December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Hey Dame'tjes!

Zo effies n stukje typen hier hoor, is weer lang geleden, heb het gezellig druk gehad, zelfs nog veel kraamvisite gehad de laatste week en nog veel dingetjes gedaan die ik nog wilde doen voordat ik weer moet beginnen, vandaag is m'n laatste dag verlof.

Heb alleen de laatste 3 pagina's gelezen, ik hoor al iets pruttelen boven dus ben bang dat ik niet zo veel tijd heb :)

Met Liv gaat het super goed, ik ben zo gek op m'n lieve meisje! Ik geef d'r nog steeds borstvoeding (toch nog wel...) Elke dag krijgt ze ook n flesje kv van 60 tot 100 cc, anders heeft ze net niet genoeg. Ik kon het toch nog niet over m'n hart verkrijgen om te stoppen .jkm,;;hgghcf. hihi dit getypte stukje is n bijdrage van m'n poes (liep over het toetsenbord)

Liv is heerlijk aan het lachen en kletsen, zo schattig dat brabbelen!

Ik ben me ook al REUZE geschrokken, ik was liv aan het verschonen op d'r aankleedkussen, deed wat bepantene op d'r billen en wilde het tube'tje (zo'n klein proefmonstertje) terugleggen op het plankje, maar het dopje viel (klein rot doppie), ik dus kijken op het aankleedkussen waar het lag, nergens te zien, kijk ik Liv aan, was het precies in d'r mondje gevallen! :confused: :confused: :confused:
    Snel op d'r zij gelegt en het dopje eruit gepakt, jeetje wat was ik geschrokken, m'n benen werden helemaal slap. Als ze d'r tong had bewogen was het achterin d'r keel terechtgekomen, bah ik moet er niet aan denken!

Kelly, meisje wat super sneu voor jullie, volgens mij was je er heel blij meegeweest he? Je lichaam kon het waarschijnlijk nog niet aan zo snel. Heel veel sterkte.

Juffie, ik heb dat stukje volgens mij op tv gezien, was het dat die zwangere vrouw over de afdeling rondgeleid werd?

XX Es

2. Iloon

Iloon Fanatiek lid

5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Es..kan me voorstellen dat je geschrokken bent!

Jaaaa eindelijk heeft mijn mannetje dan zijn theorie gehaald :) :)

3. Bowie

Bowie Actief lid

15 jun 2007
    438
    0
    0
    He meiden!

Ja dat is lang geleden zeg! Heb een klein beetje bijgelezen en volgens mij gaat alles wel goed met alle mama´s toch? Kelly, voor jou heel veel sterkte! Ikwist niet dat je zo snel wel weer een kindje zou willen dus ik vind het heel sneu voor je, maar dat je zo snel weer zwanger bent geraakt is vast een goed teken en zal het wel weer heel snel weer raak zijn!

Hier gaat alles goed, we zijn 3 x naar de osteopaat geweest en onze Sem is een compleet ander kereltje! Vrolijk, lachen, goed slapen, gegroeid, haar gekregen.....ongelooflijk wat 3 van die behandelingen kunnen doen. Ik kon die vrouw wel zoenen! Ik vind eigenlijk dat ze mama´s verplicht moeten informeren na een zware bevalling over de mogelijkheid van osteopathie want het scheelt een hoop verdriet en frustratie, voor mama en baby!
    Dus....hier alles ok, Sem is nu 62 cm en weegt 5,7 kilo, is lekker aan het kletsen en lachen, slaapt zo´n 7 a 8 uur per nacht dus ik heb echt niet te klagen. Ik geniet heerlijk van mijn kleine man!

Helaas moet ik maandag alweer werken, bah! (zal ik wel nog minder tijd hebben om mee te kletsen hier, maar ik kom zo nu en dan wel even kijken hoor!). Sem is al een paar keer naar de creche geweest om te wennen, hij vindt het HELEMAAL niks! En daardoor is het voor mij ook vreselijk om hem daar naartoe te brengen, hartverscheurend soms. Maar ik heb geen keus, ik moet weer aan de slag. Wel ga ik kijken of ik niet toch naar 3 dagen werken kan ipv 4, ik vind het toch teveel, 4 dagen. Het matched gewoon niet in mijn hoofd dat ik van de 7 dagen maar 3 dagen bij mijn kind ben. Toen ik nog zwanger was dacht ik dat ik dat makkelijk zou kunnen maar het moederhart is gaan kloppen, als een gek :). Misschien dat ik 1 dag ouderschapsverlof kan nemen ofzo, volgens mij kan mijn werkgever me dat niet weigeren, moet ik nog even uitzoeken.

