December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hé ess heb ik jou niet op hyves?!

2. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    mijn mammie viert het voor de kids eigenlijk zondag (tegelijk met moederdag) dus ze krijgt vandaag 2 bedels voor haar pandora armband...zondag krijgt ze een nieuw vleesmes (dat zocht ze) verwenpakket(luchtje) en nog een pandora bedel.

3. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Zwaai Dianne!

Miep & Miep, jij had met je zw.schap van Mika toch last het Carpaal tunnelsyndroom?
    Ik denk niet dat dat het t ook is bij mij maar ik heb al een paar weken elke nacht zodra ik in m'n bed lig dat m'n handen heel erg gaan slapen, duurt ook erg lang voordat het gevoel weer terug is. Overdag heb ik het niet. Raar he?

o,ja Johanna, dat had ik wel gelezen! :oops: Leuke kado's hoor! Zal ze zeker blij mee zijn, en heb je mij niet op Hyves? Dakantonnie!

4. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    hoe heet je op hyves? Dan voeg ik je meteen toe...

5. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    ik pb je eff

6. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Goedemorgen!

Wij hebben alles bijgelezen hoor! Senna benoemd alle plaatsjes in de banners!
    Zoals ´beer´ en ´kakak´ (kwak kwak tegen de ooievaar). Ook de foto´s van de kindjes en de speelhoekjes vond hij erg leuk!

Vanmiddag even een korte reaktie....ben nu even weg.

o ja, Johana wat ontzettend zielig dat je oude kat zo aan zijn einde moest komen. Strekte!

Ess, wat een heerlijke Liv update!

7. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Tegen mijn banner zegt hij gelijk `bootje´.

8. [​IMG]

hier is Nina dr hoekje.
    tafeltje en stoeltje hoef ik echt niet neer te zetten, want ze gaat overal op zitten behalve daarop :D

9. [​IMG]

in het halletje tussen de kamer en de keuken staat haar keukentje, daar speelt ze eigenlijk het meeste.
    en als mama aan het koken is, dan kookt zij ook
    alleen afwassen en opruimen kent ze niet :D

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ninien, ik denk dat niels ook eerder op het tafeltje gaat klimmen dan dat hij erbij gaat zitten...
    Hij blijft alleen zitten als de tv aan staat met bumba!

johana, lekker taart eten vandaag

ess, ik zou ff lanngs de ha gaan met je handen, kan maar zo wel ct zijn hoor!

11. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Slapende handen en tintelingen in de onderarm
    Veel zwangere klagen over slapende handen en soms pijntintelingen in hand of onderarm. Deze klachten treden het meest 's nachts op, maar er zijn ook zwangere die er bij de dagelijkse werkzaamheden veel last van hebben.
    De klachten worden veroorzaakt door vochtophoping in een tunneltje in de onderarm, waar alle zenuwen van de hand en vingers doorlopen.
    Ook al houdt je ogenschijnlijk geen vocht vast, in de zwangerschap heb je altijd extra vocht in je lichaam. Het vocht in dit tunneltje zorgt ervoor dat de zenuwen bekneld raken en dit geeft klachten als tinteling, slapende hand en soms zelfs pijn waar je 's nachts wakker van wordt. Veel vrouwen klagen over verminderde kracht in de hand. Dit wordt het Carpale tunnelsyndroom genoemd.

Tips
    Tip 1: Je kunt proberen de klachten teverminderen door een aantal keer per dag (zeker voor het slapengaan) 10 minuten met je hand in warm water vingeroefeningen te doen. Soms vermindert dit de klachten.
    Tip 2: Ga niet op je 'zere' hand liggen en leg die arm bijvoorkeur iets hoger door hem bv. op een kussentje te leggen.
    Na de bevalling verdwijnen de klachten meestal volledig. Dit kan wel enkele maanden duren.

12. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    huh, niet afwassen en opruimen? :D

13. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Johanna, wat rot van je poezebeest. Sterkte! Maar wel van harte met je mama.

Es, balen van je nachtrust.

Sanneke, ja hoor, die krijtjes verdwijnen ook wel in z'n mond. Pas was z'n hele mond blauw vanbinnen. We moeten er dus echt naast blijven staan.
    Hier ook een drukke kabouter, hij zit hooguit 15 seconden stil. Zo snel is de tekening dus ook klaar. Maar de opa's en oma's zijn er dolgelukkig mee, daar gaan ze naartoe.
    Verder kruipt, stapt, en klautert hij erop los. Verder staat dat mondje geen seconde stil. Veel leven dus hier in huis, normaal gsproken.

Patrick is sinds gisteren ziek. Hoge koorts en heel hangerig. Het is echt een ziek aapje. hij wil nooit rustig bij ons zitten, maar nu wel. hij is echt zielig. Ik heb geen idee waar de koorts vandaan komt. Ik hoop dat hij snel weer opknapt, want hij is echt niet zichzelf.

14. *LOL*

15. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    @Johana: knuff!

Heb de tandarts weer overleefd. Natuurlijk ontzettend op mijn kop gekregen dat ik zo lang niet was geweest. Op een gegeven moment dacht ik echt: nu weet ik het wel! Maar ben toch maar als een geslagen hondje afgedropen. 'En in november zie ik u weer he?' 'JA, MEVROUW!'.

Zometeen komt mijn paps. Gaan samen naar hypotheek-mannetje. Heb Hannah voor 't gemak toch maar naar het KDV gebracht. Zij heeft er ook niets aan om twee uur in zo'n hok te zitten en dan ben ik ook niet echt op mijn gemak.

Gistermiddag nog even naar IKEA geweest voor wat inspiratie voor mijn casa. Heb er zoooooo'n zin in!

