken! @Bowie: vervelend dat je je nog steeds niet fijn voelt! knuffel! @Claartje: spannend hoor allemaal! @misskeita: leuk nog een echo! Zw.gym met partners was leuk, leuk om te zien dat al die mannen er dan zo mee bezig (blijken) te zijn. Ik ga zo even alle boodschappen doen want ze voorspellen weinig goeds voor het weer komende dagen. dan heb ik geen zin om eruit te moeten dus nu maar even in een keer proberen. Ik heb trouwens ook een bedzeiltje gekregen bij het kraampakket voor op het kraambed. nu hoor ik jullie over een kraammatras, zit er ook bij hoor maar ik ga zometeen in een ander bed bevallen dan mijn eigen en welke zal ik nu gebruiken om het eventueel breken van de vliezen op te vangen? Misschien absorbeert zo´n matrasje beter?
Sorry meiden ik moet even klagen, nouja tenminste ik moet het ff kwijt. Ik wil eigenlijk dolgraag nog een echo doen, we hebben voor t laatste de 20weken echo gehad. Maar eigenlijk hebben we even geen geld om aan zulke dingen uit te geven. Denken jullie dat je nog ergens in de buurt (zuid-holland) nog binnen die korte tijd een afspraak kan maken? Ik wil het zoooo graag nog even, voordat de kleine eruit is.
Zoo ben er ook weer Heb heerlijk geslapen.....ben al erg actief geweest vandaag...heb de wc helemaal gedaan, de afwas, de was al 2 keer laten draaien, met Serena haar speelgoed uitgemest. Dus verder doe ik lekker niks meer vandaag. Dat kraammatras zat gewoon in mijn kraampakket, absorbeert goed stel je vliezen zouden breken
@VLindertje en haar man: heel veel sterkte vandaag! @Bipat: van harte gefeliciteerd met je verjaardag @Miep: lekker hoor laatste dagje werken! en dan lekker verlof! geniet ervan meid @Bowie: vervelend dat je je nog steeds niet fijn voelt! dikke knuf! @Claartje: Jeetje meid wat spannend allemaal, hoe ben je er zelf onder? @misskeita: leuk nog een echo, all zeggen ze wel dat je nu nog maar heel weinig meer van het kindje kan zien omdat het zoveel ruimte in neemt! maar dat neemt niet weg dat het niet leuk is om nog ff te gluren! @aliek sorry meis dat zou ik zo ook niet weten
zzzoo dat was boodschappen ochtendje moest mijn paspoort verlengen en eerst pasfoto`s laten maken.... pffffff wat een geld zeg! daarna nog ff naar kruidvat en de boekhandel geweest! ook daar weer teveel gekocht ! Heb ookmaar gelijk geboortezegels gehaald en 3 nieuwe boeken, heb ik wat te lezen tijdens mijn verplichte middagrust PLus een staatslot natuurlijk! En toen ff met de hondjes naar de welkoop brokjes gehaald en een nieuw speeltje voor de hondjes! Als je dan zo naar de bonnetjes kijkt naderhand dan denk je jeetje mina.....
Alieke, In Delft zit babyvision, maar dat is echt superduur, prijzen staan op de site, gewoon even googlen. Verder kun je vaak bij de 'gewone' echopraktijken ook een pretecho doen (bijvoorbeeld om het geslacht te weten). Die duren maar 15 minuten, gewoon 2D, maar zijn ook niet zo duur ... Dus gewoon even kijken bij de praktijk waar je ook je 20weken echo hebt gedaan ...
maartje, heb er wat gemengde gevoelens over. vind de voorlichting erg gebrekkig en het duurt erg lang voordat we duidelijkheid hebben vind ik. maar aan de andere kant weet ik nu dat het nog maximaal 3 weken duurt, dus dat geeft wel weer rust. alieke, ik zou even gaan zoeken op 't internet naar een praktijk die dit doet en kontakt opnemen. zij kunnen je goed advies geven. wij hebben met 32 weken nog een afspraak gemaakt en konde heel toevallig 3 dagen later terecht, anders hadden we een maand moeten wachten en was het de moeite niet meer waard geweest. hoe dat voor jullie is weet ik echt niet. heb geen idee of je met 35 weken nog een mooie echo kunt krijgen. even bellen dus.
Met 35 weken is het vaak wel heel lastig om een goed beeld te krijgen. Het kindje is al een beetje aan het indalen namelijk ... Best kans dus dat het een beetje zonde is van het geld ...
Wij hebben dinsdag nog een echo gehad en je ziet echt bitter weinig hoor. Je kan het gezichtje niet onderscheiden.... eigenlijk valt er niks te onderscheiden... Dames, liggen jullie darmen ook zo in de knoop? Heb er echt enorme last van!
oh ja, wij hadden wat betreft de echo ook nog mazzel inderdaad dat de kleine in stuit ligt, het indalen was dus geen probleem. als het hoofdje al indaalt. tsja... dan kan het ook heel teleurstellend zijn.
