December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Haal je haar er dan ook eerder weer uit als ze onrustig wordt of hou je je dan echt aan de voedingstijden om haar eruit te halen?

Vindt het erg fijn jullie antworrden te lezen..want ik wil er nu zelf ook aan beginnen de meiden boven te leggen ipv beneden ik merk gewoon dat ze veel te veel prikkels nu krijgen.

Oja nog een vraag: houden jullie baby's dan gewoon de kleertjes aan op bed overdag?

2. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Mwah het ligt er heel erg aan, meestal slaapt ze gewoon. maar dan slaapt ze niet zo lang, dat bedoel ik een beetje met onrustig. Als ze daarna weer wakker word haal ik haar er wel uit. Het verschilt ook heel erg hoe haar humeur ook is, vandaag slaapt ze bijna de hele dag al, van 11 tot half 3 en nu weer vanaf 5uur. Vaak is dat niet zo hoor!

Inderdaad je merkt dat ze teveel al "snappen" om ergens anders te slapen. Ik ben ook best snel haar op haar eigen kamertje gaan leggen want soms werd ze wakker als wij naar bed gingen.

3. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @alieke

Ja ik merk idd dat ze hier beneden niet meer slapen door alle geluiden en prikkels.
    ALs we ze dan savonds in bed leggen merk ik dat ze moeilijk in slaap komen.
    Vandaar dat ik nu gewoon wil beginnen met ze overdag ook in hun bedjes te leggen en dna idd voor de voedingen eruit te halen en ook wel momenten even in de box te laten spelen.
    Kan de kinderwagen ook uit de woonkamer die neemt toch ook wel veel in beslag hoor ;)

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ja precies, die buggie is dan echt irritant!
    Loïs moest er wel aan wennen toen ik haar in bedje ging leggen smiddags, ik bakerde haar toen nog in (nu niet meer want ze wil persé met haar armen naar boven slapen, gekke meid) Succes in ieder geval ;)

5. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ja nou ik ga er nu ook mee beginnen..ze mogen natuurlijk best eens ven in de box spelen maar ik wil nu wel wat meer een slaapritme er in krijgen dat ze meer naar hun eigen bedje gaan en nu ook overdag dan.
    DAn moet ik de trap maar wat vaker op en neer maar de meiden moeten ook hun rust voldoende krijgen en dat hebben ze nu gewoon niet als ze beneden in de woonkamer slapen ze zijn dan om de haverklap wakker.

De kinderwagen staat nu mooi in het hok geparkeerd zo scheelt het me ook weer afbreek en opbouw werk ;)

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hahah ik ga altijd als loïs niet meteen wil slapen, boven beetje opruimen ect. :-D

7. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    kreeftje, ik probeer niels tussen elke voeding door te laten slapen. soms is dat heel lang, soms ook maar een klein uurtje. ik probeer me een beetje te houden aan: verschonen, voeden en uitbuiken, (somd doet ie een 'schijnslaapje direct na het voeden) samen spelen, even een poosje alleen 'spelen' in de box/ het wppertje of onder de babygym en als ie moe wordt naar zn bed. maar als hij al wakker wordt voordat het voedertijd :D is, leg ik hem in de box oid. wel lastig om dit consequent vol te houden, maar het lijkt me voor de baby het duidelijkst. Overdag slaapt ie in zn ledikantje op zn eigen kamertje en snachts bij ons op de kamer in de wieg (ik heb dan oordoppen in, dan hoor ik alleen het huilen en niet alle kreuntjes, piepjes, hijgjes en pufjes).

8. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Zo meiden, heb een behoorlijk druk weekendje achter de rug. kwam nog even spieken of er nieuws was van Kelly (hoezo nieuwsgierig ...)
    Vandaag naar de Bazaar in Beverwijk geweest. Daar heb je een grote HEMA outlet. En vandaag hadden ze daar leegverkoop. Je kon een plastic tasje kopen voor 10 euro, en die vervolgens helemaal volstoppen met textiel (kleding, lingerie etc.). Nou, heb heel wat in zo'n kleine zak weten te proppen. Hahahaha. Hannah zit voorlopig goed in de shirtjes en broekjes. En omdat de tas nog niet helemaal vol was, heb ik er ook maar een en ander voor mezelf in gegooid. Echt een koopje dus! Volgende weekend hebben ze het ook nog, en er stonden nog heeeeeeel veel kleren enzo klaar. Dus wie zin heeft....

9. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    @kreeftje1984: ik doe hetzelfde als sanneke, maar ik verschoon na het voeden. Ontwaken, voeden, verschonen, samen spelen, alleen spelen, slapen. Het is soms best lastig om te zien wanneer Annabel moe wordt bij het spelen. Haar duidelijkste signaaltjes zijn gapen, mopperen en op haar vuistje sabbelen.
    De eerste voeding maakt Annabel mij wakker ;), maar de tweede en soms ook de derde voeding moet ik haar wakker maken, omdat ze anders meer dan vier uur na de voeding heeft zitten. Voor de laatste twee voedingen komt ze meestal tussen de drie en vier uur na de voeding.
    Als ze eerder komt, dan leg ik haar gewoon aan. Ik let er wel op dat er minimaal twee uur tussen de voedingen zitten.
    Meestal heeft ze voldoende aan vijf voedingen, maar als ze erg vroeg haar laatste voeding heeft, maak ik haar tegen een uur of elf/twaalf nog even wakker voor een slaapmutsje, anders ben ik bang dat ze 's nachts komt.
    Ze slaapt altijd in haar ledikantje op haar eigen kamertje. Bij uitzondering slaapt ze wel eens in de wandelwagen of ze slaapt nog eventjes door in de maxicosi.
    Oja, als ik Annabel in bed doe, trek ik haar zonder broekje een slaapzakje aan. Het broekje doe ik haar alleen aan als ze mee naar beneden gaat. Ze houdt gewoon dag en nacht haar kleertjes aan. Ik trek haar wel een pyjamaatje of shirtje aan, als ze te dikke kleertjes aan heeft. Of een te shirtje met te lange mouwen, omdat ze wel eens koude handjes heeft of zich in haar gezichtje krabt.

@misskeita: zozo, lekker aan het shoppen geweest! Lekker joh, zo'n geslaagd dagje!

Enne Kellly houdt het nog wel spannend...

10. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oja, wat doen jullie met de nageltjes?
    Zouden we die al mogen knippen?
    Tot nu toe vijlen wij ze alleen.

11. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Goedemorge

nagels kinippen mag a 6 weken. Ik heb Jesse zijn nageltjes al een keer geknipt en dat ging prima.

slapen
    Jesse maak ik om 7 uur wakker smorgens en dan krijgt hij zijn eerste voeding. Om 9 uur gaat ie dan weer naar bed (halen en brengen kids)
    Om half twaalf wordt ie wakker en krijgt hij zijn tweede voeding. Meestal valt ie dan in de kinderwagen in slaap want ik haal om twee uur de kindjes op. Tussen 3 en 4 derde voeding. Na even spelen leg ik hem in bed en slaapt ie tot half zeven. Dan Gaat ie in bad en krijgt zijn vierde voeding. Na die voeding blijft ie bij mamma. Meestal liggen we dan samen in het grote bed. Beetje tv kijken. Beetje slapen op mamma's borst. Tegen tien uur laatste voeding. en dan gaat ie naar bed en slaapt tot de volgende ochtend.

In het weekend gaat het wel eens een klein beetje anders maar ik probeer het een beetje hetzelfde te houden dat is beter voor Jesse.

Verder hebben we een heerlijk weekend gehad. Heerlijk gewandelt in het zonetje en lekker geen visite. Heerlijk rustig.

Vandaag ga ik lekker shoppen voor Jesse heb een tijdje terug een cadeaubon gekregen van mijn mna zijn werk. Het wordt tijd om die maar eens op te maken.

Morgen krijgt Jesse zijn eerste prikjes :(

En nog twee weekjes en ik moet gaan werken. ALs ik eraan denk krijg ik het benauwd Helppppppppppppp.
    En ik weet dat het wel goed komt maar ik wil nog niet zonder mijn kleine vent.

12. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Eerste keer naar de speeltuin

Gisteren op de schommel met zijn grote broer.

13. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Eerste keer speeltuin

Met broer Thomas, zus Lieke, neef Luuk en nichtje Tessa

14. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Goedemorgen…

Britteke..nog gefeliciteerd!

Loessie..hoop dat de huisarts een middeltje voor je heeft!

Kreeftje..hier ligt mika na elke voeding in bed als we thuis zijn,
    Meestal haal ik m voor de voeding eerder eruit en mag ie dan even in de box.
    Maar hij slaapt nog echt veel en kan ook heerlijk brabbelen in bedje tegen z’n popje.
    Hij ligt meestal maximaal een uur per dan in de box soms wel iets langer natuurlijk..
    En als we weggaan dan is t ook anders.
    Kleertjes die houd ie gewoon aan in bedje..tenzij t spijkerstof of zo is..dan kleed ik m even om.

Misskeita..wat heerlijk zeg..zoveel shoppen voor een tientje!

Nelly..nageltjes knippen hebben we ook al een paar keer gedaan hoor!

Amber leuke foto’s!

Morgen moet Mika ook weer terug naar t cb..ben benieuwd of ze dan wel prikken..want hij is nog steeds verkouden..

15. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Goedemorgen!

Nagels; ik heb ze al 2 keer moeten knippen, nu na een week moet je ze alweer knippen.

Amber; wat een leuke foto's!

Ik moet vandaag (weer) voor me theorie, ik durf het bijna niet meer te hopen. :( Duimen jullie voor me?!

16. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Heel veel succes Alieke ! Ik zal voor je duimen

Loessie succes bij de huisarts

Kleertjes:
    Ik leg Jesse gewoon met zijn kleertjes aan in bedje (overdag)
    Snachts ligt hij in een inbakerdoek van swaddle me en dan heeft ie een dunne pyjama aan. Anders is het veel te warm.

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    goedenmorgen,

ik weet niet wat me overkomt vandaag....na wekenlang een voornamelijk huilende dochter te hebben - overdag- niet elke dag maar wel vaak-
    heb ik vandaag een lachende gezellig kletsende tante in bedje liggen. we hebben haar gisteren voor het eerst ingebakerd...ze heeft de hele dag gekrijst..maar we hebben samen afgesproken het 4dgn vol te houden..als het dan nog bar en boos is stoppen we..maar ze is gister uiteindelijk diep in slaap gevallen en heeft flink doorgeslapen.ook vandaag overdag ligt ze wel een beetje te morrelen maar het mag geen huilen heeten en maar 5 min en nu slaapt ze weer.....ik hoop dat dit doorzet zeg...ik heb gewoon ineens een gezellig meisje hier!

kreeftje ons ritme is een beetje hetzelfde als de anderen...voeden, verschonen, knuffelen en even spelen -of even alleen laten spelen in box- als ze maar iets van vermoeidheid laat zien gaat ze weer naar haar bedje toe.

18. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    alieke succes vandaag ik ga voor je duimen.

miskeita..wat super zeg lekker shoppen...

hier ook een paar nageltjes geknipt...die waren al behoorlijk lang.

loesie succes bij de huisarts...

19. Ayse

Ayse Fanatiek lid

16 dec 2006
    1.210
    0
    0
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    Utrecht
    goedemorgen

Zo daar was ik weer lang niet meer geweest druk druk:)

Tugce was ziek ze was erg verkouden gelukkig gaat het weer beter.
    Volgende week weer werken moet wel even wennen. Ze gaat twee dagen naar oma en een dag naar kdv. Ik ga drie dagen werken.

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo,

Ik ga vandaag voor het eerst proberen om Senna naar 5 voedingen te doen. (5 x 145 ml) Moet dan wel weer even een nieuw ritme vinden met slapen enzo, maar ik zie wel.
    Ik hoop dan een goed eet, speel en slaap ritme te hebben als ik weer ga werken en Senna naar de oma's gaat. Dan kunnen zij dat ook proberen aan te houden.
    Ik wil het wel proberen zo uit te kienen, dat hij niet gelijk gaat slapen als ik hem na mijn werk weer ophaal. Dan moet er eerst lekker geknuffeld worden!

Ga zo even bijleze en reageren....

Deel Deze Pagina