December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Super Olga, kan me voorstellen dat je trots bent! heerlijk dat Senna zo gegroeid is. En veel plezier met kroelen en knuffelen ...

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ... Mirre wordt wakker ... das mooi ... mag ze meteen de maxicosi in ...

Fijne dag allemaal!

3. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.544
    300
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Ik heb weer een nieuwe foto van ons pareltje geplaatst. Ze is nu best wel verkouden, dus we zijn bezig met zoutoplossingspray, maar dat gaat vrij goed. Ik ga zo even slapen, denk ik.

@Badje, Eliora vindt het heerlijk in de tummy tub en voor haar mag het water 35/36 graden zijn, anders vindt ze het water te warm.

@ sprongetjes, ik merk eigenlijk niets aan Eliora als ze een sprongetje maakt, ze is aardig gelijkmatig van humeur, ze begint steeds meer te lachen.

4. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Misskeita, ook gestopt met borstvoeding. Gelukkig vallen depijnlijke borsten mee en pikt Hannah de flesjes goed op. Leuk ook voor papa he!
    Leuk dat je morgen een verassing krijgt!

Ingepinge, hoe is het met Roosmarijn de poeperitus? Is ze inmiddels al wat kwijt?

Miep, hier heb ik die vrouw geloof ik niet over een medisch boek gehoord...Ik vond die boekenseries ook erg leuk, maar toch niet gedaan. Ga wel lekker zelf kopen!

Waterlelie, wat een lekkere nacht hebben jullie gehad!

Maartjeh, Senna krijgt 6 x per dag 120 ml.

Augustus, je hebt een aardig verlanglijstje voor de 9 maanden beurs! Ik hoop dat je goed slaagt.
    Enne...Senna kon ook pas na 10 dagen in bad, maar hj vind het echt heerlijk! Komt misschien ook omdat ik zelf tot het eind van mijn zwangerschap wel ongeveer 4 keer per week even in bad lag. Hij heeft dus al die tijd lekker mee gedreven en het gespetter gehoord. Was ook altijd een lekker contact moment. Nu geniet hij ook echt met volle teugen ervan.

Essebes, toch ook de BV afbouwen. Liv heeft het toch maar lekker 9 weken meegekregen toch! En het is niets als ze zo vaak komt omdat je minder produktie hebt en het zo pijn doet.

Sanneke, dat vind ik nou best sneu voor je vent dat Niels steeds een paar minuten voor 5 zich meldt....Voor jou wel lekker he.
    Ik doe de vroege ochtendvoedingen als mijn vriend werkt en in het weekend doet hij er ook twee. De late avondvoeding wisselen we af. Maar als ik straks ga werken zal het wel iets anders gaan worden denk ik.

Ik zag leuke foto's van Hannah en Annabel! Ik wil Annabel ook nog wel in haar jurtk zien hoor! Blote foto van Senna heb ik ook maar verwijderd.

Happygirl, gefeliciteerd met je moeder!

Ayse, spannend volgende week met oefenen op het KDV...

Liefs olga

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ach, Senna moet zo huilen....hij is echt zielig. Hij kon niet slapen en had volgens mij last van krampjes. Dus even uit bed, buikje gemasseerd en daarna een kwartiertje samen kletsen en bekkies trekken. Toen weer in bed, maar weer echt ontroostbaar huilen. Nu weer gekalmeerd en ligt hij lekker tegen me aan. De was moet maar even wachten.
    Zal wel door zijn prikjes komen denk ik....

6. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Tadaaaaaaa!
    Een nieuwe foto in mijn album! 8)

Annabel in haar jurkje (kraamkado) met een klein lachje.
    Iedere keer als ze aan het lachen is en ik pak de camera, houdt ze er meteen mee op. Ze lijkt wel op haar moeder, die houdt ook niet van foto's! :)

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ahhh, wat is ze leuk in haar jurkje en met dat voorzichtige lachje! Nu is ze inderdaad echt een meid.
    Wat lijkt ze al lang trouwens....

8. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ze is 60 cm, maar ze lijkt inderdaad wel lang op de foto. Ze gleed ook iedere keer ietsje naar beneden, terwijl ik met die fotocamera bezig was.
    Het zal ook geen klein kindje worden, want mijn man en ik zijn ook vrij lang, hij is 1.95 en ik 1.84 mtr.

Enne Olga... Herken je Harry? ;)

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Poeh... En nu ga ik Annabel wakker maken, anders beginnen mijn borsten al zonder haar... :)

10. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Eh Harry....je man? Nee hoor, het is een hele nette en onherkenbare foto.

11. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Nelly, wat een schatje! En ze is inderdaad lang!

12. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Nelly:
    Wat is Annabel een poepie in dat jurkje!
    Ik moet zeggen dat ik vandaag alweer kleertjes heb gekocht... :) Het past nu allemaal al bijna niet meer in de kast en ik zag dat de nieuwe zomercollectie van Lief ook alweer in de winkels hangt!

Olga:
    Roosmarijn houdt het nog binnen. Vandaag al een theelepeltje meer gegeven dan gisteren. Mag het nog 4 dagen aankijken van de arts, dan weer terugkomen als er nog niets is.