Alieke...wij hebben afgelopen vrijdag een pret echo laten maken (was toen 34 weken). En bij ons kon je alles nog zien. Had wel mazzel. s'morgens gebeld en we konden meteen die dag terecht. Dat was bij babyview in zoetermeer. Maar het kan inderdaad ook zijn dat de baby is ingedaald en dat je weinig ziet.
Goedemorgen dames, Wat fijn voor degenen die afgelopen nacht goed geslapen heeft. Ik heb weer lekker een deel van de nacht wakker gelegen en dan ben ik wel jaloers op manlief hoor. Hij draait zich om en slaapt, zo ongeveer en is dan ook bijna niet wakker te krijgen. Ik heb vanmiddag ook intake van de kraamzorg, vind het best wel spannend, het komt nu echt dichtbij. Mijn griepje van begin deze week lijkt aardig over te zijn, gelukkig wel. Vanmiddag even naar de kapper, waarschijnlijk de laatste keer voor de bevalling. Vind het altijd wel lekker ontspannend, dat gedoe aan je haar. Nou dames, veel succes vandaag en voor Vlindertje en manlief, veel sterkte vandaag.
Bevallingslijst 01-12-07 Caruli - 25jr - 2e kindje - bevallen op 05-08-07 - zh bevalling - jongen - naam : Tygo james* Iloon - 3e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje Suus2007 - 2e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - geslacht ??? 02-12-07 Boontje - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - Bekend bij Boontje 03-12-07 Jufffie - 1e kindje - bevallen op 30-08-07 - zh bevalling - borstvoeding - meisje - naam: Jayda Sofine - 1e kindje - bevallen op..... - zh bevalling - borstvoeding - meisje 04-12-07 Peetje22 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje Elsa - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen 05-12-07 Bowie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen Claartje79 - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - jongen 06-12-07 Nollie - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding - meisje Essebes - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 07-12-07 Gerda79 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen 08-12-07 ayse - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje lentefee - 4e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen 09-12-07 loopy - 1e kindje - bevallen op 13-08-07 -zh bevalling - jongen - naam : Bas* Sam28 - 1e kindje - bevallen op..... - zh/thuis?? bevalling - borstvoeding - meisje Frederike80 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - bekend bij frederike80 10-12-07 Kelly - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen Lola - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje Zeema - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - nog onbekend.. it's a surprise-baby! 12-12-07 Malaika- 1e kindje - bevallen op 17 september 2007 - ziekenhuis - borstvoeding - Patrick Me2 - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borst/fles??? - geslacht blijft verrassing Mamainspe - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 13-12-07 Arka - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling borstvoeding - geslacht ??? Ikkie - 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht ??? 14-12-07 Linny0903 - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling (waarschijnlijk) - flesvoeding - Jongen augustus - 1 e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje Dandelion Elise - 1e kindje - bevallen op...-ziekenhuisbevalling - borstvoeding - jongen 15-12-07 Aisca - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding - geslacht ??? Nannaf - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht blijft een verrassing! Missy78 - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevallen - borstvoeding- geslacht ??? amber1978- 3e kindje - bevallen op......- thuis als het kan bevallen-borstvoeding jongen 16-12-07 Misskeita - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje vlindertje - 2e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - meisje 17-12-07 Momhairy - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht?? 18-12-07 Johana79- 1e kindje- bevallen op...-zh bevalling - borstvoeding - meisje Olga - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - jongen happygirl81- 1e kindje - bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - bekend bij happygirl 19-12-07 bipat - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - jongen maartjeh - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing 20-12-07 Sanneke - 1e kindje - bevallen op.... - zh bevalling - borstvoeding - bij Sanneke bekend!!! 21-12-07 Brr - 1e kindje - bevallen op.....- thuis bevalling - borstvoeding - geslacht blijft verrassing 22-12-07 pareltje 2212 - 1e kindje - bevallen op.... -ziekenhuisbevalling - borstvoeding- geslacht blijft verrassing 23-12-07 Salapio - 1e kindje - bevallen op .... - thuis bevalling - borstvoeding - meisje 24-12-07 Djaminah - 1e kindje - bevallen op.....