Hallo Allemaal, Ook ik meld me hier! Heb al een tijd niks meer laten horen maar heb jullie wel op de voet gevolgd. Alle nieuwe mama's nog van harte gefeliciteerd! Miep, ik denk dat ik de leuke kleding wel ga bewaren voor een evt volgende. De kleertjes die ik niet leuk vind of die echt versleten zijn gooi ik weg. Sam begint nu uit maat 50 te groeien... Echt jammer want het is zo schattig haha. Verder gaat het hier zijn gangetje. Sam slaapt slecht snachts. Als ik geluk heb slaapt hij voor 4 uur. Vannacht was het 5 uur! Hij heeft ontzettend veel last van krampjes. Heb al van alles geprobeerd maar niks helpt. Hij heeft nu ook al bijna 2 dagen geen poepluier gehad. Ik geloof niet dat dat echt kwaad kan toch? Het wordt hier nu trouwens wel druk met kraamvisite. Iedereen heeft gewacht tot na de feestdagen. Sam wordt goed verwend hoor! hihi Ik vind het ook wel gezellig aangezien mijn vriend weer aan het werk is na een maand thuis te zijn geweest!
Britteke..gezellig dat je er weer bent! ja dat gaat snel hè..ze zijn er zo uit... Wat zielig dat Sam krampjes heeft... de wijkverpleegkundige zei toen ze hier was dat ze om de dag een poepluier moeten hebben... Anders bel je eventjes..en vraag je t even.. Leuk dat je volop in de visite zit!
Britteke, Lynn had ook al 2 dagn niet gepoept en ze gaven mij het advies om haar wat lauw water te laten drinken, want daar komen de darmpjes van op gang. Omdat Lynn al 2 dagen niet gepoept had kreeg ze juist meer krampjes. Gisteravond rond 18.00 uur heb ik haar wat lauw water laten drinken en toen ik haar gisteravond om 22.30 uur in bad deed poepte ze het badje vol, maar ze was wel duidlijk opgelucht. Misschien helpt het bij jou ook!
Sam, dank je wel! Ik ga het zo gelijk proberen! Zo zielig om je kindje zoveel pijn te zien lijden. Ik kan me heel goed voorstellen dat het een opluchting voor ze is als het er eindelijk uitkomt. Hoeveel heb je trouwens gegeven? En heb je het gekookt of uit de kraan? hihi
Omdat ik bijvoeding geef heb ik al gekookt water staan dus ik heb gekookt water gebruikt. Is volgens mij ook het beste. Ik had een beetje in een flesje gedaan en ik keek gewoon hoeveel ze wilde. Ze wilde niet zo heel veel, maar alles is mooi meegenomen. Ze vond het niet echt lekker hoor! Geef je trouwens bv of fv?
ik ben op dit moment mijn borstvoeding aan het afbouwen. Hij krijgt het dus allebei op het moment. Ik ga gelijk wat water koken... Thanx voor de tip. Ik laat wel weten of het heeft gewerkt.
Miep; aha, na controle omdat je keizersnee hebt gehad. Mensen vragen me veel wanneer ik nacontrole heb, daarom dacht ik dat het normaal was. maar oke duidelijk. Kleertjes: de kleertjes die ik mooi vind of een bepaalde herinnering aan heb die wil ik graag houden. Misschien voor een eventuele volgende keer (nu even niet aan denken). De kleertjes die af zijn gooi ik gewoon weg. Elise past nog steeds in maatje 50 en over het algemeen verzuipt ze nog in 56, dus we kunnen nog wel even. Krampjes: iedere avond is het raak! Echt heel zielig, want ze krijst het dan gewoon uit. Wij hebben cinababy, maar heb niet het gevoel dat dat nu zo goed helpt. De laatste tijd werkt het nog wel om haar op haar rug te leggen en om dan fietsbewegingen met haar beentjes te gaan maken. Ze wordt dan (tijdelijk) wat rustiger. Wie heeft ervaring met een bakerzak? Elise maakt zichzelf steeds wakker met haar handjes, heel zielig want soms is ze heel moe. We stoppen haar sinds zaterdag in een bakerzak en t/m maandag ging het prima. Sinds gisteren DRAMA! Ze wordt heel driftig omdat haar handjes "verstopt" zitten en heeft de hele nacht gewoeld.....
