December 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Jufffie, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    De 20w echo komt steeds dichterbij, ik vind het maar reuze spannend allemaal hoor, vind het vooral zo raar dat ik die kleine 2w terug voelde en nu helemaal niets meer, ow ik kan mezelf zo lekker gek maken.... Zal in ieder geval erg blij zijn als de echo geweest is en we hopelijk goed nieuws gehad hebben!
    Vind het ook vreemd dat ik bijna niet misselijk ben gweest en nu onwijs! Vanmorgen boven de pot gehangen..

Met Liv gaat het super goed, ze is alleen maar aan het kletsen, we "praten" nu echt samen, echt genieten hoor.
    Veel 2 en 3 woord zinnetjes.
    En ze maakt ook echt grapjes...:)...

* ff m'n wasje doen *

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    OLGA, prima cijfertjes en toch leuk om te horen dat je kindje heel erg knap is :D ... en volgens mij is dat mindere groeien heel normaal nu! Sterkte met de klus! Gordijnen wassen en nat ophangen dan gaat de kreuk er uit ...

DRIFT, hier ook! Echt enorm. Ik ben van het afleiden, werkt perfect ;)

NANNAF, arme Jonathan ... hopelijk heeft hij er weinig last meer van ...

JUUD, boehoehoe foto gemist ... wel fijn dat het leuk was ;) ... wel een foto: mooi zeg! Wij passen het eten ook behoorlijk aan op Mirre hoor. Gisteren aten we voor het eerst met zn allen nasi, maar dan heb ik ook een bakje rijst met ongekruide groenten voor Mirre klaar staan ... als ze de nasi dan niet lekker vindt, krijgt ze dat. En meestal eet ze heel netjes mee, dus ze is niet verpest door ons ;) (nog niet :))

MIEP, goed zo lekker legge in de tuin :)

LINDY, bah vervelend BO. Fijn dat het goed gaat met de baby en verder ook met jou ... op de koortsblaas na dan :( ... Ennuh ... tegen verbranden ... insmeren? ;)

CLAARTJE, je hebt pb

SANNEKE, Mirre drinkt sochtends eerst bij mij, dan een boterham met een tuitbeker melk. Savonds krijgt ze een fles melk (150). Melk = gewone volle koemelk ;)

GERDA, wat een mijlpaal weer ... :D ... Hoe gaat het met jou?

ES, oooo kan me zo goed voorstellen dat je in de zenuwen zit ... Vast allemaal onnodig ;). Leuk Liv zo lekker aan de klets én al zinnetjes maken! Hier niet hoor ... wel n grappenmaker :D

3. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ess: als je het niet vertrouwd bellen he? spannend de echo al zo dichtbij. heb je ook het gevoel dat deze zwangerschap snel gaat dan de eerste?

claartje: wat vervelend dat je die depressie kreeg. voel je je al wat beter? fijn dat het goed gaat met je knullen!

salapio: hoe is het? nog zo misselijk?

Olga: succes met de vloer. En je weet eerst moest eerst rommel komen voor het mooi is haha ;)

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre is erg bezig met categoriseren: dat is van papa, dat is van mama, dat is van Mirre, Hannah, Tessa, Rosa, oma etc. Ook in boekjes: een mamavis, papavis, Mirre (=Mim) vis, etc.

Verder als dingen niet gaan zoals zij wil = BOOOOOS! Gisteren wilde ze bijvoorbeeld NIET slapen. Ik werd echt een beetje gek want ik was helemaal kapot (wilde zelf wél slapen). Nja ... we hebben allebei de dag overleeft, hopelijk vandaag beter ;)

5. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ow trouwens weet niet meer wie het vroeg, maar bas krijgt geen fles meer. Hij krijgt sochtends pap met ongeveer 200cc melk en tussen de middag altijd een flinke beker melk bij de lunch. (als ie wil eten smorgen is echt een ramp op het moment

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja nog steeds misselijk, maar eet nu steeds beschuitjes met een beetje boter ... helpt iets ... en ik ga zo bij de apotheek een pilletje ophalen zodat ik morgen 'gewoon' van 9-17 voor de klas kan staan ;)

7. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ja heel verstandig nadat ik terug kwam van zhuis toen ik zo misselijk was kreeg ik pilletjes emasafene ofzo iets. die hielpen erg goed de zetpillen niet (terwijl dat de zelfde medicijnen waren vreemd zeg) ik hoop dat het snel helpt meid!

8. loesie22

loesie22 Fanatiek lid

29 jul 2007
    3.228
    0
    0
    verstandelijk gehandicapten
    Fles...Nicky drinkt alleen tussen de middag een bekertje melk...
    verder niet meer....
    wil ze niet meer...

effe gauw een zwaai!

9. Essebes

Essebes Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.215
    0
    0
    Liv ligt even op bed, we zijn naar het strand geweest, was dolle pret! Alleen maar snoekduiken genomen in het zand een heerlijk door het water gelopen, was leuk..

Verder ben ik weer gerustgesteld! :)
    Vriendinnetje had nog een angelsounds liggen en ik mocht hem even lenen, yes! Ik heb het hartje gehoord, wat een opluchting...
    Had mezelf echt gek lopen maken, kon bijna wel janken van blijdschap...stomme trien...:)

Dianne, ik zie dat je ongie er nu eindelijk aangekomen is, vervelend hoor dat er helemaal geen ritme in zit. Had ik voordat ik de pil gebruikte ook. Vond het echt een verademing de pil! En ja, ik vind deze zw.schap echt voorbij vliegen. Met Liv telde ik echt de dagen af...kon niet wachten...Nu kan ik ook niet wachten maar ik word ondertussen lekker bezig gehouden door Liv..;)

Salapio, Mirre ook zo lastig aan het slapen? Pff zeker nu erg zwaar voor jou, die eerste twaalf weken van een zwangerschap zijn zo pittig voor je lijf..uitgeput voel je je...
    Liv is nu ineens s'avonds elke keer een slaapweigeraar...21/22.00 soms slaapt ze zelfs pas 23u...hopen dat dit heeeeeel snel stopt. Zou het nu ook "sprongetjes" tijd zijn?

10. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    essebes, gelukkig maar dat je wat hoorde! en je jankt maar hoor!
    en sprongetjestijd, hmm als Liv dat aangeeft zal het wel!
    Ze springen toch wanneer ze willen he!

11. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    ja ess: is erg vervelend. gelukkig is het er nu dan hoef ik er niet meer op te wachten. geniet van je zwangerschap meid!

ik ga werken meiden! tot moggel!

12. maartjeh

maartjeh Fanatiek lid

14 mei 2007
    2.626
    0
    0
    achterhoek
    Es; Ik heb ook nog een angelsound , momenteel leent Miep die maar volgens mij voelt zij beebje al heel goed , toch miep???..
    Dus mischien dat jij hem wilt lenen??( als miep ermee akkoord gaat en hem kan missen ;) )

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo meiden,

Vandaag studiedag gehad. Was leuk en we hebben een hoop gedaan.

Daarnet heeft jan de ene muur vast opnieuw gesausd dus die is weer lekker fris. ik heb de gordijnen afgehaald en heb alvast twee delen gewassen. Eentje al gestreken en nog nat opgehangen. Morgen wel weer even eraf als jan de vloer gaat schuren natuurlijk!

Morgen nog werken en dan weekend....nou ja het zal niet echt lekker relax worden met dat klussen, maar goed. Dan alleen volgende week nog twee dagen werken en dan op vakantie, joehoe wat heerlijk!

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Ess, ah meissie toch...effe jezelf zenuwachtig aan het maken van de zorgen over je kleine uk. Gelukkig heb je nu geruststelling dat je het hartje weer even gehoord hebt!

Salapio, hoop dat het pilletje morgen zijn werk goed doet! Leuk hoe Mirre alles categoriseert. Senna doet dat trouwens ook...beker papa, thee mama, beker Senna. Zo lief he!

15. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Senna eet de laatste tijd super goed trouwens, vooral zijn avond eten gaat lekker. Geen grote hoeveelheden, maar wel zonder al te moeilijk te doen. Tuurlijk moet wel bij ieder hapje een stukje vlees. Als ik zie dat hij bijna aan zijn tax zit, en hij heeft al goed gegeten, dan geef ik hem nog 1 hapje en dan kunnen we meestal heel positief afsluiten.

16. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Es, Lekker stranddagje :D ... en hier idd overdag slaapdrama. vandaag weer niet geslapen ... Vermoeiend voor mams (maar aan het einde van de dag is ze ook echt wel moe hoor, wel lief nog steeds gelukkig ;)). Savonds gaat het hier *klopklopklop* uitstekend, ook doorslapen lijkt standaard te zijn *shock*. Pffff ... slaapweigeren tot 23?! Bleugh ... (dan lig ik er al in *oops*). Misschien juist overdag ophouden? En heerlijk meid dat je het hartje gehoord hebt, kan me je tranen heeeeeel goed voorstellen (ik had allang de vk gebeld ;)).

Rustig hier :D

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maartje, hoe gaat het met jou? D-day komt al dichterbij ;). Lief dat je je angelsound uitleent! Vanaf wanneer kun je daarmee het hartje horen? Misschien dat ik toch er 1tje ga kopen??? (ben alleen bang dat ik de hele dag met dat ding ga klooien)

Olga, wat fijn dat Senna zo goed eet. Mirre ook! Ook geen megahoeveelheden, maar ze eet vrijwel altijd met de pot mee ... op eens! Vandaag gesmult van de pasta en daarna stonk ze naar knoflook *whahaha* ... Klusze komende dagen. En heerlijk al bijna op vakantie! Schotland toch?

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor de zwangere mama's: schrijven jullie weer mee op een bevallingsforum? Ik krijg het echt niet voor elkaar ... En het kan me (niet lullig bedoeld hoor) ook minder boeien: merk dat ik toch wat minder onzeker ben, veel dingen zijn herkenbaar (o dat krampje = normaal = bandenpijn) ... En jullie zijn natuurlijk veel te leuk/leuker/niet te toppen :D ;)

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Kreeg effe een telefoontje tussendoor, dus ik ga nog even verder over het eten....

Brood eten gaat op zich ook goed, maar ik wil niet dat hij alleen maar zoet beleg eet. Eerst kreeg hij alleen maar pindakaas, appelstroop en jam. Inmiddels heeft Senna pasta ontdekt en kokosbrood en hagelslag. Maar van mij mag hij ook wel eens kaas/smeerkaas of worst eten. Tegenwoordig geef ik hem per halve boterham belegd en het minst lekkere krijgt hij eerst en daar doet hij heel dwars over, maar hij weet inmiddels dat het weinig zin heeft....Mijn geduld en rustige en duidelijke sturing in wat ik van hem verwacht heeft inmiddels zijn vruchten afgeworpen. Bij jan neemt hij namelijk nog wel een loopje en die geeft sneller toe.....

20. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Yes, wij zijn de allerleukste en liefste club mama´s bij elkaar natuurlijk! Daar kan geen ander topic aan tippen hoor!

Deel Deze Pagina