December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Even vraagje; Loïs heeft al een weekje ofzo dat ze af en toe 1 of 2 ronde wangen heeft, ze is erg huilerig geweest afgelope dagen en poept ook meer dan normaal. Ze kwijlt ook echt super veel eigenlijk maar Cb zei dat het ook kwam door die kliertjes die gaan ontwikkelen. Soms spuugt ze alleen maar kwijl of verslikt ze zich erin.'t zullen toch geen tandjes zijn?! :(

2. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    miep...leuk hoor, een nieuw boxkleed!

olga....fijn dat jullie ons blijven steunen hoor ;)

alieke....hier ook veel kwijl...maar weet verder ook niet over hoe en wat :rolleyes:

3. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    olga, lastig he, helemaal met de dunne! ik was steeds niels de fles aan het geven 's morgensvroeg als het gebeurde... holde dan naar mn man om niels te geven en daarna door naar de plee. meestal hing ie er dan al gedeeltelijk uit

alieke, ronde wangen? of rode? ;) misschien wel tandjes hoor! je weet maar nooit.

niels ligt vanaf 2 uur in bed en heeft ongeveer een uur diep geslapen, toen even een poosje jengelen en af en toe huilen. heb 2x getroost met speentje en nu lijkt ie weer verder weg te zijn. maar als ik zn kamertje inloop piept de deur en wordt ie geheid wakker. kan wel gluren door het raampje boven de deur via het keukentrapje :) k ga maa rweer eens kijken. en terwijl ik dit typ begint ie te huilen...

even afwachten wat er gebeuren gaat

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    t lijkt door te zetten dus we gaan maar eten!

5. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    :) ronde wangen heeft ze toch al! maar ik bedoelde rode wangen natuurlijk ;)

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    trouwens, dat is toch wel extreem vroeg nu voor tandjes?

7. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Kreeftje:

Hier onwijs veel respect voor jou hoor meis!
    Ik vind het inderdaad wel eens druk met één kindje, dus met twee zal het nog veel drukker zijn!
    En hier mag je lekker je egoberichtje kwijt hoor!

Zoo.. de liefwinkel was weer blij met ons!
    Heb van die schattige roze slofjes met Lief erop, een roze overslagjurkje, een heeeeeel poepig roze/grijs gebreid mustje en een zwempakje met plons erop.
    Eigenlijk in mijn hebberigheid gepakt en niet gekeken hoe duur het was...:(

Ook nog even bij de prenatal geweest en daar gelukkig maar 1 shirtje gekocht! :)

Voor mezelf wel een leuk jasje gezien maar schrok nogal van de maat die ik nodig had. Snel terug gelegd en eerst maar gaan lijnen over een tijdje...

Salapio:
    Inderdaad borstvoeding geeft echt onzekerheid. Vooral als ze dan te weinig groeit. En ik heb even op borstvoeding.com gekeken en daar valt het nog wel mee als ik haar gewicht invul in de curve.
    Ik wil ook liever nog geen flesvoeding gaan geven omdat ik het nog zoo gezellig vind :)

8. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    sommige kinderen worden met tanden geboren!

In het Engelse Worthing is een baby geboren met zeven tandjes. Het meisje Megan Andrews is nu twee weken oud en heeft er al twee tandartsbezoeken opzitten.

De twintigjarige moeder wist nog niets bij de geboorte van haar dochter. Pas na een uur telde de vroedvrouw zeven tandjes in de mond van Megan. Na een dag kreeg de baby al een eerste bezoek van de tandarts. Vier tandjes werden verwijderd omdat ze niet vast genoeg zaten.

Normaal zou nog een voortandje operatief verwijderd moeten worden, maar de ouders willen dat liever niet. 'Dat kan ik mijn dochter niet aandoen', aldus de moeder. 'We zullen haar goed in het oog houden en regelmatig op controle gaan'.

Dat Megan met tandjes is geboren, was niet zo een grote verrassing voor de moeder, zij had zelf 12 tanden bij haar geboorte.

9. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    :) :) :) :) :) :)

Heb je misschien die van de Hema?
    Die heb ik nl en heb al 3 keer hetzelfde meegemaakt!
    :D

10. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Mijn neefje (van mijn mans kant, woont dus ook in Afrika) is ook met tanden geboren. Echt waar! Hij was ook al 'besneden', zoals ze dat in Guinee noemen, dus zonder voorhuid geboren. Scheelde weer een ingreep. ;)
    Ik geloofde het eerst niet, maar de foto's liegen er toch echt niet om.

11. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Tandjes kunnen wel met deze leeftijd, maar de kans is klein. Ik had een neefje wat met twee tandjes geboren is (geen borstvoeding voor mijn tannte dus). Mijn man kreeg tanden met drie maanden, dus alles is mogelijk. Patrick kwijlt ook erg en knauwt op z'n knuistjes, maar ik geloof nog niet in tandjes. Ik wacht geduldig af.

En hoera! Patrick woog vanmorgen 5 kg! Weer een mijlpaal bereikt, hij is sinds hij thuis is 2kg gegroeid. Ik ben reuze trots op mijn kleine tuinkabouter!

12. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Je hebt helemaal gelijk hoor Olga, maar bedoelde ook dat hij wel gewoon lekker groeit na zijn moeilijke start. en dt die cijfers veel vrouwen alleen maar bezorgd maken. Hier in Zwitserland wordt dan ook geadviseerd niet teveel naar weeg uurtjes te gaan ed omdat je je onnodig zorgen maakt.

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Gelukkig ga ik heel erg op mijn eigen gevoel af en heb ik vertrouwen in Senna. Ik weet nu natuurlijk ook wat hij binnenkrijgt met de fles. Met borstvoeding kan ik me de onzekerheid toch wel voorstellen.

Hoe gaat het eigenlijk in zwitserland? Heb je al wel contacten daar met anderen?

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Malaika, zeker een mijlpaal die 5 kilo! Heerlijk hoor.

Jeetje, kindjes die met tandjes geboren worden....dat is toch wel heel apart.

Ingepinge lekker goed geslaagd zeg!

15. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

WOW al 5 kg. Jay weegt nu 4700 gram!

Over dat kwijlen etc. dat heeft jay ook en elke keer zeg ik tegen mn man. Zijn dat mss de tandjes niet?

16. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    ik ben weer terug van sportief geweest :-D buikspier kwartiertje!

wow, een baby met tanden geboren. dat is echt raaarrr

17. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Hier is Jayda op haar speelkleed aan het spelen...

18. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

vanmiddag krege ik dit in de bus... een tijdje geleden heb ik dit besteld...

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, wat een leuk pakje zeg!

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Leuke foto's juffie!
    Ik heb daar ook al wat dingetjes besteld!
    Mooi spul en lekker vrolijke kleurtjes! :D

Deel Deze Pagina