December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britteke

Britteke Fanatiek lid

16 dec 2006
    3.613
    0
    0
    Salapio,
    Sam is ook geen slaper overdag. Hoe later in de dag hoe vervelender hij wordt. Heb ook geen idee hoe ik dat op moet lossen. Een stukje met hem wandelen werkt meestal wel... dus ik ben er zo maar weer vandoor hihi.

2. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Hey meiden,
    oh wat heb ik jullie were gemist zeg maar vanaf nu wil ik weer alles gaan bijhouden en deze keer echt
    want we hebben weer internet thuis jippie jippie :)
    pff ik weet helemaal niet meer hoe het met jullie gaat
    maar hoop wel goed :D

hier gaat ook alles z'n gangetje, Dexter is al 62cm en 6245 gram
    haha best een flinkerd en lang voor zn leeftijd maar hij is zoo lief
    's avonds rond 10 uur slaapt die al 5, 6 uur door en daarna
    als die dan de fles heeft gehad weer zo'n 5 uur
    overdag slaapt die ook wel, maar is die ook vaker goed wakker echt leuk

ik had de laatste 3 bladzijdes vluchtig doorgelezen en zag dat Essebes nog steeds borstvoeding geeft wat goed zeg :thumup:
    ik zal vanmiddag proberen nog wat nieuwe foto's erop te zetten

Kusjes xxx Dreams

3. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    hoe gaat het trouwens met gerda?
    en met juffie's Jayda?
    hoop allemaal goed ..
    ik ga alvast wat fotootjes plaatsen

4. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    *sanneke zucht mee met salapio.* Irritant he. als je de regelmaat van Ria wil aanhouden moet je na het uit bed halen voeden, maar niels heeft dan nog geen honger en ik heb het idee dat ik dan zn hele spijsvertering in de war schop. Salapio, gaat Mirre wel zoet slapen? dat gaat bij niels wel steeds beter. (ff afkloppen) alleen rond het avondeten wil hij niet in bed en gaat dan megahard krijsen en is ontroostbaar, dus dan zit hij wel bij ons in de wipstoel zodat we zn speen steeds in zn bakkes kunnen duwen en wij haastig onze prak op kunnen eten.

Dreams, welkom terug meid! het is hier reuzegezellig.
    En wat een beer is Dexter al!

Iloon, Yaeda al 3 maand :confused: wowie! niels is morgen pas 2 mnd!

Britteke, doorgesneden ui naast zn bedje?
    en gefeliciteerd met je mannetje.

Pareltje, hopelijk gaat ze nu gauw groeien. Enne... ook een beetje op je eigen gevoel vertrouwen hoor, ik heb al door dat 'ons' cb niet echt the place to be is. volgende week maandag (9.00 uur! :confused: ) komt onze wijkverpleegkundige M. bij me op huisbezoek om te praten over de 'onrust' van Niels... ben benieuwd.

Misskeita, 9 cm :confused:

Olga, als ik niels overdag 1,5 uur niet hoor ben ik helemaal in de gloria! ik hoop dat hij nu ook steeds beter gaat leren slapen, want hij wordt steeds na 3/4 uur wakker en wil dan zelden meer slapen, beetje zelfde als bij salapio. en dan is ie nog wel echt moe.
    niels ligt nog niet te kletsen tegen 'dingen' in zn bed. met veel gratie krijg ik wat babbeltjes overdag als ie op het aankleedkussen ligt. Daar is ie wonderlijk relaxed. hebben jullie kindjes dat ook? net of het lekker is om in de blote bips te liggen.

Miep, eeuwige poetser die je bent! kom je es bij mij poetsen?
    veel plezier met je visite.

augustus, werk ze, wat voor werk doe je?

