hoe lang slapen jullie kleintjes overdag achter elkaar? en over huilen/ geluid maken na een poosje slapen: na 3/4 uur is er een slaapcyclus voorbij en komt je kindje aan de 'oppervlakte'. Het is dan niet gek als ze bijna wakker worden en even huilen. als je ze laat liggen gaan ze vaak vanzelf weer verder slapen. 1 cyclus redt niels wel, maar tijdens de 2e komt ie niet zo ver. hij heeft nu van kwart over 11 tot kwart over 1 in bed gelegen, maar is daarvan zeker 3/4 uur wakker geweest, verspreid over die 2 uur. ben dus van de jbpm afgestapt en het lijkt wel of Niels wer heel erg moet wennen aan de smaak van omneo alleen. hij drinkt echt heel weinig voor zijn doen. Met jbpm erin kreeg hij een fles van 140 water en de rest poeder makkelijk weg, maar nu komt ie krap aan tot 100 ml. nog maar even een poosje aanzien. hij had opzich wel genoeg vocht binnen gister, maar t hield niet over. maar even proberen of hij tussendoor ook wat water wil drinken.
danielle slaapt tussen de voedingen ong. 2u met daarin -idd ongeveer na 3 kwartier- meestal even een huil of jengelmomentje..na die twee uur is ze wakker...en komt ze meestal niet meer in slaap..ik laat haar vaak een kwartiertje jengelen -als ze niet echt krijst uiteraard- en dan haal ik haar eruit en mag ze in de box..tot etenstijd..dan krijgt ze de fles..extra knuffels uiteraard..als ze nog erg wakker is gaat ze nog eff de box in en dan bij eerste vermoeidheidssignaal bedje weer in.
Zo, mevrouwtje van Felicitas is geweest. Zoals ik me voorgenomen had, heb ik niks gekocht. De Sesamstraatserie was wel verleidelijk =P~ , maar we kunnen ook gewoon vergelijkbaar spul in de winkel kopen. En we krijgen ook best veel "educatieve" kraamkadootjes, dus we kijken te zijner tijd wel wat aansluit op Annabels interesses. @frederike80: dat probleempje is heel herkenbaar. De "pasvorm" lijkt wel te zijn veranderd door het litteken... En soms heb ik ook dat ik van onderen "lucht hap" als ik ga zitten of liggen ofzo. En dat op de handjes sabbelen. Schattig he! Als Annabel honger heeft en ik haal haar uit haar bedje, begint soms meteen al een borst te zoeken met als gevolg dat mijn arm ineens onder de kwijlplekken zit. En boos dat ze dan wordt! Hihi... @augustus: vervelend van die ziekenhuisbezoeken, maar gelukkig doet Rosalie het goed! @Miep en Miep: moeilijk hoor, een nieuwe baan zoeken. Of weet je al wat je wilt? En dan er nog eentje zien te vinden... Suxes! @olga: jaaaaaa, nog meer hoog-scheet-gehalte-foto's! Maar wat wil je ook met zo'n lachebekkie. @ingepinge: wat een lieve muts is die Roosmarijn! @amber1978: leuke actiefoto! Babyzwemmen... Moet er dan een speciaal broekje over de pamper of trek je hem alleen een zwembroekje aan? @sanneke: ocharme Niels... Kiezen tussen twee kwaden. Dan zou ik inderdaad ook liever kiezen voor spugen dan voor pijnlijk persen. Oja, Annabel wordt ook wakker van dat "iets". Als jullie het gevonden hebben, laat je het me dan weten? Dan jagen we het hier ook weg! *proest* hihi... Ik hou trouwens niet bij hoelang Annabel overdag slaapt. Het is maar net hoe ze in haar schema zit. Zolang ze geen slaapsignaaltjes geeft, mag ze lekker blijven spelen. Maar als ze zo vast slaapt dat ze een voeding dreigt te verslapen, maken we haar wel wakker. Dat wist ik trouwens niet van die slaapcycli van drie kwartier. Weer wat geleerd! Waarschijnlijk is dat dan gewoon dat "iets" bij Annabel. @Salapio: zo vertederend hoe lief die peuters/kleuters kunnen zijn he! Gisteren had ik de buurvrouw met haar zoontje van 2,5 op visite. Zo schattig hoe hij met Annabel omging. Ik moet steeds glimlachen als ik eraan denk. @vlindertje: wat een heerlijke dikkop is die Megan! Lekker scheetje.
Mirre slaapt overdag heel wisselend. Ik heb haar net eigenlijk wakker gemaakt na een slaapje van 2u oid (weet het niet precies). Ik weet ook niet precies hoeveel ze slaapt. Ik streef altijd naar 2u, maar gisteren heb ik haar al na 1,5 uur uit haar bedje gehaald (ik weet niet precies hoeveel ze dan heeft geslapen). Ik doe 2-3x een poging haar weer in slaap te krijgen - dmv duimpje in dr mond of aaien over dr wangetje. Als het niet helpt dan haal ik haar eruit, krijgt ze eten etc. In principe laat ik haar slapen als ze slaapt, maar nu zat ze al aan de 4uur sinds dr laatste voeding ... Nu ligt ze weer in bed en ze is het er niet helemaal mee eens. Na ja ... zo lang het een rustig protest is ...