- zh bevalling - borstvoeding (proberen) - meisje Nelly - 1e kindje - bevallen op.... - thuis bevalling - borstvoeding - verrassing loesie221e kindje -bevallen op....- thuis/zh bevalling- borstvoeding - geslacht blijft verrassing Babel- 1e kindje - bevallen op.....- thuisbevalling - borstvoeding - meisje 25-12-07- Dianne - 1e kindje - bevallen op..... - thuisbevalling - flesvoeding - geslacht blijft verrassing 26-12-07 Dreams - 1e kindje - bevallen op...... - zh bevalling - borstvoeding (indien mogelijk) - jongen 27-12-07 Lisette -1e kindje- bevallen op...- zh bevalling-borstvoeding - jongen 28-12-07 French - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - flesvoeding - meisje Miep en Miep - 1e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - flesvoeding - jongen lizzie84 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borstvoeding - geslacht blijft een verrassing. Mamabeer - 2e kindje - bevallen op....- thuis bevalling - borstvoeding - verrassing 30-12-07 bloem1972 - 1e kindje - bevallen op...- thuisbevalling - borst/flesvoeding - geslacht ??? Lindy - 1e kindje- bevallen op...- ziekenhuisbevalling-Borst en flesvoeding- meisje Moon85- 1e kindje (3de zwangerschap)- bevallen op 13 oktober - ziekenhuisbevalling ivm diabetes - borstvoeding - meisje - naam : Britt Dorien Noelle 31-12-07 kreeftje1984 - 1e (2) kindje(s) - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - 2 meisjes waterlelie - 1e kindje - bevallen op....- zh bevalling - borstvoeding - verrassing inge1975 - 2e kindje bevallen op ...... -thuisbevalling? - borstvoeding proberen - meisje Meisjes: 23 Jongens: 17 Verrassing: 17 Wil je de lijst updaten dan de persoon die als laatste heeft geupdate "Quoten" en de [qoute] haakjes weghalen. NIET Kopiëren! Dan gaat alle vet gedrukte verloren BUDDY.......Lijst : 1 Essebes ( Dandelion Elise) 2 Gerda (Johanna79) (2e buddy Frederike80) 3 Miep en Miep (Sanneke) 4 Linny0903 (Ayse) 5 Happygirl (kreeftje) 6 Kreeftje (mamabeer) (2e buddy happygirl) 7 Sanneke (Miep en Miep) 8 Dandelion Elise ( Essebes) 9 Dreams ( Lindy ) 10 Ayse (bibat) (2 Linny0903) 11. Johana79 (buddy Tigger) 12.Inge (iloon) 13 iloon (inge) 14 mamabeer (kreeftje) 15 Caruli (Djaminah) 16 Djaminah (Caruli) 17 Frederike (Gerda79) 18 Bipat (Ayse) 19 Waterlelie (Olga) 20 Olga (Waterlelie) 21 amber1978 (loesie22) 22 maartje_h (sam28) 23 loesie22 (amber1978) 24 sam28 (maartjeh) 25 Claartje79 ( French ) 26 French ( Claartje79 ) 27 Jufffie ? 28 Kelly ? 29 Bowie ( Nannaf ) 30 Nannaf ( Bowie ) 31 Lentefee ( Loopy ) even jezelf erbij zetten als je wilt dat 1 van de andere mama's je nummer krijgt en andersom zodat straks we niet zolang in spanning hoeven te zitten AGENDA: 8 november: Essebes VK 10u 8 november: amber 1978 intake kraamzorg 11.15 8 november; Lisette intake kraamzorg 11.30 9 november: Miep en Miep verlof! 9 november: Happygirl intake kraamzorg 11.00 12 november: Olga Intake Kraamzorg + VK 18.00 13 november: Lisette uitslag biopten baarmoederhals 17.00. 13 november: Miep en Miep vk 9.30 13 november: Iloon controle gyn 9.45 en afspraak anesthesie om 10.45 14 november: Maartjeh 9.40 vk plus urine inlev! 14 november: Nollie jarig! 14 november: Sanneke vk 15.50 u 14 november: amber1978 vk 16.30 14 november: nannaf vk 13.40 15 november: Claartje intake zh ivm kiezersnede 28-11 13.00u 15 november: Sannekes laatste werkdag! 16 november: Lindy gyn poli 12.30 19 november: inge1975 vk 9.10 19 november: Salapio VK 13.20 20 november: lindy kraamzorg intake 13.00 21 november: amber1978 VK 16.00 22 november: Kreeftje Ziektewet wordt nu zwangerschapsverlof 22 november: Lisette vk 9.00 23 november: Amber jarig 29 jaar ! 23 november: Jufffie gesprek met neonatoloog/kinderarts 14.00 24 november: Johana79 jarig! 26 november: Miep en Miep vk 20.10 28 november: Claartje jarig! 28 jaar! 28 november: Claartje waarschijnlijke datum voor keizersnede 3 december: Inge1975 laatste werkdag even jezelf erbij zetten als je naar de vk/gyn moet of bijvoorbeeld jarig bent of een echo hebt. Zo hebben we in 1 oogopslag de bijzonderheden van die dag
claartje ik kan me je gevoel heel goed voorstellen! Het is niet niets, wel apart om van te voren te weten op welke dag en tijdstip precies je kleintje geboren word! arka hier geen darmen in de knoop pareltje veel plezier bij de kapper en succes met de intake en wat fijn dat je griepje bijna over is
Dankje meiden! Bij babyview heb ik inderdaad rond de 20 weken een pretecho gehad. Toen hadden we gwn 2D en dan dvd opnamen. Het is misschien inderdaad zonde van het geld, want de vk had al gezegt dat de kleine bezig is met het indalen. Het gaat me vooral ook om het geslacht, bij de 20w pretecho zeiden ze dat het een meisje is en dat zij er nooit naast zit. En bij de 20w echo "dachten" ze ook dat het een meisje is. Maar ik begin steeds meer te twijfelen, straks is het in ene een jochie! (niet erg ofzo) maar we hebben geen naam of iets. haha daar ben ik dus bang voor.