Voor de dames die hadden gevraagd hoe het met me gaat, het gaat redelijk op 4 x per week fsyio na goed. En ik sluit me ook aan de december mama zijn toppies van vrouwen. ZE zijn super. Olga lekker aan het klussen , leuk is dat he hier zijn we ook bezig maar beginnen boven en zijn nog steeds op de zolder bezig. Wat een werk. Maar jullie gaan al bijna op vakantie heerlijk. Essebes lekker dagje gestrand gehad super kan ik \nick geen plezier mee doen die vind zand vies,,en dat vind mama tot nu toe echt niet erg. En gelukkig heb je de kleine weer even gevoeld, dat is toch wel weer even prettig he. Maartjeh ,leuk wat van je te horen alles goed met je ,lukt het nu jouw Jan is toch eer een weekend je weg. Lekker rustig aan doen he. Salapio, gelukkig slaapt Mirre lekker door. En kun je eventueel lekkeroverdag niet even rusten als Mirre haar middag dutje doet.Knuffel voor jou. Sanneke zwaai zwaai Vandaag zijn we even na de braderie geweest hebben een paar nieuwe schoen gekocht voor Nick een paar Nike is wel leuk voor onder de korte broekjes. Verder zijn we even bij mijn paps geweest vandaag maar konden zijn woonwijk helemala niet er was brand alles was afgesloten . Omdat er asbest was vrijgekomen. alles moest dicht blijven naderhand viel het denk ik el mee ook is alles nog helemaal afgezet maar de woonwijk wel weer uit. Komt vast in hart van nederland vanavond. Vraagje voor de juffen onder ons misschien dat die het weten, ben aan het rond kijken naar basis scholen ,maar nu hoorde ik dat er 2 soorten basis scholen zijn de ene school worden jaarlijks testen gedaan en de anderen scholen alleen groep 8 of zo ik snep e rniets van ze zeiden er zijn lijsten van, maar ik kan niets vinden . op de ene school wordt gewoon veel meer geeisd zeggen ze klopt dat. NOu iedereen alvast slaap lekker
Olga bezig met de woonkamer!!succes! En je bent wel streng hoor met je broodbeleg....hier krijgt Mika gewoon smiddags 2 boterhammen met tzelfde erop.. De ene dag pasta..de andere dag kaas of zo.. Salapio..vandaag beter gegaan met slapen van Mirre? Ik schrijf ook niet mee met t bevallingsforum hoor blijf lekker hier! Essebes..fijn dat je gerustgesteld bent!! En idd ik voel guppien elke dag..dus ik wil de angel sound van Maartjeh zo naar je doorsturen hoor!!! Kan je elke dag even luisteren!! Zeg maar hoor! Volgens mij heb ik je adres nog wel ergens! Die maartjeh is maar een schat hè!! Gerda druk met de fysio..kan je t allemaal een beetje aan? Leuke nikes gekocht voor Nick!! Lekker stoer!!8) En wat naar van die brand..gelukkig valt t waarschijnlijk mee!! Enne de basisscholen..geen idee wat t verschil is Hier vanmorgen even de stad in geweest op zoek naar schoentjes..nog niet geslaagd...ga nog wel een keertje op pad.. Wel een mooie LaaLaa gehaald voor Mika..daar is ie zo gek van hè.. Voor de rest lekker van t weer genoten!
