MIEP! Wil je dat nooit meer opschrijven ... voel me nu echt een slechte huisvrouw ... ... *kijkt naar het aanrecht ... er liggen nog broodkruimels ... de kaasschaaf is nog niet in de afwasmachine gedaan ... links op de vloer ligt een muisje (etenswaar, niet het beest, zo erg is het nog niet) ... Beeld zich in dat Miep&Miep op bezoek komt ... * ES, ja dat half jaar ... hier bij het antroposofische CB en daar zijn ze daar niet zo extreem met BV. Ze raden het aan om uitsluitend BV te geven voor een half jaar als er allergiëen ed voorkomen in fam. Maar als dat niet zo is zeggen ze dat het goed is om met 4 maanden al te beginnen met hapjes. Omdat dit goed past bij de ontwikkelfase waarin kindjes zich dan (over het algemeen) bevinden ... Dus als Mirre er klaar voor is, gaan we dat gewoon doen en dan zien we het wel. En wat betreft kolven, je hebt gewoon recht op 1/4 werktijd kolven ... daar moet je baas dan rekening mee houden hoor!
OLGA, vervelend dat het niet lukt ... hier zijn we nu met een streng regime bezig en dat gaat eigenlijk best ... laat Mirre nu echt langer doorhuilen dan ik eigenlijk zou willen (dat is om heel eerlijk te zijn minder dan een seconde ) ... en als ik dan denk, nu ga ik er naartoe, dan dwing ik mezelf eerst even iets af te maken of te doen ... zoals dr net - eerst even de kolf onderdelen uit het water halen en op de vaatdoek zetten ... ik was klaar en Mirre klaar met huilen ... Hier ook gewoon open gordijnen ...
Miep het duizelt me allemaal Vergeet je niet te ademen tussendoor? Olga, mijn kraamhulp had gezegt dat je de gordijnen overdag open mag laten zodat je kindje het verschil meekrijgt tussen dag & nacht (nou zullen ze hier vast niet veel van merken met hun eigen luikjes dicht ) maar ik doe het altijd maar... de babyzaak belde mij net, m'n boodschappen net voor onder de wagen is binnen, yipee!
Net mevrouw langs geweest van Fysio. Ze heeft paar oefeningen laten zien hoe ik beste Tugce op haar linker kant kan slapen en kijken. Ze heeft ook baby sleep mee genomen. Hebben we in de wieg gedaan. Tugce slaapt nu heerlijk op haar linker kant. Is wel makkelijk ding baby sleep. Ik kon over kopen bij haar koste 10 euro niet duur.
Tsja dat is het m nou juist, m'n vriend heeft erg last van eczeem gehad & van astma, ik zelf heb astma en huistofmijtallergie, pollen allergie en ga zo maar door....hmzzz...
hey dames, wat het gewicht betreft: ik woog 66 voor ik zwanger werd. Maar dat was net de maand dat ik trouwde, heb nooit zo mager gestaan als toen. OP het einde van de zwangerschap bijna 90 kg (!) nu nog altijd 79 kg. Ik vind het verschrikkelijk! Het gaat er echt niet af! Vanaf morgen ga ik elke donderdagavond zwemmen... Ik ga nu nog wat wandelen met Elisabeth in de draagdoek, hopelijk verbruik ik zo ook wat calorieën!
ik meld me ook weer ff.. heb wel gelezen maar kan nu effe niet reageren. Heb een vriendin op visite (ook zo ongezellig haha). Carnaval zit er weer op. Sam heeft zijn eerste optocht gezien, hij had alleen zijn ogen dicht . Maandag weer es flink doorgezakt. Pfff... veel te veel alcohol gedronken maar dat was ook wel weer es lekker. Gelukkig geen kater gehad. Wil toch nog snel op 2 dingen reageren ... Loopy, sterkte meid. Ik hoop dat het alsnog goedkomt! Kelly, wow dat zou snel zijn. Hou je ons op de hoogte? Ik zie je streep toch ook verduidelijken op de foto's namelijk hihi.
Gewicht... Ik zat vorige week op 2 ons na weer op mijn oude gewicht. Da's zo'n 6,5 week na de bevalling. Alleen deze week heb ik veel vreetbuien gehad en dus zal ik toch even moeten opletten, wil ik toch op mijn oude gewicht uitkomen. In totaal ben ik 16 kilo aangekomen in mijn zwangerschap, waarvan ik de eerste 10 na mijn kraamweek al kwijt was. Ik doe er verder geen moeite voor, maar ik let gewoon op dat ik gezond eet.
