December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
  2. waterlelie

waterlelie Fanatiek lid

17 apr 2007
    1.166
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Bollenstreek
    Salapio: 10 voedingen? :confused:

Ik geef maximaal 7 voedingen op een dag... Naar Noah's vraag

Vervelend hoor die pijnlijke tepels! Ik heb niet hetzelfde maar ik merk dat als ik het koud heb, mijn tepels heel pijnlijk worden. Kan dan wel door de grond gaan.
    Als ik Noah dan moet aanleggen, moet ik echt op mijn tanden bijten om het niet uit de schreeuwen. Erg he.

Ik moet nu warme compressen erop leggen.

Noah is vandaag ook wat jengelig. Ik kolfde net uit 2 borsten net aan 120 cc. Dat is voor mij weinig omdat ik uit een borst meestal al 130 haal.
    Misschien kwam hij daarom vandaag om de 2 uur en was hij steeds niet tevreden.... :(
    Ik heb hem dit in een flesje meoten geven omdat mijn tepels te veel pijn doen i.v.m. blaartjes en korstjes...
    Wat een getob weer zeg....

3. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Ben zo benieuwd naar nieuws van Kelly! Maar nog niets he?

4. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ben ook benieuwd naar Kelly!
    Wij zouden ook graag weer proberen voor een tweede maar door die volledige borstvoeding dus nog geen cyclus...hoe lossen anderen dat op?

Salapio: de schoonmoeer bedoelt het goed hoor, maar ze heeft maar 1 kind en daar ben ik mee getrouwd :) dus ons kind vindt zij ook een beetje haar kind.....Mijn moeder heeft 3 kinderen en je merkt dat die heel anders is, veel meer ervaren. Ik heb ook totaal geen moeite als mijn moeder iets met JP doet, gek he, dat je lever je eigen moeder hebt....Ik las ook ergens dat de moeder van de moeder de "hoofd Oma" is hahahahaha, vond mijn moeder nogal leuk!

5. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ik weet niet of een mutsje niet te warm is; slapende kinderen kunnen hun warmte alleen via hun hoofd kwijt, dus ik weet niet of ik dat zou doen.

6. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    waterlelie, t kan maar zo dat nu je aan het afbouwen bent, je bv ook terugloopt en dat je daarom minder hebt.
    toen ik alleen al dacht aan stoppen had dat al gevolgen voor de productie. die pijnlijke tepels waren bij mij gelijk over toen ik gestopt was. eerst kon ik na het douchen mn borsten niet eens normaal afdrogen want dan deed eht al megazeer.

niels slaapt gelukkig sinds een week 's avonds megagoed. hij gaat er om een uur of 8 in en slaapt dan al heel diep. om een uur of 11 moeten we een kanon afschieten om hem wakker te krijgen voor z'n fles en dan slaapt ie nog tot 5 uur heel goed (kun je dan al spreken van doorslapen?) daarna nog van half 6 tot half 8 en dan is het wel een beetje over. we geven hem nu pasom half12 de fles om te kijken of hij dan ook langer slaapt vannacht.

ik ga afsluiten

laterzzzzzzz

7. augustus

augustus Niet meer actief

Hoi Meiden,

Vandaag gaat Rosalie voor het eerst logeren. Erg spannend. Heb 3 tassen klaar staan voor 1 nachtje hahha. Het is alsof ze 3 weken weg gaat.
    Paps en mams gaan lekker op stap vannacht weer voor het eerst. Heb er mega zin in. Heb zelf een kadootje voor haar in de tas gedaan. (alsof ze dat al snapt hihi)

We zijn van de week nog naar de 9 maanden beurs geweest. Was goed te doen. Niet mega druk.
    Alleen de aankopen vielen een beetje tegen.
    Wat difrax spul en zo'n kikker spiegel voor in de auto.

Ik ga snel die kleine wakker makken want we moeten zo weg. Ze slaapt tegenwoordig uit tot minimaal 9 uur. Gek kind haha..

8. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Wat leuk augustus...

veeeeeeeel plezier vanavond en een dikke knuffel aan Rosalie.

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hoi meiden,

Gisteren dus Senna voor het eerts 2 uurtjes alleen gelaten; ik moest gewoon huilen toen ik de deur uit liep....
    Mijn schoonmoeder ging flesje geven en heeft hem verschoond. (ze deed de luier verkeerd om...)
    Ze mocht hem zelf in bed leggen na het boertje en even met hem gespeeld te hebben. Hij heeft er maar een half uurtje in gelegen omdat hij steeds zijn speen verloor. Ik vroeg of hij dan ook heel hard ging huilen en of ze hem ook even gelaten had, maar dat was niet zo. Ach ja, het was voor haar ook de eerste keer...

