Misskeita, mijn man wilde eerst ook niet, maar de kraamzorg had gezegd dat ik het plekje moest met de meeste ruimte en wat die zegt is heilig... Haha. Toen vond ie het ineens prma. Essebes, dan ben je zeker zo aanvullend mogelijk verzekerd als kan? Ik heb bij groene land een polis met 2 sterren aanvullend. Daar zit 50 % van de ziekenhuisbevalling bij (en daar ging ook al 175 euro vanaf, dus uiteindelijk betaal ik 138 voor bevallen ih zhuis ipv 450. Voor de aanvullende van 4 sterren, waarbij ik wel kraamzorg volledig vergoed krijg, moet ik zoveel extra betalen dat ik het het zo wel goed vind. Enne, lekker dat het opschiet op zolder! Linny, balen dat je dochtertje zo moest spugen. Bedklossen is niet per se gratis hoor; bij sommige moet je lid zijn van iets zei de intake van de kraamzorg. (beetje kromme zin, jullie begrijpen?)
Mijn bh's beginnen nu echt te knellen van onderen (onder mn borsten, niet van onderen), vooral die met de beugels tegen mn ribben. Hebben jullie dat ook? ik heb niet zoveel zin om nu nog een dure maat tent te gaan kopen met een iets bredere onderwijdte... weltrusten voor jullie allemaal!
Sanneke..helemaal weer bijgelezen? Het is echt rustig hè.. Ik ben van de groene land 3 sterren verzekerd..zou dat voor mij poliklinisch net zoveel zijn als bij jou dan? enne anders koop je toch van die meegroeibehas van de hema..die zijn maar 10 euro of zoiets.. en dat zit dan toch iets beter de laatste weken..want afknellen is ook niet goed hè.. En dat is wel handig de kinderwagen in de babykamer.. gaat hier niet lukken..moet ik eerst de trap op..
Zohee! wat is het rustig hier zeg. Hier net even de tas ingepakt voor als ik naar het ziekenhuis moet, ik wil thuis bevallen maarja je weet het niet! @ Sanneke; Heb je geen zwangerschaps bh? (omdat je het over beugels hebben die knellen) ik heb al maanden een zwangerschaps bh en (toen) wat groter gekocht. Gewoon bij de hunkemoller, geloof iets van 25 euro ofzo. wel veel geld voor een bh vind ik! maar had het echt nodig. Een beugel bh schijnt niet goed te zijn "zeggen ze".
Alieke....altijd handig dat je de tas al klaar hebt staan! Hier nog niet mee begonnen..moet eerst maar eens een nette pon kopen? Ik ga ook afsluiten...weltrusten..tot morgen! sweet dreams..
Miep; ik heb echt geen speciale pyama ofzo hoor haha, ik heb pyama broeken en verder gewoon hempjes en een lekker vestje. Het boeid me dan toch niet op dat moment denk ik Slaap lekker!
Heb lekker bij de zeeman een goedkope pyama gekocht. Dus dan lig ik er netjes bij. Tas is al bijna ingepakt. Een beetje vroeg, maar je weet maar nooit. Trusten!
Ik heb een grOOte cupmaat, en die koop je echt niet bij de hema Ik heb me tot 2 weken geleden prima gevoeld in maat 75 maar nu dus af en toe een beetje een knelgevoel. Cupmaat is nog steeds Gigantisch. Ik heb al vanaf 3 maanden ofzo een voedingsbeha aan (met beugels) omdat ik niet van dat geklef tegen elkaar aan houd en een beugel spreidt de boel een beetje dus dat vind ik wel plezierig! Ik heb ook wel een meegroeibh, maar die heb ik amper aan omdat die niet lekker genoeg zit en ook die heeft onderwijdte 75. Of een beugel nou wel of niet goed is, wisselen de berichten. 't Schijnt niet echt fijn te zijn als je stuwing hebt. Dan is de kans op borstontsteking ook groter. Miep, 3 sterren bij groene land is idd net zoveel als 2 sterren voor een poliklinische bevalling. 451 - 175 (wegens de beterafpolis) = 276 en daarvan krijg je nog es 50% vergoed. Dus blijft er 138 over. heb net babyboom zitten kijken, idd een tranentrekker. En ik verbaasde me er ook over hoe ver wij allemaal al zijn. er zit al een 'enorm' kind in mn buik in vergelijking met die hummels van 4 mm of 4 cm! Echt een wonder dat het zo groeit! Ik werd er weer even stil van. En het maakt het verlangen naar de ontmoeting alleen maar groter! (lekker sentimenteel, maar zo is t wel) Ik ga nu slapen, morgen eerst oppassen in de creche van de kerk en 's middags de doopdienst van eht kindje van mn collega. weltrusten! xxx Sanneke
