December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    :) ..ja dat heb ik ook...
    net als toen ik naar de bank ging voor Mika..
    ik zei..ik wil graag een rekening openen voor mijn zoontje.. :)
    Dat klonk ook zo raar... :rolleyes:

2. augustus

augustus Niet meer actief

Ik ben ook iets van 18 kg aan gekomen.
    Maar alles is er vanzelf af gegaan weer. Nu nog 2 kg en die wil ik perse eraf hebben. Zit nu aan die kellogs troep van de reclame. Moet ook zeggen dat ik totaal geen eetlust heb.
    Die BV heeft erg geholpen bij mij denk ik.
    Maar we krijgen nu veel meer beweging he als voorheen. We rennen ons rot hihi

Wanneer mag je officieel gaan sporten? Ik d8 6 weken na de bevalling of niet?

3. augustus

Ja gek klinkt dat he.

Of ik liep gister met mijn moeder door de stad en d8 ineens gek zeg, nu zijn we beide mama haha

4. augustus

Wat ik ook hilarisch vind is dat mensen zo raar kijken dat ik een kindje heb met donker haar heb.
    Rosalie is half portugees. Maar ik heb dus mega licht blond haar, staat wel een beetje vreemd hihi

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Al zoveel kwijt...alllememagisch... :rolleyes: ...hier net 6 kilo of zo kwijt..
    het schiet echt niet op..houdt ook nog steeds ontzettend vocht vast..
    BV zal idd wel schelen!
    hier de fles hè..

Sporten mag volgens mij ook ongeveer 6 weken na de bevalling..maar wel met mate ...

leuk is dat hè...mijn mams vindt ook echt zo leuk....om te zeggen..ik ben de Oma.. :)

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    tja dat zal wel leuk staan..dan zie je ze denken..zou die van haarzelf zijn..? :)

7. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Ik ga effe wat doen...tot laters.. ;)

8. augustus

Gister ook oma was niet achter de kinderwagen weg te slaan. Ik wilde mijn portomonee pakken uit een tas die aan de wagen hing, keek me moeder echt zo van waag het eens om zelf te gaan rijden haha

Volgensmij denken ze dat ik oppas ofzo..ach grappig toch..

9. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Goedemorgen Meiden,

Even een update-je van Johana.
    Het gaat allemaal heel erg goed. Met Johana zelf heel voorspoedig ze hersteld goed van de bevalling. Bv komt super op gang.
    Met Daniëlle gaat het ook erg goed. Ze is een hele sterke meid. Sinds gisteren is ze van het zuurstof af. Drinken bij mama gaat goed. Ze heeft Daniëlle nog niet bij haar, ze ligt nog op de neonatologie afdeling.
    Johana mag in principe vandaag naar huis, maar ze wil zelf tot morgen blijven (max wat mag) Zodat ze niet teveel heen en weer hoeft naar Daniëlle. Want dat kost natuurlijk wel erg veel energie. Wanneer Daniëlle naar huis mag is even afwachten. Ze verwachten na het weekend en hopen natuurlijk op morgen.

Tot zover de update!

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goedemorguh!

hier redelijk op tijd uit bed en gedouched voor de verandering. kennen jullie dat? voordat de kleine gevoed is, ik heb gegeten, heb gedouched en aangekleed ben is de ochtend al weer bijna voorbij. dan nog met de hond uit... pfff.... en dan te bedenken dat ik straks om uiterlijk half twaalf klaar moet zijn om naar mijn werk te kunnen....

gerda, hier kolf ik na een volledige voeding nog ongeveer 70 tot 100cc af. als mijn man een flesje geeft geeft hij momenteel ongeveer 130 tot 200 cc. een groot verschil zoals je ziet. Sven is nu 5,5 kilo en 56,5cm. in de koelkast werd ons aangeraden niet laner te bewaren dan 24 uur, maar je leest ook vaak 72 uur. buiten de koelkast ongekoeld maximaal 6 uur. wij bewaren eht in eht flesje als gerben snel daarna gaat voeden, anders gaat het in een avent bewaarbeker, maar in het flesje kan net zo goed hoor. die 20cc die je over houd mag bij een andere voeding die je binnen 24 uur afkolft. opwarmen deden we eerst in de pan, nu in een flessenwarmer. magnetron is ons afgeraden, omdat er dan belangrijke bestanddelen kapot gaan.

misskeita, sven krijgt bv en kreeg opo dag 5 al afgekolfde bv in een fles met daarna een speen. mijn kh zei dat er een risico bestond, maar dat zij in haar 16 jarig dienstverband nog nooit mee had gemaat dat een kleine geen bv meer wilde door een speen. als sven 's avonds dreinerig is krijgt hij gewoon een speentje en na een flesje sowieso, omdat anders zijn zuigbehoefte niet voldaan is.

kleertjes, hier hebben we net gisteren een hele lading naar een vriendin van mij gebracht. als haar kleine er uit is gaan ze naar een andere vriendin die in mei moet bevallen en daarna krijgen wij ze weer terug voor een eventuele volgende.