En....eindelijk na een klein jaartje al mee te kletsen heb ik wat fotootjes in mijn album gezet van mijn stoere binkie!

Ik ga nog even een stukje lezen, een dikke knuffel voor al jullie lieve decembermama´s!

4. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Iloon, wat super fijn! Feestje! Gefeliciteerd!

Bowie, leuk je ff te horen meis, en super dat het nu goed gaat met Sem, nou wat n paar behandelingen dan kan doen he? Dat lieve knulletje had al die tijd gewoon pijn :( Gelukkig gaat het nu goed. Toch ook wel moeilijk he, weer gaan werken? Ik mag ook weer beginnen, dacht dat ik dat makkelijk zou gaan doen, maar toch ook gemixte gevoelens, ik hoop dat je het naar 3 dagen kan veranderen, 4 lijkt mij ook te veel hoor.

xx

5. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Nelly..ik heb geen idee wanneer t 4 voedingen worden..
    Komt annabel zo laat dan?
    Hier maak ik Mika altijd half 10 /10 uur wakker.

Amber..wat zielig dat Jesse zo moest huilen vannacht..

Augustus..mijn vriend had altijd een eerst een playstation maar die heeft nu een xbox360
    En de wii voor erbij..
    Hij was overal geweest..maar overal stond zo’n lange wachttijd .. eind april / mei..
    En deze heeft ie via mp een winkel in zutphen bood m aan..dus hij is er gelijk heen gereden..
    Geen aanbieding ..die krijg je nu niet.. ze zijn zelfs duurder.

Pareltje..hoop dat eliora aankomt hoor!

Essebes…oei wat schrikken zeg met dat dopje..

Iloon..gefeliciteerd!

Bowie..fijn dat alles goed gaat!
    Wat balen dat Sem t niet leuk vind op t dagverblijf..
    Hoop dat je naar 3 dagen kan hoor!
    En wat een heerlijk koppie heeft ie!

6. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Hier alweer gepoetst en gestreken..
    Mika ligt nog even lekker te pitten!
    :D

7. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    HIer precies hetzelfde hoor!
    Echt, ik liep met het idee rond om gewoon weer 5 dagen te gaan werken!
    Nou echt niet dus! :)
    Heb ontslag genomen voor 2 dagen en neem nog één dag ouderschapsverlof op./ Dus zowieso tot de grote vakantie maar 2 daagjes werken, héééééééérlijk!
    :) :)

Es:
    Fijn dat alles goed gaat, enne geniet nog even van je laatste dagje verlof!

Miep:
    Wat stond er bij je bestelling (wanneer heb geleverd zou worden?) Het is bij mij ook wel eens binnen 2 weken bezorgd, maar dus ook een paar keer dat het 4 weken (of langer) duurde... :(

Kelly:
    Veel sterkte voor jou meis! Knuffel!

Ohhhh wat heb ik weer leuke fotootjes gezien van onze beebies, wat zijn het toch scheetjebeetjes! lief hoor!

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ach gosh op het andere forum is iemand bevallen van een dochter..ze is geboren op het toillet van het ziekenhuis...het ging ineens heel snel. gelukkig is alles gezond :D

9. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    Bowie fijn dat de behandeling werkt ! En moeilijk hoor kindje wegbrengen als ie niet wil.
    En wat een lieverd is Sem

Es geniet nog van je laatste dagje verlof !
    En wat schrikken zeg !

Iloon gefeliciteerd met je mannetje

Bevalling op toilet.
    Mijn vriendin is nu bijna 3 jaar geleden thuis bevallen op het toilet van haar derde kindje. Ze had nog geen weeen gehad of niets.
    Haar man heeft tussen haar benen door het kindje aanhgepakt in een jas gewikkeld (wc was in de gang) en daarna zijn ze met zijn drieen de trap opgeklommen. Toen zij in bed bed lag de VK gebelt. De oudste twee kids waren gewoon in de woonkamer aan het spelen en hadden helemaal niets gemerkt. Die hadden ineens een lief klein zusje erbij.

10. Bowie

Bowie Actief lid

15 jun 2007
    438
    0
    0
    Dankjulliewel voor de complimentjes over mijn kleine mannetje.... ik ben ook zooooooo trots!