Hallo meiden Ik ben jullie niet vergeten hoor !!! Heb het gewoon erg druk. NOg een paar weekjes en dan is het vakantie @es Dikke knuffel meid. Als je je onzeker voelt gewoon VK bellen. @MissK Hoe gaat het nu met jou ? Zit je al in je nieuwe huis ? @salapio Hopelijk helpen de pillen en voel je je snel beter ? @maartjeh Al bijna beebje nummer 2 wow wat gaat dat snel @olga en salapio wat zijn jullie kindjes toch knapperds. Dat ze al zoveel kunnen en kletsen. Goed hoor ! @Alieke Je verlof is begonnen he meid !! Geniet ervan @frederike en en en al beeb nieuws ??? @juffie Gewoon komen kletsen hoor. Je hoort erbij About Moon : Ik las ergens dat ze zwanger was van de tweede @olga Al bijna op vakantie. Hopelijk niet te veel regen @Gerda Nick alweer 1,5 jaar Wat betreft de melk Jesse krijgt smorgens een boterham met opvolgmelk en savonds een fles opvolgmelk met pap @miep Leuk dat je de kleine elke dag voelt. Gaat het verder al wat beter met je ? @brit Hopelijk krijgen jullie het huis *duim duim duim * meer kon ik me niet herinneren dikke knuff voor iedereen
Goed nieuws Mijn twee autistische leerlingen zijn allebij geslaagd * trots* de ene voor havo en de andere atheneum. Volgend jaar ga ik naast d cluster 4 leerlingen (autisten en andere gedragsproblemen) Ga ik een cluster 3 leerlin begeleiden (jongen met de spierziekte van Duchenne. Dat vind ik een super uitdaging. enne wij gaan dit weekend lekker weg naar center parcs met de kids. even lekker relaxen en niets doen.
Maartje & Miep, super lief dat jullie de Angelsounds uit willen lenen. Het is alleen niet nodig, ik heb die van mijn vriendin nml te leen gekregen, wel ontzettend lief! Olga oftewel Ollie (ik hou m d'r in8)) goed hoor zo actief! Toch wel de gordijnen aangepakt, ik moet eerlijk bekennen dat ik dat niet vaak doe.. Heb meestal niet te dure gordijnen en wissel nogal snel met nieuwe.. @ Boterham, hier ook eerst hartig daarna soms "Slag" "Slag"...geniet ze zo van.. Maar worst, kaas, salade en andere hartige dingen vind ze gelukkig ook heerlijk. Avondeten gaat ook helemaal top, komt nooit meer een potje aan te pas gelukkig. Ze eet met ALLES mee, wie had dat durven dromen.. Gister de oosterse wok groente met kokos,zoete chili & mie...ze heeft gesmult! Erg fijn...en makkelijk! Salapio, slaapje overdag doet ze ook niet altijd meer..ach het zal wel een fase zijn. Vandaag ging het al iets beter. Heb haar extra lang in bad gedaan & voorgelezen. Ze lag om 20.30, heeft om 21.00 nog n aai gekregen na een drampartij'tje en is toen gaan slapen, gelukkig! Ik typ ook niet mee bij de bevallinglijst, spiek soms wel even mee. Eerlijk gezegd ben ik blij als ik het hier een beetje bij kan houden. succes morgen met werken, hoop dat je je n beetje fit voelt! Amber, wow! Mede dankzij jou goede hulp zijn ze geslaagd. Well done! hoe gaat het met jou & lieve Jesse? Leuke foto op je Hyves vd zonnebril..8) Gerda, sjeetje 4x per week? Pfff wat veel...heb je daar ook opvang voor Nick? Best lastig anders om zo vaak oppas te moeten regelen.
Zo ik duik m'n mandje in (met een hele tevreden glimlach op m'n gezicht ga ik NOG n keer de angelsounds op m'n belly zetten!) Heb het erg druk (maar leuk druk!) trouwen komt nu dichterbij, heb er echt reuze zin in... Sweet dreams allemaal... En inderdaad...Dec.mama's zijn de goeiste!
O,ja... Zijn er al kindjes ingeschreven voor de peuterspeelzaal of peutergym? En....nog kindjes die al raak plassen op het potje?