email, ik ben geabonneerd op dit topic, dus krijg automatisch een mail en lees dan weer verder vanaf waar ik gebleven was. is hopeloos vervelend nu met twee dezelfde topic namen haha

britteke, dat van de eerste keer kolven herken ik volledig. ik heb een kolf aangeschaft om een stuwing en risico op een borstontsteking tegen te gaan. ik had een cup! net als 'siliconentieten' bleven die van mij recht overeind staan als ik op mijn rug lag. :)

kreeftje, wat fijn dat het zo goed bevallen is buiten. en leuk he, al die complimentjes. was laatst wezen winkelen met mijn moeder voor nieuwe kleding toen ik in het pashokje stond en door het gordijn een trotse oma hoorde opscheppen over mijn kleine haha zo leuk als je mensen dan hoort zeggen dat ze het zo'n mooi kindje vinden! mijn moeder verteld er dan ook altijd dírect bij dat ze in september een kleindochter heeft gekregen haha

ingepinge, wij gaan er gerust een aantal uurtjes op uit. winkelen of wandelen of zo. hangt een beetje van het weer af, maar met droog helder weer gaan we lekker weg hoor! vanavond gaan we wandelend naar het winkelcentrum in de wijk naast de onze, heerlijk!

miep, ik wil ook weer op de hometrainer! maar die hier naar toe zou komen staat nu bij mijn ouders en mijn vader is ópeens (?!) actief! :confused: is er met een weekje ook wel weer af en dan krijg ik em alsnog ;) maar wil de 3 kledingmaten teveel er zo graag een beetje af hebben.... :(

gerda, sven drinkt hier ook zoveel hoor. is zelfs aan de grote en zware kant voor zijn leeftijd, maar omdat hij bv krijgt geeft dat niks. bv is nooit teveel.
    wat een flinke jongen trouwens al met 3 weken! mooi koppie hoor, heerlijk

zonnebank, oei, heb ik ook weer zin in! en zwemmen! en naar het thermaalbad! moet mezelf maar snel eens trakteren op een verwendagje. mijn schoonzus had al voorgesteld lekker met z'n 2 te gaan.

augustus, 2 kilo! jeetje.... ik ben inmiddels 10 kg kwijt en heb er nog 25 te gaan :( moet ook wel zeggen zolang ik nog niet kan sporten lokt het 'niet snoepen' ook nog neit zo. tijdens de zwangerschap helemaal niet gesnoept en nu lust ik er wel pap...eh... koekjes van haha zodra ik weer kan sporten gaat het allemaal wat sneller en heb ik ook meer motivatie, ken mezelf ondertussen een beetje ;)
    bv maakt hier niets uit, heb alleen maar meer honger en eet meer en er gaat weinig extra van af. het vocht was ik in eerste instantie kwijt, maar zit er nu weer allemaal bij, zo raar :(

mamma, ik ben er helemaal aan gewend, maar zo werd ik tijdens de zwangerschap al genoemd ;) dat mijn zoon post krijgt op zijn eigen naam vind ik nog wel heel raar. denk steeds dat het een typfout is of zo haha

tigger, dank je voor de update. fijn dat het naar omstandigheden allemaal goed gaat met haar en de kleine. nu maar hopen dat ze zo snel mogelijk allemaal thuis zijn!

vanmiddag even bij mijn moeder op visite. die is op de kleine van mijn broer aan het passen voor de eerste keer sinds mijn schoonzus weer aan het werk is. zo kom ik er ook weer even uit en zie ik mijn nichtje ook nog even :)

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    goeiemoggel!

Deze mama voelt zicht veel beter vandaag!

Onze lieve jongentje doet het zo goed! vannacht de hele nacht geslapen! echt knap gister weer gewogen en hij is gelukkig weer 200 gram gegroeid! hij haalt nu in. en drinken gaat erg goed nu. hij drinkt ongeveer 130 cc per fles.

Ik zou ook graag weer beginnen met buikspieroefeningen maar moet nog drie weken wachten ik ben al 20 kilo kwijt moet nog 10! :S

Wat drinken jullie beebs gemiddeld per fles?

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    wandelen; ik ging na een week al eventjes met loïs wandelen, zolang ze goed ingepakt zijn kan het niet zoveel kwijt.

mama; mijn vriend zei een tijd geleden tegen een vriend "ja dat is de moeder van mijn kind" ik voelde me helemaal trots :p

dianne; loïs drinkt ongeveer 160cc vaak helemaal op, af en toe een 10cc over.

13. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Goedemorgen mama's!

Wat klinkt dat leuk, mama's hihi. Moet er nog steeds een beetje aan wennen.

@ Essebes; Ik was 17 kilo aangekomen, maar t gaat wel lekker eraf... Nog 6 en dan zit ik weer op mijn oude gewicht.
    Mijn buik is zo goed als weg alleen t schud nog een beetje al ik loop hihi.
    Mijn vriend vind t eigenlijk wel grappig, alleen ik minder!

Miep: Ik heb ook nog zwangerschapsbroeken aan hoor! Maar dat komt omdat ik ze eigenlijk wel lekker vind zitten.

