KREEFTJE, ik doe het als volgt: uit bed - verschonen - eten - kort spelen met mij - spelen in de box - bij de eerste tekenen van vermoeidheid (oogje wrijven, oogjes dichtdoen, jengelen, etc) in bed ... Mirre is dan meestal ruim een uur op. Als ze eerder dat eettijd wakker wordt, probeer ik haar in haar bedje te laten - soms valt ze met hulp van pink of aaien weer in slaap (als ik denk dat ze nog trek heeft dan krijgt ze de borst, maar dat kan niet met FV). Als dat niet werkt en ze echt gaat bleren dan begint het weer van voren af aan (en met FV dus zonder eten). Mirre valt meestal binnen het kwartier in slaap. Als dat niet het geval is probeer ik haar te helpen (pink). Mirre houdt gewoon dr kleertjes aan. Tenzij ze dr spijkerjurkje aanheeft, die doe ik uit ... (lijkt me niet lekker zitten, verder heeft ze eigenlijk alleen lekker zachte kleertjes) NELLY, ik heb Mirre dr nageltjes al geknipt (als ze slaapt gaat het makkelijk) MIEP, aah Mika nog steeds verkouden? Beterschap! LOESSIE, ook beterschap voor je meissie! ALIEKE, hier wordt geduimd! JOHANA, ik hoop ook voor je dat ze beter slaapt en dus minder huilt, wat heerlijk! En super knap dat jullie het hebben volgehouden!
Ik moet er niet aan denken dat ik weer aan de slag moet ... niet vanwege werk, maar het idee dat ik Mirre ergens ga moeten achterlaten
Meiden thanxx voor jullie antwoorden! Heb er veel aan gehad hoor, deze mama gaat er even een andere draai aangeven. Ik ben nu begonnen met de meiden naar bedje doen, ik heb ze vanmorgen eerst gewassen en kleertjes aan gedaan toen naar beneden. Kyara heeft eerst in de box gespeeld en ik heb Thirza de fles gegeven. Toen net andersom Thirza in de box en Kyara de fles. Zo hebben ze beide even in de box gespeeld en ze hebben beide de fles gehad AL met al 1,5 uurtje bezig en de dames liggen nu op bedje. Het is even gehuil maar het is meer het bekende geluid van moeheid. DE kinderwagen is al uit huis die staat mooi in het hok hoef ik hem tenminste ook niet steeds af te breken. En de meiden liggen nu lekker in hun bedje en ze slapen YESSSSSSSSSS Ons voedingschema is hier: 5.00/5.30 9.00/9.30 13.00/13.30 17.00/17.30 de laatste voeding zit som wat langer tussen die zit meestal rond 22.00/22.30u En de meiden doen het zo super! De laatste voeding zit wat langer tussen ik maak ze dan ook wakker en het voordeeel is dat ze dan ook echt honger hebben en dan lekker de nacht doorslapen
@alieke Meid heel veel succes de duimen draaien hoor! @Nelly Ik heb de nageltjes net voor het eerst geknipt. Moet zeggen dat het goed ging, ja het is alleen zo klein allemaal. @miep Mika ook (weer) verkouden? Hier hebben de meiden het ook weer eens de pakken het wordt alweer minder gelukkig. Hun papa was ook verkouden en daar hebben ze het van overgenomen. Maar ze zijn er wel supe vrolijk onder hoor! Alleen met drinken hebben ze wat last van slijm. Ben benieuwd of ze gaan prikken. @amber Wat een leuke fotos zeg! Was zo te zien een groot succes Veel shop plezier! @kelly SPANNENDDDDDDDD @loessie Beterschap voor je meissie @johana Goed dat jullie hebben volgehouden! Fijn dat het tot nu toe allemaal goed gaat. Kun je zien hoe kinderen er dan op rearegen en een stuk tevredener zijn. @britteke Van mij ook nog de felicitaties @misskeita DAs nog eens lekker winkelen zeg @werken Ik heb het weekend mijn rooster gekregen ik moet 2 apruil weer beginnen, dan meteen een avond dienst dus oppas is niet nodig want manlief is dan thuis, das wel een fijn gevoel hoor. Het gaat dan even om een uurtje oppas wat ik nodig heb en dan is schoonmoeder er wel of mijn opa en oma duis dat is ideaal Voor de ochtend diensten hebben we een oppas gevonden daar gaan we het weekend nog even heen om nog wat zaakjes te bespreken. Wat is trouwens een beetje het traief voor een oppas? ZO even wat reacties van de laatste pagina's Ik heb echt nog geen tijd gevonden alles even goed bij te lezen...wie weet lukt het vandaag nog Maar het is erg druk zo met de 2 kleintjes als ze op bed liggen kan ik mooi het huishouden doen en de was draaien en ja dan is het alweer etens tijd voor de meiden dus ik ben constant bezig. En nou wil ik mezelf eerst aankleden Oja moet vandaag nog nieuwe flessen halen want deze gaan te klein worden die gaan tot 170ml Ik neem weer de difrax flessen die bevallen me het beste! En voor thirza zal ik ook een nieuwe speen halen de medium want de small speen gaat veeeeeel te langzaam ben soms meer dan 20 minuten aan het voeden met thiza. Dus hier is het weer druk vandaag.