Heb even op internet gezocht en ouderschapsverlof mag inderdaad niet geweigerd worden.... mijn werkgever zal zeker niet blij met mij zijn maar dat is dan maar even jammer. Ik denk als Sem een jaar is dat ik er dan veel minder moeite mee heb om hem 2 dagen naar de creche te brengen, dan kan hij zichzelf ook wat beter vermaken met speelgoed enzo. Hij is nu nog zo ieniemie....

Es, voor jou dus ook je laatste verlofdagje....wat is het snel gegaan he? Ik heb best zin om weer te gaan werken, mijn collega´s weer te zien maar ik ga Sem heel erg missen... Maar dat zal elke moeder wel hebben denk ik.

Heb a.s. maandag trouwens een afspraak bij de dokter voor het inbrengen van een spiraaltje, zie ik best tegenop. Stom he, heb je een kind gebaard en heeft ik weet niet wie allemaal zijn handen daar binnen gehad en ik weet niet wat allemaal nog meer voor instrumenten en dan ben ik nerveus voor zo´n klein spiraaltje.....

Verder heb ik nog wat albums bekeken en wat een lieve kindjes allemaal zeg! Salapio, jouw meisje met d´r duimpje is om op te vreten! Sem probeert het ook maar propt zijn hele vuist naar binnen tot woede en kokhalzen aan toe!

Nou meiden, ik hoop tot snel! xxx

11. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    jesse is vandaag precies 2 maanden !

wat vliegt de tijd zeg.

12. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Jaaaa Amber, het gaat echt snel!

Het lijkt nog maar gisteren dat ik voor het eerst mijn kleine lieverdje in mijn armen had!

(Mis dat moment ook zo!:))

13. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ja ik mis dat ook wel.

maar vind deze tijd ook weer heel speciaal. dat leuke en lieve lachen.
    dat gebrabbel. in bad gaan met hem en zwemmen.
    het is allemaal leuk. hij moet alleen niet snel groeien.

14. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    :) :) :) :) :) :) :)
    Mijn kleine prinsesje wil steeds gaan staan, vrees dat ze dus ook wel met 3 maanden kan lopen... :)

15. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    ES en BOWIE, fijn weer wat van jullie tehoren.

Bowie, heb een aantal maal op het punt gestaan je te smsen ... of alles wel goed ging ... maar vond ik ook weer zo raar/bemoeierig. Blij dat je er weer bent en fijn dat het goed gaan met je knul (wat een lekkerdje).

Es, tjeeeee ... wat een schrik ... ik kreeg ook al helemaal slappe poten ... brrr ... gelukkig is het goed afgelopen!

Weer aan het werk, bahbahbah ... heb net nog eventjes zitten huilen bij het idee ... en dan moet ik niet zeuren ... werk maar 3 dagdelen ... maar ga mn meissie zo enorm missen!

Vandaag een beetje een rommeldagje. Man uit zn hum. Ik uit mn hum. En dus ... Mirre uit dr hum ... Kreeg vanochtend na een bad en (te lang) wachten flesje BV ... voor het eerst heeft ze het niet schoon op gedronken en trok ze ook een heel vies gezicht ... Slechts 60CC. Durfde dr ook niet meteen daarna de borst te geven. Maar een uur later kwam ze al weer ... maar niet veel meer gedaan dan sabbelen.
    Nu wilde ik haar net in bed leggen ... echt brullen ... na bijna een uur proberen (duimpje - nee; mijn pink - nee; aan de borst - ja dan stil, maar terug in bed weer bleren) ... ligt ze nu weer in de draagdoek ... En dat terwijl ik nu echt een keer had bedacht een middagdutje te doen (broodnodig want ik ben me toch een partijtje moe).

Wordt gezellig voor mn zwangere vriendin die komt eten ... Nou ja ... weet ze meteen hoe het is om 2 maanden een kind te hebben :)

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Erg grappige foto in mn album van zo juist ... gaat ze braaf slapen in de draagdoek ... neeeeeee!

17. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hoi meiden, ik meld me even.

druk bezig geweest met schoonmaken, poeh poeh.

Iloon; Gefeliciteerd met de theorie van je mannetje! Hoeveel fout had ie? :p

Kelly; meissie, heel veel sterkte!

"praten"; Meiden hebben jullie ukkie's al het "babbelen" uit gevonden? Loïs wel, echt geweldig. Als ze maar een gezichtje ziet is het "uuhh buhh abuuhh" ect. :)

18. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Salapio; :) :) :) wat een geweelldiigge foto!

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    wat een lieverdje!

Deel Deze Pagina