En meiden, wat hebben jullie allemaal snoepies van kindjes! Echt lief!
    Ik zal eens kijken of ik ook wat fotootjes van Roosmarijn erop krijg.

14. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    LIEVE DECEMBERMAMA'S >>

Allemaal van HARTE GEFELICITEERD met jullie mooie kindjes!

En welkom bij de 'mama's' natuurlijk!

Liefs, Muriel (novembermama) x

15. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik hoef gelukkig ook nog maar een kilo of drie weg te werken, ik was er zo'n 15/16 aangekomen en de eerste week na de bevalling was ik er al 10 kwijt.
    Als Annabel zoveel energie van mij blijft vragen, zal ik die laatste (of misschien wel meer) kilootjes ook zo wel kwijt zijn.
    Zit hier verdikke nog in mijn pyjama, omdat dametje continu loopt te brullen. Ik heb geen flauw idee wat er aan de hand is. Gisteren overdag ging het zo enorm goed, maar 's avonds begon de ellende... Huilen, brullen, krijsen. Verschrikkelijk gewoon. We hebben tot half vier 's nachts lopen klooien. Op een gegeven moment zat ik met haar op mijn arm mee te brullen. Het ging gewoon niet...
    Vandaag begint weer zo'n dagje. Ik weet me gewoon echt geen raad meer.
    Nu begint ze weer...

Heb trouwens tussen alle ellende door de eerste keer gekolfd. Niet echt veel... Een borst 65 ml.

Ik word gek van dat gehuil! Meissie, wat wil je nou?

Sorry voor dit egobericht, maar ik zit er echt even doorheen en ik kan het bij niemand kwijt...

16. happygirl81

happygirl81 Bekend lid

23 feb 2007
    626
    0
    0
    zoetermeer
    Meld me ook ff.

Had gister een gesprek, ben dus druk aan het solliciteren. Mag van mijn werkgever kiezen uit 4 of 2 dagen werken en ik wil dus 3 dagen. Ben dus niet zoveel aanwezig. Druk aan het zoeken en proberen zoveel mogelijk gesprekken aan te gaan.

Moest gister wel nette kleren gaan kopen, want mieigen kleren passen nog lang niet. Moet nog 8 kilo tot het gewicht voor mijn zwangerschape en dan nog eens 10 die daarvoor al te zwaar was.

Verder wil ik hier ook gaan babyzwemmen. Dus moet nog wel ff informeren.

En mogen die kleintjes al wel zo lang doorslapen? Dacht dat dat niet zo goed was voor de darmpjes en zo.

Hier werkt een drupje olijfolie in de fles erg goed tegen het niet willen poepen. Mocht van de vk en de kraamhulp.

Ga zo nog even met de kleine boodschapjes doen en dan het huis nog even opruimen, krijg vanavond bezoek.

Dus tot later.

17. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    zwangerschapskleding, ik ben hier afgelopen week wezen shoppen voor gewone kleren. mijn zw. kleding deed mij teveel pijn in mijn buikwond en ik moet zeggen, gewone broeken dragen bevalt toch ook wel weer heel goed hoor ;)

nelly, meissie, moeilijk hè als je niet weet wat er is. is heel normaal hoor, ze wordt vanzelf weer wat rustiger.

ik kreeg gisteren een tip voor het doorslapen: als de kleine 's nachts wakker wordt één druppeltje suikerwater in het mondje doen. na 2 nachten zou hij dan door moeten slapen. toch staat me dat erg tegen. ik het zoiets van als hij van nature door wil slapen kan dat en anders is hij er blijkbaar nog niet aan toe.

18. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Augustus….hahaha…je moeder zal wel gedacht hebben…afblijven..! :confused:

Tigger bedankt voor de update..
    Wat fijn dat het goed gaat met allebei…maar wat jammer dat Daniëlle nog niet mee naar huis mag..hopelijk mag ze snel mee hoor..

Claartje…wil je met de hometrainer ..zit je paps erop…ja dat is lastig….hahaha.. :)
    Maar hopelijk krijg je m snel..kun je een eindje weg fietsen!
    Veel plezier bij je moeder vanmiddag!

Dianne..al 20 kilo kwijt..hoe doe je dat?
    En geef je borstvoeding of flesvoeding?
    Hier bieden we meestal nu 125 aan en drinkt dit niet altijd op..
    En dat 7 keer per dag..

Ingepinge…wat een leuke foto’s! wat een schatje zeg!

Muriel…dankjewel! ;)

Nelly…wat vervelend dat ze zo huilt..is zo sneu hè..
    Ik kan je helaas niet helpen..maar geef je een virtuele knuffel….. [​IMG]

Happygirl…oh spannend soliciteren…succes hoor meid!

19. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier is mijn moeder nog even geweest vanmorgen…
    Gezellig!
    Ik moet straks om 4 uur naar de bank..nu eerst nog even Mika de fles geven..
    En dan kan ie net voordat we weggaan nog een keertje…

20. augustus

Wat drinken jullie kleintjes veel zeg.

Rosalie drinkt 100 cc, maar wel 7 x per dag, soms zelfs 8x

Deel Deze Pagina