was net ffaan het terug lezen in het andere topic... Maar ik ben ondertussen ook aan jullie gaan hechten......Hety is zo fijn de steun en de herkenning die jehier vind in het topic!Geweldig! Er is altijd wel iemand die je ff een hart onder de riem steekt of een tip voor je heeft...... Gaan wenog een keer meeten met de kleintjes erbij? Loopy meid , jij blijft voor altijd ook een decembermama, ik ga heel hard voor je duimen meid!
Meiden, ik ben echt ontzettend aan het rommelen met de BV. Ga denk ik morgen het CB bellen, want ik weet het even niet meer zo goed. Hannah blijft maar happen. Als ik haar aanleg, drinkt ze gerust 5 kwartier! Nu hebben ze mij gezegd dat je nooit teveel BV kan geven, maar ik maak me toch wel wat zorgen. Ze blijft maar vragen! En ik weet zeker dat wel melk heb. Mijn borsten zijn vlak voor de voeding heel erg gespannen, en na de voeding voelen ze echt 'leeg'. Die lange voedingen kosten mij echter zoveel energie dat ik zo'n beetjeop instorten sta op het moment. Net de kleine na een uur van de borst gehaald. En nu ligt ze ontzettend te huilen. Denk dat ze toch nog niet genoeg heeft gehad. Oooooo, zo zielig....
Ik lees dat veel mama's weer met de pil gaan beginnen. De VK raadde mij Cerazette aan. Zijn er ook nog mama's met hechtingen? Want ik ben namelijk geknipt en gehecht met oplosbare hechtingen, maar die zijn er na 3,5 week nog niet uit. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren?
Ik heb nog 1 inwendige hechting, die lost vanzelf op. Mn 3 uitwendige hechtingen begonnen vreselijk te trekken na een dag of 3. Toen de VK kwam, heeft ze ze eruit gehaald omdat mn onderkantje al genezen was! Van die inwendige heb ik niet echt last. Toen ze eruit gehaald waren had ik ongeveer 2 dagen dat ik bijna geen gevoel had in mn * en bij het plassen, gelukkig is dat wel gauw weer over gegaan. Gerda, ik maakte Niels eerst elke 3 uur wakker, maar merk nu dat ie precies na 3 uur uit zichzelf komt, dus ik zet 's nachts geen wekker meer. Ik zou idd oppassen met meer dan 6 uur ertussen, maar over 4 uur zou ik me geen zorgen maken. Ik wil niet meer aan de pil. We gaan denk ik gewoon condooms gebruiken (al heb ik daar wel een hekel aan) maar voorlopig 'durf' ik denk ik nog niets daar naar binnen te hebben. BRRRRRRRR =; misskeita, balen van je bv. Ik zou idd even bellen naar het CB. Misschien heb je een hongerbaby. Mn kraamverzorgster had dat ook en die ging er zelf bijna aan onderdoor. Toen is de kleine overgegaan op voeding voor hongerige baby's. ondertussen typ ik verder met 1 hand, niels ligt inmiddels op mn andere arm. Vrijdag krijg ik een draagdoek. ben benieuwd. Vandaag gaat de bv weer lekker, vannacht was een 'ramp'. Hij is wakker geweest van 1 tot half 5 en ik dus ook... gaap. Gelukkig deed ie het vandaag super, dat maakt het wel weer goed. morgen heb ik vast geen tijd om online te komen, we krijgen 's middags vet veel bezoek, gelukkig allemaal tegelijk, dat vind ik minder erg dan 1 voor 1. ik kap weer. dikke kus
@ misskeita; Daar had ik ook last van, loïs was zó onrustig en bleef ook maar erom vragen. Ik heb de knoop doorgehakt en gekozen voor Fv, het is voor haar ook veel rustiger.
misskeita, het zou kunnen zijn dat je genoeg melk hebt maar niet genoeg voedingsstoffen? ik had dat namelijk ook mijn bv ging helemaal goed al vanaf het begin maar na 4w weken ongeveer werd ze ineens ontevreden en bleef ze maar komen, ik dacht eerst nog regeldagje, dus he ik der 2 dagen alleen maar aan de borst gehad.. hoeveel melk ik ook gaf het bleek niet genoeg te zijn om haar te verzadigen ik geef nu nog 1 keer bv per dag, meer voor het gevoel dan voor de voeding zelf, ik kan het ng niet helemaal loslaten.. net met me hummeltje i bad geweest flesje gegeven ligt nu heerlijk in der wiegje.. tip: was net bij hema heb zo n babypolsbandje gehaald met een geluidje erin en een beertje, ze vind het helemaal geweldig..