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeeej! Dreams is back! Fijn dat alles goed gaat ... ennuh ... ben je jarig geweest in de tussentijd? Ik meen me te herinneren dat je 19 was, of ben ik nu gewoon een felicitatie vergeten :)

(wel grappig trouwens want mijn zusje is net 20 geworden)

6. dreams

dreams Fanatiek lid

19 apr 2007
    1.460
    0
    0
    Salapio, haha nee ben ook 20 geworden
    staat ook onder m'n plaatje hihi

Sanneke, thnx voor de verwelkoming
    haha ja is wel een flinkerd maar hij is ook lang dus is wel goed verdeeld
    z'n beentjes beginnen nu wat flinker te worden hihi

er staan nu nog 2 nieuwe fotootjes in maar straks zal ik effe foto's van gisteren plaatsen
    geeft een wat beter beeld

Wow Yaeda al 3 maanden oud, Dexter is aanstaande donderdag 2 maanden
    en dit vliegt al voorbij, 1 week is niks

Xx

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sanneke, Mirre slaapt als een roosje vanaf het einde van de middag/begin van de avond (tenminste dat doet ze nu ruim een week, knock on wood) ... Dan huilt ze soms een beetje, maar slaapt gewoon lief in en door tot de volgende voeding. En valt weer braaf in slaap etc.

Overdag moet ze bijna altijd 10-15 minuten huilen. Dan stil (of ze slaapt of ze is aan het rondkijken). Dan bleren ... houdt ze meestal langer dan 10 minuten vol ... soms daarna stil, soms niet. Zo niet dan ga ik naar boven en probeer haar te kalmeren terwijl ze in dr bedje ligt. Als dat niet lukt dan haal ik haar uit dr bedje. Wel verschonen, niet voeden, wel even spelen, moe = terug naar bed. En dan begint de 'ellende' weer opnieuw ...

Verder wil ik soms Ria wel eens een flinke knal voor dr kanis geven :oops: ... makkelijk kletsen hoor in zo'n boekie ... dus probeer vooral naar mn gevoel te luisteren ... al weet ik het soms echt niet meer :( ...

Ze ligt nu weer 3kwartier te slapen en begint ook weer te mekkeren ...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd dan Dreams! En lekker ventje heb je hoor!

Ik ga voeden (boe zegt de koe) ...

9. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Gister ging het weer minder met de perserij, maar vandaag gaat het goed (heeft vanmorgen ook een beste broek vol gepoept), behalve dan veel spugen. ik weet echt niet wat normaal is aan hoeveelheid spuugjes, maar hij krijgt wel 3x per dag n schone trui aan :(

het gaat tot nu toe erg goed vandaag. hij ligt al vanaf half 11 te slapen en heeft maar 10 seconden gemopperd. is tussendoor ook niet wakker geweest, voor zover ik kon horen.

misschien slaat de consequente regelmaat en het weglaten van jbpm aan? ik hoop het maar.

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0

11. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Sanneke, het is pas sinds de laatste dagen dat Senna overdag goed gaat met slapen, maar ben er reuze blij mee. En als hij dan wat huilt, dan valt hij vaak wel weer in slaap. Maar drie uur zoals Mika van Miep, dat lukt Senna ook niet hoor.
    Alleen de avond is dan zo sneu, want dan is mijn vriend thuis en is Senna zo mopperig en kan hij niet slapen en blijft hij huilen. Terwijl hij eerst altijd in de avond mega vrolijk was. Het is echt sinds ik naar 5 voedingen ben overgegaan dat Senna zijn ritme verandert.

Ik moet zeggen dat ik het zowiezo wel opvallend vind dat de goede en minder goede dagen zich heel snel afwisselen. Zit je er drie dagen doorheen, gaat het daarna opeens weer een aantal dagen helemaal lekker. Eigenlijk geen touw aan vast te knopen met diie kindjes van ons....

Dreams, daar ben je weer, gezellig! Lekker ventje is Dexter hoor.

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik ga naar de stad wandelen, kan Senna lekker slapen in de wagen. Doei!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sanneke, Mirre draagt eigenlijk de hele tijd na voeding tot aan haar bedje een slabbetje. Die liggen ook verspreid door het hele huis (kan er nog wel bij :) *ahum* :oops:) ... Scheelt verschoonwerk. Mirre spuugt wisselend, soms een paar keer, soms maar een keer per dag. Soms een mondje en soms een behoorlijke golf. Volgens kinderarts in LUMC is spugen in alle vormen en maten normaal, zolang het geen projectielbraken is, niet de hele voeding eruit komt en het kindje aankomt/plasluiers etc.