Gerda, ikke ben juffie dus zal proberen te antwoorden. Aan het eind van de basisschool krijgen alle leerlingen een toets om te kijken waar het kind precies zit en wat een goede keus voor vervolgonderwijs is. Diet toets is vaak DE Citotoets. Die toets is ontwikkeld door het instituut Cito. In elke groep wil je natuurlijk de ontwikkeling van het kind volgen. Dat heet een leerlingvolgsysteem, zodat je kan kijken of een kind zich normaal ontwikkelt, waar eventueel hyaten zitten en op welk gebied je kind evt. hulp nodig heeft. Dit uiteraard allemaal naast de gewone observaties van een leerkracht. (dus als de toetsuitslag raar is, wordt er altijd na gegaan waar dit vandaan komt) Cito heeft een leerlingvolgsysteem voor veel vakken (lezen, spelling, begrijpend lezen, rekenen en bij kleuters begrippen en leervoorwaarden). Dit wordt gedaan dmv een toets. 2x per jaar worden die afgenomen, maar bij kleuters gaat dat bijv. spelenderwijs (kinderen hebben niet eens door dat ze getoetst worden) en in de andere groepen heb je ook toetsen voor de afronding van een hoofdstuk, dus kijken de kids niet echt op van een toets, ligt er ook een beetje aan hoe er vanuit de school mee om wordt gegaan. We zitten nu op school in een toetsperiode om te kijken hoe ieder kind zich weer heeft ontwikkeld. Of er ook scholen zijn die helemaal niks doen, weet ik niet, maar hoop ddat je hierboven het nut hebt kunnen lezen van toetsen. Zo'n leerlingvolgsysteem is ook een instrument om te kijken of een school goed onderwijs geeft. Als er bijv. structureel gemiddeld veeeeel lager gescoord wordt op bijv. spelling, mag je je afvragen of het spellingsonderwijs op die school wel deugt. Nou, heel verhaal geworden, als er nog vragen zijn: roept u maar
Goed zeg, van je leerlingen! Ik ga volgend jaar groep 3 doen. Heb ik voor groep 5 al 5 jaar gedaan, dus niet echt ingewikkeld. We hebben wel een boel nieuwe materialen, dus ik vind het wel weer leuk hoor! Nu nog 3 weken werken (met rapporten, spreekavonden, wisselmiddag, afscheidsavond groep 8, schoonmaakavond enz. enz. oftewel: druk!!) Have fun bij centerparks!
miep, niels vindt lala ook de leukste. misschien omdat hij dat makkelijk kan zeggen. olga, sterkte met de vloer! dianne, werk ze FREDERIKE hoe ist nou? is ze dr al? juffie, waar ben je??? Heb jij ook albijna vakantie? broodbeleg: ik begin 1 broodje met hartig en als hij dan nog zin heeft krijgt ie chocopasta of iets zoets. (ik heb niet zoveel in mn kastje staan, dus t is vrij eenzijdig, maar anders raakt het zo snel overstuur en ik vind hagelslag nog zon geklier) avondeten gaat ook meestal goed, hij eet wel minder sinds hij geen potjes meer eet. Soms eet hij een potje als wij heel pittig eten. Maar hij is nog niet zo vna de vork en lepel en die smurrie met je handen eten schiet niet zo op... en wij mogen hem absoluut niet voeren, behalve als hij tv zit te kijken...
Ehhhhummmmmmmmmmmm Vooruit dan maar. Ik ga reageren want ik heb heel wat te vertellen! *** Ff uw aandacht aub***
tussen de bedrijven door heb nog 60 gigabyte aan schooltv op de harde schijf van mn dvd recorder staan... moet ik ff branden (lees dagen lang en dan alles nog bekijken en beschrijven) Dat is een van mijn taken... op zich lekker dat het thuis kan gebeuren, maar ik stel het altijd zo lan guit
Lieve dames, Ik heb het erg druk de laatste tijd dat ik echt geen tijd heb om te reageren. Ik werk al een tijdje in het onderwijs en geef les aan groep 8. Daarnaast zijn er zoveel dingen op school gebeurd dat we bijna dagelijks aan het vergaderen zijn etc. Lesgeven is leuk maar de problemen er omheen vind ik helemaal niks. per 1 augustus ben ik weer werkloos hahahaha! ik heb mijn ontslag ingediend! Ik ben zo nu en dan op die leuke scholen ana het solliciteren maar helaas willen ze fulltimers ipv parttimers. Daar baal ik van. Ik wil niet meer dan 3 dagen werken! ***Iemand belt aan de deur***
balen juffie dat het zo'n sores erom heen is. Ik vind ook lesgeven heel leuk, maar al die taken en ongelijke werkbelasting vind ik echt niks. ben jij echt een bovenbouwer? ik middenbouw. geen kleuters en ook geen prepubers