We waren na twee uurtjes alweer terug en nu gaan we volgend weekend uit eten en dan komen mijn ouders oppassen. Daarna brengen we hem nog bij allebei de ouders een keer voor een paar uurtjes en dan moet ik het maar aankunnen, want dan moet ik weer werken.

10. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goedemorgen!

Mutsje; hier niet geholpen, ik zou hem dan alleen op doen als ze in het wippertje beneden ligt/zit.

Augustus; wat lekker! zulke dingen moet je ook blijven doen..

Stemming wisselingen; Hebben jullie kleintjes ook de ene keer dat ze alleen maar aan het huilen zijn en niet in het wippertje willen zitten, 5 min later lachen ze zich rot in het wippertje? Soms gaat het van huilen naar lachen, lachen naar huilen.

11. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ja Alieke, heel herkenbaar vandaag. Het is brullen en dan lachen en dan weer brullen (nu ook weer). Geen idee waar hij last van heeft. Hij krijst nu echt. Ik ga maar weer eens kijken. En hem dan in bad stoppen. VAndaag hebben we babyborrel (1e van een reeks van 3) en ik ga Patrick zo in een mooi nieuw pakje van Lief! hijsen.
    Ik heb zin in vandaag, maar ik hoop niet dat hij zo blijft brullen vandaag.

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Veel plezier vandaag Malaika en ik hoop dat Patrick starkks weer goed in zijn hum is!

13. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen...
    Nou we zijn alledrie goed verkouden..
    Mika heeft dus gister ook niet z'n enting gehad..we moeten t dinsdag even aankijken of t dan kan.
    hij was nu 57,5 cm en 5520 gram.
    Hij lachte nog even netjes naar die mevrouw...en alles was goed!
    Had alleen een voorkeurshouding naar rechts..dus nou moeten we links stimuleren..dat gaat wel lukken denk ik.

voor de rest even snel bijgelezen...
    alles gaat nog goed met iedereen volgens mij!
    ben ook benieuwd naar kelly..nog niks gehoord hè...

14. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goedenmorgen,

weer een goede nacht achtr de rug...meisje is weer beter zo te zien. vanochtend was het weer krijsen..heb haar voor het eerst in de bakerzak gelegd..ze heeft nog even flink gekrijsd maar is nu toch al een minuut of 15 echt stil..wie weet helpt het.

hier ook een meisje wat soms hard lachend in het wippertje zit en 5min later hard huilend...rare meid.

15. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hallo dames,

gister zijn we naar de neonatoloog geweest en die was tevreden.

Jayda weegt 4700 en is 56 cm lang. verder mag ze na 6 maanden overgaan op 'normale' melk. Mij werd aangeraden nutrilon.
    Met 6 mnd moet ze ook proberen om wat fruit en groente te eten.

Vandaag wil ik ff gaan winkelen, bakjes halen voor het vriezen van groente fruit en een speelkleed halen. Welke hebben jullie?
    Ik denk dat ik die van Amber ga halen.

16. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Juffie; Lekker winkelen! Jayda word ook alweer een grote meid zeg! Lijkt me erg leuk om die fruithapjes te gaan geven :-D

17. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    fijn weekend allemaal

hier niks nieuws te melden ;)

18. ImmieY

ImmieY Lid

11 dec 2006
    64
    0
    0
    GastOuder.. & Fulltime Mamma
    Capelle a/d ijssel
    Hallo..

ik kom me hierbij ook aansluiten ben in december al bevallen van een zoontje.. hij is geboren op 4 december 2007..

Hij was 3360 gram.. & 51 cm

Had vraagje of jullie kindjes al door slapen?

19. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Welkom !

Jesse slaapt nu iets meer dan een week door.
    van 22.00 tot 07.00 (ongeveer)

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo Immie,

Welkom bij ons gezellige kluppie!
    Senna slaapt door van 23.30 tot 06.30 ongeveer.

Juffie, dus dan mag Jayda al over een paar weken andere voeding en fruithapjes of wordt er vanaf uitegrekende datum gerekend. Dat is best lastig volgens mij waar je nu van uit moet gaan...
    Ik heb niet speciaal een speelkleed. Bij het boxkleed zaten toevallig twee knisperbeestjes en verder leg ik er gewoon wat speeltjes bij straks.

Miep, Die Mika gaat ook lekker he! Jammer van zijn (en jullie) verkoudheid....

Senna loopt (ligt) ook heel erg te snotteren en tijdens het drinken lopen er af en toe traantjes over zijn wangen. Als hij hard huilt, klinkt hij helemaal schor. Verder heeft hij er niet zoveel last van. Hoewel....hij slaapt vandaag wel heel erg lang en goed.

Deel Deze Pagina