En leren om in een bedje te slapen ... tja ... als Mirre de hele dag nog niet (goed) heeft geslapen dan gaat ze om 15u of de reiswieg of de draagzak in ...
    Verder doe ik het zo:
    - in bed (als ze huilt = kookwekker op 20 min, tot nu toe altijd genoeg, zo niet zou ik naar dr toegaan en over drgezichtje aaien en duimpje in dr mond doen etc)
    - tussendoor huilen = kookwekker op 10 min, dan naar dr toe = troosten in bed
    - weer huilen = kookwekker op 10 min - dan ernaartoe = troosten op bed
    - weer huilen = eruit en spelen, eerste tekens van vermoeidheid = in bed
    ETC

Zoiets ...

14. Ik lees dat meer kindjes rond 5-6 uur ontroostbaar zijn.
    Megan word hier al weken klokslag 5 uur krijsend wakker en laten liggen,erbij gaan zitten,troosten,knuffelen het heeft allemaal geen zin.
    Dus wij eten hier of apart of heel snel.

Drinken jullie kindjes ook minder of blijft het aantal cc op een dag gelijk met andere dagen?
    Megan drinkt in de ochtend maar 50-60cc en de andere flessen gaan wel redelijk 150 cc en dan de avond laatste fles is weer een ramp want dan drinkt ze mar ongeveer 80 cc.
    Maak mij er wel zorgen over omdat ze eerst 4 flessen van 180 cc en laatste fles 200c op dronk.

Vrijdag heb ik een kijkoperatie gehad en ze hebben weefsel weggehaald.
    Gelukkig deed het niet echt pijn.
    Was reuze interesant om je baarmoeder zo van binnen te zien,...heb vol verbazing zitten kijken 3 kwartier lang.

Weet even niet meer wie maar wij gebruiken luuf voor de verkoudheid van Megan.(een soort dampo voor baby's)
    Bij de DA drogist krijg je er nu een gratis neusspray bij van luuf

15. Ik moet de groetjes doen van Loopy.
    Ze heeft even een zwangerschapspagina stop genomen en komt pas weer als ze zich een beetje beter voelt.

16. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Olga fijn dat senna iets meer slaapt overdag! ;)

Misskeita..wat is Hannah lekker gegroeid! :D

Britteke..gefeliciteerd met je vriend! ;)
    en zielig hoor dat Sam zo verkouden is..

Salapio…oeii wat vervelend zeg dat Mirre overdag niet meer zo goed slaapt..
    Heb ook geen tips voor je… :rolleyes:

Dreams..fijn dat je er weer bent! :D
    Lieve foto’s! wel wat klein..

Sanneke..dat kletsen dat komt vanzelf hoor!
    Hoop dat Niels ook lekker iets langer blijft slapen overdag!
    Enne poetsen….als ik hier klaar ben dan zijn m’n polsen t zat..sorry… :)
    Spugen..meestal komt er een mondje terug na de voeding..dus dan heeft ie z’n slab nog om..
    Soms in bedje ook..maar dat is maximaal 1 keer per dag..

Iloon..alweer 3 maand..wat gaat t snel hè! :D

Vlindertje..fijn dat ze je schoonhebben gemaakt van binnen..hoop dat nu alles goed is!

Hoeveelheid voeding..meestal drinkt Mika overdag 165cc en de laatste fles bieden we 200cc aan..daar drinkt ie meestal 185 cc van..
    Als je t niet vertrouwt even naar t cb om te wegen en overleggen misschien?
    Doe je de groetjes aan loopy terug!

17. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Zo de visite had afgebeld..ze waren ziek..
    Dus ben ik maar de klerenkast gaan opruimen van Mika..
    Hij lag toch heerlijk te slapen..dus merkt daar niks van..
    En even lekker gerommeld in huis..
    Straks ga ik maar even de stad in wandelen..t is zulk mooi weer!