Lolaatje, wij gebruiken sinds gisteren een bakerzak en tot nu toe wordt Patrick er rustig van en slaapt hij beter, hopelijk blijft dat zo. al slaapt hij niet door 's nachts, we hebben nog geen enkele ononderbroken nacht gehad. Krampjes: ik kan Sab simplex aanraden. Is via internet te bestellen en in apotheken in duitsland te koop. Het haalt de lucht uit de melk en vermindert zodoende de krampjes.
hoi lolaatje, je vraagt wie er ervaring heeft met inbakeren, nou ik als (bijna) december moeder lees ik af en toe met jullie mee. wij gebruiken niet de officiele inbakerzak, maar de swaddle mee. Perfect ding! maar ik merkte dat florian het niet altijd fijn vondt, hij wilde ook zijn handjes af en toe eens bewegen. toen ben ik opnieuw op zoek gegaan en uitgekomen bij de puckababy www.puckababy.nl. ook een ideaal ding. overdag ligt hij hier lekker in te slapen met zijn armpjes toch lekker vrij en 's nachts ligt hij in de swaddle me wat hij tot nu toe nog prima vindt. misschien is de puckababy ook iets voor jou? het helpt niet direct, florian werd er na een paar dagen rustiger in. nu ligt hij er ook weer prinsheerlijk in te slapen. als je nog vragen hebt, stel ze gerust. gr.
zijn er hier ookdames die een flessenverwarmer gebruiken?/zojawelke? En als ik nu mijn borstvoeding afkolf hoeveel moet ze dan ongveer per voeding hebben in het flesje daarvan? kleertjes : ik bewaar ze denk ik wel allemaal , mischien voor een volgende...... miep:babyzwemmen : hetligt aan het bad en aan jou en je baby vanaf wanneer je kan gaan varieert van 6 tot 12 weken ......
hoi Elsa! wij hebben inderdaad de Puckababy. De eerste paar dagen ging het vrij goed, maar sinds gisteren wordt ze helemaal gek als we haar daarin leggen. Echt superdriftig. De hele nacht heeft ze ook daarin liggen te woelen met haar armpjes. Ik denk dat we het maar even vol moeten houden. Ik merk dat ze graag met haar armpjes langs haar hoofd ligt, lukt dat ook nog wel in de Puckababy of hebben we hem dan onder te strak vastgeknoopt? Het lijkt me heerlijk om te zien dat ze daar zo tevreden in liggen te slapen. Ik zie alleen een heel boos meisje met armpjes zwaar gespannen Malaika, bedankt voor de tip! Ik ga het snel bestellen!
Wij hebben de Tefal "baby" flessenverwarmer. Deze gekregen van mijn broer en schoonzus. Maar ik vind hem niet ideaal, want het duurt ontzettend lang voordat het warm is. Maargoed, ik heb geen ervaring met andere verwarmers. Ik ben begonnen met het geven van 30 of 40 cc, omdat je het maar 1x mag opwarmen. Je kunt beter nog wat extra erbij maken, dan dat je de helft moet weggooien, want dat vind ik altijd zo zonde
Lolaatje ja ik weet niet of je nacontrole krijgt als je gewoon bent bevallen Wat zielig dat ze zon last heeft van krampjes.. Maartjeh..wij hebben de avent flessenwarmer..gekocht op mp.. Heb er nu ook eentje gekocht om bij mijn ouders neer te zetten Die vinden we wel fijn flesje erin..water vullen en dan als t koud is duurt t 5 min. En als t net gemaakt is 4 min. Ik zet m aan en ga de luier verschonen..en dan is ie al bijna klaar.. Hoeveel cc? Dat weet ik niet hoe dat gaat bij bv.. Bij flesvoeding is het gemiddeld 150cc per kilo lichaamsgewicht per dag.. Enne babyzwemmen..ik zal hier t zwembad eens bellen.. Wanneer ga jij?