alieke...s6 meid! kelly...ben heel benieuwd Hier weer naar het CB met Yaeda Ze weegt nu 4900 gram en is 56 cm lang Dus ze doet het heel goed. Verder ff besproken over haar huidje, dat is namelijk heel gevoelig..ze heeft enorme last van berg op haar hoofdje en ook een stuk in haar gezichtje Ook zijn haar wangetjes rood en lijkt dat de huid geirriteerd is en Yaeda daardoor ook onrustig in slaap valt. Ze dacht zelf aan exceem...adviseerde me naar de HA te gaan en om hormoonzal te vragen...heb aangegeven als 7 keer bij de Ha te zijn geweest en dat hij het niet serieus neemt, dus toen heeft ze een verwijsbrief geschreven voor de HA..morgen erheen en kijken wat hij zegt En als hormoonzalf niet helpt dan moest ik eens contact opnemen met een dermatoloog.
die mag je al wel knippen hoor, maar niet na een badje want dan zijn ze te zacht en hier ook gewoon 's nachts de kleertjes aan, al let ik ook op de dikte van het shirt.
vindt dat je het goed doet kreeftje! lijkt me behoorlijk druk met 2 kids die rond dezelfde tijd allebei moeten eten enzo. vindt het goed hoe je de aandacht weet te verdelen...ik snap wel dat je geen keus hebt maar ik zou het best heel zwaar vinden met 2 kids tegelijk....so respect!
alieke, succes, hoop dat je het nu haalt hoor! miep, nog steeds snottertjes, sterkte dr mee! johana, heerlijk dat ze nu beter slaapt. leuk he, dat je kindje dan in eens heel anders is. Als niels een dag last heeft van zn darmen is ie ook alleen maar aan het mopperen en als ie een goede dag heeft is hij ook zo vrolijk! ik wil nog even aan eht cb vragen of het niet errug veel is, zoals hij ligt te persen. na 1 1/2 dag komt er een enorme berg stront en dan begint het weer van voren af aan: persenpersenpersen kelly, al nieuws? iloon, hopelijk werkt de ha nu mee amber, leuke foto's misskeita, lekker geshopt! kreeftje, wij doen het via een gastouderbureau en dan krijgt de gastouder rond de 4 euro per uur olga, succes met je schema, lastig he! hier de ene dag 6 en de andere dag 5 voedingen. vanavond moet ik naar de nagym van zwangerschapsgym met niels. t is van 7 tot 9, komt superonhandig uit met voeden hier babyalarm... niels ligt wel in bed, maar is steeds een poosje stil, begint dan te mopperen en na een aai over z'n bol is ie wel weer een poosje stil, maar echt slapen doet ie niet; volgens mij heeft ie ook last van zn darmen. workwel een beetje moe van. ayse, gelukkig is tugce weer wat beter.
Alieke, doe je best meid, ik hoop dat je slaagt! Amber, leuk met zijn allen naar de speeltuin. Gezellig zo te zien, met een berg kinderen op de schommel! Johana, lekker dat Danielle nu rustiger is en beter slaapt. Kreeftje, jullie hebben en aardig ritme te pakken met de meiden. Fijn dat je ook oppas hebt voor je dagdiensten. Is die oppas zo flexibel dan? Geen idee wat een gangbare uurprijs is.... Ayse, fijn dat Tugce maar 1 dag naar kdv hoeft en verder lekker bij oma is. Mika en Niels morgen voor de prikjes...hopelijk slaan ze zich er goed doorheen!
Pfff....ik vind het ook zo erg! Komend weekend gaan mijn vriend en ik uit eten en laten we mijn ouders bij ons thuis oppassen. Ik moet het echt rustig aan opbouwen en dan lukt het over drie weken misschien iets beter.....