Meiden, Senna slaapt eigenlijk altijd goed in de nacht. Wordt alleen wakker als hij moet eten. Ik deed in het begin de gordijnen niet dicht, maar merkte dat hij beter sliep als ik ze wel dicht deed. (of ik wilde het gewoon merken...) Ik heb lichte gordijnen, dus het blijft nog steeds vrij licht in de slaapkamer. Nu net voor het eerst in zijn grote ledikant gelegt op zijn eigen kamer waar het dus wel wat donkerder is. Eerst nog twee keer wakker, maar nu slaapt hij al 40 minuten! Alleen moet ik over 20 minuten echt weg....ben bijna in staat om die afspraak af te bellen, maar dat vind ik ook zo wat. Zul je zien dat ik dat doe en Senna vlak erna toch wakker wordt , want het is ook weer etenstijd. Dus over een kwartiertje toch maar eruit halen.
Wow, Miep is weer aan het turbo huishouden gegaan! Voorlopig weer lekker schoon! Ayse, fijn dat Tucge nu eindelijk op haar linkerzij ligt! Hopelijk heb je wat aan die oefeningen en kan ze het straks ook zonder die baby sleep. Salapio, ik laat Senna op zo'n dag soms ook echt 15 of 20 minuten huilen, maar vaak wordt het alleen maar erger en wordt hij echt een soort hysterisch en dat kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen. Ach, vorige week ging het donderdag ook weer veel beter en vrijdag, zaterdag, zondag en maandag zat hij weer heerlijk in zijn vel. Britteke, leuk vermaakt met carnaval en weer even flink aan de alcohol geweest. Wel wennen zeker!
Yipeee, Liv heeft aan d'r mama gedacht, ik heb de muren op zolder( en m'n haar en m'n vloer ) nml in de latex gezet, had verwacht dat ze vast wel ging huilen of m'n aandacht nodig zou hebben als ik helemaal onder de verf zat, maar nee! Nelly, wat heerlijk om weer op je oude gewicht te zitten! Ik let heel goed op m'n voeding, ben altijd al n gezondheidsfreak geweest, maar bij mij gaat het niet vanzelf hoor, moet echt weer gaan sporten! Meides vraagje, is jullie navel al teruggepopt? Bij mij nog steeds niet.... Heb ik dr. Schumacher nodig of is er nog hoop?
Britteke, lekker aan de zuup geweest meis? Ik heb ook zin om mezelf s ordinair vol te gooien Ik heb hier n hele mooie fles piper champagne staan die gaat eraan zodra ik met BV stop. Ik heb m'n sluimerkastje nog steeds niet gekregen... Baby alert.....
@miep: ja je kan die doeken kopen in belgië maar ik heb het nu met 3 handdoeken gedaan...staat zo gezellig! maar wat ik nog wilde vragen...deden de honden grommen ofzo naar mika of...ik kan het verhaal niet terug vinden...het zijn er ook maar 130
tegels zitten erop! echt mooi! nu de afwerking nog! Evan ligt lekker in mijn armen....heeft echt knuffeldag vandaag! vind mama niet erg! lekker kroelen.... verder boodschapje gedaan en huis geruimd!
Jesse heeft volgens mij vandaag zijn regeldag pffffffff wat heeft ie veel gehuild en gegeten vandaag. Hopelijk morgen wat beter. hij ligt nu eindelijk te slapen. even rust.
Hier moeten er nog 7kg af. Mijn oude broeken gaat geloof ik nog lang duren. Hopelijk deze zomer toch wel.
hier moeten er ook nog heel wat kilo's af...ik ben een maand of 5 voor ik zwanger werdt gestopt met roken en was al een kilo of 8 te zwaar....plus de aangekomen kilos...na mijn bevalling was ik al 11 kilo kwijt...nog een kilo of 12 te gaan denk ik --incluis de 8 kilo die er al aan zat --
hier ook nog iemand die wat kilo's kwijt wil als ik weer ga werken dan pak ik sonja bakker weer op. dat was me voor de zwangerschap goed bevallen! ben er ruim 17 kilo mee kwijt geraakt toen! moet nu ook wel weer een kilootje of 10 kwijt....
Salapio een muis op de grond .oh zon muisje.. Ayse..ik hoop dat t helpt hoor die babysleep! Britteke..een boel lol gehad..en gelukkig geen kater! Essebes mijn navel was helemaal niet geplopt Balen zeg dat je het tvtje nog niet hebt gekregen! French..fijn dat t gelukt is met de handdoeken! Waarvoor wou je eigenlijk dat ervoor hebben? De honden gromden niet, maar deden wel wantrouwend een beetje eng.. Het werkte gewoon samen niet..ik had t nooit verwacht..