Hallo allemaal Hier mijn eerste berichtje als mama..... Eerst even voor Loopy en Caruli een dikke knuffel. Ik vind natuurlijk ook dat jullie van harte welkom zijn en Loopy; ik hoop echt dat het een dezer maanden raak voor je mag zijn. Verder ben ik zoooo emotioneel... Ik kan het allemaal nog niet bevatten. Als ik Noah zijn kamertje inloop en ik zie dat proppie liggen, durf ik niet te geloven dat hij uit mij is gekomen en van ons is. Pfffff... Ook ben ik nog erg onzeker over of ik alles wel goed doe. Noah heeft om 18.00 bij mij gedronken en heeft zich nog steeds niet gemeld. Ik merk dat ik dan heel onrustig word... De kv zei dat ik op mijn intuitie moet af gaan en dat het dan wel goed gaat. Het is zo'n dijk van een mens. Ik ben blij dat ik nog een paar dagen kraamtijd heb mogen hebben. Gelukkig neemt mijn moeder het ook nog een weekje over zodat ik niet meteen in een gat val. Noah is een tevreden mannetje overdag. 's Nachts nog erg veel last van darmkrampjes. Zo zielig als hij dan moet huilen. Iemand nog tips om de krampjes wat op te vangen? Verder gaat de bv nu echt op gang komen. Stuwing heb ik al gehad en mijn borsten zijn heel gespannen als de volgende voeding (zoals nu) er aan gaat komen. Ik heb wel last van tepelkloven en als Noah hapt dan moet ik echt even tot 10 tellen van de pijn. Toch hapt hij goed en volgens de kv is het heel normaal dat tepels zo reageren. Hiervoor heeft er nooit een baby zeer krachtig aan gezogen en daar moeten ze aan wennen. Hebben jullie ook (gehad) dat jullie vriend of man ook zo van het pad af is. Mijn man wel. Hij is zo lief en zo een steun voor me dat ik het gewoon niet kan omschrijven hoeveel ik van hem hou. Toch kan ik niet peilen wat hij allemaal voelt. Het moet ook heel emotioneel voor hem zijn... Ik vind het ook helemaal niet leuk dat hij morgen weer gaat werken... Hij ook niet... Oh oeps.... Zie dat ik al een heel verhaal aan het typen ben... Sorry... Moest het denk even kwijt... Nog even om het af te sluiten... Ik vind het heel fijn om nog met jullie verder te mogen kletsen! Het elkaar ondersteunen zonder elkaar live te zien vind ik echt wonderbaarlijk. Knuffel voor iedereen!
hallo waterlelie, GEFELICITEERD, schattig he zo hummeltje? die onzekerheid is volkomen normaal, bij ieder geluidje spring je overeind en bij alles wat je doet denk je, doe ik dat wel goed? maar geloof me over twee weken ben je zo gewend slaap je door geluidjes heen en denk je wat is me kind groot.. die bv is normaal, tenminste dat je pijnlijke tepels hebt is normaal, kloven zijn wel minder fijn.. je hebt tepelhoedjes misschien iets voor jou? geniet lekker van je ventje.. en wat betreft het doorslapen.. maak je niet te druk hij meld zich echt wel als die honger heeft.. ik zou gewoon puur af gaan op wat je kind je laat zien en zo een soort dagschema inbouwen zodat je onzekerheid ook wat minder is.. mijne is nu 6 weken en ik mis echt de eerste week dat ze naast me lag zo klein.. het word al een echte dame dus geniet er maar lekker van!
