Amber, meeting lijkt me leuk. Eind januari kan ik nog wel. Februari is hier altijd erg druk... verjaardagen en carnaval. Rotterdan of Den Bosch maakt mij niet uit. Als ik de auto maar kan regelen vind ik het best. (Is de efteling misschien ook een ideetje?) Anita, Ja Vit. D moet je idd bijgeven als ze geen opvolgmelk meer krijgen. Ik zit ook in dubio maar Sam drinkt elke ochtend nog een volle fles pyjmapap op waar opvolgmelk in zit.
Judith, Hattem is ook voor mij te ver... Sorry, volgende keer beter Missk, leuke foto zeg bij jullie boom! Ayse, lekke raan het klussen in jullie nieuwe huis. Leuk hoor! En over een weekje verhuizen dus... wat werk komt daarbij kijken he?
A little bit happy birthday to you... maandag voor t echie Amber, hier ook zo koud idd. Het doet me denken an 22 dec vorig jaar... Jesse's geboortedag Lindy, leuke dagen gehad. Wat fijn he? Goed verwend ook!
Meeting Ballorig Hattem http://www.ballorig.nl/hattem/index.html tijd = 11.00 maandag 19 jan maartje en charlotte Judith en Esmee MIep en Mika Loesie22 en Nicky Dianne en Bas Johanna en Danielle (ov) Salapio en Mirre ( ov) Nelly en Annabel (ov) dinsdag 20 jan maartje en charlotte Judith en Esmee MIep en Mika Dianne en Bas Johanna en Danielle (ov) momhairy en mika Nelly en Annabel (ov) woensdag 21 jan maartje en charlotte Judith en Esmee Miep en Mika Loesie22 en Nicky Dianne en Bas Johanna en Danielle (ov) momhairy en mika Nelly en Annabel (ov) Ayse en Tugce donderdag 22 jan Jesse en Amber (ov) maartje en charlotte Judith en Esmee Miep en Mika Loesie22 en Nicky Dianne en Bas Johanna en Danielle (ov) Salapio en Mirre ( ov) momhairy en mika Nelly en Annabel (ov) vrijdag 23 jan Jesse en Amber (ov) maartje en charlotte Judith en Esmee Miep en Mika Loesie22 en Nicky Dianne en Bas Johanna en Danielle (ov) Salapio en Mirre ( ov) Nelly en Annabel (ov)
Amber....hier is het ook zo koud meeting...doe ik pas aan mee als ik mijn rijbewijs heb, is dan wat makkelijker!
Hoi hoi, Misskeita, vrolijke foto met zijn drietjes bij de boom! Was dus wel leuk om even herinneringen op te halen! Amber, lieve schaatsfoto's en met Jesse op het ijs... Geloof dat ik het niet zou durven...veel te bang dat ik val met Senna of er door zak....Die laatste foto is ook erg mooi! Ayse, wat een drukte als je gaat verhuizen he! Zeker nu met een kleintje erbij. Veel succes hoor! Loessie, in Giethoorn schaatsen zal zeker mooi zijn nu! Alieke, weer een drukke dag vandaag, maar wel gezellig! Alvast gefeliciteerd meid! Lindy, je ziet je moeder en broertje zeker niet zo heel vaak omdat ze zo ver weg wonen? Des te leuker om er nu een paar daagjes geweest te zijn. En nog enorm verwend ook, lief! Ninien, getsie weer een koortslip...wist niet dat er ook hele dure medicijnen voor waren....Hoop dat je ze wel krijgt, want zo vaak een koortslip is niet leuk meer.... Judith, lekker drie weekenden vrij. Erwin weet niet wat hij meemaakt! Wel gezellig hoor! Lindy en Loessie, veel plezier morgen met het feest van jullie meiden! Dan alleen nog Danielle en Femke en dan is het weer klaar met alle eerste feestjes!