16. Sam28

Sam28 Bekend lid

15 dec 2006
    753
    1
    0
    overheid
    Brabant
    hallo allemaal,

Hier weer even een updat van mij.

Met de zwangerschap gaat alles goed. Ik blijf alleen erg moe en dat is vervelend.
    Ik ben nu ook aan het werk en ben om 06:30 uur al begonnen. Ik moet tot 12:30 uur dus dat valt wel mee gelukkig. Daarna snel naar huis, want mijn mannetje heeft vanmiddag eindelijk een sollicitatiegesprek in Lommel (Belgie).
    Ik hoop dat het wat wordt!!

Ik zal ook eens een update van ons spookje Lynn doen.
    Soms wordt ik wat onzeker van jullie verhalen over het praten enzo, want Lynn brabbelt genoeg, maar je verstaat er echt nog helemaal niets van.
    Dingen die ze zegt zijn: mama (eerst was het alleen papa en nu opeens alleen mama), woef, dag!Ik merk wel dat ze dingen echt wil zeggen, maar er komt niet veel meer uit dan een paar klanken...
    Ach ik weet ook wel dat ieder kind anders is!!

Het lopen gaat nu erg goed.
    Op de vorige schoentjes liep ze erg slecht omdat ze steeds viel. 1,5 week geleden naar de schoenenwinkel geweest en toen bleek ze (schaam me heel erg) te kleine schoentjes aan te hebben...... Ze had maat 20 en zit nu al echt op de 21-22!!
    Ook heeft de schoenenwinkel me geadviseerd om wat flexibelere schoentjes aan te doen omdat die beter zijn voor het afwikkelen van haar voeten met lopen.
    Ik heb nu ecco schoentjes voor haar gekocht en ze loopt nu echt veel beter. Ze valt niet meer continu.
    Wat ben ik een slecht moeder he met te kleine schoentjes????? Ik had de schoenen pas een paar weken en ik had echt al een anatal keren gevoeld of ze met haar tenen tegen de wand aan zat, maar dat was niet zo!!

Ik lees veel over het wegdoen van de box!
    Nou wij hebben de box nog staan en Lynn vind het nog heerlijk om daar in te spelen en tv te kijken. Dit zijn echt de rust momenten voor haar. Ze geeft er niets om als ik haar in de box zet. Ze gaat er heerlijk in lezen of puzzelen.
    We hebben ook een grote hond die veel binnen is dus als ik naar boven ga zet ik Lynn altijd in de box, want het blijft een hond ook al is die nog zo lief voor Lynn.
    Ze liggen zelfs samen in de mand ha ha.

Lynn kan zich erg goed allen vermaken. Ze is erg gek op lezen en puzzelen. Hier kan ze echt heel erg lang mee bezig zijn. Als haar iets niet lukt begint ze te gillen!
    Veel mensen zeggen dat Lynn erg veel doorzettingsvermogen heeft.. Ze geeft dus echt niet zomaar op als haar iets niet lukt.
    (is helaas ook te merken als ze boos is omdat ze haar zin niet krijgt)
    Ze kan dan alles bij elkaar gillen en is niet zomaar meer af te leiden. Het een meid met erg veel pit. (ook wel weer leuk hoor!!

Sinds een paar weken is Lynn eindelijk wat knuffeliger geworden. Ze kan soms zo heerlijk tegen me aan komen liggen. Ook geeft ze al echte kussen. Zo lief!

Lynn is nu verkouden en opeens kan ze haar neus snuiten. Als ze een vieze neus heeft komt ze naar je toe en als je een zakdoek bij haar neus houdt begint ze te snuiten.

Ik wil eigenlijk nog zoveel vertellen, maar dan wordt mijn verhaal wel erg lang voor jullie. Ik zal er maar eens mee stoppen.

Liefs Sam

17. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Sanneke, bedankt voor de NIET AFWASSEN tip haha! :)

Sam, heerlijke update, en niets aan te doen hoor met die schoentjes, hier hadden wij hetzelfde, kan ineens zo hard gaan die voetjes :rolleyes: Ik hoop heel hard dat het gaat lukken met de sollicitatie van je mannetje, succes hoor, erg spannend!

Vraagje, slapen er hier al kindjes in een zomerslaapzak?

18. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Misskeita ik vind het ook echt niet fijn om naar de tandarts te gaan, ga twee keer per jaar en dan ook nog ongeveer 4x pj naar de mondhyg! Ben er effe klaar mee, doet zo'n zeer elke keer, jek! Heb nu al besloten dat ik mijn afspraak af ga zeggen (was afgelopen zaterdag geweest, leek wel een marteling joh..)
    Leuk Ikea! wanneer zou je de sleutel kunnen krijgen?

19. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

*zwaai*

Vandaag ga ik grote schoonmaak hier houden.
    Daarna ff naar een speelgoedwinkel kado halen voor een neefje die wordt vandaag 1.
    Vanavond gaan we naar Delft naar zn verjaardagfeestje. Jay gaat mee!

Dus toedeloeeeeeeeee!

PS Ik kom straks een laptekst schrijven. Ik heb vannacht een rare droom gehad. het hefet iets te maken met ons gesprekje gister BRITT!

20. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Lekker aan de grote schoonmaak Juffie? Blergh...Ik ben gelukkig al een beetje op orde met opruimen & soppen (neeeee, geen kastjes open maken om te checken :) )
    Wat ga je kopen voor je neefje?
    Ik ga straks ook een kado'tje kopen, m'n halfzusje is 1 mei bevallen van een meid, morgen gaan we baby kijken.
    Nu nog 1 weekje vakantie toch, heb je een beetje uit kunnen rusten?

Deel Deze Pagina