Sanneke, hier ligt Senna ook in bed en steeds even stil en dan huilen omdat zijn speen kwijt is.... Wij hadden een baby-ochtend dat was een stuk makkelijker! Eind maart komen we nog een keer bij elkaar, wel leuk om te zien hoe ze dan allemaal gegroeid zijn. Zou Senna dan nog steeds de kleinste zijn?
Als ik jullie allemaal hoor over slapen en in bed liggen, dan herken ik dat niet hoor... Senna slaapt gewoon niet zo veel. (behalve toen hij zijn prikjes had gehad) Ik ben ook veel weg (wandelen) en dan slaapt hij altijd wel lekker in de wagen gelukkig. Als hij in de box ligt en in slaap gaat vallen, kan ik hem beter laten liggen dat hij daar gaat slapen, want als ik hem naar bed breng is hij gelijk wakker en lukt het niet meer. Verder vind ik het ook wel erg gezellig om hem 's avonds vanaf een uur of 8 beneden te hebben. Dan kan mijn vriend hem tenminste ook nog even zien en knuffelen. Nu ligt hij al wel een half uur in bed, maar slapen lukt nog niet. Als ik zijn speen weer in ga doen, dan ligt hij me met hele wakkere ogen aan te kijken. Gek kindje! Toch laat ik hem wel liggen hoor. Vaak valt hij na een uur uiteindelijk toch in slaap. Als hij nu op 5 voedingen goed gaat, dan kan hij, als hij slaapt, hopelijk een wat langere ruk achter elkaar slapen. Ik hoop dat hij nu tot 2 uur wel kan slapen, dan daarna eten en dan even naar de prenatal utrecht om de babydoos op te halen.
Thanxxxx...fin te horen dat een onbekend iemand vindt dta ik het goed doe.. Ik moet zeggen dat ik soms wel eens onzeker ben omdat het gewoon moeilijk is mijn aandacht goed te verdelen. Het is gewoon erg druk allemaal maar denk zelf ook wel dat het zo allemaal goed is. @olga Een kennisje wil grag oppassen en is erg flexibel, ze heeft zelf de kinderen al groot (12 en 15) en heeft dus alle tijd. Het is voor ong 2x in de week een ochtend van 3 a 4 uurtjes en verer kunnen we het samen goed redden met oppas want manlief is mooi op tijd smiddags en die kan dan mijn avonddiensten opvangen. WE moeten nog over het tarrief praten dus dacht eens vragen wat ongeveer een gangbaar tarief is. Het is idd nu een lekker ritme hier en al 2 weken het zelfde dus dat is erg fijn! Ik probeer de tijden ook goed aan te houden hoor zodat we op het zelfde ritme blijven. Als bijv Thirza eerst voeding heeft gehad dan krijgt Kyara de volgende voeding als eerst en dat werkt allemaal goed en zo proberen we de meiden wat tevreden te houden Leuk de babydoos halen, hier nog geen bericht gehad maar ben erg benieuwd wat er in zit en wij krijgen er weer 2 @sanneke Ik dacht idd ook iets van 3 a 4 euro. Nou we zullen het er wel eens even over hebben en dan komen we er vast wel uit met onze oppas.
Kreeftje, fijn zo'n flexibele oppas en een man die veel kan opvangen! Hoeveel uur ga jij nog werken? Misschien moet je eens opzoeken bij een gastouder bureau wat een goede uurprijs is? Ik vind zelf 4 euro ofzo heel redelijk...
Hmmm, meneertje lijkt nu eindelijk na ruim een uur toch echt in slaap te zijn. Ga ik even stofzuigen en de was doen.
Ik ga nu nog 16 uur werken, ik neem 8 uur ouderschapverlof op en dat is tot oktober 2009. ALs het dan is afgelopen blijf ik gewoon voor 16 uur aan het werk, dat vindt ik wel lekker. Kan ik tenminste ook nog lekker moeder zijn. Ja idd 4 euro vindt ik ook wel een redelijke prijs. oja ff 2 nieuwe fotootjes, Kyara had haar nieuwe outfit aan, ook Thirza heeft dit zelfde pakje alleen dan de kleuren net andersom. Helaas kon ik daar geen mooie foto van maken want mevrouw het het te druk met andere dingen, dus van Thirza een lieve foto in bad
hoi dames Alles goed hier Ik heb wel alles gelezen maar het reageren sla ik even over wordt zoveel dan. Ik wil alleen Alieke even feliciteren. Hier gaat alles goed. Nick doet het erg goed allemaal. Morgen moet hij naar cb voor de eerste 2 prikjes, ik kijk er wel heel erg tegen aan. fijne dag verder allemaal Gerda