Mogge allemaal Hier komt de klaagmachine weer... Ik heb vannacht weer niet geslapen.. Ik word er onderhand helemaal gek van. Al die gedachten die door mijn hoofd spoken, die nare dromen.. Het mag nu wel eens ophouden. Daar komt ook nog bij dat ik al 2 dagen van die zeurende pijn in mijn buik heb en mijn bekken niet om uit te houden zijn. Blaasontsteking en schimmel zijn geen optie... Daar ben ik pas nog op gecontroleerd.... *knopje weer uit* Gisteren wel een gezellige dag gehad waar ik nagenoeg niets gedaan heb. Eerst kwamen mijn ouders 'zomaar' even op bezoek en dan heb ik altijd even steun aan mijn moesje.... Zij heeft in januari 2 weken vrij genomen om bij mij en de kleine te zijn. Heel lief. 's Middags nog een laatste poging gedaan om laarzen te kopen. Mijn benen zijn heel erg opgezwollen door het vocht dus eigenlijk een hulpeloze zaak. Maarrrrrrrr bij Scapino geslaagd... Een laars met extra kuitbreedte... Ikke heel blij.... Verder nog sloffen gekocht voor evt. het ziekenhuis (bevalling) Meteen doorgereden naar een oud-collega van mijn man. Tevens ook een vriend. Hij en zijn vrouw hebben twee dochters van 4 en net aan 2... Ook hebben ze een nieuw huis en daar waren we benieuwd naar. Omdat mijn man had geholpen met verhuizen kregen we een Prenatalbon. Erg leuk en welkom! We waren pas rond half 7 weer thuis dus heel makkelijk gegeten. En nu zit ik alweer een uur wakker in mijn badjas en pyjama.... Toch voel ik me heel moe en lijkt het of ik zo in slaap kan vallen... Helaas gebeurt dat niet... Sanneke: Wij krijgen per ouder 10 minuten... De eerste avond is van 19.00 uur tot 22.00 uur... De tweede avond is iets minder lang en die is volgende week. Het zullen mijn laatste loodjes zijn. (Gelukkig) De vervangster zit erbij (dat moest van mij) dan kan ze de ouders leren kennen en mijn visie die ik de afgelopen 3 maanden heb opgebouwd....
Hey Meides, Zo even piechen hier. Ik heb zowaar lekker geslapen Ging er laat in (voor mijn doen) lag er pas half 1 in, hihi, wat je laat noemt he?! Gistermiddag/avond van de ene naar de ander barkruk "gehopt"(met een kopje thee of Jus hoor ) effe een beetje bij zitten kletsen met vriendjes & Vriendinnetjes, was leuk! Maar zelf dit vind ik nu best vermoeiend voor m'n lijf Daarna hebben we Idols gekeken en daarna een gehuurde film: Hostel 2 van Quentin Tarantino , blergh hij was best n beetje ranzig, veel rollende koppen. Had wel verwacht dat ik er vannacht een "mooi" droompje over zou dromen, maar gelukkig niet gebeurd. Ik ga even terug lezen... XXx Es
@ sanekke, ik zag bij de Zeeman, goedkope bh's hangen met en zonder beugel en ook grotere maten, misschien is het wat voor jou? Mijn bh's snijden ook echt hoor, raar je omvang verandert dus ook, normaal hier ook 75 maar dat zit na een dag echt verschrikkelijk, ik tref dan ook vaak genoeg n BH in m'n handtas aan Dan gooi ik gewoon uit hoor! (wel ff ergens in het toilet ofzo hoor ) O, ik ben niet zo heel bijzonder verzekerd hoor, stond er ook van te kijken dat kraamzorg volledig vergoed wordt. Zit bij DWS, AV TOP verzekering. Enne ik weet niet of ik de intake eigenlijk wel vergoed krijg, zag hier niets over staan. Waterlelie, Knuf voor jou lieverd, weer een rot nacht gehad, echt vervelend! Kunnen het geen indalingspijnen zijn die je voelt? Lief van je mama dat ze vrij heeft genomen. Mijn moedertje heeft ook aangeboden om de eerste week lekker te koken voor ons. Straks moet je nog maar even in je bedje gaan liggen, wie weet lukt het wel, ik duim voor je! Miep & Miep, mmmm....ik wist dat dus wel van die draaipoging, lijkt mij echt ook super eng, was ook reuze blij dat m'n kleine meid goed ligt. Mijn grootste angst is dat het navelstrengetje om het nekje komt te zitten. Sorry, hier heb je nix aan, zit je nog banger te maken zo...Kleine troostende woorden dan: een vriendin van mij heeft ook een draaipoging gehad en ze vond het echt REUZE meevallen. Maar als je het niet wilt zou ik gewoon m'n poot stijf houden hoor. Ik las hier ook iets over meer kans op incontinentie als ze een draaipoging doen Maaaaaaaaaar...misschien draait dat knulletje nog wel op tijd Xx Es
goedemorgen! ***weer aan meldplicht voldaan*** gisteren bij de kleine van mijn vriendin geweest.....ooooh wat is dat leuk! Nu kunnen we helemaal niet meer wachten! echt een schatje! vandaag een rustig dagje, lekker thuis een beetje rommelen en wassen. mijn ouders komen misschien nog even langs dus dat is ook wel gezellig. lees van alles over draaipogingen...brrrr moet er niet aan denken....hoop dat onze kleine nog gewoon lekker met koppie naar beneden ligt... gisteren echt last aan de binnenkant van mijn liezen, naast schaamlippen zeg maar...en dan omhog langs schaambot... indalingspijn? heb gisteren met mannetje nog een leuk stelletje gekocht voor de kleine, een overhemd met een spencertje! zo schattig! hebben we gekocht bij name-it! zo'n leuke winkel! en ze hebben dat soort dingen ook in hele kleine maatjes! meiden fijne zondag!