hechtingen.... ja helaas ik heb ze ook! er zijn er al een aantal opgelost gelukkig! dat scheelde een hoop! ik denk dat er nog een binnenwaarts zit die wat irriteerd, maar ik merk dat het met de dag beter gaat voelen. Ik heb alleen zo'n last van de verbandjes..... kon ik al niet tegen met de menstruaties en gebruikte toen tampons.....helaas moet ik het er nu mee doen vloeien is nu wel heeeel erg veel minder dus doe als ik thuis ben niets geen verbandjes gebruiken! voelt een stuk beter! miss keita; inderdaad misschien een honger-baby! dit is toch nioet te doen zo! straks ben je helemaal uitgeput! Cb kan je misschien wel tips geven hoe verder te gaan, FV klinkt ok denk ik! meeting; ja dat lijkt me echt leuk hoor over een poosje als het bij iedereen wat gewend is! ga ff bij de kleine kijken..... is weer aan het huilen....en het ging zo goed vanavond.....
amber..ik heb hem verkleint via deze site..bij zoeken, fotoalbum enzo staat ook een optie om foto's kleiner te maken, zo heb ik dat gedaan! loopy..tuurlijk ben je welkom meid! Je blijft toch een van ons! alieke....jaa dat doen wij hier ook, kook het water ook nooit af! blijkt dat wij hier in Maastricht zacht water hebben vandaar! lisette....toen het CB voor het eerst hier kwam, toen vroeg ze allemaal vragen over Yaeda en ook de familiegeschiedenis enzo werd besproken. Het groeiboekje werd uitgelegd. Ze maken een dossier aan over jouw kindje,dat word bij 4-jarige leeftijd door gestuurd naar de jeugd gezondheidsdienst, die het dan weer overnemen tot aan de leeftijd van 8-9 jaar! meeting..lijkt me erg leuk, alleen ben ik bang dat het te ver is! anticonceptie..ik ga zodra mijn ongi komt beginnen met de prikpil, mannetje gaat zich laten steriliseren! waterlelie...geniet lekker van je kleintje meid het gaat allemal zo snel. Nog ff en Yaeda is alweer 2 mnd oud!
Vandaag langs me werk geweest (kdv) ik ben ook meteen langs loïs dr "toekomstige" groep gegaan en afspraak gemaakt voor gesprekje & te laten wennen een uurtje (alsof ze het zou merken ) Ik vind het wel leuk om haar daar straks te brengen omdat het erge leuke collega's zijn die op de groep staan en ik ben ook gewoon in de buurt. Loïs heeft iets nieuws; wakker blijven. Ze is vanmiddag bijna de hele tijd wakker geweest en wil na half 7 al niet meer slapen. straks haar fles, hopen dat ze dan wél slaapt. anticonceptie; eerst toch maar gewoon aan de pil en dan kijk ik verder of ik iets anders zou willen.
Monica, bedankt voor je berichtje..... Doet me op dit moment allemaal goed... Noah heeft net een borst leeggedronken en wordt nu verschoond door mijn man... Tranen met tuiten, maar wel lekker wakker voor de volgende borst... Ah... ik een tevreden man aan mijn borst en mijn man een huilende... Eigenlijk niet zo eerlijk he? Ik meld me ook weer af. Kijken hoe Noah deze nacht slaapt...
Ik zag dat iedereen bevallen is! Gefeliciteerd dames! Nu lekker hier in het mamatopic gezellig blijven kletsen Veel plezier... Ik wilde alleen nog even doorgeven dat Ryan (kleine mamabeer) morgen al overgeplaatst word naar Maastricht en morgen of overmorgen al geopereerd word. De verdikking is nu zo erg dat het geen kwestie meer is van afwachten maar dat er gelijk ingegrepen moet worden... Er is maar 1 echt risico en dat is dat Ryan niet volledig uit de narcose kan komen omdat hij nog zo klein is... Het worden dus spannende dagen
minimuisje...wens haar en haar man heel veel sterkte. We gaan voor ze duimen. Hopelijk komt die kleine goed uit de narcose.
Hier al 2.5 uur in de weer met die kleine. Steeds huilen als ie in bed ligt en zodra je hem oppakt is het weer goed. En dan ook nog manlief die zegt dat ik niet gefrustreerd moet overkomen op die kleine terwijl hij lekker ligt te pitten. Kan wel janken.
minimuisje....wens mamabeer en gezin heel veel sterkte en we gaan duimen dat alles snel goed komt met Ryan!
Ah wat heeeeeeeeeeeerlijk! Jayda sliep om 23uur, werk wakker om 3 uur en toen om 6 uur en nu ben ik klaarw akker want ze wil niet slapen!