Meeting Den bosch ben ik wel voor.... http://www.kids-castle.nl/, misschien is dit een idee? ik heb al van veel moeders gehoord dat het ideaal is omdat je de kindertjes goed kan zien. je hebt overal overzicht op.
@ Olga, Toen nienke geboren is, had ik ook een koortslip en dat bleef ook maar terugkomen de eerste 6 weken, toen heb ik van een andere arts medicijnen met de werkzame stof erin gekregen...daar heb ik bijna 4 jaar mee gedaan En had ik er bijn geen last van En als je leest op wikipeda, dan staat er ook als je vaker dan 4 of 5 keer per jaar een koortlip hebt, je het er met de huisarts over moet hebben. nou dat haal ik wel hoor
vitamine D wordt idd aangeraden als je kindje gewone melk gaat drinken. Op de verpakking staat 5 druppels per dag maar op het CB zeiden ze dat het nieuwe advies was om 10 druppels te geven. Niels drinkt nog 1 fles pap met opvolgmelk. Ik geef 5 druppels per dag. (davitamon, verschilt per merk hoeveel druppels je moet geven) en hallo allemaal!
Hallootjes..ben er ook even... Mika is nog steeds snotverkouden en hoest lekker.. Ik zelf ook..dus gezellig stelletje hier.. Even over de vitamine D... Ik heb Mika nog nooit iets gegeven..maar is t niet verstandig om t toch te doen..? zit nu te twijfelen..hij krijgt al vanaf 7maand geen opvolgmelk meer.. Waarvoor is het eigenlijk nodig...?
Hallo dames, ik kom ook even buurten.. Misskeita.. leuke foto bij jullie boom! Alieke.. bigparty vanavond! Veel plezier.. Iloon, de ontwikkelingen gaan i.d. vliegensvlug. Lindy.. fijn dat je het zo leuk hebt gehad bij je moeder in Limburg en je meisje lekker verwend! Al vast veel plezier met de verjaardagsvisite! Amber.. kan me voorstellen dat de meeting in hattem te ver is. Mooie foto van de bevroren dennentop. Ayse.. druk met de verhuizing meid! Jullie ook nog een gelukkig nieuwjaar. Anita.. hey, leef je nog? haha.. Alles goed met jou en de baby in je buik? Ik geef geen vitamine d bij.. slecht he? Vind het niet nodig.. Loessie.. Lekker een soeppie maken.. Je bent van de soepen he? Britteke.. jammer dat je niet naar Hattem komt maar snap je wel hoor! Meeting in het westen is ook leuk! Olga.. erwin weet i.d. niet wat hij meemaakt.. ik 3 weekenden bij de deur! Ninien.. zo vaak een koortslip lijkt me niet gezond toe.. Had het in mijn kinderjaren heel vaak.. Al een hele tijd niet gehad! * knock on wood* Miep.. je kereltje weer/.nog steeds aan het snotteren..En jij ook niet lekker.. Beterschapsknuffel van Esmee.. Esmee krijgt s'morgens een pyama papje en ze komt veel buiten dus ik vind vitamini d niet nodig.. Vanmorgen al weer druk geweest.. Huis gezogen en gedweild.. Gewinkeld, kleding voor Esmee gehaald.. een grijs vestje een korte spijkerbroek een spijkerrokje en een jurkje.. Ik moet nog weer terug want van het jurkje hebben ze de beveiliging vergeten af te halen.. De buren gaan op wintersport.. Joehoe!
