December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek

woei woei , ikbegrijp je helemaal , maaruh dat kan ook door mijn hormoontjes liggen, dus dan ligt het bij ons saampjes aan de hormonen? :) :) :) :)

Spannend hoor van je huisje, ik hoop dat ze alsnog akkoord gaan!

Salapio: wat een hoop geluidje komen er al uit jouw meissie!Wel leuk zeg en daar mag je met recht trots op zijn!
    En wacht maar dat mama komt nog wel en ooit komt er een dag dat je wou dat het wat minder mama mama mama was.... ;)

uhmm verder ben ik het kwijt want ik kwam alleen even vertellen dat de 20 weken echo helemaal goed was, voor zover zij kon zien was onze uk gezond!Ik ben weer totally in love en we gaan toch ook weer een pretecho doen, heerlijk dat gluren naar je beebje!
    Dus mocht er iemand nog een goed echobureau weten?

Prettig weekend meiden!

2. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    @maartjeh...kom je dan een bakkie bij me doen als het huis door gaat ?...is ong 1km bij je paps vandaan ;)...

3. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    super trouwens dat je echo goed was !...heerlijk gevoel is dat en het blijft leuk naar je guppie gluren ;)...wij mogen 18 maart weer :D

4. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Hee Damens,

Frederike; Wat leuk dat je weer een echo hebt gehad, je bent nu 25weken toch? Wij mogen de 16e weer voor de 20 weken echo, leuk!

Woordjes; Grappig om al die woordjes te horen. Loïs is erg gek op katten en zit altijd maaaww, koe=booee, eten=eeejjee, haaaii zegt natuurlijk genoeg ;) Verder nog een beetje onduidelijke taal..

**
    Wij zijn net even naar de stad geweest, nieuwe lading sokken & rompers gehaald voor Loïs. Ook een nieuwe speen. Ooohh en weetje wat ik zag, alllemaaal mini zomer schoentjes(en birkenstock slippers, net als mama ;)), zo leuk! Alleen Loïs was niet te genieten dus liep ik maar snel door..

5. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Frederike, als je een tijdje niet fanatiek geweest bent, zou ik gewoon alleen de laatste drie bladzijden lezen. Maakt ons niet uit wat je komt kletsen hoor....Ook heerlijk om van iedereen de ego verhalen te lezen! Om gek van te worden die onderhandelingen.....maar inderdaad je zou denken dat als ze het graag willen, ze niet over die 3000 gaan vallen.

Maartjeh, wat geweldig dat de echo er goed uitzag!

Miep, even doorzetten met het ritme. Als Mika er echt nog niet aan toe is, merk je het vanzelf wel. Hoop dat hij het vlug doorheeft!

Salapio, moest je niet naar de markt? Leuk he die woordjes! Van Senna zou ik zo een hele rij op kunnen schrijven. Maar volgens mij is hij er wel vlot mee....
    Wat dieren betreft: Senna doet ook poesje mauw, eendje kak, visje bub, koetje boe, kippie tok, konijn is hier ook snuffen, vogel heeft geen geluid maar dan doet hij vliegen met zijn armen.....

Alieke, geen extreme last meer van je buik/blaas?

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Nee eigenlijk niet meer! Mijn kuur is ook afgelopen alleen moet ik nog wel komende week mijn urine opnieuw inleveren om te laten controleren.
    Alleen nu wel snel last van bandenpijn met lopen.. (het is ook altijd wat!)

Maarjeh; Ik lees dat jullie de echo hebben gehad, leuk weer he! Enne, weten jullie wat het word? :rolleyes:

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna heeft trouwens vaak een bepaalde manier om ons te roepen (hoewel hij soms gewoon in het wildeweg mama en papa roept hoor en het liefst heel hard)
    Als hij mij roept is het ´maaaaaaaaaama´ (met een keiharde 1e A) en als hij Jan ziet of roept is het altijd ´pa-papa´.

Verder zegt hij bal, poes, poep, au, boem, boom, eten, broodje, koekje, boven (boosjen), badje, opa, flesje(sjesje), aap, uit, daag, hapje, aai, bah, zitten (titten), senna (tetta of nenna), broem, auto (toto), jasje (sjasje), giraf (shiasj), appel, buik (buike), oogjes....dit is waar ik zo gauw even op kom....Sommige woorden natuurlijk niet keurig netjes uitgesproken he!

8. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Alieke, oh gelukkig maar...het was wel heftig he. Hoop dat je verder geen blaasontsteking meer gaat krijgen. Altijd met een flesje water op zak lopen dus!