goedemorgen Vandaag niet echt lekker geslapen last van me darmen pfff. Vandaag heb ik fotoschoot van me buik heb er erg zin in ik ben benieuwd. bipat weer wat leuks gehaald oor de kleintje leuk hoor. Wij kunnen ok al niet lang wachten tot de kleintje komt. Essebes leuke avond gehad met vrienden.
goedenmorgen Wij kregen gisteravond eters, hartstikke gezellig maar uiteindelijk was hethalf 12 ofzo toen ze weggingen. Ik ben helemaal stuk vandaag...gelukkig hebben we ook geen plannen dus dat is wel lekker. Ik heb trouwens ook dat mijn bh's beginnen te knellen aan de onderkant....doe ze ook regelmatig uit overdag Heb ook maatje groot en ook niet zoveel zin om er nu nog 1 bij te kopen... Waterlelie...wat balen dat je zo waardeloos slaapt *knuff* tja en wat een draaipoging betreft...ik geloof niet dat ik het zou doen...op dit moment lijkt het erop dat ons meisje goed ligt maar je weet het nooit. denk dat ik dan voor een ks ga....(niet dat dat me zo'n pretje lijkt hoor....maar ik ben echt bang voor de risico's).
Goedemorgen, Ayse gefeliciteerd met je 36 weken! Leuk hoor een fotoshoot. Hoop dat de foto's mooi worden. Wel in je album zetten hoor. Hier ook slecht geslapen. Kon mijn draai maar niet vinden. Bh's echt een drama. Hier ook een grote maat. Bijna nergens te krijgen of ze zijn echt heel duur. Alsof het allemaal nog niet genoeg kost. Bipat...heel herkenbaar die pijntjes. Weet ook niet goed wat het is. Iemand een idee? En wat een draaipoging betreft.. ik geloof dat ik het ook niks zou vinden. Elke keer als ik babies zie wil ik onze kleine uk ook wel vasthouden en knuffelen. We moeten nog even geduld hebben. Tot die tijd maar naar de foto's van de pretecho kijken. Wat is ie toch schattig
Alieke..geen speciale pyama.hoeft ook niet hè...als je er maar netjes bij ligt hè! Sanneke tja als je zon grote cupmaat hebt is het idd wel lastig.. Enne bedankt voor het rekensommetje..valt me alweer mee! Had op veel meer gerekend.. En veel plezier met de doopdienst! Waterlelie..wat vervelend meid dat je zo slecht slaapt..en dan ook nog dromen.. Ik droom ook maar gewoon rare dingen niet eng of zo.. En die pijn..als dat aanhoudt,,.even de vlos bellen hoor! wat lief dat je mams 2 weken vrij heeft genomen!kan ze je lekker helpen hè! Hier werkt me mams niet..dus die zal er ook wel elke dag zijn.. En wat heerlijk dat je geslaagd bent voor laarzen..ik wou ook laarzen..maar kon dus echt niet slagen..baalbaal! En ook nog verwend met een prenatalbon!altijd leuk! Essebes..heerlijk geslapen..fijn! En niet eng gedroomd..valt ook alweer mee hè! enne bedankt hè voor die geruststelling..ook nog incontinent erbij.. Ik hoop ook maar dat ie nog gaat draaien hoor..voelde vanmorgen nog dat ie nog steeds dwars lag.. Bipat..leuk hoor al effe zon klein poepie gezien! Enne klinkt idd wel heel gaaf dat setje kleren! Ayse..veel plezier bij de fotoshoot! gefeliciteerd met je 36 weken! Happygirl het kan nu niet snel genoeg gaan hè
Goedemiddag...is het al hè.. Ben alweer druk geweest... de was draait weer volop..bed is afgehaald.. Vanmiddag gaan we effe met me zus en zwager een pannenkoekje eten.. wel gezellig!
Zo wat is het rustig vandaag! Iedereeen is aan het genieten van zijn zondag Ga ik ook doen, heb slecht geslapen dus rustig aan vandaag. Straks lekker kaasfonduen met mn moeder. Miep, lekker pannekoekje, eetse! Misschien kijk ik vanavond nog even of er meer volk is. xxx
Hier net Love Actually gekeken. Een echte aanrader! Al een oudere film, maar ik kijk hem minstens 1 keer per jaar. megagoede cast, allemaal britse acteurs en actrices.... Ik voelde me echt een beetje *bleh* en de film heeft wat goed gemaakt... Moet nu echt met de voorbereiding van de oudergesprekken aan de gang...