Pffff ... de buurman is weer bezig met zn projectje ... en is lekker aan het schuren ... ik weet niet wat ie doet, maar hij doet t veel te vaak en ik hoop dat het snel af is ...
Frederika de operatie van de hond is gelukkig heel goed gegaan. Nade operatie was de hond een hoopje ellende, maar nu gaat het weer erg goed. Ik baker Lynn ook in en ze vind het heerlijk. Ze moppert veel minder in haar bedje en ze vind het helemaal niet erg om zo vast te liggen. Ik vond het er in het begin ook zielig uitzien, maar nu ik merk dat het voor haar echt een uitkomst is vind ik het alleen maar heel erg fijn voor haar. Als ik haar uit bedje haal krijg ik een hele grote glimlach van haar en dat is heerlijk. Vannacht heeft Lynn van 23.00 uur tot 08.00 uur geslapen en ik moest haar zelfs wakker maken. Mijn man moest vanmorgen voor controle naar het ziekenhuis omdat hij 5 jaar geleden zaadbalkanker heeft gehad. Ik vond het weer even erg spannend, want ij had afgelopen week weer wat last van zijn bal gehad, maar gelukkig was er niets te zien en ook geen uitzaaiingen. We hadden Lynn meegenomen om te laten zien dat alles bij mijn man toch nog gewoon werkt (hi hi) en dat vond hij erg leuk om te zien. Hij vertelde dat we toch wel geluk hebben gehad, want bij veel mannen met zaadbal kanker is de sperma vaak veel minder van kwaliteit. Gelukkig heeft mijn man nog wat zaadjes ingevroren staan! Amber even een vraagje waar zit jij op babyzwemmen? Het zwembad bij de Heyhoef? En op welke dag is dat? Mijn ouders wonen ook in de reeshof en ik zit er aan te denken om in Tilburg met Lynn te gaan zwemmen, want hier hebben ze het ook niet eht in de buurt en misschien kan ik het combineren met een bezoek aan mijn ouders. O ja dames komende maandag is mijn eerste werkdag weer! Ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch wel veel zin in heb. Ik ga vor 24 uur werken. Ik hoor mijn dametje dus ik ga haar maar de fles geven Lynn slaapt trouwens overdag erg veel Ze heeft nu ook ruim 3 uur achter elkaar liggen slapen.
Tjee ... mirre was net helemaal overstuur .. echt heel hard aan het krijsen, alsof ze pijn had ... heb haar (na een kwartier tevergeefs troosten) maar in de draagdoek gedaan. Daar ligt ze nu na te snikken ... zo zielig ...
voor de dames die babyzwemmen. wat voor luier gebruiken jullie? Ik kan de zwemluiers wel vinden maar pas vanaf 6 maanden?
Weer leuke fotos gezien. Gisteren was laatste dag van gym (zwangerschaps) was gezellig. Tugce is echt sins ze ziek is uit haar structuur. Ze slaap nu ook snachts niet meer door overdag ook veel huilen. Ik hoop datsnel weer over is moet maandag weer werken pff.
Ayse, gefeli! Mirre is vandaag al weer 2 mnd Ik heb weer nieuwe foto's in mn album ... ik maak iedere werkdag van mn man 1 of 2 fotootjes met mn mobiel en die mail ik naar m ... is ie er toch een beetje bij ... maar die 'lol op de commode' is zo scheetig (zegt de trotse moeder )
Vlindertje, wat een heerlijk lachebekkie is Megan zeg! Sanneke, hier slaapt Senna dus meest al ook niet zo lang achter elkaar door. Dat van die drie kwartier cyclus wist ik ook niet trouwens. Soms valt hij in een keer in slaap en wordt hij tussendoor inderdaad even wakker/huilen. En soms, zoals vanmiddag ligt hij nog een uur wakker te zijn en te kletsen/mopperen. Daarna valt hij in slaap en drie kwartier later wordt hij weer wakker. Heb het toen nog een paar keer geprobeerd met speentje teruggeven, maar het mocht niet meer helpen. Sam, wat een opluchting dat met je man alles goed was en gelukkig is de hond ook wer opgeknapt. Lynn heeft lekker doorgeslapen vanacht zeg! Ayse en Sam maandag ook alweer werken. wat gaat het toch snel voorbij he... Britteke, ik heb bij de prenatal een speciaal zwembroekje gekocht met een soort extra voering in de binnekant en elastiek bij de beengaten zodat het goed aansluit en meerekt. (nu nog gaan babyzwemmen)
Salapio, ik vind die met het duimpje ook erg lief zeg! Zo jong en dan al zo lekker op die duim sabbelen.
Salapio, zohe! mirre houd haar duimpje wel goed in haar mond zeker? Loïs lukt het maar een paar tellen. Eten; shoama hmmmm. 't mannetje heeft een buikgriepje dus zal misschien niet zoveel eten, helemaaaal niet erg