hallo dames hier even gauw tussen door een vraag voor de dames die borstvoeding geven en kolven . mijn man heeft net dus een eletrische kolf gehald de mendela swing. nadat alles was uitgekookt, heb ik net Nick eerst aan mijn borst gehad,die heeft zich lekker vol gedronken en toen ben ik voor de eerste keer gaan kolven . het deed gelukkig geen pijn nu vroeg ik me af hoeveel haalde jullie er uit en nu nog ik heb 140 ml voor dee eerste keer eruit gehaald is dat wel genoeg. en hoeveel moet Nick hebben als hij gekolfde voeding krijgt ik weet 150 x maar wat weet ik niet meer hij is nu 10 en half pond en 58 cm kan iemand mij helpen want dan zou hij de eerste volgende voeding van zijnvader kunnen krijgen ,, vader zoon moment ik hoop snel iets te horen ik heb trouwens ook nog geen flessen verwarmer, die gaat me man nog halen ,maar je kan het toch ook opwarmen in een pan kokend water. bewaren jullie het ook in flesjes want dat was mijn bedoeling wel. ik wil het eerst alleen bewaren in de koelkast, en niet in de diepvries dat komt nog wel en buiten de koelkast hoe lang mag je het dan bewaren iedereen alvast bedankt voor jullie hulp gerda
nog een vraagje stel ik heb nu een flesje van 140 ml. ik gebruik daar 120 ml van moet ik 20 ml weg gooien of mag je dat gewoon bij een ander kolf voeding doen van die dag of moet je het gewoon gebruiken voor een toetje of zo. wel lastig hoor als je zelf niet naar de winkel kan ,, ik heb die vrouw al zovaak gebeld .. dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen gerda
@Kleertjes: ik bewaar voorlopig alles waar Hannah uit is gegroeid. Ze kan nu sommige pakjes maat 56 nog aan, maar gaat al hard richting de 62. Wij zijn de eerste in onze omgeving met een beeb. Ik denk het in de toekomst dus nog wel uit te kunnen lenen. En wij willen zeker ooit meer kinderen! @Babyzwemmen: jaaaaa, wil ik zeker gaan doen. Heb gehoord dat het verstandig is om de eerste inenting af te wachten. Ga het binnenkort eens navragen op het CB. @Speentje: ik zie veel meiden schrijven dat hun baby al een speentje krijgt. Zijn er ook meiden die BV geven en ook al een speentje gebruiken? Ons is dit namelijk sterk afgeraden de eerste 6 weken ivm tepel-speen-verwarring. Maar Hannah heeft nogal een grote zuigbehoefte. Ben dus benieuwd of het misschien toch al zou kunnen... Zo, netmet mijn meis wezen wandelen. Heerlijk, zo trots achter de wandelwagen lopen. En ze wordt er ook erg rustig van. Leuk leuk leuk!
@ miep; kleertjes bewaren we, tenzij ze 2e hands hebben gekregen en verwassen zijn. maar die bewaren voor de 2e misskeita; Opzich kan het gewoon een speentje, als je ze maar vaak genoeg aanlegt aan de borst zodat ze het niet verleren, geldt ook voor als je gaat kolven en de fles geeft. Is mij verteld.. (toen ik nog bv gaf)
miep: ik wou het morgen ff navragen op het CB vanaf wanneer het normaal is om te gaan zwemmen, hetliefst zou ikmet 6 weken al gaan,lijktme zo leuk ha! Misskeita:hier geen speen wel BV , maar de speen gaan wehopelijk buiten de deur houden....
gerda; diekolf heb ik ook net besteld...ben jij er tevreden over? ik twijfel ook over de hoeveelheid die zemoet krijgen.... Ga denk ik maar uit van ongveer tussen de 100 en de 150 cc...... Flesje doen we hier idd ook opwarmen in een pan Let wel op mag niet warmer worden dan 35 graden! ik heb denk ik wel een site die je interresant vind daar staat vanalles op zal hem ff opzoeken