Zo ben ik even voor de versite komt huisje schoon taart opgehaald ze hadden een foutje gemaakt dus heb nu een K3 taart beetje jammer maarja. tis niet anders. kreeg wel korting ze dachten dat de taart voor maandag was ik zo nee hij is voor zondag.. Vit D? uhh heeft demy alleen gehad in de eerste weken van haar leventje daarna hoefde het neit meer ofso zei de kraamzorg ik hoefde het pas weer te gaan geven als zij 1 jaar was? klopt dit? Dus ik moet haar weer vitD gaan geven? ik snap het niet meer Tot straxx ga die kleine gup uit bed plukken ze staat MAMmmmmmmmmmmmmmmmmm mammmmmmmmmmm te gillen hihih
Mijn decemberbeebje is nog jarig tja wel in januari maar goed...heb de taart besteld...woensdag is het zover Amber bedankt voor je kaartje, ontzettend leuk! hier de kerstspullen lekker opgeruimd....even de pampersaanbieding van de ah gescoord en een tweede drinkbeker voor bij gastmama. vanochtend lekker met het paard door het bos geklepperd...het was zooooo lekker...hele bos witbevroren, echt genieten. vitamine D raden ze hier bij cb ook aan trouwens als je over gaat op normale melk. in opvolgmelk zit voldoende. danielle krijg s'ochtends nog pap met opvolgmelk maar de rest v/d gewone melk. zo genoeg geklept....
Kinderen tot vier jaar hebben dagelijks extra vitamine D te geven. Vitamine D is er in de vorm van druppels of tabletjes. Tabletjes zijn moeilijker door het eten te mengen, daarom wordt vooral bij jonge kinderen vaak voor druppels gekozen. Kinderen met een donkere huidskleur dienen het hele jaar door vitamine D te slikken tot hun zevende levensjaar. Daarna dienen ze tot en met de groeispurt, tijdens de wintermaanden, eveneens vitamine D in te nemen.
Vitamine D is nodig voor sterke botten en tanden, omdat het de opname van calcium en fosfor uit voedingsmiddelen bevordert. Onder invloed van zonlicht wordt vitamine D door het lichaam zelf aangemaakt, maar in de winter als er minder zonlicht is moet u extra vitamine D geven. Een tekort aan vitamine D zorgt ervoor dat bij kinderen Rachitis (Engelse ziekte) ontstaat. Dat is: onvoldoende kalkafzetting in de botten, waardoor deze zacht blijven en peuters kromme beentjes krijgen. Ook kunnen er dikke knobbels op de uiteinden van de botten gevormd worden. Het doorbreken van de tanden kan vertraagd worden. Het consultatiebureau adviseert om kinderen tot 4 jaar dagelijks extra vitamine D te geven. (Voor babys die flesvoeding krijgen, zit de extra vitamine D overigens al verwerkt in de poedermelk.) Kinderen van 4 tot 7 jaar hoeven alleen extra vitamine D te gebruiken als de 'R' in de maand is. Vitamine D werd vroeger toegediend in de vorm van een lepel levertraan, tegenwoordig in de vorm van druppels of tabletjes. Tabletjes zijn moeilijker door het eten te mengen; daarom kiest men vooral bij jonge kinderen vaak voor druppels. In olie opgeloste druppels worden beter opgenomen door de darmen, maar smaken niet zo lekker. De in water oplosbare vitamine D-druppeltjes zijn minder vies van smaak. Ze worden weliswaar slechter door het lichaam opgenomen, maar uw kind krijgt nog voldoende vitamine D binnen. Kinderen met een donkere huidskleur moeten het hele jaar door vitamine D slikken tot hun 7de levensjaar. Daarna moeten ze tot en met de groeispurt tijdens de wintermaanden eveneens vitamine D innemen.
Judith..thanks voor de knuffel! en alweer druk geweest..leuk nog even geshopt..balen van t label! Jippieajee! de buren op vakantie! Lindy..balen van je taart..maar gelukkig toch nog goed gekomen! Johanna..de kerstspullen opgeruimd! en lekker paard gereden! Sanneke..thanks voor alle info! Ik heb het gelijk maar gehaald..zou Mika daarom zo laat met z'n tandjes zijn geweest vraag ik me dan af.. Nou ja hij krijgt t straks meteen.. Net dus even de stad in geweest..had gister een leuk setje voor Mika gekocht maar zat een vlekje in het broekje.. dus even terug gebracht..ze gaan een nieuwe laten komen.. En gelijk dus even die vitamientjes gehaald..