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dag dames!

ninien, wat een ontzettend ondernemend meisje! heerlijk!

miep, leuke avond gehad?

luiertaart, onzettend leuk, lekker vrolijk, maar wat een werk haha

bowie, goed dat je toch even naar het zh gaat hoor! dan weet je eht zeker en als het wel iets is ben je er supervroeg bij!

amber, hartstikke goed dat Stijn het zo goed doet hoor! flink ventje!

lindy, wat wordt je al weer oud meid :p ;) nee hoor, alvast een leuke dag gewenst!

frederike, gewoon springen hoor! over dit touw struikel je nooit!

hier een helemaal remi claartje! geen geklus oid in huis, Gerben is gaan golfen, omdat het van dat mooie weer is. Sven is nog bij oma en Lasse ligt te slapen. heeeeeerlijk. De appeltaart, voor morgen als de jongens van de band komen, staat in de oven en de stoofpeertjes staan op.
    Een heerlijk luie zaterdag dus. boodschapjes zijn al gedaan. gister al gestofzuigd en gedweild, dus vandaag even een doek overal over heen en de kattenbakken en dan ben ik vind ik best weer klaar. mss nog even een wandelingetje maken met Lasse

voor de dames die bij de bevalling gehecht zijn:
    ik heb het lef gehad er eens een spiegeltje bij te pakken en nu valt het me op dat de huid tussen de hechtingen in wat open staat. het is echt zeg maar 'hechting-gaatje-hechting-gaatje-hechting'. het ziet er niet ontstoken uit of zo, maar wel raar. en dat is dus ook het gebied waar ik nog last van heb, een beetje een schrijndend/stekend gevoel. heeft iemand hier ervaring mee? ik bel maandag even met de vlos denk ik, maar ja, een mens is nieuwsgierig van aard hè ;) en dit mens helemaal! :)

zo stom trouwens, heb nu twee afschuwelijke zwangerschappen gehad en mis die pijnen en zo helemaal niet, maar toch heb ik soms een beetje een jaloers gevoel als ik de zwangere dames hier volg met de echo's en zo. raar hè?! ik mis dat 'bijzonder zijn' denk ik een beetje. dat de hele wereld ook ziet dat er iets bijzonders gaat gebeuren.
    en mijn ventjes zijn ook heel bijzonder hoor, maar als ik alleen boodschappen doe zie je dat niet. en zo'n dikke buik ziet iedereen, je bent je er altijd van bewust.
    slaat dat ergens op? snapt iemand mij? of raaskal ik gewoon door al die hormonen die nog altijd door mijn lijf gieren?! hahaha

10. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    claartje: dat gevoel had ik in het begin ook hoor, tis nu over.. over die hechting dat had ik ook, maar is ook weg nu, je hechtingen zijn er toch wel al uit?

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dianne, ik heb alleen oplosbare hechtingen gekregen, het lijkt alsof ze nog niet allemaal helemaal opgelost zijn (knoopjes duren altijd wat langer), maar ik heb van het hechtdraad zeg maar geen last

12. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    salapio ik was idd overtijd of liever gezegd mijn cyclus was(is?) gruwelijk in de war...waarschijnlijk door die dikke antibiotica kuur..maar naar 15dgn overtijd was ik ongie...dus nu gaan we weer verder ;)

claar ik ben ook gehecht na de bevalling maar ik heb denk ik een klein weekje last gehad van de hechting...daarna was het over. idd toch maar eff informeren bij de arts? (zo'n nare plek om last van te hebben)

maartjeh wat super dat alles goed was op de echo.:D

alieke fijn dat je niet meer zo'n last heb va de blaasontsteking. :)

13. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    claartje: als je het niet vertrouwd en het voelt vervelend even bellen idd

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Beetje vies verhaal....reaktie op Claartje....

Claartje, dan is de wond tussen de hechtingen ietsjes open denk ik. Het moet dan van binnenuit ´dichten´ zeg maar. Ik heb 3 weken met een open wond gelopen van ruim 5 cm en heeeeel diep. Daarna werd de wond natuurlijk steeds kleiner, maar heeft wel tot 7 weken geduurd voordat alles dicht zat. Komt omdat bij mij de hechtingen er al uit waren voordat het de kans kreeg om dicht te groeien. Dat kwam omdat het wondgebied zo veel druk kreeg (van het staan en zitten op de IC) en opgezwollen was. Moet zeggen dat ik nu dus een lang, maar ook heel breed litteken heb overgehouden en net aan de binnenkant ziet het er niet helemaal uit zoals het hoort zeg maar. Dus rustig aan doen en de genezing van binnenuit zijn gang laten gaan. Veel luchten was het advies, maar hoe doe je dat he!

15. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik heb pas na een aantal maand durven kijken :oops:...dus ik weet niet hoe het er toen uitzag :rolleyes:...luchten deed ik gewoon door snacht in mijn blote billen te slapen...soieso alleen katoenen ondergoed dragen...syntetisch (raar woord :rolleyes:) ondergoed is echt slecht...

16. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ik heb wel regelmatig gekeken.... :oops: En het zag er echt verschrikkelijk lelijk uit. Echt een grote vleeswond.

Ik ben ook door tigduizend verpleegsters/verloskundigen/stagiaires bekeken. Ik leek wel een soort leerobject. Ik moest in het WKZ iedere dag daar op controle en ze hadden allemaal medelijden.....arme ik.

Het luchten probeerde ik ook ´s nachts te doen, maar ik had zoveel pijn en kon me amper bewegen en het ergste was dat ik continu wondvocht en bloed voelde lopen. Bah Olga wat een vieze praatjes! Ik doe snel mijn mond dicht...

17. Lindy

Lindy VIP lid

16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Amber gezellig uit eten metje
    schoonouders en schoonzus :)

Johana Ja ik zou wel graag willen testen maar
    durf niet voor de teleurstelling
    agh nog paar daagjes wachten :)
    of misschien morgen ochtend ik twijfel nog
    een beetje :)

ayse: jeetje meid 2 pillen vergeten
    in welke week ben je ze vergeten"?

Frederike vervelend meid
    dat ze steeds minder bieden
    dan jullie er eigenlijk voor willen hebbe
    zou je nu nog willen verhuizen voor de
    baby er is?

Miep en miep mika ook al minder eten en
    minder slapen hier nog zo 1
    soms wil ze helemaal niet slapen
    en si ze savonds zo overprikkeld :(

amber gave luiertaart :)

Ik zou nie weten wat demy allemaal zegt
    ht is al wel aardig watom op te noemen
    zal het is opschrijven :) om te onthouden

Maartjeh
    wat fijn dat de 20wkn echo goed was :)
    snap het wel dat je helemaal totally in love bnt
    krijg je al een buikje?

ZO hier huisje aan kant
    demy op bed:)
    droger staat nog aan ga
    nog ff een opgenomen film kijken en dan
    HUP me bedje in :)
    morgen vroeg der weer uit
    om 11 uur komt de versite al :)

TOT morgen meiden :)

18. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag...al moeten we in week 38 nog verhuizen dan doen we dat ;)

19. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik durfde gewoon niet :oops:...ik weet wel nog heel goed dat mijn kraamhulp, verloskundige en de stagaire van de verloskundige (die de bevalling ook heeft gedaan) met z'n 3en naar mijn muts stonden te kijken en zeiden ooh mooi hoor...toen ben ik heel hard in de lach geschoten....is me nog noot eerder gebeurd dat er 3 mensen zo geinteresseerd naar mijn muts stonden te kijken en dat zeiden ;) :)

20. Miep en Miep

Miep en Miep VIP lid

27 mei 2007
    8.944
    0
    0
    Maartje..wat fijn dat de echo goed was! En ook nog een pretecho..leuk!
    Kan je lekker nog een keertje gluren! :D

Alieke even lekker geshopt! ;)

Olga..lekker is dat hè als ze zo brabbelen!
    Och gutte,..een leerobject van onderen..niet echt leuk.. :(

Claartje..meid gewoon even langs de dokter gaan als je twijfelt hoor..
    Lijkt me idd pijnlijk… :rolleyes:

Lindy lekker op tijd naar bed meid..morgen groot feest! :D

Fredje..jij een mooie muts.. :)

Dat is nou wel t voordeel van een keizersnede..dat ze niet naar je muts hoeven te staren.. ;)
    T enige wat ontzettend pijnlijk was..tenminste dat vond ik..
    Dat was direct na de keizersnee gaan ze contstant voelen of je baarmoeder goed krimpt en in zakt of zoiets..
    Nou dat was wel heel pijnlijk..maar t moest hè..
    Doen ze dat trouwens ook als je gewoon bent bevallen dat voelen naar je baarmoeder.. :(:
    Bij mij drukten ze dan heel hard om t goed te voelen..

We zijn vanmiddag even naar Zwolle geweest...samen met Mika en mams..
    heb nog een shirtje en vest gekocht voor mika.. :oops:
    En net even zeg eens aaaaa gekeken.. :)

Deel Deze Pagina