Even over t slapen…
    Mika gaat na elke voeding overdag naar bed tenminste als we niet weggaan.
    Hier brabbelt ie vaak een half uurtje maar slaapt daarna lekker in.
    Na de voeding van 6 uur is het altijd feest want dan gaat ie huilen.
    Dus mag ie dan even opblijven tot max half 8 en dan gaat ie erin.
    Dan huilt ie even maar ik laat m huilen..kijk soms even of er wat is..
    Maar haal m niet naar beneden. Meestal slaapt ie zo weer in.
    En de voeding van 10 uur daarna slaapt ie als een roosje tot 6 uur..dan maak ik m wakker.
    Nu krijgt ie snachts een slaapzak aan en overdag ligt ie gewoon onder de dekentjes..
    Hij ligt meestal maar een uurtje overdag in de box..en dan komt savonds dan nog bij..
    Vanaf t begin hebben we t zo gedaan….

We hebben waarschijnlijk gewoon een heel makkelijk kereltje…
    Dat besef ik dan wel als ik de verhalen allemaal lees…
    Dikke knuffels voor jullie meiden…

18. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    salapio, niels heeft ruim 1 1/2 uur geslapen net; dat is best goed voor hem! daarna zn fles rustig leeggedronken en amper gespuugd, maar toen kreeg ie de hik en daar komen bij de eerste 3 hikjes altijd golfjes drinken mee. ik schrik er niet meer van maar baal wel af en toe; helemaal als het over mijn (schone) kleren is gegaan. Niels spuugt (sinds we met jbpm gestopt zijn) standaard minimaal 3 golfjes.
    en ik snap dat je haar in de draagdoek of reiswieg doet hoor, als ze zo weinig heeft geslapen op een dag. ;)

olga, veel plezier in de stad. ik had bij h&m een broek gekocht, kom ik thuis, zit er lijm ofzo op over een gaatje heen. :evil: moet ik weer terug om hem te ruilen en volgens mij was dit de laatste maat 38 (! die pas ik weer)
    en idd sneu voor je vriend als senna 's avonds chagrijnig is. mijn man wist ook niet wat hem overkwam dat niels zo vrolijk was in het weekend.

vlindertje, krijgt ze wel genoeg vocht binnen nog? en ben je overgestapt op andere voeding oid? of misschien is het gaatje in de speen niet groot genoeg meer. groetjes terug aan loopy en bedankt voor het doorgeven.

ik heb gister een hele poos zitten lezen bij het bevallingslijstforum toen we net begonnen met kletsen. echt leuk. waar we ons toen al zorgen over maakten enzo. En hoe ieders verwachtingen waren voor december. Nu is het gewoon al weer een hele poos zo dat we kindjes hebben.

ik ga mn kleine kerel zo weer in bed leggen. die ligt alweer 20 minuten in de box zichzelf te vermaken met kijken.

19. @Sanneke speentje is gewoon goed ,de voeding druppelt eruit als je hem op zijn kop houd.
    Voeding is isook het zelfde(maand geleden overgestapt van friso normaal naar friso comfort)
    Om 2 uur is het telefonische spreek uur bij cb en ga bellen.
    Heb een boekje van cb opgezocht met en tabel over minimaal en maiximale voeding per leeftijd.
    Vanaf 2 maand 650-850cc
    vanaf 3 maand 700-1000cc.
    Ze komt soms krap aan de 700 maar vaak zit ze er onder.

20. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    he ola...ben ik weer..

heb mijn -interne- sollicitatie achter de rug en als ik ja zeg kan ik 1 april beginnen..maar goed...dat hangt nog even van een paar factoren af...ben in ieder geval erg positief er over. :D

wat voedingen betreft..hier drinkt danielle ongeveer 120cc pvoeding..soms 80cc en soms 130cc...moet wel zeggen dat ze nog steeds op een fles teveel zit...-7 over het algemeen- maar goed die gaat vanzelf er wel af lijkt me.

slapen gaat hier nu heel redelijk...snachts slaapt ze standaard 6 a 7u dus dat is prima..dan voeding en dan nogmaals 0ng 4u...maar overdag is het onrustiger...ze huilt niet meer zoveel...ben net na de voeding wezen wandelen en nu ligt ze in bed gewoon te kletsen..dat is al een unicum hier...voor een paar weken geleden kon ze dan alleen maar schreeuwen..
    overigens hier savond ook een huil uurtje meestal rond 6 a 7u.

verder weer ongesteld geworden..ppff ik loop gewoon leeg..heb er nooit zo'n last van maar tis nu echt wel erg...hadden jullie dat ook de eerste keer?

Deel Deze Pagina