En wat is Senna lekker gegroeid joh! Wel zielig van zijn prikjes, maar nou mag hij lekker bij mama! Vindt hij vast niet erg?:)

Es; Moeilijke beslissing meis! Maar tsja, met pijn voeden is ook niets! Dus voor jezelf gewoon beter. En als je productie terug loopt dan is het misschien ook wel beter, anders zou Liv misschien wel te weinig voeding krijgen. En dat wil je zeker niet!

Hihi weer veel meiden zijn lekker aan het sporten! Ik heb aan de ene kant weer veel zin, maar aan de andere kant BLEH! :)
    Probeer veel te wandelen elke dag (ook lekker doorstappen) en ga denk ik binnenkort mijn skeelers weer onder het stof vandaan toveren.
    En wil het paardrijden ook weer gaan oppakken, dus vind het dan wel weer even genoeg...

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Neeeeej, hihihi... Harry Hippo van de Tiamo collectie!
    Ik had die knuffel tijdens mijn zwangerschap gezien in een babywinkel en ik zou die van mijn moeder krijgen als de kleine geboren was. Ik spaar namelijk nijlpaardjes. Dus wij in januari terug. Wat denk je... Uitverkocht! Ja, de collecties van Tiamo lopen maar een jaar. :cry: *zucht* Had nou maar niet naar mijn moeder geluisterd en die knuffel toen toch maar gewoon gekocht!
    Maar na veel zoeken heb ik hem gelukkig toch nog via een website kunnen bestellen. :whistle:

Zo, ons meisje ligt weer lekker te jammeren in haar bedje. Och, ze kan zo zieligjes huilen. Maar ja, als je gaapt, ga je naar bedje! ;)
    Meestal duurt het een minuutje of 5 tot 10 en dan slaapt ze lekker.

Wat betreft shoppen voor de kleine... Ik probeer me toch een beetje in te houden, want ze zijn toch binnen no-time uit de kleertjes gegroeid. Ik wacht gewoon af wat we van de kraamvisite krijgen en als het nodig is koop ik er nog wat bij.

Hihi, tijdens het typen van dit berichtje is Annabel weer stil geworden. Ze huilt in ieder geval niet, maar maakt nog wat kleine geluidjes. Ja, ze valt zo in slaap... Joepie! :D

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Oh, die Harry....ik snapte het al niet!

De Harry van Annabel is wel een stukje groter als die van Senna. Dat is alleen een koppie met een doekje er aan.
    Ik heb trouwens ook nog wel een klein grijs nijlpaardje....opsturen?

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik ben er ook weerrr

Vanmiddag met me moeder naar de stad geweest. Nieuwe molen voor Loïs gekocht, die andere kon niet meer draaien. Ze vind hem helemaal geweldig! Ook heb ik nieuwe bh gekocht, ze waren allemaal te klein :oops:

Ik heb mijn bestelling die ik vorige maand had gemaakt bij de h&m site binnen, nieuwe jas, blouse en een vestje. Erg leuk! viel me mee want vaak vallen de dingen best tegen.

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Nee, joh, ben je gek! :)
    Wel heel lief van je hoor!
    Het is maar net wat ik tegenkom, dat ik het koop. Alleen dit nijlpaardje moest ik gewoon hebben. Belofte maakt schuld, niet? ;)

17. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Hallo Allemaal

hopelijk met iedereen goed !

Ik heb vandaag 2 wortelkanaal behandelingen gehad bij de tandarts en heb er veel last van. Ik kruip zo lekker in mijn bedje met Jesse dichtbij.

Tot morgen

18. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Amber, hoop dat je er snel minder last van hebt! Sterkte ermee en lekker met Jesse knuffelen dan maar.

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Nelly, hoe kom je eigenlijk aan die nijlpaarden tic? Heb je alleen pluche nijlpaarden of ook andere dingen?

20. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hallo lieve dames,

Ik was gister al om 8.45 uur in 't LUMC.
    Ik kon het ff niet drooghouden want ier heb ik 7 weken doorbracht een en al ellende voordat Jayda werd overgeplaatst.

Ik werd ontvangen door een verpleegkundige. Ze piepte de kinderarts en de neonatoloog op. Die kwamen aanlopen.
    Jayda heb ik uitgekleed en ze moest in een bed liggen. ze werd gewogen, 4600 gram. Ze werd onderzocht en nagekeken. De longetjes klonken niet zo goed dus ze zou extra zuurstof krijgen als ze slaapt.

Ik propte haar in een operatiehemd en ze kreeg van mij de slaapmiddel via de speen te drinken. Ik legde haar terug in bed en ze kreeg zuurstofbril en werd aan de monitor gekoppeld.

Ik mocht meelopen en bij de gote deuren moest ik afscheid nemen. Ik nam met een brok in mn keel afscheid en ging huilend naar t restaurant om wat drinken met mn man.

Na 2 uur gingen we terug en na een kwartier werd ze teruggebracht.
    Helaas werd ze niet gauw wakker dus we moesten haar prikken.
    Half slaperig kleedde ik haar aan en gaf haar de fles.
    Daarna kreeg ze nog een echo en gingen we haar showen op neonatologie aan de artsen en verpleegkundigen.
    Wat waren ze blij. Ze herkenden mij en mn man en nier haar hahahaha.

tegen 16u gingen we naar huis en we krijgen over 2 weken uitslag.
    dinsdag de 26e.

Deel Deze Pagina